Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
14 Marraskuu 2018, 17:04:01 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Chatboxi avattu etusivulle ! Vain kirjautuneille.
Tarkempi haku
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kiwin rojekteja  (Luettu 38850 kertaa)
Kiwi
Hero Member
*****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1175

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #135 : 24 Huhtikuu 2018, 21:49:30 »

    Tulihan sitä vielä vaihdettua orkkis jalkakytkimen runkoon puslat, sekä suunniteltua jarrupuolta. Tuo kytkinpoljin pitäs jostain löytää tai tehdä ite, sen kun vois laittaa noiden keskikontrollien kanssa ja sit päivittää myöhemmin ihan ihmisen mitoille koko pyörän.

    Voes anturin aattelin tuohon myös laittaa, ja nyt pitäis arpoa että mikähän olisi sopiva anturi. MCS tarjoaa neljä erilaista, 3 4 5 ja 6 tuumaa elohopeaa (0,1.....0,2 bar), joten erot ei ole suuria. Saahan noita säädettyä, pitäisi vaan keksiä sopiva lähtökohta. Ehkä tuosta nelosesta voisi lähteä koittamaan että kuinka tuo kone kilisee. Vakio imusarja ja CV adapteri tuli hankittua, niiden väliin on tulossa vielä eriste spacer, vanhan liiton vehkeissä putsarin kuuluu vähän törröttää Iskee silm&#228;&#228;
    tallennettu
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1175

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #136 : 03 Toukokuu 2018, 15:54:23 »

    Putsarin pohja tuli leikeltyä, nyt pitäs vielä vähän viilailla ja porailla ja kannen kiinnitykseen kierteyttää yks reikä. Sen jälkeen putsarin sais jo kiinni kaasariin ja vois alkaa miettimään kuinka sen saa kansiin kiinni. Koitan saqda pari kuvaa missä mennään.
    tallennettu
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1175

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #137 : 07 Toukokuu 2018, 11:57:13 »

    Tänään askartelin lisää, ja sain tapatalkilla haettua tämän oman projektialbuminkin niin nyt niitä kuvia tulee.



    Tässä siis malli, aihio ja valmis tuotos, vähän piti viilata ja vinguttaa että itelle kelpas. Takapuolelta piti malliinkin viilata kolo että sopi paikoilleen.
     

    Tuolta näyttää kokonaisuus nyt, kansi pitää vielä kiillotella kun saan tärkeemmät hommat alta pois.
     

    Nyt tuo kaasari huutais muovikannen korvaamista alumiinisella ja hieman korkeemmalla kannella... Iskee silm&#228;&#228;
    tallennettu
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1175

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #138 : 07 Toukokuu 2018, 14:00:13 »

    Ja kaasarista jalkahallintalaitteisiin. Tuli tosiaan vaihdettua puslat tuohon kytkinpolkimen kiinnikkeeseen, ja nyt pitäis se poljin värkätä. Hain IKH:lta 5/8 UNF pultin ja viilasin siihen tasaset osat, ja nyt vakio kitkasysteemi on käytettävissä. Pultti on hieman pitkähkö joten se on helppo lyhentää sopivaksi.
     

    Yritin luntata foorumilta sopivia vinkkejä mutta photobucket on pilannut monta projektialbumia joten pitänee lähteä kotiin googlailemaan.
    tallennettu
    Jack
    Hero Member
    *****
    Viestejä: 1970



    « Vastaus #139 : 07 Toukokuu 2018, 14:42:33 »

    kivahan noita kaasarin taustoja on tehdä, mut Moonilla olis ollu suoraan peltinen tohon sopiva....:-D
    tallennettu

    Flatheads!!!
    Mauri
    Jr. Member
    *
  • Oulu
  • Viestejä: 67


    « Vastaus #140 : 07 Toukokuu 2018, 20:18:12 »

    Kivahan niitä on tehä😂
    Tässä kuva mun Moon kopiosta rst versiona 😂
    Tuki rautakin oma suunnitelua rosterista..
    tallennettu
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1175

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #141 : 07 Toukokuu 2018, 20:26:53 »

    Joo niin on, mutta mites Moonin hinta ja kiinnitys shovelin kansiin? Noi leikkeet makso mulle kympin ja piti tuo 1/4 UNC kierretappi hommata muutenkin, joten en nää ihan turhaa työtä tehneeni.

