Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Foorumilaisten pyöriä haukuttavaksi..

Aloittaja Jake, 28 elokuu 11, 21:28:42

« edellinen - seuraava »

rodchop

Mullakin punnittiin Shovel konttorilla 195kg ;D
HOG Forever Forever HOG

Tony

Lainaus käyttäjältä: Soikkeli - 09 syyskuu 11, 23:13:31
Joo springeri vaan tilalle mutta +24" pitkänä  ;D


Tohon kyllä sattuis springeri ku nenä otsaan, enkä myöskään näe DNA.ssa mitään pahaa, vaikka onhan niitä kyllä hienompiakin/kalliimpiakin olemassa. Mikä on muutes orkkis springerin pituus akselilta ylä t-kappaleeseen??

Tony

Lainaus käyttäjältä: Rezi - 09 syyskuu 11, 23:07:19
Lainaus käyttäjältä: Jarppi - 09 syyskuu 11, 18:05:04

Kyllä sen nyt vaan niin on, että DNA springerit pitäs kyllä saada täys kieltoon viimeistään APU2.1.
Seuraavaan projektiin laita DNA springerin ihan vaan sen vuoksi, että sitä halveksitaan. Ja myös siitä syystä, että se nyt vaan on ainoa järkevänhintainen risukeula.

Olishan tuo meikäläisenkin short chopper hienompi springerillä


Laitetaas oikea lainaus kuvineen ni tulee kaikille selväksi ???

Jaska

#168
Saako tänne laittaa myös "digitaali"harrikoita?:) No ohessa 08 Street Bob, vähäsen kustomoituna: Tanko Nash Grit 12" ape, kolmiopalat koneistettu ulkoisille 2" risereille, putkisto Supertrapp, madallussarja Burly slammer kit, takalokari sheivattu, Kellermann jarruparkkivilkkuvaloyhdistelmillä. Cobra Fi2000R 02 ruiskukitti, Vance & Hines putsarisetti orkkiskuorella, LePera penkki ja ja jonkun verran omatekemää pisteosaa / pulveroitu alkuperäisiä osia mustaksi. Lokari vaihtunee stilettomalliin talvella, strutsit pitää katkasta siinä vaiheessa.
Edit: Kännykameralaatu :/ Parempilaatuinenkin kuvakin löytyi:

Tuukka

Lainaus käyttäjältä: JPP - 10 syyskuu 11, 09:26:54
Tällainen -89 Softail tehtiin veljen kanssa viime vuonna. Aika paljon lähti kaikkea turhaa romua ympäriltä ja pyörä keveni jonkin verran.

Tää on kyllä harvinaisen onnistunut tuotos!

Ja tosta dna:n springeristä... vaikka semmonen onkin halpa ei se tee siitä yhtään paremman näköistä. Kyllähän ne on aika mohlon näkösiä, olkoot hinta mitä vaan.
C.O.G.

JPP

Painoa eivät konttorilla mitanneet, eikä tullut mieleen pyytääkään. Softailin runko taitaa olla jonkin verran Shovelia painavampi. Oisko joku 220-230kg summassa heitettynä.

Jarkko

Lainaus käyttäjältä: jesse - 09 syyskuu 11, 22:39:55
muakin on ihmetyttänyt dna vastaisuus?
johtuneeko se pettymykseen vastaavan nimisen puhelin operaattorin kanssa jonka tuotteet ei kyllä toimi  :o

jonkun olen kuullut väittävän dna:n olevan vetelä tai antavan periksi???
se mitä olen orkkis springereitä verranut omaan dna-projektiin niin en kyllä tuollaisia väittämiä lausuvien seuraavia lauseita edes viitsi kuunnella ::)
vai onko sekin orkkis homostelua  :P
kulmikas tuo on muotoilultaan mutta jatkojalostuksella saa parempaan suuntaan...
omani on vielä uudelleen muotoilun osalta aloittamatta...


toinen mikä ihmetyttää on nykyinen keskitappi ihannointi???
minun mielestäni se kuulostaa pussihousu touhulta  ;D

hernettä ei kannata nenään vetää kovinkaan syvälle  8)
kieliposkella täällä taas provosoida yritän  ;D

Dna vastaisuus johtuu varmaan siitä että se ei ole kovin kaunis vaikka halpa onkin, keskitapit taas on helvetin hyvät ajaa eikä se niin hirveän tyylikästä ole jos on apet ja etutapit...kai?

reiska

#172
 


Lisää DNA:ta  haukuttavaksi. Lehmä vaihtui kesällä tämmöiseen Electraan. Pieniä muutoksia tullut kesällä ja lisää tulossa talvella ja joo huutaa keskitappeja että kestää satulassa tämän hurjilla tehoilla.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Jarkko - 10 syyskuu 11, 17:52:07
keskitapit taas on helvetin hyvät ajaa eikä se niin hirveän tyylikästä ole jos on apet ja etutapit...kai?

