Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kiwin rojekteja

Aloittaja Kiwi, 26 maaliskuu 14, 22:50:02

« edellinen - seuraava »

Kiwi

#30
Tallissa ei oo ollu ihan yhtä hiljasta kun tässä projekti albumissa. Monien vastoinkäymisten kautta sain kuin sainkin pyörän viimeviikolla ajoon ennenku emäntä vei auton pohjanmaalle, pientä sipistelyähän se aina tarttis mut tehään vähän kieliposkella (paremmin ei kai osaakkaa).

Keulaa kun aloin remppaamaan nii huomasin että toinen keulaputki oli vääntyny. No isä sano et sillä on yhet tollaset lyhyet putket, nappasin ne mukaan ja ekan ku avasin paketista nii seki oli kiero. No toine onneks oli suora joten sain sen kasaan, sen verran naarmuset oli noi alaputket että päätin maalata ne. Kaupasta jotain kivaa maalia ja pari kerrosta lakkaa pintaan ja seuraavana päivänä keula kasaan. Onnistu niin hyvin että päätin maalata tankkipaneelinkin samalla kun se ollu aina vähän rujo. No siinähän kupli pohjamaalit kolmeen kertaan ennenku älysin hioo sen ihan pellille asti, no tulihan siitäki ihan ok ja sain sen maanantaina jo väriinkin ja pyörään paikoilleen.

Etujarrusylinteriin laitoin korjaussarjan, mutta en ihan oo tyytyväine jarrun tuntumaan, pitää sitä yrittää vielä parannella.

Vanteet pysy samoina kun viimekesänä, pääs helpommalla tän kerran ku vaan vaihto renkaat ja laakerit, oli muuten tiukassa kun ite ajanu niillä jo 35tkm eikä hajua oliko vielä alkuperäset.

Putki tosiaan vaihtu supertrappiin ja siihen pyöritin nauhan ympärille kun sen edellinen omistaja oli maalannu mattamustalla enkä jaksanu kiillottaa ku pöntön, kollektorin ja alkukäyrät. 10 metriä vedin rosterilankaa varmistukseks siihen päälle ettei kiinalainen lasikuitunauha purkautuis. Oishan senki voinu tehä kunnolla pihtien kaa mut pitipähän testata ihan sormilla vääntää. Pari päivää oli käsivarret näpyillä mut nyt voi jo käyttää ajotakkia ilman et pistelee, kuka keksi et tehään mopoo t-paita päällä?

Kaasariin tuli Dynojetin suutinsetti, kevyempi luisti, isompireikäne kiihytyspumpun suutin (laitoin jo vakion takas), säädettävä neula ja kaveriks vielä melko avara putsari. Melko monta muuttujaa mutta kyllähän sen sain säätöihin, nyt meinaa etutassu nousta kun ymmärsin mitä säädetään ja mitenki.

Taka jarrusylinterille tein telineen Passatin vanhasta lisävalotelineestä, vähän tukevampikin se vois olla mutta kun en oo vieläkää oppinu käyttään sitä nii ompahan hätävarana.

Löysin jotain 3-4" korkeet riserit ja mallailin niitä tohon tangon alle, mut jotenki tökki se ajoasento ja kaikki, no sorvissa noin 2" korotuspalat ja pitkät kovat pultit ja alkaa jo tuntuun paremmalta, kytkinvaijerikin alkaa olla sopivan mittane (viis vuotta sitte kun tän ostin oli apehangeri). Löysin sopivat aihiot koulun metallilavalta (mistäs muualta ;D ), niklaus testejä joten ei tartte maalata :)

Tänään ajellessa hoksasin laittaa takajouset nii lyhyelle asetukselle kun saa, tuli parempi, sit vielä pari naksua pehmeemmälle vaimentimista ja ai että on ihan ku eri pyörä ajaa. Pitäs löytää keulaan Dynaan tarkotetut jouset, nykyset taitaa olla sportsterista ja on aika löysät, kun viimekesänä oli turhan pintakovat ja otin melkein kymmenen senttiä esijännitystä pois. Mut muuten ihan ok toiminnaltaan.

Takavalosta palo parkki viikon ajolla, tänää katoin että mikähän siinä ois nii lampun alaosa pääs heilumaan aika paljon ja takaa onki tullu aika kova ääni siinä n. 3000 1/min. No pujotin sinne pätkän jäykkää kuparilankaa, tuli tiivis ja ääni loppu, josko polttimotki alkais kestää. Nii ja tuunasin mopoo vielä lisäks, peitin naarmuja tarroilla  8)

Paljon tuli tekstiä, latailen pari kuvaa vielä...











Nii joo, tänään tuli mittariin 66666 km, 600000 kilometrin päästä uus kuva ;D


Kiwi

Tänään reilu 300 km melkein vesisateessa kylmä meinas tulla. Takajarrusylinterin kannesta lähti toinen pultti jonnekki, hienosti tiiviste lerpatti tuulessa ja putki kärys. Rautalankaa ja jarrunestettä, matka jatkuu.

