Morjensta vaan!
Ajattelin rohkaistua laittamaan muutamia projektikuvia pari vuotta kestäneestä pan/shovel rojektista.
Rojekti lähti käyntiin pari vuotta sitten ku iski kauhea shovel kuume , ei autanu muutako laittaa speedster myyntiin. Hetken kaupattuani iskin silmäni nettimotossa hienoon shoveloituun panheadiin ja eiku vaihto ehotusta kehiin. Eipä aikaakaan ku kaupat synty ja pyörät vaihto omistajaa. shovel oli hienosti bobberoitu vuoden 1956 panhead ja olisi kelvannut ajoon sellaisenaan vallan mainiosti, mutta minulla oli ikävä kyllä muita suunnitelmia hienon shovel bobberin päänmenoksi.
Ensin pyörästä riisuin kaiken minulle tarpeettoman ja lätkäsin myyntiin . osat meni kaupaksi ja niillä rahoilla investoin ihkauuden springerin.
Sitten kun springeri oli istutettu alkoi tankin teko ja tietenkin läkkipellistä! Parin aihion jälkeen alkoi muotoutua sopivan näköinen käikäle, joka toimisi tyylinantajana koko rojektille.
Noh sitten päästiinki lokarin pariin, niitä syntyi oikeen parikin kappaletta enneku löytyi sopivan racehenkinen aihio ja tietysti perinteinen britti tyylinen harja lokari. istuin löytyi jyskälän rompepäiviltä , vanha polkupyörän istuin takuulla helvetin huono istua mutta sopii tyyliin .. kun lokari oli valmis otin moottorin pöydälle ja kun ei itsellä ole kokemusta shovelin moottorista päätin ulkoistaa sen kunnostuksen. Onneksi tallinaapurina on Dead end Shovel Seppo joten ei muutako mosa Sepon hellään huomaan. Moottori oli minun onneksi täysin loppu joten ei auttanu ku ruveta investoimaan osia ja seppo teki perusteellisen kunnostuksen vanhaan voimanpesään. Kiitos Seppo.
Seuraavaksi maalaus!! Värivalinta tuottikin oikeen kunnolla ongelmia välillä mietin candy vihreän ja mustan yhdistelmää ja matta harmaata, mutta oikea väri löytyi Haukiputaan traktori näyttelystä. Vuoden 1949 Ford traktorin hieman beigeen taittava harmaa ja punainen oli kuin nappi ottaan sopivan klassinen ja jotenkin niin Hot Rod. ei muutako pohjustamaan ja maalaamaan.
Tällähetkellä street slugger on jo kasautunut hieman eteen päin. street-slugger nimi tuli siitä kun nykyään rakennetaan moderneja streetfightereja ja minun pyörästä nyt eittämäti tulee vanhan koulukunnan katutaistelija niin slugger (a boxer who deliver hard punches) on oivallinen korvaamaan sanan fighter ;) talven aikana shoveliin pitää tehdä vielä pakoputket ja jalkahallinta laitteet, sekä maalaus pitää vielä viimeistellä lehtikulta sekä lehtihopea teksteillä ja numeroilla unohtamatta viimeisteleviä pinstripejä. päivittelen lisää rojektikuvia kunhan etenemistä tapahtuu.
voi hesus että tulee nätti tykkään kybällä
Hieno peli,onko nyt kuosi vielä samanlainen ja milloin savut?
Vastaus olikin tullut jo
Mopetin oli tarkoitu olla valmis jo viime kesänä mutta piti alkaa tekemään mökkiremppaa ja päätin että pyörä on valmis seuraavana kesänä ( eli tänä kesänä ) No annahan ollakkaan just ku sain shovelin maalattua sattu pieni työtapaturma ja taas projekti siirty vuodella mutta eiköhän se talvella valmistu. tässä pari kuvaa mitä voi sattua porakoneen ja sormen kohdatessa. ;)
Siisti on , Paitsi toi sormi....Auts...
Sormi on aika ruma, tuollainen kustomointi vaikuttaa kohtuu kivuliaalta.
