Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ranzen -53 pannu

Aloittaja ranze, 28 marraskuu 20, 20:50:57

« edellinen - seuraava »

sekatyömies

Hivelitkö kytkinlevyjä ATF:llä ennen kasaamista? Saattaa vaikuttaa kytkimen ”kulmikkuuteen”.
"Ja kattoo taakke kuski meijerin, kun näköö iisiraiderin"
-Rehupiikles-

ranze

Edellinen omistaja sanoi että kytkintä on viime kesänä herkistelty. En tiedä sitten miten. Itse en ole kytkimeen kajonnut. Niin paitsi tietysti jalkakytkintä varten on kytkintanko vaihdettu pidempään. Varmaankin toimii jouheammin kun ajaa enemmän ja tottuu tuohon jalkakäyttöön.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Jack

tolla kiikkukytkimellä pitäs liikkeelle lähdön olla toooodella jouhevaa. Jos kytkin "rääkäsee" ja nappaa kiinni jotain säätöä tai levyjen pyyhkäsya voi miettiä.

Talven jäljiltä oman pannun kytkin  rääkäsee ja ravistaa toisinaan...katotaan onko ajon puutetta, vai otetaanko auki
Flatheads!!!

ranze

Yks pointti on että kytkin toimi ihan normisti viime kesänä, ollessaan vielä käsikytkin. Kokeilen säätää liikettä eri kohtaan. Liikerataa on ainakin riittämiin. Puolentoista kilometrin jalkakytkinkokemuksella varmaan suurin vika tangon takana.  ;D
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Kiwi

Säätöä ja putsausta. Sitten jos ei ala toimimaan niin tarkasta onko levyt kunnossa. Mulla oli shovelista pari levyä halki, ei paljoa mutta murtumat meni levyjen keskeltä läpi. Uudet Altot sisään ja oli ihan miellyttävä käyttää.

ranze

Tänään toimi jo paremmin, kunhan tottuu ajamaan jalkakytkimellä. Toinen jalkakytkimen kumitallero alkoi irrota ajossa. Aloin potkiskelemaan sitä paikoilleen ja samassa housunlahje käväisi avoenskassa. Sittemmin liimailin tollerot kiinni. Pieni sähköhäikkäkin ehti olla, oma moka kytkennässä -nyt lataa taas oikein. Käsittämätöntä että koneen sai vielä käyntiin vain 8 voltin jännitteellä.

Etujarrun kun saisi paremmaksi.. en välttämättä haluais luopua alkuperäisestä lookista.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Ai niin... mekaaninen minimittari valehtelee hitokseen paljon. En nyt muista oliko tämä se 1:1 malli, varmaan pitäis olla 2:1 malli kun ei tahdo viisari nousta sitten millään.  ::)  Voimansa ottaa rikrakista.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Kytkin pellaa hienosti. Vaikka ruuhkajonossa sillä ajelee.

Mekaaninen minimittari valehtelee ronskisti. Kun ajaa kuuttakymppiä, näyttää mittari kahtakymppiä. Viaksi ei riitä että olis 2:1 mittari 1:1 sijaan. Voiko se käyttöpyörähimmeli rikrakissa olla väärä? Ja voiko sen ylipäätään vaihtaa? Joku isompi käpy tässä nyt on kun edellinen omistajakin on päätynyt gps mittariin. Ei me semmoisia, -50 luvun pyörään. Ajeleehan tuolla ilman mittariakin.

Onko kukaan tolskannut noiden välitysten kanssa? Viimeinen vaihtoehto olis tietty laittaa pyörittäjä eturenkaaseen. Mullahan on se oikeanpuoleinen rumpalijarru. Käykö ne oikealle tarkoitetut pyörittäjät ylipäätään sen kanssa?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Kiwi

Vaatinee vasemman puoleisen pyörittäjän, se jarrukilpi on melko pahasti edessä

ranze

Sellainen vasemman puoleinen pyörittäjä on kyllä saatavilla ja se on juurikin tuo 2:1 mikä mulla mahtaa olla mittarissa. Mittarihan mulla on tankin kupeessa, joten jos mieluummin voima laatikolta.

Drive geareja on 4 (vm -62 -68) ja 7 (-41-61) hampaisina.
Pyörittäjää 11 (vm. -41-61),13 (-62-67) ja 23 (-62-67) hampain.

Mut sopiiko mitkä versiot toisiinsa?  :o
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Kiwi

Toihan on helppo, drive gear 7, pyörittäjä 11. Mittari vm. 41-61 FL (36-61 big twin) 2:1.

ranze

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 29 toukokuu 21, 20:48:34
Toihan on helppo, drive gear 7, pyörittäjä 11. Mittari vm. 41-61 FL (36-61 big twin) 2:1.

Niin tuollaiset siellä pitäis olla. Mut jotain on poskellaan, kun mittari näyttää 1/3 lukemaa.

-41-61 olis 7:11 0,63
-62-68 olis 4:13 0,307
-62-67 olis 4:23 0,17

Kun mittari tiedetään, se on 2:1. Niin toi viimeinen 0,17 menee kutakuinkin kolme kertaa tuohon eka vaihtoehtoon 0,63. Siis mulla mahtaa olla rikrakissa nyt toi viimeisin gear setti? Eli vaihtaa pitää drive gear laatikkoon ja pyörittäjä. Jos nämä on mallia kaikki käy kaikkiin? Kick only rikrak kyseessä. Samalla vois katsoa laakeroinnin ja vaihtaa tilkkeet, tää vuotaa jostain.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Kiwi

Jos laatikkoa ei tarvitsisi purkaa ja sulla olis siellä 4 hampainen drive gear, laita 13 pyörittäjä ja 1:1 mittari.

jeku

Jep...Mites tuo toisioveto rattaiden muutos vaikuttaa nopeusnäyttöön,vai onko merkitystä?

ranze

Eikö se mene niin että tässä vaikuttaa, koska mittaria pyöritetään vaihdelaatikosta. Jos olis eturenkaalta niin ei vaikuttaisi. Mut yhtälö jossa minimittari on bensatankin kupeessa, ei vaijeria oikein saa järkevästi noin pitkää reittiä.

Road Kingissä mulla oli sellainen sössön mokkula, jolla muutettua välitystä saattoi korjata kytkimillä. Tähän ei tarvis kuin laittaa oikeat osat askiin niin se olis ainakin siellä seinällä. Nyt se valehtelee niin rankasti ettei mitään käyttöä, siis näyttää ~1/3 osan oikeasta lukemasta.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.