Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
18 Lokakuu 2018, 17:56:36 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Chatboxi avattu etusivulle ! Vain kirjautuneille.
Tarkempi haku
Sivuja: [1] 2 3 ... 16   Siirry alas
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Viikon muu  (Luettu 103343 kertaa)
Tuomo
Full Member
***
Viestejä: 578



« : 24 Elokuu 2011, 18:14:48 »

kaikki Laverdat ei ole oransseja



tallennettu
Motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 755


« Vastaus #1 : 24 Elokuu 2011, 19:26:40 »

Aloitit pahalla muulla.
Laverdan isot tykit pistää meikäläisen köyhyydessäni puristelemaan muniani. Ehkä parhaiten valmistettu moottoripyörä koskaan...
tallennettu
Motomatti
Sr. Member
****
Viestejä: 755


« Vastaus #2 : 24 Elokuu 2011, 20:08:15 »

Kevytkustomi
tallennettu
JaZZo
Jr. Member
*
  • Tampere
  • Viestejä: 283



    WWW
    « Vastaus #3 : 24 Elokuu 2011, 22:21:36 »



    Ducati 900SS -76  N&#228;ytt&#228;&#228; kielt&#228; Tää on jollaintapaa kovin kaunis laite alkuperäisenäkin.
    tallennettu

    Shovelpiä
    Motomatti
    Sr. Member
    ****
    Viestejä: 755


    « Vastaus #4 : 28 Elokuu 2011, 16:17:34 »

    Italomylly japsirungossa. Toisinpäin olisi ollut parempi...
    tallennettu
    ma^ko
    Hero Member
    *****
  • City of HellSing
  • Viestejä: 3023



    « Vastaus #5 : 28 Elokuu 2011, 16:36:33 »

    Italomylly japsirungossa. Toisinpäin olisi ollut parempi...

    No Benelli Sei:nä se on käytännös toistepäin ku kone kuitenkin on levennetty Hontra ja se Benelli Sei:nkään runko ihmeen häävi ole.
    tallennettu

    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.
    Motomatti
    Sr. Member
    ****
    Viestejä: 755


    « Vastaus #6 : 28 Elokuu 2011, 21:30:22 »

    Arvasin tämän vastauksen. Asia ei ole noin. Aikanaan  Muuan Soichiro San osti konkurssin rajoilla hoippuvalta Benellitä koko tuotantolinjan ja myyntisopimus velvoitti että Benelli ei saa tehdä enää samaa moottoria ja kauppa on pidettävä salassa. Samoin aikoihin Benellin tehtaat, ja paljon muuta, osti argentiinalainen sijoittajamiljonääri kreivi Tomaso. Hänen aloitteestaan Benelli muutti omaa moottoriaan sen verran että sitä ei voinut pitää samana koneena. Hondan pikkunelosissa oli pystysylinterit kuten Benellin nelosissa jo 60-luvulla. Tosin niissä koneissa on tuplanokat kannessa joita näissä tuoreimmissa ei enää ole. Kustannussyistä. Tässä asiassa on ollut luuloa aika paljon enemmän kuin tietoa.
    Näissä puheena olevissa Benellin koneissa on eteen kallistetut sylinterit ja laturin paikka sylinteriryhmän takana. Tosin joissain versioissa on myös kampiakselin päässä latureita.

    Lisäksi voin kysäistä että oliko Hondassa säädettävä jousitus ja iskunvaimennus ja tuplajarrut sekä kaksi kaksimäntäistä puristinta ja painoiko se kymmeniä kiloja enemmän ja oli yli kymmenen hevosvoimaa tehottomampi? Maittakoon triviaalitietona että Jarno Saarisen ensimmäinen oikea tehdastallikiinnitys oli Benellillä.

    PS.
    Tällä hetkellä viisi kappaletta kolmea eri tyyppiä Benelleitä omassa tallissa. Yksi niistä on endurancekilpuri ja muut katukäyttöön.

    Nelisylinterisiä on valmistettu 250, 350, 400 ja 500-kuutioisina. Kuutosia 750 ja 900-kuutioisina.

    tallennettu
    ma^ko
    Hero Member
    *****
  • City of HellSing
  • Viestejä: 3023



    « Vastaus #7 : 29 Elokuu 2011, 11:56:40 »

    Mul on ollut Benelli Sei 750 ja kyllä se kone varsin spitting image Femma-Fouri-Hondan koneesta on, tosin levennettynä. Se mitä levennyksen yhteydessä on tai ei ole muutettu en tiedä. Ja ei Benellin Sei 750 mitenklään erityisen häävi fillari ole ominaisuuksiltaan jos kohta ei nuo Fouri-Hondatkaan.
    tallennettu

    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.
    Motomatti
    Sr. Member
    ****
    Viestejä: 755


    « Vastaus #8 : 29 Elokuu 2011, 16:55:18 »

    Viissatanen ja Tuutti Fouri oli myös nuorna miehenä ja kun ei paremmastakaan tiennyt niin kovia pelejä olivat.

