Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ranzen -53 pannu

Aloittaja ranze, 28 marraskuu 20, 20:50:57

« edellinen - seuraava »

ranze

Lainaus käyttäjältä: Jack - 16 heinäkuu 21, 08:42:48Eli puhaltaa kampikammion huoharista kaiken pihalle.
Se olis vasemmalla puolen silloin. Tilanteessa mentiin satkun matkavauhtia, varmaan oli painetta huolella.

Pitänee irroittaa tuo putsari ja koittaa vaikka ilmanpaineella koeponnistaa. Loogisesti järjestelmä ei voi mennä totaalisen tyhjäksi kuin takaisin kierron puolelta, syöttöletkun kautta pumpulle se ei tulisi paineella.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Kesä on kohta päristelty ja kohta kääntyy ropaamisen puolelle.

Käynnistys kylmänä on helpohko. Raskas, mutta sen saa tulille. Kuumana yhtä helvettiä. Kun odottaa että jäähtyy niin helpottaa. Mut ei sitä silleen ole kiva käyttää. Sössön imukaula on aika pitkä ja välissä on fiiberieriste sekä alumiininen konversiolaippa Mikunille. Tuskin tuo kaasari kiehuukaan??

Seokset on nyt niin että alakierrokset on laihanlaiset ja yläpäässä saa liikaa kakkua.

Ihmettelen vaan että miksi se on niin hankala kuumana? Monesti vain posaus imusarjassa ja sen jälkeen toivotonta.

Puristussuhde on kovanlainen ja toi nokka on aivan liian loiva tuohon kombinatioon. Pitää joko vaihtaa nokka tai laittaa sylinterin helmaan paksumpaa tiivistettä. Tuolla nokalla sen saa detonoimaankin vedättämällä. Se jyrkempi on taas (kuulemma) hankalampi ajaa.

Etupäästä pitää vähentää jättöä, nyt se on raskas ajaa. Harjanvarsitestillä ainakin 15 sentin jättö. Yläpää on käännettävää mallia ja alhaalla on kaksi hahloa. Toisaalta tekis mieli laittaa joku 5:00-16 eturengas siihen. Ei kamalasti liiku 16 tuumaisia vanteita tähtinavalla käytettynä.

Kesän rassaamiset; virtalukko ja öljynputsari vaihtui S&S klooniin, se rivoitettu malli.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Gigaset1

Mulla olis täydellinen 16" etu fillari rumpuineen päivineen ja oon juuri miettiny kehtaisko romuja ruveta myymään kun on ihan törkee rahapula mutta jos tarvetta niin ilmottele ni voidaan ihmetellä

ranze

Onpa täällä hiljaista.. Venttiilivuotoa epäilin ja lopulta kiikutin koko koneen Alavudelle.

Nyt kun kone ja kytkin on irti, niin olisi mahdollista tilkitä vetoakselin stefa. Oliko se niin että tähän sai jonkun parannetun stefan? Pikku ylläri tuli kytkintä purettaessa kun kaikki neulat vilistivät pitkin lattiaa. Taisin löytää 52..  ;D

Katselin varsin vuoden -53 statistiikkaa. Pannuja on tehty silloin 5337 kpl joista n. 3500 jalkakytkimellä. FL on maksanut jenkeissä 1000 taatelia ja tuon ajan laskurilla Suomen markoissa 230 900 vanhaa markkaa.  :o

Kaikkiaan pannuja on tehty 18 vuoden aikana 98 959 kpl.

Alavuden reissulla käväisin Kauhavalla. Mukaan tarttui vannekehä, 5:00-16 rengas ja vannenauha. Jos vaikka paksupyörää eteen.. Napa löytyi ja pinnasatsi mulla jo olikin.

Mikunin ilmanputsari on kovasti leveä ja joutuu ajamaan toinen kinttu levällään. Ostin jo aiemmin Piiroisen valinnasta alkuperäistyylisen putsarin. Tallikaveri sorvasi adapterin linkertin pohjasta mikuniksi. Vähän ahtaanlaiselta vaikuttaa noin ilman kulun tiimoilta. Mut jos alaosaan porailisi reikiä ja nappaisi niihin vaikka purjerenkaat ettei porauksen reuna heti ruostuisi.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Tuusulan T-Bone

Siis niinqu lootan pääakselin stefa? Jos se vuotaa, syy on yleensä se, että akselilla ja nelosen rattaalla alkaa olla helassa/laakereissa väljää. Stefan voi toki vaihtaa, mutta ei se väljässä paketissa kauaa pidä. Supernutin voi myös laittaa, mutta ei sekään kauaa pidä.