    Sitäpaitsi ite tykkään tuosta vähän paksummasta putsarin pohjasta. Oisinhan voinu mennä tolla alkuperäsellä kiinan mikkihiirimallilla, mutta se näyttää rumalta joten työllistin taas vaihteeksi paikallista ammattikoulua.
    tallennettu
    Jack
    Hero Member
    *****
    Viestejä: 1970



    « Vastaus #142 : 08 Toukokuu 2018, 10:21:27 »

    ou jee, mulla on sovelissa nykyään joku rauta välissä, ja Inkkarissa melkeen perinteinen pohjakiinnitys.
    tallennettu

    Flatheads!!!
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1175

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #143 : 23 Toukokuu 2018, 11:23:34 »

    Shoveli ajettu kotiin, hyvin tuntuu toimivan vaikka sössössä on kiihytyspumppu tukossa. Ilmeisesti talvi anoppilassa sai sen uskomaan että täällä on ihan hyvä olla?

    Väänsin naputin ja hitsailin rikastimelle vivun, helpompaa ois ollu tilata vaijeriin se metallinen 90° mutka, mutta päätin tehä 4 mm hydrauliputkesta kovan linjan tuolle vipusysteemille. Ompahan omanlainen, vaikkei tuo nyt onnistunut ihan täydellisesti, kiillotus vielä pitäs suorittaa ja isoimmat vasaran jäljet hioa pois.

    Ja menin hukkaamaan tuon vaijerin juureen tulevan kierrettävän nipan, hyviä veikkauksia sen kierteestä jos sais sorvattua siihen uuden vaikka alumiinista? Toki taskurahoilla saa uuden muovisen mutta siinä on reikä ihan vähän liian iso tuolle putkelle.

    Sitten olis enää kansi ja kiihytyspumpun nivel muovia (kaasarissa näkyvillä olevista osista), tuota niveltä en ala vaihtamaan kun se toimii.
    tallennettu
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1175

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #144 : 05 Kesäkuu 2018, 10:06:37 »

    Nyt kun ei oo enää liian kuuma niin pystyi vääntäytymään autokatokselle ja laitoin tuon kytkinpolkimen rungon jo kiinni. Laturin suojakopasta piti sahata pala pois mutta muuten se asettui suoraan paikoilleen.

    Seuraavaksi polkimien pohtimista, onko tuollainen vakiotyylinen keinukytkin niin tarkka vipusuhteista, ja jos on niin olisiko jollain heittää mittoja? Jarrupoljinkin menee uusiksi, pitäs löytää jostain rosteritankoa väänneltäväksi.

    Tuli hommattua uudet kytkinlevyt (halvimmat mahdolliset myyjän suositusten mukaan) ja pitänee laittaa ne lillumaan johonkin öljyyn vaikka juhannuksen yli, jos tuota oppis sit joskus ajamaankin.
    tallennettu
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1175

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #145 : 05 Kesäkuu 2018, 12:28:29 »

    Purinpa tuon uuden vanhanmallisen painelaakerin, siinä oli tuo osat kasassa pitävä peltirengas jotenkin huono, kun se käsissä pyöritellessä jumitti aina välillä. Ihan niinkun sinne mahtuis yks kuula enemmän... Taidan laittaa tuon läjään ja joskus pyörään paikoilleen. Ajankohta osunee näille rempoille joskus juhannuksen jälkeen, samalla tulee käytyä enemmänkin tätä laitosta läpi.
    tallennettu
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1175

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #146 : 09 Kesäkuu 2018, 09:51:57 »

    Tuli lueskeltua projektiosiosta rezin ja Kimmon projekteja kun niissä on jalkakytkintä pohdiskeltu ja aloin heti apinoimaan. Romuliikkeestä tarttui 10 mm rosteritankoa metrin verran ja biltemasta ~40 mm halkasijalla olevat kiinnikekumit ja töissä ajattelin katkaisevani ne. No eihän täällä ollut rautasahaa, joten painoin mattopuukolla kumit keskeltä poikki ja eihän siitä hyvää tullut.

