Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Savumerkkejä

Aloittaja IsoD, 08 heinäkuu 12, 15:35:34

« edellinen - seuraava »

Titus

Mulla tuplatulpat ja ihan hyvän näköiset. Jos puskee renkaista läpi näkyy männänlaesta niin että ulkoreunoista lähtee karstat . Jos siellä imun ohjurissa öljyä selkeesti näkyy , niin kai se on aika selvä tapaus. edelleen olen sitä mieltä että nää noin 30v. täyttäneet alukannet on jo ominaisuutensa menettäneet ja joutais romukoppaan. Käytätkö muuten bensiinin lisäainetta . Itse en ole enää käyttänyt . Loimaalla vaikuttava henkilö suositteli kyllä käyttämään kun nää nykybensat on jotain eri kamaa ja syö ohjureita. Tämä mies on kyllä nähnyt varmaan enemmän rempattavia kansia kuin tää porukka yhteensä , kaikella kunnioituksella pojat .

Kapteeni sika

#61
En käytä mitään lisäaineita gason seassa.

Mä oon ymmärtänyt et myös rikas seos pesee männän reunoilta karstat, piston wash.


E: Eikö ne karstat irtoo mäntien reunoilta samaan malliin jos öljy tulee ohjureista? Ilmeisesti näissä tapauksissa öljyä on palotilassa runsaahkosti.

Titus

Itsellä kyllä juurikin päinvastaisia kokemuksia liian rikkaalla seoksella ajamisesta. Seoshan palaa huonosti ja juurikin karstoittaa mäntää . Mutta syö myös tehokkaasti sylinteriä suojaavan hienon öljykalvon ja ajautuu öljyn joukkoon ohentaen ja heikentäen voiteluominaisuuksia . Ajattelin jos tulevassa rempassa tarvittavien osien hinta nousee liian korkeaksi , pitää myydä pois itselle tarpeetonta tavaraa . Vaimon Volvo saa lähteä ekana

69suma

 Vaimon Volvo saa lähteä ekana ;D

Kapteeni sika

Ootko Titus katsonut onko ohjureissa öljyä?

Titus

Eipä ollut ohjureissa öljyä, ihan siistit. N. 5000km takana kansirempan jälkeen.

Kapteeni sika

Mä oon rullannut reilut 14 kiloo kansirempan jälkeen, johan ne pitää irti ottaa.  ;) Ei o tylsää näitten kans.

Titus

Tähän mennes ollaa vuoronperään purettu milloin kansia tai lehmänläjäää. Lootasta tuli kyllä tosi hyvä. Vaikka ite tein. Eikä ollu vaikee rasti. Tippaakaan ei ole tullut tallin lattialle öljyä. Kyllä mulla on vahva epäilys nyt männänrenkaiden  kunnon suhteen sauhun aiheuttajana. Ens viikolla sitten selviää sekin. Menee kyllä joka tapauksessa  mukit vaihtoon. Olis mukavaa kun sais vaan nippuun ennen liukkaita ni pääsis vielä testaan. Täytyy otta sitten kuvia  rojektin aikana.

Ei oo väljän voittanutta ! Miehet sen tietävät

Kapteeni sika

Mä oon ajanut nykyisillä männillä vissiin 50 tuhatta. Edellisen omistajan (Joe, tai ainakin oli siellä viimeksi rekisterissä) kilsoista ei tietoa.

Toissa talvena hoonattiin ja rengastettiin. En muista välyksiä mutta meni vähän väljän puolelle. .030 tais olla mäntien ylikoko, eli 1 kerta porausvaraa jäljellä. Männärenkaat heittämällä eikä tarvinnut lyhennellä, se nyt oli tiedossa. Asentaja oli sitä mieltä että jos mäntä on snadisti väljä niin sillä ei ole käytännön merkitystä, loppuu vaan koot jos joka kerta porataan. Jotkut käyttää konstia että otetaan seuraavan koon männänrenkaat ja lyhennetään sopivaksi, jos siis männän ylikoon omat renkaat jää lyhyeksi.

No enivei, ei kalkata kylmänä(kään) ja puristukset vielä 11 pinnassa. Etupytty tqis olla 10.8 mut saattaa johtua siitä että tulpanreijän viiste lipsautti mittarin o-renkaan pois alta. Tulppa kyl tiivistyy. Vois pyytää tsekkaan senkin kun vien kannet pajalle....

