Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ranzen -53 pannu

Aloittaja ranze, 28 marraskuu 20, 20:50:57

« edellinen - seuraava »

Jack

Jonkinlainen "kelkka" on vakiota näissä vanhemmissa nelilovisissa askeissa/ rungoissa. Toiselta nimeltään vaihdelaatikon pohjalevy. Peruskauraa meille vanhempien pelien harrastajille. Systeemissä  pitäs olla vielä takana kiristyspultti, jolla askia siirretään levyssä.

24 vakio, takarumpuun ei ole kuin yksi vaihtoehto kaupasta. Ei se 2 piikkiä pitäs kovin kummasti vaikuttaa.

Kannattaa oikeesti kattoa ne kolme kohtaa, mittari, askiin tuleva pyörittäjä, ja askissa oleva matoratas, ja varmistaa niiden yhteensopivuus, eli että ovat "pareja" Muuten se mittari ei näytä oikein...
Flatheads!!!

ranze

Kiitoksia opastuksesta. Vielä vähän outoa tämä teknikka, kymmenen vuotta meni TC sohvan parissa. On näissä muuttunut paljon muutakin kuin että tuli automaattivilkut.  ;D

Tuollainen pphjalevy siellä on, kun ei tiennyt niin jo etukäteen hirvitti että millä tuo linjataan. Kun laitteella alkaa olla ikää 70 vuotta voi se sisältää hyvinkin monenlaisia kombinaatioita. Kuhan tulee tutuiksi niin elämä on helpompaa. Kuten nyt toi etupään nurinkätinen rumpujarru. Nyt tietää että early Shovelistahan se..

Alavudella katsellaan lootakin kondikseen. Tulee samalla mittarin pyörittäjät oikeaan malliin. Ostin summissa 1:1 minimittarin ja sille pätkävaijeri, itse mittari kiinni siihen puolan tienoille. Nopeutta nyt niinkään tarvi mittailla, mutta kiva tietää ajettua matkaa. Toi 8 litran tankki ei ole ollut kovin riittoisa. Jospa tuo janokin hellittää kun on uudet lelut sisällä ja lyhempi isku.

Pajalla kyselivät että onko tukilaakeri, olisko se just tuo hammasrattaan takana oleva? Melko iholle menee muuten kakskuutonen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Jack

on tukilaakerilaatikko, se on toi hässäkkä tossa rattaan ja kytkimen välissä.
tosta kuvasta sitä pohjalevyy juuri nää... mutta jos toi säätö on tossa mikä on toi poikittainen pultti kromatussa "osassa" niin se on väärässä paikassa.
Se kuuluu toiselle puolelle, taakse.

Ja joo, 26 kanssa saa olla tarkkana ettei ketju hankaa räikkään....

onhan sulla se Pannun Raamattu?  sieltä selvii moni asia
Flatheads!!!


ranze

Pitää kääntää toi pohjalevy oikeaan asentoon, edellinen laittanut sen noin. Näyttää toimivan mutta säätö ehkä helpompi jos toisinpäin.

Clymer mulla on ja sitten tuo vihkonen "What fits what".

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Kiwi

Mulla on tollanen samanlainen säätö shovelin laatikon alla ja just noin päin, pulttijako ei sopinut toisinpäin kun olisin halunnut sen laatikon takapäähän. Oiskohan joku aftermarket pala (kromaus viittaisi sinne suuntaan).

Hommansa se hoitaa noinkin päin.

ranze

Taiwan-Tediä veikkaan minäkin. Jos on pieni toi amerikkalaisuusaste uusissa HD:ssa, niin väkisin se laskee näissä vanhemmissakin. Ellei pyörä on just mallia täysin orkkis latolöytö.

Pakoputket on tuota missä etupytyn putki menee rungon kautta. Onhan siellä huilut päässä, mutta kai tuokin aiheuttaa epätasapainoa?  ??? Hyvät huilut sinänsä, vie sen ihan repivimmän äänen veke mutta kuullostaa vielä moottoripyörältä.



Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Tuusulan T-Bone

Se ei tuo pieni epätasapaino panheadin pakokaasujen poistojärjestelmässä niin kauheasti merkitse... ;D

Noi on hyvät huilut. Mulla ollu samanlaiset jo aika kauan. Poistaa sen pahimman metelin, mutta virtaa kuitenkin vielä suht jees.
Long John Stroker

ranze

Käväisin hakemassa moottorin koneistamolta. On nyt käyty kokonaan läpi.

