Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kiwin rojekteja

Aloittaja Kiwi, 26 maaliskuu 14, 22:50:02

« edellinen - seuraava »

Kiwi

Tuplakorkit on kiva idea, ja hyvän näköset, mutta kun tehään chopperia kaikki turha on turhaa, kikkailu kikkailua ja tingeltangelit on jätetty pois. Eli komiantähren en rupee toista korkkia väsäämään. Pitää vielä kehitellä jotain hyödyllistä, josko siihen istuttais jonkun kukan tai jotai, maailma pelastuis? ;D

Spöke

Sitä on näemmä luettu hra Spöken rojektialbumeita sillä silmällä. Eikä siinä, fatbobien sivuprofiili on parhautta.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Rezi

Fatbobien sivuprofiili on aika korkea suppo-malliseksi choppertankiksi. Tuosta vielä tuuma pois leveydestä ja kaksi korkeudesta, niin aletaan olla choppertankin mitoissa ;)

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 28 helmikuu 17, 20:51:21
Fatbobien sivuprofiili on aika korkea suppo-malliseksi choppertankiksi.

Tästä melkolailla samaa mieltä. Mun tankille tehtiin myös sektiointi, siivu pois niin näytti mun öögaan paremmalta ja paremmin myös mun tsygään sopivalta. Mutta ei siitä lähteny kun vähän toista senttiä. Ja on noita nähty kohtuullisen nättejä sektioimatikin. Riippuu pyörän muusta stuukista, miltä mikäkin näyttää.

Sinänsähän fatbobien yhdistäminen tuohon tapaan on taivaallisen vanha keksintö. Toimii kuitenkin edelleen.

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 28 helmikuu 17, 20:51:21Tuosta vielä tuuma pois leveydestä ja kaksi korkeudesta, niin aletaan olla choppertankin mitoissa ;)

Tässä kohtaa muistuttaisin, että Oikean Chopperin (Tuusulaan rekisteröity tavaramerkki ;) ;D) tankkiin tulee mahtua myös bensaa. Poimunopeudesta kun ei jouda alvariinsa himmailemaan tankille.
Long John Stroker

Spöke

Totta. Mä oon vaan niiiin iloinen, että porsterin tankki jäi porsteriin
-Spöke

Kiwi

Ei spöke pidä vielä nuolasta, ei mikää oo nii varma kun epävarma. Kumpikaa noista tankeista ei oo vielä valmis, joten keväämmällä sen sit tietää et kumpi tehään ens kesäks loppuun asti. Nyt toki näyttää siltä että toi olis hyvä vaihtoehto.

Sivuprofiiliin keskitytään sit kun on sen aika, nyt on vasta suurimmat lommot poistettu ja vähän hahmoteltu, mutta tarvittaessa madaltuukin vielä tuo tankki.

Emäputken sorvauksessa oli tullut pieni mittavirhe, laakerikupit ei mahu paikoilleen. Pitääki seuraavaks vähän avartaa sitä ja muutenki siistiä, sen jälkee saakin laittaa jigiin. Hitaasti etenee...

Tuomo

laita mittarin reikään mittari
acewell, koso tai vastaava diginopeus ym yleismittari upotettuna

Kiwi

Mulla on tuohon pyörään Velonan digimittari, mutten aatellut sitä tankkiin laittaa, se kun näkyy max 30 asteen kulmasta, eikä tankki nyt niin pystyyn oo tulossa. Myöhemmin tuonkin näkee, 60 mm halkasijahan tuossa reiässä on ja sama on mittarissakin.

Jack

tässä välissähän sen mittarin asennon pystyy vielä muokkaamaan jos sen tankkiin haluaa upottaa...
Flatheads!!!

Kiwi

Niin voi, mut pitää tietää tankin asento ensin. Joutuu rungon tekoon...

Kiwi

Laskutoimitusten mukaan saan tuosta tehtyä samalla rungolla ja t-paloilla kaks versiota, tehään eka tuollanen harjotuskappale lyhyemmillä putkilla ja katotaan mitä kaikkea oikeesti pitäis muuttaa. Suht vaaterissa pyörän sais menemään just alle 2 metrin, jolloin ensimmäisenä kesänä tarttis ainoostaan jarrutestin jäykkäperämuutoksesta? Sen jälkeen pidemmälle keulalle testailut, muttei enää jousituksen takia? Tuleeko tuossa pahasti takkiin? Paljonko rungon keulinta voi pitkässä pyörässä olla?

Make

Runkohan voi olla vaikka pystyssä, ei se mihinkään vaikuta, jos emäputki on kelpo asennossa.

Edit: kieliopillisesti arveluttava ilmaisu muokattu kelvolliseksi.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Spöke

Rungon keulinta on vähän makuasia. Mun silmälle pari senttiä on aika jees.
-Spöke

Kiwi

Vihdoin sain emäputken sorvattua loppuun, tai ainakin seurattua vierestä kun ammattimies sorvas. Toki käännön jälkeen ite painoin nappeja ja vähän muuttelin ohjelmaa, joten onhan se puoliks ite sorvattu. Monen mittauksen jälkeen todettiin että emäputkessa oli 33,4 mm halkasija ja laakerikuppi on 33,5 mm. Vähän turhan tiukka oli mutta saatiin sisämittakin tasan 33,5 ja laakerikupit on jo pakastimessa oottamassa.

Kannattaako laakerikupit painaa paikoilleen jo jigiin, vai vasta hitsailujen jälkeen?

Spöke

Mä en laita kuppeja kiinni, ennenkuin kaikki hitsaukset on tehty. Testikupitkin mull on erikseen, semmoset, mitkä menee sormin painamalla paikoilleen.
-Spöke