Fillarin ilmeestä vaikuttaa muodostuvan ihan räyhäkkä ja väritys on kliffa, tykkään. Mut miksi tuo on pan/shovel? Pannari kihvelin koneella merkityksellä ilmeisestikin koska eihän tuost koneest panshovelia saa millään.
Joo siksi pan/shovel eikä panshovel ku tuo on saksassa modattu moiseksi sekasikiöksi :)
Raju takanakki, tyylikkäs tankki ja muutenkin hyvällä tavalla poikkeava nykymuotista, siitä pisteet!
+1
ManniMikan lääkitys onnistunut mainiosti!
Tämä vahvisti uskoani siitä, että takarenkaan merkki ja malli tulee kirjata renkaan kylkeen valkoisilla selvästi luettavila kirjaimilla.
Tuo rengas homma ei ollu ihan oma keksintö, näin n.5vuotta sitte oulun ameriikankiulu näyttelyssä hienon race stuukkiin rakennetun shovelin joka myöhemmin oli myös käyttäjän JPP omistuksessa anyway siinä oli moiset Pirelli route renkaat maalattuna ja näytti sporttiselta. sitäpaitsi se on yks muhkeimman näköisistä 150mm leveistä renkaista ja eteen tulee samanlainen mutta kapeammalla vanteella.
Paparezi iski ja ikuisti...
(http://rezi.kuvat.fi/kuvat/Sekalaiset/Copy+of+DSC_0434.JPG/_small.jpg)
(http://rezi.kuvat.fi/kuvat/Sekalaiset/Copy+of+DSC_0432.JPG/_small.jpg)
Moottoripyörien modifiointi vahingoittaa sinua ja lähimmäisiäsi.
+1
-1
% 50
Tuo traktorin väri on kyllä tosi hyvä vanhan liiton pyörään.
Kokeilin omiin Route teksteihin aikoinaan mm. Miranolia hieman mustalla sävytettynä. Haalistui kerman väriseksi kesässä. 1 Shotin pinstraping maali jäi kokeilematta. Saattas toimia pitempään hyvänä.
Kannattaa muuten asentaa tuo Pirelli Route takarengas "väärinpäin" eturenkaaksi.
Järjettömän hyvän näkönen pyörä tulossa! Lisää kuvia!
Lainaus käyttäjältä: Jake - 28 elokuu 11, 20:55:57
Järjettömän hyvän näkönen pyörä tulossa! Lisää kuvia!
Löytyi vielä kaks kuvaan meikältä. Mun on ihan pakko postata kuvia Mannimikan pyörästä, on se vaan niiin hieno. Ja Mikan omat kuvat niin huonolaatuisia, että hirvittää... ;D
(http://rezi.kuvat.fi/kuvat/Sekalaiset/Copy+of+DSC_0433.JPG/_small.jpg)
(http://rezi.kuvat.fi/kuvat/Sekalaiset/Copy+of+DSC_0435.JPG/_small.jpg)
Toi vintagesatula on hieno (+tankki +stonga +takaloksu +takakumi), mutta oudossa ympäristössä uuden karhean maalin ja kiiltävän moottorin rinnalla. Ehkä lopputulos oikeuttaa sen.
Kiitos Rezille hieman paremmista kuvista :) kamerakännykän laatu ei ihan riitä.
Penkki näyttää livenä sopivammalle ku mitä se noissa kuvissa on , tuo maalipintakin on jotenkin kumman vaalea kuvissa, ehkä keinovalo vie siitä parhaan särmän pois. Laittelen lisää kuvia kunhan pääsen jatkamaan roijjektia, seuraavaksi tuleekin pakoputket.
Tykkään tuosta takarungon normista poikkeavasta toteutuksesta, stanu kolmiomalli ei olisi sopinut tuon satulan kanssa. Kerrassaan hieno idea!
Tulee hieno peli , tietty tuohan jo tiedettiin ;D
On se vaan eräillä taito löytää nuo värit kohdileen.
