Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kiwin rojekteja

Aloittaja Kiwi, 26 maaliskuu 14, 22:50:02

« edellinen - seuraava »

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 21 kesäkuu 17, 18:50:41
Niin se öljypumppu kulahtaa nimenomaan paluupuolelta, sieltä menee läpi kaikenmaailman siilejä ja lepakoita. Seuraus: öljy kyllä tulee koneeseen, muttei poistu sieltä direktiivien mukaista reittiä, vaan jotain muuta reittiä.

Tuo on hyvä tieto, kiitos. Ainakin viimeksi tiiraillessa öljy tuli ihan oikeeta reittiä takas säiliöön. Pitää juhannuksena tutkailla miltä tollanen pumppu näyttää sisältä, isällä saattais muutama tollanen olla hyllyssä joista katella.

Pitää rauhassa edetä tämän kanssa, ei saa heti purkaa kun jotain omasta mielestä epänormaalia tapahtuu. Isältä tuli neuvo, älä rassaa liikaa.

Tuusulan T-Bone

Hammasrataspumppu. Rattaiden pesät on siinä alumiinirungossa, alsa gulahtaa kun sattumia menee sieltä välistä läpi. Ei se nyt yleensä kokonaan lakkaa toimimasta, mutta ei poista enää riittävästi. Silloin huohottelee.
Long John Stroker

Kiwi

Eihän sitä viikolloppuna kerinny taas tekee mitään, juhannustaiatkin jäi puoliväliin.



Jäi tuo laturi taaskin asentamatta, mutta siirrettiin sitä pakulla kuitenkin isän talliin että ois taas vähän lähempänä. Akkukin tuli tuohon jo hommattua, eli kohta käyntiin. Vähän yllytin isääki että vois laittaa tuon panshovelinsa kuntoon, menee laitteet pilalle kun niitä ei käytä.



Lättäpääralli lähestyy uhkaavasti, ehkä tuon saa Kuopioon siihen mennessä. Shoveliin pitää lataussäädin ja akku hommata, ettei tartte polkupyörällä kulkee ihan koko kesää.

Kiwi

Vähän asentelemista välillä, muistin että piti nuo putken tiivisteet vaihtaa shoveliin jotein ei auttanu muu kun kömpiä pihalle. Molemmissa putkissa oli kolme tiivistettä päällekäin, eiköhän tuon pitäisi yhelläkin saada tiiviiksi? Putket nyt paikoillaan ja aika hyvin ne näytti tulevan, huomenna jos sais käyntiin nii näkis kuinka pitää.

Etuvalon polttimo oli menny pimeeks ja umpiota aukastessa huomasin kuoren olevan halki, harmi sinänsä kun tuo on niin hieno lamppu, no hyllystä perus biltemalainen kiinni ja pieni taivutus telineeseen että vähän fiksummalta näyttäis. Rumempihan se noin on mutta ajamaan pitää päästä ja tuolla sentään taitaa nähä jo jotain.



Takanäkyvyyttä paransin laittamalla pienen pätkän punaista heijastinteippiä lampun alle, nyt täyttää viimeisenkin lain pykälän rimaa hipoen, huomenna hakemaan jännitteensäädin ja sit pitäski päästä tallille katteleen pidempää keulaa valmiiksi. Sähköjäkin pitäs päivittää, mulla olis automaattisulakkeita oottamassa paikoilleenlaittoa, vähän sekavat nämä vähätkin sähköt nyt on.


Rezi

Hieno pyörä. Pari vaaksaa pidemmällä keulalla se näyttää taatusti vielä nykyistäkin paremmalta.

Onko tuossa takavalokin heijastimen lisäksi?

Kiwi

Onhan tuossa takavalo, heijastimen päällä tollanen kananmunan muotonen harmaa muovinpala, jonka alla on punanen teholedi. Penkin alla on pari esivastusta joiden avulla on hoidettu tähän myös jarruvalo. Oikeesti aika hyvinkin näkyy tuosta, valo on penkissä kiinni ja johdot menee verhoilun alla.

Kiwi

Nyt kun on tarkemmin shovelin ihmeellisyyksiä tarkasteltu, niin paluulinjasta tulee öljy tankille ihan normaalisti sykäyksinä, mutta kone savuuttaa varsinkin takapytyltä. Kun ei nyt vielä tarttis kantta aukasta... Lauantaina oli tarkotus suunnata Joutsaan tuolla mutta taitaa jäädä haaveeksi kun hävettää sininen savu perässä ajella

Don Quijote

Onhan varsinainen huohotus kunnossa? Eli kone saa huohottaa vapaasti ulkoilmaan jostain kohtaa?
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: Don Quijote - 04 heinäkuu 17, 23:19:22
Onhan varsinainen huohotus kunnossa? Eli kone saa huohottaa vapaasti ulkoilmaan jostain kohtaa?

