Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Foorumilaisten pyöriä haukuttavaksi..

Aloittaja Jake, 28 elokuu 11, 21:28:42

« edellinen - seuraava »

Jake

Itte kun tekee, ni sellasen saa ku sattuu tulemaan.. Tänä keväänä tuli sportista tällanen, mutta silmä ei vaan totu ja talvella pistetään ainakin jotain uusiksi. Mutta mitä?





Lähtökohta vuosi sitten syksyllä oli tämä:



Vittuillakin saa, mutta rakentava kritiikki ja palaute olisi suositeltavaa.

Juvakka

Ja tuosta:


Tämä oli lähtötilanne ennen konerikkoa, ja tavoite sitten kun joskus saan sen taas kuntoon.

Sillä välin ajelen Rouvan Sportsterilla:

Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

ma^ko

Mun silmää miellyttää tuon Jaken sportyn aiempi kuosi enemmän, en tiiä miks mut kuitenkin.

Oma ajo-esine haukuttavaksi.

Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Lyytinen

Jaken pyörästä muutamia mietteitä:

Kuvasta päätellen hoijakkaa on meinattu tehdä, mutta kesken kaiken on ruvennut ujostuttamaan. Siitä kannattaisi tehdä ihan täysimittainen tai sitten jättää tekemättä kokonaan. Nyt tuo näyttää vähän semmoiselle jousiperän strutseihin kiinnitettävälle "hoijakalle" (huom. lainausmerkit). Sitten katsohan nyt ihan itse tuota ajoasentoa, näyttääkö se rennolle? Minusta se näyttää sille, että melkoisia ahtosavia ollaan vääntämässä ;D Tuota jakkaraa jos saisi taaemmaksi ja alemmaksi sekä tappeja taaemmaksi, että polvi olisi yli 90 asteen kulmassa ja että polvi olisi persausta ylempänä. Kertaheitolla lunkimman näköistä ja varmasti pääsisi pitemmälle väsymättä. Plus tietty se, että jakkaran ja ukon ollessa tuossa tuo perä näyttää luonnottoman pitkälle. Stonga tietysti muodostaa sitten oman ongelmansa, en ole varma miten ruohonleikkuristonga tuohon sopisi. Joku ratkaisu siihenkin on.

Sitten tuo kuminauha pois ja ketjut tilalle, ihan ulkonäkösyistä. Tuo takaremmipyörä on ihan järkyttävä. Ei siitä muuta osaa sanoa. Savutorvet näyttää ihan suurella rahalla ostetuille, suositteleisin myymään jollekin joka niitä tarvitsee ja hommaamaan jostain jotkut kupansyömät pitkät rännit ja thermotekkiä vaikka päälle, kunhan ei tuollainen krominkimallus paista silmään. Nyt nuo savutorvet ikäänkuin hyppää silmille.

Tuota keskimmäistä kuvaa kun katsoo, niin silmään paistaa melkoinen letku/piuha/vaijeri show. Jotenkin tulee fiilis, että into loppunut värkkäämiseen tasan tuossa kohti. Jotain niihinkin on keksittävissä?

Smokie

Vedetääs tää vitsi sitten tännekkin. Vittuilla saa mutta mitään rakentavaa kritiikkiä en oo vailla!



Hemuli

Jaken pyörä on hyvä esimerkki siitä kuinka pyörä voi näyttää ihan erilaiselta kuskin kanssa tai ilman. Lyytinen on oikeilla jäljillä istuma-asennon muuttamisen kanssa, toinen vaihtoehto on nostaa käsiä ylöspäin. Pitää kuitenkin muistaa että Jake et vissiinkään ole hirvittävän suurikokoinen henkilö, pidemmän kuskin alla saattais taas näyttää ihan toiselta. Hieno pyörä kuitenkin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

013

Tätä ketjua on kaivattu ;D

Vaimo halus itelleen sellasen poljinkäynnisteisen harrikan, minä sitten halvinta hakemaan. Laatikkoprojektista kasattuna, vähän muokattuna.

kesti kasassa ihan koko kilometrin...

Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

erakko

^ onks tuo nyt sellainen ns. tyttöpopperi?  ;D

Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Jake

Kiitos.

