Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ranzen -53 pannu

Aloittaja ranze, 28 marraskuu 20, 20:50:57

« edellinen - seuraava »

ranze

Meni käynnistys vaikeaksi ja vika paikantui virtalukkoon. Nyt taas laakin peli.

Ilmanputsari muljahti paikoiltaan huolimatta alapuolisesta tukivarresta. Pitänee keksiä siihen joku yläpuolinenkin pidike. Ulkoisesti putsari näyttää turhan muhkealta ja tulee tuo koiven haitoillekin. Mulla on orkkistyylinen matalampi putsari jo hommattuna, mutta Linkertille tarkoitettu pohjalevy ei taida sopia Mikuniin ilman rälläkkää/sorvia/hitsaamista.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Oon ajellut sekalaista ajoa ja soppa tuntuu maistuvan. No tankkihan ei kamalan suuri ole eikä nyt liki 70 vuotiaalta koneelta voi odottaa taloudellisuutta. Pääasiassa kaupunkiajoa ja kulutus jotain 7-8 litran luokkaa. 98 tuntuu toimivan paremmin, puristussuhde on korkea joten 95:lla alkaa vedätettäessä kilistelemään.

Idlejetti pitää päivittää pykälää suurempaan, nyt moittii vähän niukaksi. Ilmaruuvin asetus tulisi samalla järkevämpään suuntaan.

Ohjaustanko on aika kapea, ja silti tuntuu että jotain vois olla pielessä. Aika raskas käännellä. Mittailin ja naputtelin lukuja jättölaskuriin. En sitten saanut mitään järkevää sillä aikaiseksi. Vanha kunnon harjanvarsitesti näytti n. 16 sentin jättöä. Kolmiopalat on mallia kaksi asentoa. Pitänee kokeilla jyrkempää asentoa, josko ohjaus kevenisi. Ei vaan mitään käryä paljonko tuo pykälä muuttaa, ettei mene jättö liian pieneksi?  ???
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

etelahelsinki

Tot
Jättö ongelmaan.
Säädettävien T-kappaleiden alaosan voi ehkä kääntää etupuolen taakse.
On olemassa kahta versiota, toisessa ainakin onnistuu ja riippuu tämän hetkisestä
asetuksesta onko apua.

Sitten Tollen offset ylä plugit.
https://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%2142435

Ile

ranze

Nuohan on pätevät. Sitten säätövaraa olis enemmänkin. Kaikkea se ruotsalainen keksii.

Nyt siinä on tuollaiset t-kappaleet mut kromisena. Ja asento on nyt se loivempi eli yhden pykälän voi säätää alakappaleesta jättöä pienemmälle.

https://www.hotbike.fi/kauppa/contents/fi/p4471.html
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

etelahelsinki

Noh
Lisää säätöpala asiaa.
Karkeesti alkuperäisillä ja taivankopioilla saa asteita -2  O +2 +4 .
Jos ala T-kappaleen kääntää siitä puuttuu takaa lampun pultin paikat.

Pitkän keulan omistavat voi kääntää alateen ylösalaisin joka marginaalisesti tukevoittaa lisääntyneen välin takia.
Lisäksi Ruotsista sai 80 Luvulla (oliko Bro Edlundin?) alkup. versiota jossa pidempi kaula, = muutama aste lisää.

Ile

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: ranze - 04 heinäkuu 21, 15:54:55
Oon ajellut sekalaista ajoa ja soppa tuntuu maistuvan. No tankkihan ei kamalan suuri ole eikä nyt liki 70 vuotiaalta koneelta voi odottaa taloudellisuutta. Pääasiassa kaupunkiajoa ja kulutus jotain 7-8 litran luokkaa.

Jätöstä en paljon mitään ossoo mittaamati sanoa, mutta kulutus on korkeanpuoleinen. Kyllä vanhakin tekniikka pitää alle 6 l/100 km kulkea. Jos menee yli, niin joku ei ole oikein.
Long John Stroker

etelahelsinki

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 05 heinäkuu 21, 18:40:49
Lainaus käyttäjältä: ranze - 04 heinäkuu 21, 15:54:55
Oon ajellut sekalaista ajoa ja soppa tuntuu maistuvan. No tankkihan ei kamalan suuri ole eikä nyt liki 70 vuotiaalta koneelta voi odottaa taloudellisuutta. Pääasiassa kaupunkiajoa ja kulutus jotain 7-8 litran luokkaa.

Jätöstä en paljon mitään ossoo mittaamati sanoa, mutta kulutus on korkeanpuoleinen. Kyllä vanhakin tekniikka pitää alle 6 l/100 km kulkea. Jos menee yli, niin joku ei ole oikein.
Tout
Jonkinllaista seurantaa tullu joskus tehtyä, kun ei bensa mittaria ole.
Per sata km.
Isotie n.80 kmh 4 - 4,5 litraa.
Isotie n.100 kmh 5 -5.5 l.
Isotie n. 120 kmh 5.5 -6.5 l.
Isotie n. 140 kmh 6.5 - 7.5 l.
Isotie n. 150 kmh jotain. l.
Kehätiet ja esikaupungit n. 6 - 7 l.
Kantakaupunki ja liikennevalot n. 8 l.

Vaihtelua on ja nämäkin tiedot 1200 - 1500 kuutioisiin.
Aja 100kmh matka-ajoa 100km ja kulutus 5 litraa, moottoripyöräsi on säädoissä!