Kyllä se pääsee huohottamaan ihan vapaasti. Tuo huohotus-diagnoosi oli alkuun ihan väärä, kun kaikki savu tulikin pakoputkesta vähän joka välistä (en ole vielä jaksanut tehdä kunnollisia kiristimiä pöntöille...)

Kiwi

Tuli tehtyä sähköjä uusiksi, kun ne oli ennen niin sekavat ja halusin laittaa automaattisulakkeet. Tästä sain virtaa niin paljon että päätin koittaa poimunopeutta, ja täytyy myötää että perseessä tuntuu. Kuopion moottoritie ei ole ihan tasaisimmasta päästä...

Tuli näköjään 1000 viestiä täyteen :o

Kiwi



Meinas tippua eturengas, onneks ei sattunu mitään ois voinu käydä huonosti. Saipahan hyvän syyn ruuvata 7 asteiset Joutsalaiset ja +12" keulaputket kiinni. Mummorauta ja etujarru jäi vielä tekemättä, pitää sylinteri ja satula hommata jostain. Tästä keulasta ei pitäs osien tippua, on aikalailla kaikki lukitteella kiinni. Oishan tuota voinut muutaman asteen kääntää kulmaakin samalla kun stopparia hitsaili muutenkin mutta tekee sen sitten talvella. Tuolta se nyt näyttää, sain ajettua testiajoa 15 km tallilta kotiin kesäisessä raekuurossa. Hyvin toimii.


Penkki taitaa seuraavassa versiossa vaihtua, kun vaan keksis millasen siihen tekis tilalle.

spn

Jos oot penkistä luopumassa niin saattais kiinnostaa

Kiwi

Veikkaan etten luopumassa oo, mä kun oon tällanen hamsteri että meinasin säilöä nuo jos alkaakin kaduttamaan. Muistuta joskus kymmenen vuoden päästä nii saatan ehkä luopua ;D

Kiwi

Kesä tuli ajeltua, ja talven rojektit pukkaa päälle. Pyörä on vielä anoppilassa Lehtimäellä, ja joka viikonloppu on töitä joten ei vielä pääse kunnolla hommiin. En ala tuota runkoa pilkkomaan, se kun toimii tuollaisenaan varsin hyvin, talven muutokset tulee sisältämään fatbopit, lyhyemmän keulan, penkin ja pannun takalokarin. Näistä kaikki muu löytyykin paitsi penkki. Kai sitä saattaa hoijakkakin vaihtua, mene ja tiedä.

Tuli ostettua halvalla nuo 5gal tankit rompepäiviltä ja maaleja putsatessa totesin ne sen verran lommoisiksi ja rumiksi että ei muuta kun rälläkkä käteen. Kaventelen niistä hieman siistimmät, nyt kun lommot on oiottu.
Cycle Houselta tarttui mukaan 21" pinnavanne ja se kun on leveällä navalla niin leveämpi keula pitänee löytää. Muutama ehdokas jo olisi, mutta orkkis springeri on niin hieno että sellaista tekis kovasti mieli. Köyhyydestä johtuen voi olla että joutuu tekemään ite, tai tyytymään perus hydraan.

Tietenkin pitää pipot nostaa pois että saa selville mistä sitä öljyä tulee ja miksi. Kun nyt sais tuon laitteen takas Kuopioon...

Kiwi

Siinähän se talvi meni, enkä edes käyny pyörää kattomassa. Välillä omassa tallissa sommittelin tankkeja ja keräilin vähän osia mutta en mitään isompaa. Viime viikolla aktivoiduin ja pesin yhden CV Keihinin, kun sattui pieni ultraäänipesuri eksymään tallille. Ilmanputsarin pohja pitää vielä tehdä, ja siihen sopivat kiinnikkeet kansiin. Lauantaina sitten viimein sain aikaa niin paljon että asentelin Ultiman singlefire-sytkän ja etujarrun. Sytkä kohilleen, purkki huohottimen alle, bensahana auki ja viimesellä potkulla käyntiin. Mitä se vanha bensa oikein on?