Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ranzen -53 pannu

Aloittaja ranze, 28 marraskuu 20, 20:50:57

« edellinen - seuraava »

ranze

Ilen vinkistä viisastuneena hommasin paremman filsun. Tämä pannun orkkisputsaria jäljittelevä taiwan-ted klooni käyttikin ihan Shovelin putsarielementtiä.



Tukirautahässäkkä säilyi kutakuinkin entisellään. Putsariin sain sen nivottua kiinni niittimutterilla.



Susiruman Mikunin välikappale sössön imukaulaan, köykämiiniä.



Putsarin konversioholkki Mikuniin



Mittari on taas nollilla, oli halvempi vaihtaa mittari kuin pyörittäjät laatikkoon.



Uusi putsari istuu aika mukavasti, Mikunin oma tötsä oli liian kookas.



Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Jack

Toivottavasti mittari näyttää nyt oikein, eli matopyörä askissa ja se osa mihin mittari tulee kiinni on pareja.

Hauska toi hoijakan kiinnitys lokariin, enpä ollut ajatellut, että sen voi noinkin päin tehdä.
Flatheads!!!

ranze

Alavuden Veli tsekkasi rattaat, kyllä se nyt jotain järkevää näyttänee. Nopeudelle nyt niinkään väliä, mutta matkaa olis kiva mitata kun tankki on 8 litrainen. Ehkäpä kulutus pieneni uudella kokoonpanolla.

Ensi sauhutkin on jo otettu. Kyllä tuli nättikäyntinen ja nöyrästi lähtee tulille. Susiruma Mikuni sai synninpäästön. Vielä pitää seokset tsekata, mutta huudeilla ollaan. Pistin suuttimet vakion Evon mukaan. Mulla pitäis olla yksi Colortune tallessa, ja onpa häkämittarikin jonkinlainen. Nyt kai noilla voi arvuutella, kun kone ei polta vielä öljyä.

Köykäinen polkaista kun on vakio tilavuus ja vakio määrä ruttua. Niin ja "tehostartti" eli pisin mahdollinen kiksikampi on vielä paikoillaan.


Tuli kokeiltua rihtaamistakin. Omasta mielestä tuli ihan hyvä. Jäi vielä vaiheeseen kun sattui väärä sisäkumi. Piti olla metalliventtiili sivussa niin tuli kumiventtiili sivussa. Tää on se perinteinen 40 pinnainen ja kaikki osat uusia niin taisin päästä aika helpolla.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Jostain se vielä tihmuaa vaihteistoöljyä. Kiristin pohjaproppua, toivottavasti oli siinä.

Seokset on vielä aika rikkaalla. Lähtee käyntiin pienellä ryypytyksellä ja haluaa heti imun pois päältä. Nuo suuttimet on vakio evon setti TUOLTA ja osansa varmaan ahtaammalla ilmanputsarillakin.

Nyt siis HSR42 Pääsuutin 165, Pilot jet 25, Neula -98, Neula taisi olla keskellä.

Kun se saa ehkä eniten liikaa kakkua alakierroksilla ja ilmaruuvilta ei saa tarpeeksi ohennusta. Lienee sitten tuo pilotjet liian suuri. Nyt kun oon käyttänyt vaan tallissa niin ei vielä pysty päättelemään kovin tarkkaan. Voihan tuota mittaillakin, mulla pitäis olla jossain vanhanliiton häkämittari.

Paksu etupyörä on vielä asentamatta. Samalla pitää vähentää keulasta jättöä, niin ehkä syytä vaihtaa keulaöljytkin. Springer tuohon tietty kuuluis olla. Mut menee kai se noinkin, käyttöpannu.



Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Tuusulan T-Bone

Pääsuutin varmaan just passeli, mutta pilot jet vois olla pienempi. Ja niitä kiihotuspumpun suuttimiakin saa pienempiä, ite laittaisin pykälää pienemmäksi senkin. Noilla muutoksilla sitte kokeillen, että mitä tapahtuu.
Long John Stroker

ranze

Koiksalla käyty, hyvin tuntui pelittävän.

