Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kiwin rojekteja

Aloittaja Kiwi, 26 maaliskuu 14, 22:50:02

« edellinen - seuraava »

flhx

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 08 kesäkuu 17, 11:26:15
..

Toi tankki on omasta mielestä vieläkin liian korkeella etupäästä, ehkä vähän lisää peltisaksia...

Riippuu vahan siitakin millaset tangot pistat, mallaile niiden kanssa ensin ennenkuin silvot mitaan. Monta kertaa saattaa joku tankin muoto tokkia silmaan jollakin tankomallilla ja taas toisella se on just hyva.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: PK-67 - 08 kesäkuu 17, 12:34:26
Eikös tuo mutteri tule yläpalan päälle..ainankin itse laittaisin.

Ei kun tuo on laakerin kiristystä varten, ylä teepalassa on alapuolella upotus tota varten. Yläpuolelle sit perus hydran mutteri kiristämään yläpalan noiden muttereiden väliin.

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: flhx - 08 kesäkuu 17, 16:10:19
Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 08 kesäkuu 17, 11:26:15
..

Toi tankki on omasta mielestä vieläkin liian korkeella etupäästä, ehkä vähän lisää peltisaksia...

Riippuu vahan siitakin millaset tangot pistat, mallaile niiden kanssa ensin ennenkuin silvot mitaan. Monta kertaa saattaa joku tankin muoto tokkia silmaan jollakin tankomallilla ja taas toisella se on just hyva.

Onhan se noinkin, mutta kun tuo tankki on vielä ilman pohjaa niin pari senttiä pitää vielä pudottaa, sen saa sit korjattuakin jos on tarve.


Kyllä se pitää isompi tankki saada, tuo nykyinen on vaa 8 litraa ja tänään sai muutaman kilometrin lykätä, pitää ensihätään hommata joku varapullo jolla pääsis tankkaamaan.

Jack

ja mä vaihtelen kaikkiin vehkeisiin pienen tankin. Sportin tankilla pärjää ihan hyvin. Litran pullolla ei pitkälle pötki..vaikka sellaset on mullakin
Flatheads!!!

Kiwi

Joo ei tohonkaan mikään läskitankki tule, vaan sopusuhtasta choppertankkia yritellään ;) kuitenkin että olis sellanen että ei ihan joka kylällä tarttis kurkkia että vieläkö riittää seuraavalle :)

Kiwi

Tuli tänään ostettua akku, ja sitä jo yritin vähän asentaakkin. Muuten ihan helppo homma mutta kun tuossa on pituutta hieman enemmän kun edellisissä 7 Ah akuissa, niin tuo ei meinannut sopia mitenkään paikoilleen. Sen toki tiesin akkua ostaessakin, joten ostin samalla rautasahan.




Ylemmässä kuvassa siis tuo kaavailtu uusi akku ja alemmassa näkyy hieman miksei se mahdu. Tuossa öljytankin päällä oli tuollainen latta, johon maadoitus ja pari vastusta oli kiinnitetty. No nappasin sen irti kun se ei näyttänyt siltä että rungon tekijä on tarkoittanut siihen tuollaista, onkohan kuinka kriittinen osa? En oo ennen moista nähnyt muissa rungoissa. No tuon kun sahasin pois niin akku mahtuis, paitsi että se on liian korkea. Sellaset 15 mm niin se ei osuis penkkiin.

Seuraakin kysymys, kuinka hyvin AGM akut oikeasti kestää sivuttain? Mulla olis tuossa toinen vähän pienempi Motobatt joka olis kyljellään just oikeen kokonen. En ainakaan vielä oo löytänyt mistään vastaavan kokosta, jossa navat jäis päälle niin tuota vois kokeilla.




Kiwi

Tuolta se näyttäis:



Nyt ei tartte muuta kun sormiliina vetästä tosta ympäri ja aika näyttää kuinka toimii...

Kiwi

Tänään taas alko pätkimään, vähän himmasin ja pelas paremmin. Vähän ennen ku pääsin kotipihaan nii pyörä sammu. Vauhista toki ykkönen silmään ja taas mentiin parkkiruutuun asti. Siinä sitten ihmettelin ja kirosin että tuli palautettua se yleismittari, no ei oo akku sökö koska käyntiin lähti suht helpolla.

No siinä sitten ihmetellessä katoin ettei olis öljynpainetta (myöhemmin paljastu virhearvioksi...) ja pyörä sammuksiin. Kyllähän sitä kierroksilla näytti olevan ja tyhjäkäynnilläkin melkein 10psi mittarin mukaan. Kenties ihan normaalia (?).

Ei se ihan kunnossakaan ole, huohottaa pirun paljon. Mitähän tuolle tekis ettei tulis nii paljon öljyä kaikkialta?

Tuusulan T-Bone

Öljypumpun paluupuoli tyypilliseen tapaan mooorjens.
Long John Stroker

Kiwi

Jaahas... no pitänee tutkia. Huomenna aamusta näkee onko oireet yhä samat vai oliko öljy vaan notkeimmillaan.

Kiwi

Tarinoidaan nyt tänne näitä juttuja ylös että jotenki muistais. Pyörä on ollut nyt vähän huono käynnistymään, tyhjäkäyntiä ei oikein ole löytynyt. En vielä koske öljypumppuun kun paineet on hyvät ja muutenkin siltäosin ihan ok. Aattelin laittaa SAE 50 öljyt sisään kun en tiiä mitä tuolla nyt on.



Tässä kaasarin kenttäremonttia, tähän mennessä havaittua:
Pääsuutin 074
Välialueen suutin 031
Seosruuvi oli 2 1/4 auki (laitoin puolitoista, pääsee säätämään...)
Kiihytyspumppu oli 3 kierrosta auki, kiristin kierroksella

Vähän metässä tuntuis olevan jotain kun on tollasia säätöjä ollu, saa nähä mihin ite päädyn, kohta kasaus ja laite tulille.

Kiwi

Eipäs testaillakkaan vielä, jotain on muutenkin pielessä. Akussa jännite 5.2 volttia, kun laittaa maapiuhan tippuu nollille. Ruuvasin säätimen irti ja nappasin laturilta piuhan pois, jännite pysyy viiden yläpuolella. Laturin piuha paikoilleen, ei vaikutusta. Vahingossa hipasin säädintä takas runkoon ja sehän ne voltit syö, laturilta taas piuha irti ja säädin maihin, taas akku kyykkää, luulin Cycle Electricin olevan laadukas säädin, tai saattaahan tuolta laturista tulla vaikka ja mitä. Selvitellän kun saa käyntiin, vaihteeksi akkukauppaan...

PVonJerf

Vaa oha se komia pyörä. 💪

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: PVonJerf - 21 kesäkuu 17, 10:57:35
Vaa oha se komia pyörä. 💪

Kiitos, omaakin silmää miellyttää paljon paremmin kun edellinen Dyna.

Tuusulan T-Bone

Niin se öljypumppu kulahtaa nimenomaan paluupuolelta, sieltä menee läpi kaikenmaailman siilejä ja lepakoita. Seuraus: öljy kyllä tulee koneeseen, muttei poistu sieltä direktiivien mukaista reittiä, vaan jotain muuta reittiä.
Long John Stroker