Ajokuvan perusteella tiputinkin jakkaraa jo alemmas. Talvella olis tarkoitus tiputtaa sitä lisää, mutta samalla pitäis keksiä kuitenkin joustava mekanismi alle. Per*e ei tykännyt ollenkaan hyvää 1500km. reissusta. Silti kuitenkin form over function..

Hojakan heivaan pois kokonaan ja teen uuden takalokarin.

Ajoasento on mulle ihan sopiva. Onhan se muutaman sadan kilsan jälkeen väsyttävä, mutta kaippa muutkin asennot on. Tappien paikkaa muutinkin jo taaemmaksi, mutta voisihan keskitappejakin kokeilla.

Takahihnapyörä on järkyttävän ruma! Joko kevennän sitä, tai vaihdan ketjulle.

Pakoputket on ollut mietinässä jo kauan ja jotain koitin jo vääntääkin. Thermotec saa jäädä muitten pyöriin..

Sähköt onkin 1997 pyörässä yhtä helvettiä! Käsivarren paksuista vyyhtiä tulee lähes joka suunnalta. Siihen ei kai auta muu, kuin hommata oikean ikäinen pyörä..


Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Jake - 28 elokuu 11, 22:54:36...Takahihnapyörä on järkyttävän ruma! Joko kevennän sitä, tai vaihdan ketjulle...

Tossa evoaikakauden orkkishihnapyörässä on niin paljon materiaalia että siitä saa melkein mitä vaan. Tällaisen tein muijan pyörään samanlaisesta kiekosta:

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Redneck

#10
Lainaus käyttäjältä: Jake - 28 elokuu 11, 22:54:36










Pakoputket on ollut mietinässä jo kauan ja jotain koitin jo vääntääkin. Thermotec saa jäädä muitten pyöriin..





Hahmotapas että putket olisivat 2 ->1 ja se yhteisputki menisi pitemmälle taakse  ???  Mielestäni pakarit ovat nyt liian paksut ja lyhyet.
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Jake

Lainaus käyttäjältä: Redneck - 29 elokuu 11, 07:57:07

Hahmotapas että putket olisivat 2 ->1 ja se yhteisputki menisi pitemmälle taakse  ???  Mielestäni pakarit ovat nyt liian paksut ja lyhyet.

Tämmöstä värkkäystä oli keväällä:


Rautahauli

Laitetaan omakin mopo haukuttavaksi tasapuolisuuden nimissä.

Laatikko vuotaa, tai on vuotanut vähän pitemmän aikaa mutta olen vaan luullut että vuoto on enskasta. Punainen öljy molemmissa vaikka onhan niissä selkeä sävyero. :-[ Puusilmä. Talvella koitetaan tiivistää ja jos ensikesänä ilmenee että patentit ei pidä niin sitten kartoitetaan muita vaihtoehtoja. Uusi loota tai vanha korjataan.

Kone toimii hyvin eikä syö öljyä. Hyvä ajettava myös moottoritienopeuksissa, ei juuri tärise.



FXEF-81

Tuusulan T-Bone

Hehe, ehkä paras ketju ikinä... :D

Tosta ajoasennosta. Mun mielestä on aivan hyvä, että joku värkkää muunlaistakin kuin ah niin muodikasta lökäpöksymeininkiä keskitappeineen ja konversseineen. Lisäksi siitä, mille ajoasento näyttää, ei aina voi päätellä, onko se mukava tai jotain muuta. Meikäläiseltäkin on kyselty paljon, että miten tolla ruotsisopperilla voi tossa asennossa ylipäätään ajaa. Ja kumminkin olen sillä työntänyt tänäkin kesänä yli kymppitonnin käyden mm. Brysselissä ja Purijaisissa. Yksi sopii äidille, toinen tyttärelle.
Long John Stroker

hirvenjalka

LainaaJaken pyörä on hyvä esimerkki siitä kuinka pyörä voi näyttää ihan erilaiselta kuskin kanssa tai ilman.

niinpä.  tämän takia olisi hienoa nähdä eräästä kovin ihqusta pyörästä "Dirty Bastardosta" ajokuvia  ;D