Noh Miihkali äläpäs ny onhan tässä vielä monta muuttujaa ;)
Ja kiitoksia kaikille kannustavista kommenteista nythän tässä saa uutta puhtia jo vähän liian pitkään kestäneen projektin jatkamiseen.
Lainaus käyttäjältä: ManniMika - 28 elokuu 11, 08:47:17
Tuo rengas homma ei ollu ihan oma keksintö, näin n.5vuotta sitte oulun ameriikankiulu näyttelyssä hienon race stuukkiin rakennetun shovelin joka myöhemmin oli myös käyttäjän JPP omistuksessa anyway siinä oli moiset Pirelli route renkaat maalattuna ja näytti sporttiselta. sitäpaitsi se on yks muhkeimman näköisistä 150mm leveistä renkaista ja eteen tulee samanlainen mutta kapeammalla vanteella.
Rengas saa ton laitteen näyttämään että kulkis ainaki kahtasataa jo paikallaan!
Lainaus käyttäjältä: ManniMika - 27 elokuu 11, 19:48:02
Morjensta vaan!
Ajattelin rohkaistua laittamaan muutamia projektikuvia pari vuotta kestäneestä pan/shovel rojektista.
Rojekti lähti käyntiin pari vuotta sitten ku iski kauhea shovel kuume , ei autanu muutako laittaa speedster myyntiin. Hetken kaupattuani iskin silmäni nettimotossa hienoon shoveloituun panheadiin ja eiku vaihto ehotusta kehiin. Eipä aikaakaan ku kaupat synty ja pyörät vaihto omistajaa. shovel oli hienosti bobberoitu vuoden 1956 panhead ja olisi kelvannut ajoon sellaisenaan vallan mainiosti, mutta minulla oli ikävä kyllä muita suunnitelmia hienon shovel bobberin päänmenoksi.
Ensin pyörästä riisuin kaiken minulle tarpeettoman ja lätkäsin myyntiin . osat meni kaupaksi ja niillä rahoilla investoin ihkauuden springerin.
Tämmönen se oli tullessa.
Ei sillä ettei tästä olis sikahieno tulossa, mulle olis kelvannu tuommosenaan...
(http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?action=dlattach;topic=4083.0;attach=7039;image)
Nyt alkaa taas rakentelukausi JEEE!!
Pukkasin shovelin ulos etäisempää tarkastelua varten ;) nyt vain pakoputkia suunnitteleen.
voi litoris että on komia
Lainaus käyttäjältä: ManniMika - 25 lokakuu 11, 20:14:21
Nyt alkaa taas rakentelukausi JEEE!!
Pukkasin shovelin ulos etäisempää tarkastelua varten ;) nyt vain pakoputkia suunnitteleen.
Nonni !!! Hyvää vanhaavuotta vaan kaikille.
Nyt on pikkujoulut ja isotjoulut vietetty ja pääsin kuin pääsinkin vihdoin pyörän kimppuun.
Nyt alkaa pakoputket olemaan loppuviimeistelyä vaille ja kuten kuvista (huonoista sellaisista :-[ ) näkyy päädyin tällaiseen toispuoleiseen pakenemisputki ratkaisuun :) Mielipiteitähän tästä voi olla monia mutta ainakin omastamielestäni ne näyttävät jokseenkin urheilullisilta.... ???
Seuraavaksi olisi vuorossa käsivaihdetaakin suunnittelua, brittiläisittäin oikealle puolelle.
Jos ite tekisin, nii ehottomasti symmetrisesti, tai siis putket menis yhtä pitkälle. Siis jos vetää molemmille puolille.
Meikä tykkää tuosta putkiratkaisusta, en ookkaa tainnu vielä tuommoista nähdä..saapa nähä sitten ku kilpiki on paikoillaan,että miltä sitte näyttää...saattaa pian tehdä sen että ei oo nii perkeleen ahtaan näköinen se puoli missä kilpi,remmi ja putki on, kun on tuommoinen ratkaisu tehtynä.