Se onko keskitapit hyvät ajaa riippuu ihan täysin satula/tappi/stonga suhteesta verrattuna ajajan fyysisiin mittoihin, jos istuu ku kyykkäpaskal tai lypsyjakkaral ni ei ole erityisen hyvä ajaa. Sit taas jos ei kunnolla ylety etutapeilleenkaan ni on myös ihan perse ajaa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Lyytinen

Näinpä. Rentoushan se on se avainsana, eikä se tappien paikka sinänsä. Itse asiassa sportsterissa tuo onkin hieman kelju homma kun ne orggistapit on just mallia kyykkypaska kun taas esimerkiksi moottorin etukiinnikkeisiin viritettynä ne on jo vähän liian edessä. Pitäisi melkein runkoon turata kiinnikkeet ja en saa äkkiä päähäni miten sen tekisi, ettei Kuopion kuolleet hevosetkin nauraisi. Eikä itselläni ole kyse siitä, ettenkö ylettäisi vaan tuo polvien nivelrikko vähän vihoittelee. Shovelin astinlaudat toimii, ei koske jalkoihin vaikka ajaisi miten pitkään. Ei niitä vaan taida viitsiä sportsteriin köhelöidä ::)

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 11 syyskuu 11, 01:02:42...Pitäisi melkein runkoon turata kiinnikkeet ja en saa äkkiä päähäni miten sen tekisi, ettei Kuopion kuolleet hevosetkin nauraisi....

Viikon niksipirkka - Dynan keskitapit kiinnikkeineen on helppo fiksata mihin tahansa, pari lattaraudan pätkää rungon molemmin puolin joihin kierteet tappien jaloille.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kalju Partanen

#176
Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 11 syyskuu 11, 01:02:42
Pitäisi melkein runkoon turata kiinnikkeet ja en saa äkkiä päähäni miten sen tekisi, ettei Kuopion kuolleet hevosetkin nauraisi.

Vitunko väliä, jos asian karskisti ilmaisee!
Nää HD touhut on sellaisia että joku nauraa aina, kuollut hevonen, elävä nainen tai naapurin Seppo. Eikös se kadonneen respectin metsästys käsitelty jo siinä yhdessä teoksessa. Kun katsot tämänkin palstan "haukuttavaksi" asettettuja pyöriä (sori vaan, eikä toi oma touringi niistä edukseen erotu) sekä nettimotossa myytävänä olevia mopoja niin toi tappien eroottisesti optimoitu sijoittelu ei paljon nostetta anna / eikä turmioon vie.

Tietty jos näyttelykampetta kyhää niin asiaa kannattaa harkita tarkemmin.
Tottakai tää palsta on hyvä paikka kysyä ohjeita, mutta jos itse kamppeella ajaa niin...

Ja kyllä,tiedän ettei newbie:n kannata neuvoa asiantuntijoita, mutta tää ennemminkin tällaisena yleisenä huomiona kuin varsinaisena vihjeenä kysyjälle.

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 10 syyskuu 11, 11:37:07
Howdy Oisko DQ,lla kuvaa tuosta keulasta vas. Puolelta ? Kertoisitko mulle mita kaikkea piti kikkailla etta sait jarrun mahtumaan. Eli mulla olisi tuollainen samanlainen hydra keula jota aattelin 18cm leveisiin T-paloihin  ymppaa.

Joo, löytyy jonkunlainen kuva, tässä vielä vanhalla renkaalla, mutta muuten on sama vanne jne. Kikkailua ei sinänsä ole tehty, mutta sovitus on todella nafti. Jarrusatula on pienin PM mitä löytyi ja kiinnitys on tehty alkuperäisin lokkarin kiinnikkeisiin. Haarukan alaputkesta piti höylätä hieman matskua että mahtuu levy pyörimään. Jarrusatulan ja pinnojen välys on pari milliä. Sportsterin napa luonnollisesti on käytössä. Kapeammalla navalla olisi ehkä enemmän tilaa mutta halusin käyttää olemassaolevia osia.
Keula on siis rakennettu Sportyn t-kappaleista ja hydran keulaputkista. Spok-Motorin Juho tuon kirurgioperaation toteutti, joten sieltä voi kysellä tarkemmin mitä kaikkea piti tehdä  8)

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

rodchop

Ok. Kiitoksia. Lisaksi tarvitsisin tietoa tuosta etu renkaasta joka sinulla nyt.
Eli jos tuo rengas firestonen 4/19" niin tiedatko tuota mittaa akselin keskelta maahan & kuinka levea vanne sulla on ?
Mulla tulossa kyseinen rengas, mutta viipyy & pitais paasta projektissa eteen pain.
HOG Forever Forever HOG

Blower1

Lisää naurettavaa ja kusta kiukaalle.

HD sairaus alkoi -93 Lahdesta ostetulla pannulla, joka kuudentoista vuoden useiden muodonmuutosten jälkeen myytäessä oli tällainen:



Jokunen vuosi ennen pannun myyntiä ostin harrastemopoksi alkuperäiskuntoisen -86 1100 EFE:n, joka löytyy vieläkin tallista.
Sitä on hieman muokattu vuosien kuluessa:



Varsinaisena ajomopona toimii tällä hetkellä muovihimmeli, jolla on jonkinlaisia yhteyksiä harley parkinsoniin:



Projektimopona olosta saa tällä hetkellä kärsiä -85 1100 EF: