Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Savumerkkejä

Aloittaja IsoD, 08 heinäkuu 12, 15:35:34

« edellinen - seuraava »

Rautahauli

No juu, rengas suoraan ja tuuppasin sitä samalla "operointialueelle". Nyt ei sovi enää 0.6mm liuska väliin mutta 0.5 tuntuu väljähköltä. Sama juttu yläkuolokohdassa,,, ja jopa toisessa sylinterissäkin samoja lukemia. Männät taitaa olla orggistyyppiä. Ylempien renkaiden välisessä kannaksessa on ura, niinkuin tässä iipeistä kopsatussa kuvassa;



Koitin ottaa mäntiä irti mutta kun en keksinyt millä sokat irtoo niin jätin paikoilleen. Aika hyvin ne siinäkin putsaa ja renkaat vaihtaa. Empähän saa ryssittyä niitä väärinpäin sokkien vituilleen asennuksesta nyt puhumattakaan.(Skraaaapps) :D

Kiitokset Hemuli.
FXEF-81

Rautahauli

Kun sylinterit on irti niin samalla vaivalla käytän ne loppuviikosta pajalla. Mittaus, kevyt hoonaus ja sillee.

Olisko hyvää konstia millä männäntapin sokat saa auki, saisin männät mukaan. Sokat näyttäisi täyttävän koko uran. ???

Sokat taitaa olla "kertakäyttöisiä" eli aina uudet kun ne otetaan irti?
FXEF-81

ma^ko

On niis sokissa katkokohtakin. Parsinneula viinipullonkorkki kaffalla on hyvin toimiva ase katkosta kiinni samiseen.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

tuuba

jos on sellanen "rautalankasokka" niin mä ainakin käytän sellasta pientä tasapäistä ruuvaria johon olen tehny laikkakoneella sellasen pienen koukun eli sillä siitä kolon kohdalta yrittää kammeta.
jos taasen kyseessä on sellanen peltivieterisokka niin sellaseen oon käyttäny jotain kärkipihtejä ja väkivaltaa.
mä olen aina laittanu uudet sokat paikalleen ja eikai niitä peltisiä sieltä ehjänä pois saakkaan
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Rautahauli

Tattis, kokkeillaan ronkkia. Mun mielestä männissä ei ole minkäänlaista koloa mistä saisi tungettua piikkiä sokan alle. Rautalankasokilta näytti, pyöreät profiililtaan.

FXEF-81

ma^ko

Se pitää ronkkia siitä katkoskohdasta, vähän nysväämistä, mut kyl se onnistuu.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rautahauli

 Mittailin pyöreyttä sylintereistä kolmesta kohdasta korkeussuunnassa ja niistä ristiin. Max satkun heittoja/mittauskohta ja kaikki mittaukset 0.03mm haarukassa kahdessa sylinterissä.
Ylikoko .030" ja kun siihen stanumitta 88.85mm niin siinä ne lukemat pyöri, 89.60mm. Eli kevyt hoonaus ja nippuun uusilla renkailla ja tiivisteillä, tosin nää mittaukset tarkistetaan perstaina ja kannet jää pajalle hoitoon.

Tämmösillä mittailin:



FXEF-81

Rautahauli

Vein kannet ja pytyt pajalle.

Kansista löytyi heti yksi vika, eli kun niitä on joskus plaanattu niin insertit on jätetty "upottamatta".

Eli tämä muiden töiden lisäksi;

Countersinking Head Bolt Inserts on Shovelhead with The Gasbox & Lowbrow Customs
FXEF-81

Rautahauli

Äkkiä siellä pajalla (Eastland Engineering) toimitaan. Sylinterit on oikean malliset, ainoastaa lasittuneet. Mutta venttiilit vuotaa, (osasyynä karsta) istukat koneistetaan, venttiilit hiotaan. Lisäksi etupaon ohjuri väljä, vaihdetaan, muut hyviä. Parissa keinuvivussa liikaa päittäisvälystä, korjataan sorvilla.

Ei siinä sitten päässytkään ihan pölyjen pyyhkimisellä. :D
FXEF-81

Kapteeni sika

Ja taas... Valutin öljytankin tyhjäksi (Redline 20w-60) ajon jälkeen ja laitoin tankkiin litran Valvolinen 20w-50 öljyä ikkäänkuin huuhtelutarkoituksessa. Paluuletku kanisteriin ja kone tulille. Vähän aikaa papatti ja niin alkoi etuputkesta ilmestymään vaaleita savumerkkejä. Argh! On mahdollista että niitä on tullut aikaisemminkin mut en ole huomannut vaikka olen välillä ajon jälkeen noussut pyörän selästä ja kaasutellut  käryjä vahtien. Redukkaa kone on purrut jenkkilitran liki 6000km:n matkalla.

Ei tussauttele säännöllisesti vaan välillä, loppuu kun antaa jenkaa.

Palasin tallille reilun tunnin jälkeen ja mittasin puristukset, molemmissa vajaa 9, kilooko ne ny oli. (Kesällä mitattu molemmat kuumalla padalla noin 11.) Lusikallinen öljyä sylintereihin ja uus mittaus, pari viisarin vahvuutta paremmat tulokset.

Tuli Mièleen et voisko kylmä öljy kuumassa koneessa tehdä tuollaista? (uskottelen että jopa vois  ;) ) Vai nappaanko kannen tai jopa molemmat tarkistukseen. Oli tarkoitus päättää kausi tähän.

Saa arvailla.  :)

Kapteeni sika

Etukansi lähtee Juniorille tarkempaan syyniin, eipä sitä avaamatta voi sanoa.


Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 22 syyskuu 13, 19:16:38

Ei tussauttele säännöllisesti vaan välillä, loppuu kun antaa jenkaa.


Saa arvailla.  :)

Öljyn paluukanava vuotaa palotilaan.

Kapteeni sika

On mahdollista, se oli vaivana viime kesänä, muiden lisänä. Jamesin Firering pahvit kuitenkin paikoillaan ja niistäkin vielä kyseinen kohta hylomarilla tahrittu, pahvin molemmin puolin.

Varmaan tällä viikolla vielä kansi irtaantuu.

Titus

Otan osaa...mun mielestä enemmän ominaisuus  kuin vika. Ainakin itselleni  yrittänyt uskotella !
jos ei rempan  jälkeen pääse ku 6000km ja taas auki?? Vai onko koneistusalalla käynyt kuin autohuoltopuolellakin. Ei vaan osata ja viitsitä ku asiakas maksaa kuitenkin . en kyllä usko että tarkoitus purkaa joka vuosi kansia koneesta .

Kapteeni sika

2x 6000km tälle vuodelle, toi litran kulutus oli jälkimmäiselle vaihtovälille.

Tekijään luotan mut en odottanut että näin pian auki. Kansilla on kuitenkin ikää jo yli 30v.

Kerron sit mitä löytyy.


^Tarkoitatko että pölläyttely on ominaisuus?