    Noista 60-luvun aidoista kilpureista ei kovin löydy kuvia. Replikoita sen sijaan näkyy olevan Benellin uudemmalla Quattrolla sekä Hondan Fourilla varustettuna.

    Liitteenä olevassa kuvassa näkyy siis kilpuriversio joka kisatilastoissa tuli esiin jo 60-luvun alkupuolella. Kuten tarkkasilmäinen huomaa niin siinä on jo kuivakytkin ja erilainen sylinterikansi kahden nokka-akselin vuoksi.

    mm
    tallennettu
    -mikko-
    Jr. Member
    *
  • Lappeenranta perkele...
  • Viestejä: 131


    shine can never replace attitude


    « Vastaus #9 : 29 Elokuu 2011, 18:14:52 »

    Tässä pari Benelliä => tiedä sitten ovatko aitoja kilpureita, mutta perkeleen kierrosherkkiä pelejä  J&#228;rkyttynyt
    Kiekkamittarissa lukemat alkaa kahdeksasta tuhannesta ja livenä aika hyvin naukuu!!!
    tallennettu

    - shine can never replace attitude -
    -mikko-
    Jr. Member
    *
  • Lappeenranta perkele...
  • Viestejä: 131


    shine can never replace attitude


    « Vastaus #10 : 29 Elokuu 2011, 18:19:08 »

    Lainaus
    PS.
    Tällä hetkellä viisi kappaletta kolmea eri tyyppiä Benelleitä omassa tallissa. Yksi niistä on endurancekilpuri
    Tämä vissiin yksi sinun pyöristä?
    tallennettu

    - shine can never replace attitude -
    Motomatti
    Sr. Member
    ****
    Viestejä: 755


    « Vastaus #11 : 29 Elokuu 2011, 18:28:33 »

    Ei, kahdella tapaa: malli ei ole sama ja myin sen talvella mutta se on mun tallilla viilailtavana. Odottaa uutta sylinteriryhmää tulevaksi tällä viikolla. Bigbore sylintereihin ei löytynyt sopivia mäntiä niin nyt pelataan vakioilla.

    Se mun peli oli/on 904,2 cc kutonen jossa 750 alakerta.

    Noi kaksi ylemmässä kuvassa olevaa Benee on jo uudempaa mallia jostain 60 - 70 -luvun vaihteesta. Tarkasti en tiedä kun en ole noihin classic kilpureihin perehtynyt kuin lähinnä Guzzin osalta.
    Mieluimmin rakentelen uudempia katukäyttöön ruiskuilla ja ahtimilla.

    Valitettavasti ei ole kuvaa Endurancesta tarjota nähtäväksi. Vielä.
    « Viimeksi muokattu: 29 Elokuu 2011, 18:40:44 kirjoittanut Motomatti » tallennettu
    Tuomo
    Full Member
    ***
    Viestejä: 578



    « Vastaus #12 : 05 Syyskuu 2011, 21:14:54 »

    on se nätti





    http://www.rolandsands.com/wp/2011/03/30/ktm-530-smr/
    tallennettu
    Ironhead -78
    Jr. Member
    *
  • Espoo
  • Viestejä: 56



    « Vastaus #13 : 06 Syyskuu 2011, 06:30:00 »

    Eikä toi mopokaan paha ole.. Iskee silm&#228;&#228;
    tallennettu
    Hemuli
    Administrator
    ******
  • Helsinki
  • Viestejä: 7203


    C.T.F.S.


    WWW
    « Vastaus #14 : 06 Syyskuu 2011, 07:13:19 »

    Maailma kaipaa lisää rolandsandseja - nuoria ennakkoluulottomia kavereita joilla ei ole turhia asenteita projektin lähtökohdan suhteen. Tietysti auttaa että iskä pyörittää yhtä maailman suurinta prätkien pillettiosatehdasta, jos ei muuten niin näkyvyyden kannalta, mutta se on sitten jo toinen juttu Virnist&#228;&#228;...
    tallennettu

    Sportsters rule - blowing away big twins since 1957
    Sivuja: [1] 2 3 ... 16   Siirry ylös
    Tulostusversio
    Siirry:  


    add banner fakeblock

    Finnbikers

    Finnbikers

    Finnbikers

    Facebook