Vuoto poistuu pitemmäksi aikaa vain kun remppaa koko lootan.
Long John Stroker

ranze

Joo sitä tarkoitin. Laatikossa olis kyllä muutakin laittoa, kun nopeusmittarin pyörittäjä on ainakin väärä. Pyörittäjän pitäis olla tuon ikäisessä 1:1 ja nyt asennettu mittari näyttää noin kuudenkympin vauhdissa kahtakymppiä. Jotenkin tajuaisin jos se näyttäis puolet liian vähän.  :o

Ei kyllä huntsis alkaa shimmailemaan muutoin toimivaa lootaa.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Jack

niitä mittareita on kolmelle eri välitykselle, ja sit matopyöriä kans vissiin kolmea, ja laatikon sisällekin kai kahta.... Onnea ja menestystä arpomiseen, ellet vaihda kaikkia kerralla toisiinsa sopiviksi.
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: ranze - 27 joulukuu 21, 21:53:17
Joo sitä tarkoitin. Laatikossa olis kyllä muutakin laittoa, kun nopeusmittarin pyörittäjä on ainakin väärä. Pyörittäjän pitäis olla tuon ikäisessä 1:1 ja nyt asennettu mittari näyttää noin kuudenkympin vauhdissa kahtakymppiä. Jotenkin tajuaisin jos se näyttäis puolet liian vähän.  :o

Ei kyllä huntsis alkaa shimmailemaan muutoin toimivaa lootaa.

No sitte vaan loota purkuun siekailematta. Ei se nyt niin mahdottoman iso homma ole, tosin rahaa siihen toimintatonnin verran yleensä palaa.
Long John Stroker

ranze

Ei tää nyt ihan taskurahalla mene muutenkaan. ;D 

Taidan viedä Alavudelle laatikonkin.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Sepä 5.00-16 onkin suurempi kuin 3.00-21. Eli hurja etujättö vaan kasvaa entisestään. Putken yläpäät pystyy kääntämään ja alemmassa t-kappaleessa on kaksi asentoa. Toivottavasti riittää niissä säätövara.

Mahtaakohan tuo tarvita mummorautaa kun lokari on tarkoitus jättää pois?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: ranze - 28 joulukuu 21, 20:16:30
Ei tää nyt ihan taskurahalla mene muutenkaan. ;D 

Taidan viedä Alavudelle laatikonkin.

Vinkki harkittavaksi. Yleensä noissa joutuu uusimaan pääakselin ja nelosen rattaan pronssiheloineen. Jos ei osta kiinalaista, niin Andrews taitaa olla ainoa vaihtoehto, jossa perinteinen pronssihela nelosen rattaalla.

Vaihtoehtoisesti voipi laittaa Carlo's Speed Shopin (saksalainen kioski) pääakselipaketin, jossa nelosen ratas on neulalaakeroitu. Oon ite laittanu sellaisia kymmenkuntaan askiin, toimii mainiosti eikä rupea vuotamaan se pääakselin stefa niin äkkiä. Ainakin WWAG:lta saapi, kokonaishinta on pauttiarallaa sama kuin Andrewsin paketti heloineen.
Long John Stroker

ranze

WWAG:lla on just sivut suljettuna. Itseasiassa sieltä on tulossa Truett & Osbornin vakiot limput. Mut ei turhaan purettu, edessä venttiilityöt ja porataankin. Luulis helpottavan elämää monella tapaa.

Mut joo.. tuon strokerin jäljiltä varmaan kiksi on ollut vähintään lujilla. Mistäpä sen tietää onko välitetty laatikkokin, se vois selittää sen mittarivirheenkin.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: ranze - 29 joulukuu 21, 15:29:39
WWAG:lla on just sivut suljettuna. Itseasiassa sieltä on tulossa Truett & Osbornin vakiot limput. Mut ei turhaan purettu, edessä venttiilityöt ja porataankin. Luulis helpottavan elämää monella tapaa.

Kerettiläinen! ;D

Mullekin on tulossa Truett & Osbornilta lähetys. Ei kuitenkaan vakiolimppuja ole siinä lähetyksessä. 8)
Long John Stroker

ranze

Täähän on jo toinen kerta kun downgreidaan.  ::) Tuo 4,5" iskuinen on periaatteessa nyt jouten.

Yks TC 88 kampura olis myös, irroitettiin 32 tkm ajetusta rutkusta.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Löysäilin laatikon irti. Mieluisa yllätys oli että rikrakin alla oli jonkinlainen kelkka, millä laatikon saa linjaan remmilinjaa ajatellen.

Toinen löydös oli 26 piikkinen hammaspyörä laatikon päädyssä. Selittää myös mittarivirhettä osaltaan. Ilmeisesti tuossa kai pitäisi olla vakiona 24 piikkinen? Taakse ei liene hurjasti vaihtoehtojakaan, tässä 51 mikä lienee peruskauraa.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.