Ile

ranze

Kun tarkemmin katsoin niin siinähän on just nuo käännettävät yläpäätkin. Kaikilla palikoilla on haettu maksimijättöä. Ilmankos on tanakan tuntuinen, mutta raskas kääntää kapoisalla tangolla.

LainaaKehätiet ja esikaupungit n. 6 - 7 l.
Kantakaupunki ja liikennevalot n. 8 l.

Tätä ajoa se on toistaiseksi lähinnä ollut. Joku pätkä 80 maantietä.

Ei puske mustaa ja alakierroksilla on niukankin puoleinen seos. Neulaa oon joutunut nostamaan kun soppa ei kerta kaikkiaan riittänyt kierroksilla. Iloisesti vetää läpi alueen, tuo alakierrosten laihuus aiheuttaa että imua vaatii vähänkin kylmänä ja varsinkin kylmänä voi mosauttaa imusarjassa.

Viikonloppuna lähdetään tien päälle. Sittenpä näkee oikean kulutuksen. Jos pääsen 80 km/h vauhdilla alle kuuden, luulen että ollaan ns. tontilla.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Kulutus oli tien päälläkin sen 8. Tulppien värin mukaan käy rikkaalla, joten suutinjumppaa edessä. Se nyt on murheista pienin.

Nimittäin maantienopeudessa pannu puhalsi öljyt pihalle. Pikainen arvio oli että öljyletku laukesi, mutta kun katselin niitä tuossa tontilla niin ainoa epäilyttävän näköinen letkukin oli kuitenkin pitävä. Öljyt tuli ihan solkenaan, oikealle puolelle ja sitä on pitkin kylkeä niin vaikea kohdistaa. Ihan niinkuin kymmenessä sekunnissa kaikki mehut pihalle.

Se mikä näytti erikoiselta on että öljyä on (nyt jälkeenpäin) pakoputkien sisäpinnallakin. Kone kävi normaalisti eikä mitään ylimääräisiä mekaanisia ääniä. Ehdin sammuttaa ajoissa, joten tuskin ihan major damagea tuli. Savutti joo, mutta se saattoi savuta tulikuumien putkien ulkopuolellakin.

Jos kyse olis breatherin rikkoontumisesta niin se kai olisi krääsännyt sen huohottimen kautta? Kansipahvin kautta voisi mennä, mut kun näyttää että molemmat putket on öljyssä? Tulpat ovat polttaneet loppuun saakka, puristuksia tuntuu polkimesta entiseen tapaan. Lohko näytti ehjältä mutta pohjapanssaria en ole vielä käyttänyt auki.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

PanChop

Takapytyn öljykanava alapäästä on tosireunassa lohkossa, joten vois olla myös siitä tiiviste pettänyt.

JKKo

Eiköpä se öljy osaa mennä avariin putkiin ulkokauttakin, jos sitä on ajoviimassa ylenmäärin? Drag pipen tyyppisissä vaimwntamttomissa pakokaasu ja ulkoilma menevät eessun taas. Jos öljyä on kansiin asti, niin sitten sen on täytynyt mennä sylinterien kautta, mutta olisi siitä sitten jälkiä tulpissa myös.
883/1200/turbo

ranze

Totta. Sitä oli aivan helkkaristi ja esim. takarenkaan oikea kylki toimi mainiona linkona. Positiivista että kuski säilyi kuivana. Rutku hinurin kyydillä kotiin ja matka jatkui kaverin avoautossa. Jossa valkoisen nahkat.. sinne ei ehkä kovin öljyssä olisi ollut pääsyäkään.  ::)



Tuossa näkyy koko matka ja ei montaa sekuntia käynyt tuossa viimeisessä lätäkössä. Kävi mielessä että olisko "vuototakuu" öljynsuodatin tehnyt temppunsa. Mulla on tuolla odottelemassa vähän tanakampi malli, taidan vaihtaa joka tapauksessa. Sellainen sössönsöö tyylinen valumöykky jäähdytysrivoilla.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Kiwi

Ennenkun vaihdat mitään niin pesu ja öljyt sisään niin näet mistä vuotaa, tuo suodatin vois olla hyvä veikkaus.

ranze

Ei siitä löydy ihan heti selkeätä reikää. Olisiko koko järjestelmään tullut paine, joka olisi puhaltanut öljyt pihalle? Muistin että tässähän oli sellainen öljysäiliö jossa "autonfiltteri" kyljessä. Joka oli ohitettu, ei kuulemma jotenkin toiminut. Ja tilalle oli laitettu tuo "vuototakuu". Minä taas vaihdoin tähän perinteisen säiliön koska halusin lisää tilavuutta. Öljyn pinta oli lyhyellä tikulla viivojen välissä (sivusta täytettävä säiliö, orkkistyylinen). Tässähän on myös remmienska, joten se kierto on tulpattu.

Öljynä Spectron suora viisikymppinen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Jack

Öljypumpun kiila kun antautuu, käy noin.... sen kyl huomaa heti ku on öljyt koneessa, onko menny. Eli puhaltaa kampikammion huoharista kaiken pihalle.

toivottavasti ei kuitenkaan vaan olis toi filsu.

Tee niinkuin Kiwi ehdotti, pesu, uudet öölit sisään ja alat katselee mistä pukkaa ulos.

Näillä helteillä tuntuu tulevan pienestäkin rakosesta ihan hyvin tavaraa ulos
Flatheads!!!