Tallille päästyäni tapojeni vastaisesti tarkastin moottoriöljyt, ei tarvinnu täyttää joten turhaa hommaa ;D

Kiwi

#32
Uus sytkäboxi on tulossa mut pääsen sen säätämiseen perehtymään vasta joskus tulevaisuudessa, näihin kuviin, näihin tunnelmiin:


Kiwi

Dynatekin sytkäboxi tuli postissa, kiitos Ranze! Ompahan keksintö, pitääpä ihmetellä tuota kun alkaa mopon purku. Tilasin S&S 510G ratasnokat, kyllästyin kerrasta tohon ketjuhässäkkään. Luotetaan siihen että muuten ehjässä pyörässä on suora kammenpää, kun on vielä kartiorullalaakeri vetopuolella.

Kiwi

Juhannus meni mukavasti mopoja rassatessa, melkein pääsin anopille juoppokuskiks mutta en ihan ;D Sportsteri oli tarkotus laittaa kasaan, se on nyt ollu useemman vuoden isällä projektina, siitä kun piti pyttyjen alatiivisteet vaihtaa ja sit huomattiinki et runko oli samassa kuormassa muutaman muun osan kanssa pulverimaalaukseen menossa. Nyt sitte monen mutkan jälkeen se on taas pyörillään ja vuosien mittaan ainoostaan pari pulttia, pätkä huohotinletkua ja töötti puuttuu, öljyt koneeseen lootaan ja keulaan ja ei kun baanalle. Huonoin homma on se et sille ei oo ketään käyttäjää, orkkis 1200 -92 ja on vielä kuristettu alle 25kW papereilla. Laitetaan nyt parit kuvat, pultit ym. on etsinnässä ja pyörä olis tarkotus myydä kokonaisena.






Kiwi

Sportista kun loppu osat joita lätkiä kiinni ja emäntäki oli vielä töissä nii aloin tutkimaan miksei lättäpää lataa. No syyhän selvis samantien kun otti laturin päätylevyn irti, kolmannen hiilen liitin oli murtunut poikki ja piuha ei johtanut mihinkään. Oishan sen voinu tehä helpolla ja laittaa uus liitin, muttaku se ei oikeen tyydytä että pirunmoisen työn jälkee kaikki on akkuhapossa. Tuolla sähköosiossa jo kyselinki millanen säädin tohon sopis. Eli ylimääränen hiili pois ja tilalle jotain tasasemmin lataavaa vanhoihin kuoriin sopivaa nykytekniikkaa. Töistä hakeen uudet laakerit tohon, noihan oli ihan millisiä joten löytyy hyllystä. Eiköhän tuosta vielä kalu tule ja pääsee vielä tänäkesänä ajelemaan. Takapyöränlaakerit pitää kattoa läpi, tuntu vähän turhan iso väljä.






Kiwi

Pinionin päässä heittoa .001", nokat sisässä. Nyt pitäs ihmetellä tuota Dynatekin sytkää, ranzelta tuliki jo hyvät ohjeet alkuunpääsemiseks, mutta mistä sillä saa tietoon et se on pyörään yhteydes? Uskaltaako koittaa käyntii laittamalla nappulat perus asentoon?

JKKo

Jos se on 2000i tai sen serkku Ultima, niin ajoituksen kun tekee, niin tietää, että se lukee anturin kiekkoa ja VOESin voi koitella oikosulkemalla anturin, ledi on sillekin. Aika simppeli kampe jota vissiin pitäisi ens talvena opetella ohjelmoimaan tietokoneella omassa tekeleessä.
883/1200/turbo

Kiwi

Eilen 86 vuotias herrasmies päätti että dynan ajokausi loppu nyt oikeesti tähän, ja tuuppas Nissaninsa takalokariin. Rakentelukausi siis alkakoon... hyvät projektirahat tuostakin kerty, josko ens kesänä ois vähän eri näkönen.


Kiwi

Joutsasta tuli paketti, nyt voi alkaa laittaan emäputkee oikeeseen kulmaan. Runkoputkeksi tuli haettua 6 metriä 25 mm ja metri 38 mm hydrauliputkee, 3 mm seinällä molemmat. Taka-akselin kiinnikkeet pitäis vielä väsätä, suunnitteilla ihan klöntistä koneistetut tai sit levystä, en oo vielä saanu päätettyä. Emäputki kuitenki on jo sorvattuna. Jatketaan taas tästä kun jotain tapahtuu.


Rezi

Kuulostaa chopperilta. Vai onko se vain meikäläisen mielikuvitusta. Voihan siitä tulla bobberi tai custom tai caffe tai ..

Kiwi

Eiköhän tuosta jotain sellasta muodostu, keula ei tosin oo kun 115cm mutta yli kahen metrin av silläkin taitaa tulla.

Spöke

Joutsan paloissa taitaa olla seitsemän astetta eli lisää pituutta heti, tai ainakin pidemmät putket. Kehtoputket kandeis veistellä 28:sta. Ite oon käyttänyt selkäputkena nelimillistä. Just in case.
Ootellaan into piukeena mitä tuleman pitää!
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kiwi

Joo 7 astetta noissa on, mut ens kesäks ei vielä pidempiä putkia taida löytyä. Mennään noilla ja opetellaan, voihan sitä joskus pidemmän tehä mut harjotellaan näillä.

Tuusulan T-Bone

Pikaisen laskutoimituksen mukaan noilla putkilla pitää laittaa runkoon aika paljon reziä ylöspäin ja keula aika pystyyn, jotta jättö pysyy 10 cm tai alle. Jäsen Spöke on oikeassa: lisää pituutta heti muuten ei aukene... eiku. :P
Long John Stroker