Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kiwin rojekteja

Aloittaja Kiwi, 26 maaliskuu 14, 22:50:02

« edellinen - seuraava »

Kiwi

Kiitti, jätän siis vielä laittamatta.

Nyt haalarit päälle ja baariin vetää kokista...

Kiwi

Keksin tankin reiälle käyttöä, laitan virtalukon siihen. Vähän Hummer tyyliä, aika pienin muutoksin meni paikoilleen:





Nyt vaan pitää kehys tuolle keksiä, nyt ympärillä on kankainen johdon suoja.

Make

On mukavaa keksiä osille paikkoja. Varsinkin sinne minne ei niitä ole alunperin tarkoitettu.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

zeikki

Hyvä idea, kunhan vaan kytkin pysyy kuivana ja ei hapetu :)

etelahelsinki

#79
Jeh
Hummer tyyppinen ratkaisu, pidän.

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 17 maaliskuu 17, 15:27:33

Nyt vaan pitää kehys tuolle keksiä, nyt ympärillä on kankainen johdon suoja.
Tässä yksi kehys vaihtoehto, vai onko reikä liian iso?
http://www.vtwinmfg.com/webapp/wcs/stores/servlet/VTwinProd5_10101_10102_3311714_-1_142247_142687_142688_142689
Ja halvempi, väri kromi mutta taitaa olla ruostumaton.
https://www.netrauta.fi/lvi/kaytto-ja-lammitysvesi/hanavarusteet-ja-liittimet/kuulasulut-ja-hanaliittimet/oras-peitelaippa-102002
Tähän isompaa reikää kairaamaan.
Ile

Kiwi

Tuo on vähän turhan isolla reiällä, näytti olevan 2 3/8". Virtalukon halkasija on 49 mm. Jotain tuohon tulee keksittyä, alle sit vaikka o-rengas tiivistämään ettei kaikki vesi pääse sisään. Tolla tapaahan se on alunperinkin asennettu, ettei sen pahasti pitäis päästä hapettumaan.

Kiwi

Runkoputkia tuli taivuteltua.



Mallailussa apuna huonekaluputkee tuolla runkoputken sisässä. Kai sen vois sinne jättääkki kun ei oo ku millin seinämällä?

Mallailu on kivaa ;D



Moottorin kiinnikkeetki pitäis tekasta, tuon takapään kanssa saa käyttää mielikuvitusta kun ei missään oo valmiista kuvaa. Ton tapanen pikkusopperi siitä tulee, 220 akseliväli vois olla lähellä totuutta. Tankki putoo vielä alemmas.

Pitää yrittää säästää tankki alkuperäsen kaltasella sivuprofiililla että saa prosentit talteen, rungon vaihto vie aika reippaasti identiteetistä mutta originelli-osat pelastaa. Jos sais keulan alaputkista prosentteja takas olis ehkä helpompaa mut pitää laittaa vakio penkki konttorille paikoilleen. Ehkä jopa etuvalo...

Rezi

Mallailu on parhautta chopperin rakentelussa. Siihen kannattaa käyttää aikaa.

Meikä nostaisi selkäputken lähtemään emäputken yläosasta niin, että se laskee takapytyn venakopan iholle. Silloin saa rungon selkälinjan suoraan. Kinkki alaspäin selkälinjassa sitsiputken tienoilla ei näytä chopperissa hyvältä.

Tankki näyttää aika isolta..

Kiwi

Tuohan on nyt tollanen hahmotelma, selkäputki on vaan jossain asennossa moottorin päällä magneetilla. Se tulee ihan emäputken yläosaan kiinni, kuten orkkis "valukappaleessa". Kummasti vaan auttaa hahmottamaan mitä on tekemässä kun moottorin päälle laittaa putken näyttämään horisonttia. Tankki on vielä hyvin raaka, ainoostaan tankinkorkin ja virtalukon seutu näyttää siltä miltä tahon. Muu on vaa sinnepäin.

Kiwi

Hiljasta ollu tässä säikeessä, eikä mikään ihme kun en mitää oo tehny. Runkoa hahmotellaan edelleen, kyllä se sieltä alkaa muodostua, nyt kun tältä vuodelta taas koulu loppuu ja pääsee tallilla käymään.



Hahmottelua edelleen, oishan tuolla voinu siivota samalla kun tota on kattellu. Eikä osu noi tuetkaa sinne minne pitäs, ensin heppasin moottorin etukiinnikkeen kohille putken vähän huonosti eikä päässy enää kunnolla hahmotteleen runkoa. No nyt takaosassa on tuki 7 senttiä liian eessä, eli öljypohjan alla.

Automurheetkin meinaa painaa päälle, käyttis alko syömään vettä ja öljyä...

Kiwi

Ja niinhän siinä kävi että dyna tuli kasattua ajoa varten vakiona, pienten vastoinkäymisten kautta sain sillä jopa ajettua tallilta kotiin ja kaks kertaa töihin, mut vaan kerran töistä kotiin. Tänään tulin töistä sit shovelilla, joka lähtee jalostumaan hieman pidemmäksi. Oishan tossa toi runko hahmotelmakin, mutta kun tämähän on ihan ok tällaisenaan.



Ehkä vielä laitan tuohon käsikytkimen ja opettelen sen pyörän sielunelämään. Jotenkin en lämmennyt noille keskitapeille, ja ne tuleekin siirtymään eteen. Ja tuo S&S saattais vaihtua CV Keihiniin. Etujarrukin pitää laittaa vähän paremmin pysäyttäväks, jotta saa ajaa senkin jälkeen kun emäntä on pyörän nähnyt. Nythän se jo vähän suuttu ja sano että toi on vaarallinen kun se pitää polkee käyntiin.

Jack

emäntä vaihtoon jos tollasia kiksistä kommentoi.  ;D 

tolla pelillä harrastus loppuu tuotapikaa ku seinään....
Flatheads!!!

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: Jack - 29 toukokuu 17, 11:21:44
tolla pelillä harrastus loppuu tuotapikaa ku seinään....

Joo nii meinas loppua, auto tuli mukavasti kolmion takaa eteen, sain sentää pysäytettyä ja konekkin pysyi käynnissä. Hyvin tuo 6 mäntänen ratasjarru toimii, pitää ens viikolla tehä tohon etujarrut ja siirtää tapit etee. Nahkahousujen alla kun on kalsarit näin lämpösellä nii ei taho taipua (seliseli...)

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 29 toukokuu 17, 00:14:03
Ja tuo S&S saattais vaihtua CV Keihiniin.

Miksi? Ei CV huono tokikaan ole, mutta miksi?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kiwi

Kai suurin syy on se että cv:n säätö on jo tuttua. Ja kun sellainen löytyy hyllystä, niin voisin luopua tuosta kaasarista. Toki jotenkin tuo putsari sopii tyyliin.

Yritin herkistellä kytkintä vähän, se on sellanen on/off malli. En löytäny sisältä mitään ihmeellistä, enkä oikein tiedä mitä sille tekis? Hirmu rääkäsyn se pitää aina liikkeelle lähettäessä ja keula meinaa nousta turhan herkästi. Piikkisika on kunnossa ja muutenkin aika tiukka paketti, voiko olla liiankin tiukka? Paikoillaan oleva pressure plate on melko timmi piikkeihin, mukana tullut alumiininen on paljon horompi, vähän tuntuis kylläkin ettei siinä sais liikaa olla väljää?