Taitaa tulla se öljy siitä kiksin pohjalle tulevasta ruuvista mikä menee läpi öljytilaan. Lootaöljyä se on kun on punaista. Laitoin siihen ruuviin kyllä silikonia mutta ei tainnut riittää.

Se vaihdattaa öljyt että siihen pääsee käsiksi.. *doh*  ::)
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Sisäänajellut konetta pikku lenkkejä kerrallaan. Yhdellä reissulla lopahti bensa, kun unohdin jo ostamani bensan pick-upin lavalle jerryyn. Reservi riitti juuri ja juuri tallille. Ja samalla huomasin että lataus on loppunut. Laturi on vakio 12 v tasuri ja regulaattorina CC Riderin ledimysteeri. Viaksi paikantui laturista löysälle pyörinyt maadoituskontakti. Käytin varalta koko laturin irti, tuli samalla inventoitua missä kunnossa on ankkuri ym. Aika tuoreelta vaikutti.

Seuraavalla reissulla alkoi rötäämään ja pepputuntumalla aistin että nyt on kyse sähköistä. Kopukynä kulkee sivulaukussa ja totesin että tulee koko ajan virtaa ja maata puolalle. Jakaja auki ja siellähän oli kärkien johdot irrallaan. Tuo harmaa muovinen lärpäke on löysä. Mulla on varakärjet ja konkka jo valmiiksi ostettuna, jospa ne olis paremmat niin pistää nuo sitten varalle. Kärjetön olis tietty hieno, mutta tämä on riittävän yksinkertainen. Siks toisekseen joku Mallory alkaa olla aika hintavakin. Melkein mankun hinnoissa.

Ai niin.. mittarin näyttää edelleen puolet liian vähän. Ei ole kuin kolmas mittari.  :o Pitäisköhän suosiolla laittaa pyörittäjä eturenkaaseen??

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

etelahelsinki

Hou

Irrallinen sytytys system on vaihtoehto. Laadusta ei tietoa.
https://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%21WW37991
Muitakin irto sytyttimiä on, mutta tämä on Made in EU.?
HUOM:
If installed in 6 volts systems coils with a minimum resistance of 1 Ω are required, 12 volts systems
need coils with a minimum resistance of 2 Ω. Designed for stock or identical ignition systems.

Ile

Spöke

Dyna s menee pannuun pikku viilauksella. Pomminvarma ja simppeli.
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ranze

Varmasti noilla elektronisilla saa paremman kipinän kuin kärkisytkällä. Koitan pitää tämän yksinkertaisena, sähköpääkeskuksessakin on vaan kaksi sulaketta. Eteen ja taakse.

Tuossa on nyt asennettuna nuo kärjet, missä tuo muovinpala toimii eristeenä johdoille ja kärkijousen tehtävänä olis painaa kontaktit yhteen. No sen jousen voima ei riitä pitämään niitä paikoillaan, mitättömän tärinän seurauksena.

Jostain syystä tää tärisee nyt 1200 kuutoisena enemmän kuin strokattuna. Mut vetää tautisen hyvin ja käy ihan sukkasillaan. Veli tekee nättikäyntisiä koneita.

Kattelin interwebistä ja jotkut ovat käyttäneet 250 Chevy rivikuutosen kärkiä. Mut samalla löytyi ihan Zodiacin kauttakin myytävät kärkipaketti, Blue Streak. Noissa näyttäis olevan ihan se perinteinen ruuvi johdoille. Ja näkevätkö silmäni peräti voiteluhuovan, toi punainen joka pilkistää tuosta takaa?

Ai niin.. löysin varaston kätköistä vanhan strobolamppuni. Pitää koittaa saada sillä ennakot kohdalleen.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Tuusulan T-Bone

Laita siihen magneetto... :D

Nojoo. Kärkisytkähän on melko soiva peli niin kauan kun konkka on ehjä. Ongelmaksi muodostuu nykyään se, että kelvollisia konkkia ei tahdo saada oikein mistään. Blue Streakia on pidetty hyvänä merkkinä, mutta mullapa on siitäkin sellainen kokemus, että konkka oli paskana jo suoraan kaupan hyllystä.