    Seuraavaksi keksin käyttää porakonetta mutta pinnan suoristamiseen olisi ehkä tarvinnut hiomapaperia, eikä sitäkään löytynyt, viilakaan ei ollut hyvä. No porakone "jigiin" ja hitaalla pyörintänopeudella mattoveitsen terällä pinta irti, ihan kohtuullinen lopputulos ja tallilla siloittelen loput.



    Kuvassa käytetyt työkalut. Rosterimutterikauppaan pitää mennä kunhan vapaa-aikaa taas löydän jostain nurkasta.
    tallennettu
    Rezi
    Hero Member
    *****
  • Oulu
  • Viestejä: 1635



    « Vastaus #147 : 09 Kesäkuu 2018, 19:18:59 »

    Tuli lueskeltua projektiosiosta rezin ja Kimmon projekteja kun niissä on jalkakytkintä pohdiskeltu ja aloin heti apinoimaan.
    Kimmon jalkakytkinkeksintö kannattaa kopioida. Mulla on se molemmissa pyörissä. Monen kesän ja tuhansien kilometrien kokemuksella voi suositella konseptia. Ainut ongelma on kova sade, joka liukastuttaa kitkapinnan ja kytkimestä tulee vähäksi aikaa itsarimallinen. Ehkä jonkinlainen suojakoppa olis hyvä.
    tallennettu
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1175

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #148 : 09 Kesäkuu 2018, 22:20:20 »

    Mä tuun käyttämään orkkis kitkalevyä ja jousiprikkaa, sekä jousta. Aattelin laittaa käyttövivunkin käänteisen suicideen verrattuna (eli keinun akselin alapuolelle kuten alkuperäisessä), mutta vipusuhteet askarruttaa.

    Rezi, sulla oli jossain kuvassa säätöä varten reikiä, mihin niistä olet nyt käyttötangon jättänyt? Suurinpiirtein etäisyys reiästä akselin keskelle?
    tallennettu
    Kiwi
    Hero Member
    *****
  • Kuopio
  • Viestejä: 1175

    Custom Farm Motorcycles


    WWW
    « Vastaus #149 : 12 Kesäkuu 2018, 16:23:51 »

    Tuli nyt väänneltyä tankoa viilapenkissä, polkimen mitoitus nyt näyttäisi tulevan kengän mukaan ja vipuun sitten säätöreikiä... Pitää ens kerralla ajaa pyörällä tallille, ettei tarvii sovituksen takia ajella eestaas.



    Ihanaa tämä harrastaminen on, reilulla satasella ostin miggiin rosterilankaa ja vitosella materiaalit, puuilon 59 mm rasiapora oli kertakäyttönen tuota 6 mm rosteria leikeltäessä ja kartiopora jolla keskireikää suurensin oli tylsä just tärkeimmän koon kohalta, joten reikä jäi vähän vajaaksi. Puolipäivää menee tällasia värkkäillessä helposti, ja uuden alkuperäisen tapaisen sais alle seittemälläkympillä kaupasta. Mut ei oo muilla samanlaista vänkyrää Virnist&#228;&#228;



    Tässä vielä kuva tuosta alkuperäistyylisestä kitkalevysysteemistä. Tarviikos tuo muuten jonkun liikkeen rajoittimen?
    tallennettu
    Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11   Siirry ylös
    Tulostusversio
    Siirry:  


    add banner fakeblock

    Finnbikers

    Finnbikers

    Finnbikers

    Facebook