Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Chopper ja Custom Klassikot sekä Legendat

Aloittaja Kokkonen, 12 toukokuu 09, 20:22:10

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Lisää Ventti-Trio kuvia....samasta artikkelista.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Tuusulan T-Bone

Mä mitään klassikoista ymmärrä, mutta oisko tää sellainen:

Long John Stroker

Hemuli

Siinähän on itse Sugar Bear joskus kauan sitten. Jos en ole ihan väärin ymmärtänyt niin herra omistaa tuon fillarin edelleen.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Kyllä, vuonna 1978. Ja kyllä omistaa, on samaan tapaan firman käyntikortti kuin Mooren delfiinikin.
Long John Stroker

Springveli

Ei chopperi eikä Customi mutta klassikko ja legenda.



Burt Munro eikä mikään Anthony Hopkins vaikka hyvin on samaa näköä. :)









Tossa sorvi ja sorvatut männät.




World's Fastest Indian
Kaikki helpot ongelmat on jo ratkaistu.

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Juvakka - 18 toukokuu 09, 19:05:37
Tämä pyörä on itselleni kaikessa karuudessaan muistus ajasta ennen tiiliskiven paksuisia tarvikekatalookeja.

Kyseinen chopper on ollut ja on edelleen allekirjoittaneelle johtotähti Moottoripyörien maailmaan.

Uusimmassa Kopterissa (numero 89) on Isto Kotavuopion kirjoittama hieno juttu upeinen kuvineen tuosta pyörästä ja Jubasta.
Lainaus käyttäjältä: Isto KotavuopioTämä pyörä on pala suomalaista chopperhistoriaa ja ratkaisuiltaan ja työnjäljeltään ei häpeä tämän päivänkään vastaavia.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Tuusulan T-Bone

Voipi olla, että tän nelipyöräinen isobroidi on enempi klassikko, mutta kuitenkin:


Long John Stroker

Kokkonen

#52
Sugar Bear on vilahtanut parikin kertaa tässä topikissa, joten lienee aika kirjoittaakin pari riviä.

1969 Sugar Bear aloitti pyöränrakentajan uransa 750 Honda Chopperilla, jonka kautta hän tutustui toiseen tummaihoiseen pyörärakentajaguruun, Ben Hardy’n, joka suunnitteli ja rakensi Easy Rider elokuvasta tutut Captain America ja Billy Bike pyörät. Benistä tuli Sugar Bearin ystävä ja opastaja. 1971 Sugar Bear avasi oman liikkeen Los Angelesissa, jossa hän kehitteli 1972 oman springer-etupään. Pitkä ja tukeva, sellainen sen piti olla. Kun muut springerit olivat tehty putkesta, Sugar Bearin oli umpimateriaalista. Etu- ja takaputket pyöreästä tangosta.  Jo ensimmäiset olivat +18. Nykyään mallia on saatavana lyhyenä, että myös äärimmäisen pitkänä, +40. Springerien lisäksi Sugar Bear rakentaa tietysti yhä pyöriä, Hondasta Harleyhin. (Edit: Pari kirjoitusvirhettä korjattu)



Pikkukuvissa jotain vuosienkin varrelta:
Sugar Bear
Hänen Gorjus pyöränsä
Sugar Bear ja springer
Springerin mainos
Asiakkaan Black Betty...aika pitkä
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Tuusulan T-Bone

Long John Stroker

Webmaster

Ai hitto ! T-bone laittoi pisteen iin päälle Sokerikarhun tekeleistä!
Ja suurena Ozzy fanina olin, ihme kyllä, unohtanut tuon rakennelman kokonaan  ;D

Pitäisköhän alkaa miettiä Sugar Bear tribuuttia Morphinen keulan alakiikkuihin...

Tuusulan T-Bone

Joo ja samalla järjestellä jättö kymmenen senttiä miinukselle... :D
Long John Stroker

Kokkonen

Tätä aihetta kun tulkitsee tarpeeksi laveasti, niin saadaan legendaksi myös tänä vuonna 40-vuotta täyttävä Street Chopper lehti. Toki lehden takana olevat henkilöt voitaisiin myös legendoiksi luokitella, elikkä Tom ja Rose McMullen. He julkaisivat vuonna 1969 neljä Steet Chopper numeroa.
Street Chopper lehden alkutaipaleeseen liittyy kiinteästi Tomin ja hänen ystävänsä Carl Sulkeyn kanssa perustama Automotive Electronics Engineering, AEE, Hot Rod harrastajia kun olivat. Mutta autopuolen homma ei ottanut leiville. AEE Choppers perustettiin, alkuun tehtiin sissybareja, Tomin myyntimiestaidot saivat myynnin ja firman nopeaan kasvuun. Sitten tuli idea omasta katalogista, Ed Rothilla oli Chopper Magazine ja se mallina syntyi lopulta Steet Chopper lehti.
Outlaw Chopper vihkosen Tom oli tehnyt jo vuonna viisi vuotta aiemmin Cycle Guide lehdelle.

Muutama kuva, yhdessä vähän mallia ihan oikeasta Sissybarista :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

akrapu

Ei tää chopper ole, mutta lukeutuu minusta klassikoihin 8)
- akr

Smuige

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 22 lokakuu 09, 22:19:59
Sokerikarhun tuotoksia tämäkin:

Mun mielestä noi ton SB Sringerin alalinkut on yleensä IHAN KAMMOTTAVAN näköiset.
Ja toi systeemi yleensäkin, että keula tulee roikkumaan melkein maahan asti ja sitten ihme koukut jatkona niin...

Springer keulana on hieno, muttei tollasena ja noin asennettuna.

rodchop

Mun mielestä noi ton SB Sringerin alalinkut on yleensä IHAN KAMMOTTAVAN näköiset.
Ja toi systeemi yleensäkin, että keula tulee roikkumaan melkein maahan asti ja sitten ihme koukut jatkona niin...

Springer keulana on hieno, muttei tollasena ja noin asennettuna.
[/quote]
Täysin samaa mieltä kaikki noi thaimaa tyyppiset sapeli keinuvivut mielestäni järkyttäviä.
HOG Forever Forever HOG