Tästä syystä kärkisytkä usein vaihtuu johonki elektroniseen. Dyna S on aika varmatoiminen vehjes.

Mankussa tuntuu kärjet ja konkka kestävän kauemmin. Liekö sitten syynä se, että mankku tarjoilee vaihtovirtaa?
Long John Stroker

ranze

Käyttelin tuota ilman jakajan koppaa, ei näyttänyt juurikaan kipinöivän.

Tuttavalla on magneto (jonka riisunut pois käynnistystä helpottaakseen), minä sitä jo kertaalleen kosiskelin. Nyt kun pannu on laakin peli niin alkaa käydä tylsäksi.  ::)
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

LainaaNyt siis HSR42 Pääsuutin 165, Pilot jet 25, Neula -98, Neula taisi olla keskellä.

Kaksviitosesta pilotista on nyt peruuteltu alaspäin kahteen kymppiin. Ruskea väri tulpassa, joten olen tyytyväinen. Kiihdyttäessä pukkaa mustaa (no vähäsen tietysti pitääkin) mutta tää oli liikaa. Säädin lopetuskohtaa aiemmaksi ja sen puolesta tyytyväinen.

Etupytyn rockercover tihuuttaa öljyä, käytin aukikin ja juuri siellä nurkassa on yksi huono kierre. Pitänee hommata tuumaisia helicoileja. Samoin aiemmin pitänyt jakopään koppa tihmuaa sekin öljyä, kiristin varovasti. Ei mitään mahtivuotoja mutta tuo rockercoverin vuoto tuntuu nenässä, kun pysäyttää esim. valoihin.

Mittarisaaga on vielä kesken, avasin siitä oman ihmettelysäikeen tuolla
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Öljyvuotoja on tähän mennessä paikantunut kolme. Etupytyn rockercover, siinä on pari huonoa kierrettä. Kun manailin että nythän se ostattaa tuumaisia helicoileja, tulin onneksi mitanneeksi ruuvit. Siinähän onkin M6 ruuvit ja parissa reiässä näytti olevan jo helicoilitkin. Pahin paikka on tulpan kohdalla. Pistin siihen pidemmän ruuvin ja mutterin alapuolelle. Alkoi pitämään.

Toinen vuotopaikka oli yksi jakopään kopan ruuvi. Ei auttanut kiristys, putsasin kierteen ja laitoin kartion kohdalle Hylomaria. Auttoi.

Kolmas vuoto oli etupytyn helmatiiviste. Sitä kiristääkseen piti purkaa kaasarin tukihimmeli tieltä. Ilmeisesti alkoi pitämään,

Meni vaihteeksi virtalukko, kestihän tuo vuoden eli ei kovin paljon ajoa. Tutkailin kytkentöjä.. Virtalukon kautta menee sytytysvirta ja päävirta sulakerasialle. Vähän huono tietysti kun on ilman releitä. Johdot on ronskit 4 neliöiset ja liittimet varsin hyvin laitettu.

Hommasin jo pari relettä ja erilaisen virtalukon. Nuo taiwantedin lukot ei aiheuta riemunkiljahduksia. Kovin epämääräisiä jo uutena. Pikkasen ihmetyttää kun nytkään lukolla ei ollut suuremmin kuormaa. Ajoin ilman valoja joten lukon läpi meni pelkkä sytytysvirta. Mittasin puolan ja se näytti kuluttavan parin ampeerin luokkaa. Varsin maltillinen kulutus. 
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

etelahelsinki

Jep

Noi sporsterin kopio virtalukot on luokattomia, jos sellaisesta kyse. Korjaus on ostaa aito HDeen alkuperäinen.
Moninkertainen kesto vuosissa, vaikka ulkonaisesti ei juuri eroa olekaan.
Kehä ykkösen sisältä paristakin paikasta saa tai HD diilereiltä tilaten.

Ile