Anteeksi kerettiläisyyteni, mutta tuollainen 4,5" iskulla oleva kampura jäi nyt tähteelle. Tapit on -52 koneelle, mutta nehän on vaihdettavissa. Harvinaisen värinättömästi ja siististi käyneestä koneesta. Kampuralle sopivat 0,40" ylikokoiset sössön pattipää männätkin olis, helmoissa oli pieniä naarmuja.

Ammattilaisen silmä tunnisti että tämähän on made in Finland. Sanoi nimenkin mutta unohdin. Joku kuitenkin on teettänyt noita limppuja, näyttäis CNC koneella työstetyltä. Ja tuo on yksi niistä.



Ilmanputsarin ajattelin vaihtaa alkuperäistyylliseksi, kaveri sorvasi muunnoslaipan Mikuni-Linkert. Nyt pitäisi miettiä että mitkä suuttimet laittaa lähtökohdaksi Mikuniin. Orkkis 1200 moottori, Andrews J nokka, Mikuni HSR 42 ja pannun orkkis putsari. Niin ja edellisessä viestiketjussa olevat dragpipet huiluilla. Ajattelin lähteä 160 ja 20 pilot jettiin. Se lienee lähellä orkkis Evon suuttimia, jos olen oikein tulkinnut.

Rikrakki meni työn alle.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Rutkun kasaamisvaihetta. Kun laitteella on ikää ja ei tunnista kaikkea mitä se on syönyt vuosien varsilla. Kytkimen välilevyjä näyttäisi olevan kolmea eri kokoa. Uusin samalla välilevyt kun vaikutti laikalla fiksatuilta ja levyt kulahtaneilta.

Purkaessa neulat tipahtivat iloisesti lattialle, sain niitä ongittua kokoon 52 kpl mikä ilmeisesti on oikea määrä. Ainakaan 53 ei mahtuisi, 52,5 voisi olla mahdollinen.  ;D Jouset vaikuttivat purkaessa löysiltä, mutta nyt näyttää siltä, että joudun jollakin keinoin puristamaan pakkaa kasaan, että saan ruuvit edes huulille.

Strokekampura läksi uudelle omistajalle.



Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Jack

Se jousipakka kannattaa jatkossa ottaa yhtenä pakettina irti.

Keskiruuvi jää paikalleen, nutta se lukitusmutteri irrrotetaan, laitetaan riittävän iso ja paksu prikka ja mutteri paikoilleen ja kiristetään sen verran että tappien mutterit saa sormin avattua. Vedetään pakka pois.

Toivottavasti lyhyestä selityksestä saa selkoa.

Flatheads!!!

etelahelsinki

Hoi

Suosittelen uusia välilevyjä, ja noilla "kuulallisilla" kytkimen hiljaisuus on taattu.
Kuulattomilla Kauheeta kilinää ja helvetin-nostatusta.. :o

Jos ekonomiaa harkitset multa saat käytettyjä levyjä ilmaiseksi, noudettuna, en suosittele, ei takuuta.
Piikkisian piikit on se heikoin kohta, eli piikit kuntoon...

Lisäksi early painelaakeri ja early finger tuo kilometrejä.

Ile

ranze

Ensi kerralla osaankin purkaa kytkimen oikein ja kenties kasatakin. Kun ei tullut laitettua muistiin että missä järjestyksessä ne levyt sun muut olivat, piti katsoa Youtubesta ohjetta.

Välilevyt tulivat valitettavasti kilikali -mallia. Saa nähdä kuin äänekäs tuosta tulee.

Sössön imukaula ei enää mahtunutkaan sylinterien väliin. Mulla on ne vanhemman mallin kannet ja kierre konversioholkit niissä. Ei saanut kierrettyä syvemmällekään. Hioin sen vajaan millin pois että sain mahtumaan. Tallikaveri teki muunnoskappaleen millä sain alkuperäistyylisen putsarin kiinni Mikuniin. Siinä kun reiät oli Linkertille. On noin tuuman kapeampi kuin Mikunin oma, turhankin muovinen tekele.

Nyt kun remmi on paikoillaan, alkoi näyttämään paremmalta ilman suojapeltiä. Yhden farkunlahkeen tuo enska on puraissut suojuksenkin kera.. Ehkä ilman suojusta vois muistaa suojata lahjetta jopa paremmin.

Ei tässä kamalan paljon ole tekemistä ensi savuihin..  :)








Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

etelahelsinki

Jep

Jos ilmafiltteri ahdistaa, pestävällä KN:llä hieman parempi hengitys.
https://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%21WW44620

Ile

ranze

Kiitti vinkistä!

Putsarin alkuperäinen vaahtomuovi on niin höttöinen, että moottorin imu saattaa kiskoa sen kitusiinsa. Vaihdan tuollaisen ilman muuta.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.