Näitä samoja jorinoita jo kertonut mut kerrataan... ;)

Titus

Kertaus on opintojen äiti. Minkäs merkkiset männät sulla. Mulla Keith Blackit.  Eräässä shopissa kehui kaveri Visecon valmisteita mukiinmeneviksi . Sais samalla vähän ruttuakin lisää. Kansista ei enää, kun rupee seuraavaksi mahdollisesti tuleen öljyn paluukanavan ympäristö oleen  jonkun sortin ongelma. Voiskohan siihe  kannen ja sylinterin liitoskohtaan rakennella jonkun insertin esim. Putkesta. Kerran tuli yks Buickin vesitilaan vuotava öljykanava sillee korjattua. Miten vitussa se sieltä aina puskee tiivisteen läpi sylinteriin.toisaalta onhan niitä ulkopuoleltakin vedetty paluuputkia lohkoon.

Kapteeni sika

Mä luulen että männät on orggistyyliset mutta itämaista valmistetta. Oli jotain leimoja ja sinne suuntaan ne viittas.

Nyt on kupariset kannentiivisteet (Cometic) ja on sellanen kutina että ne on pitänyt, selkiää parinviikon sisään. Maalasin ne asetonilla ohennetulla hylomarilla ennen asennusta. Cometic suosittelee "Gasgainch or comparable product".

Mä en lähe virilinjalle, huoltovälit on tarpeettoman lyhyet jo nyt.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 15 syyskuu 14, 20:32:01
Öljyä kone ei syö paljon paskaakaan mutta kärytys vaivaa. ;D Reilut puol litraa mennyt 3500 kilsalla.

Niin tota näillä öljynkulutuslukemilla ei ole tarvetta tehdä kiukaalle mitään. Johan moternit autotkin vie enemmän...
Long John Stroker

Kapteeni sika

Siinä on vaan semmonen juttu että kun en tiedä kauanko on käryttänyt, jos ihan viime satkuilla alkanut niin sit se kulutus voi olla tällä hetkellä jotain muuta. Tosin putkien sisäpinnat on ollut nokiset/sotkuset vissiin koko kesän. Alkukesän ajoin Redlinellä ja sen kyllä haistoi nekkuun kun valoissa seisoskeli kuumassa kelissä.

Tänään oli kärytysvuorossa takapytty, hentosta vaaleensinistä pukkaa.

Vitosen Valvoline 10w-60 kannusta on litra jäljellä ja kilsoja vaihdon jälkeen 3790 suunnilleen tasan.

Kyl mä luulen et ne pipot katotaan ja keinuvipujen puslat laitetaan. Näissä loppupään soveleissa kuuleman mukaan ne lyhyet ohjurit tekee kait just tätä, käryä. Jos laitattais ne välykset kuntoon, vaikka suoraan sanoen v****taa aukoo noin hyvin käyvää motoria, edes kansien osalta.


Titus

Red linessä kyllä erikoinen tuoksu. Mullakin oli redillä tosi pieni öljynkulutus , mut se tuoksu . Kävin just heittämäs 50 kilsan lenkin  ny oli kans vuoros takapytty ku tulin takasin talliin. Olin vielä jättäny viimeks tallista lähtiessä virrat päälle ja akku tietty aivan tyhjä.onneks ei ollu puolat kärähtänyt oli sentään 2.päivää ollut päällä. Aikas vahvoja noi Dynan puolat. Onneksi en kerennyt myymään muijan volvoa , sai toimia virranlähteenä. Jos tässä jotain positiivista näkee niin laturi ainakin pukkaa nätisti. Täytyy vaan oppia nauramaan noille vaikeuksille. Välillä vaan tuntuu että meinaa kuolla nauruun.

Kapteeni sika

Onkos sulla Titus kovat nostajat ja nostajapesien öljykanavat hydrauleille tukittu? Ilmeisesti se lisää öljynpainetta venakoppiin.

Aika samanlaiset vaivat, mulla on epäilys että vika löytyy kansiosastolta.

Ex-sovelivoorumiaktiivi kirjoitti joskus että öljykanavien kuristus on turha ehjälle koneelle, ellei sitten kyseessä ole -80 luvun alkupään tuote. Viittaa niihin lyhkäsiin ohjureihin. Tulikohan ne L79...