Joo kyllä minä puntaroin noita vaimentimia jokasuunnalta, mutta kyllä tuo ratkaisu oli parempi kuin yhtäpitkät, koska tuo pyörä on tosi kapee takaapäin ja jos ne vaimentimet ois laittanu samaan kohtaan olisi takapää ollut yhtä änkkäriä.
Mutta katellaan noita nyt vähän aikaa ja tehdään sitten uudet ;D
meikä tykkää tuossa pyörässä kaikesta 8)
Kiitos!!! :D
Älä muuta mitään noissa putkissa, on kauhian komiat!!! Jos oltaisiin feisbuukissa niin nyt vois laittaa tähän että tykkää. Mutta kun ei olla. Ja mää en mene.
- Seppo
Jotenkin tulee sellainen fiilis että tuolla kerätään jokunen pokaalikin . Erottuu kyllä bobberimassasta , ja edukseen.
Lainaus käyttäjältä: Titus - 30 joulukuu 11, 19:07:56
Jotenkin tulee sellainen fiilis että tuolla kerätään jokunen pokaalikin . Erottuu kyllä bobberimassasta , ja edukseen.
jep!!selkee pokaalirohmu 2012 8)
Sopivan mittainen etulokkari istuis tohon v''''un hienosti ;)
..korjataan: takalokarin mittainen eteen istuis tohon kun herpes huulessa
komia pyörä ja epäilemättä pysti tai useampi tulossa kevään ja kesän aikana. tykkään bensatankista ja renkaista ja molemminpuolisista pakoputkista. itse laittaisin putkenpäät samalle tasalle ja nimenomaan tuollai miten vasemmalla puolella ettei taakse saakka
Kiitos kannustavista kehuista ;D
Putket on just siistit noin. Ilmeisesti yhtä pitkät jolloin pakokaasujen virtaukset ja vastukset aika lailla vissiin optimoitu. Ja mun mielestä lisää race henkisyyttä sopivasti. Tanko kanssa ihan nappi sprinkkukeulan kans , mut eikö se sellaiseen ole tarkoitettukin. Vai onko peräti itse tehty ? Mun on kyllä vaikea kuvitella sopivan mallista loksua eteen. Ettei kävis niin että rupeaa näyttään cross bonesilta. Sopiiko kysyä millä värjäsit pytyt ?
Ei munkaan silmä noissa putkissa juuri muutettavaa näe, takapytys jos olis lyhyempi ni näyttäis väkisin pätkästyltä ja etupytyn jos pidempi ni näyttäis jatketulta, ihan hyvä. Tuost kehittyy kyl hävyttömän hieno verme.
Tää on kyllä ehdottomasti ollut ja tulee olemaan Spöken, Rodchopin ja Juden prokkisten rinnalla tän palstan parhautta.
Lainaus käyttäjältä: Titus - 30 joulukuu 11, 22:15:30
Ettei kävis niin että rupeaa näyttään cross bonesilta.
Ehkä vähän typerä kysymys, mutta mitä tuo tarkottaa? ?
Lainaus käyttäjältä: jyrggä - 31 joulukuu 11, 01:00:31
Lainaus käyttäjältä: Titus - 30 joulukuu 11, 22:15:30
Ettei kävis niin että rupeaa näyttään cross bonesilta.
Ehkä vähän typerä kysymys, mutta mitä tuo tarkottaa? ?
Minunkin pitää hihkua. On kyllä hieno pyörä.
Nyt kyllä osuttiin oikeaan... yksi putkien sommittelun tarkoituksena oli saada optimaalinen virtaus kaikille päästöille ;) (tarkoitus määrää muodon)
Ohjaustanko on ihan omaa designiä, tilasin sen springerin ylä-t:n ja loput tein itte.
Ja pyttymaalista sen verran, että pytyt on puhallettu soodalla ja sen jälkeen maalasin ne vht:n kuumakestomaalilla, jonka laatu on kyllä heikentynyt roimasti viimevuosina, ei meinaa pysyä sitten millään.
Ennen riitti hyvin kun maalasi ja kuumensi, nyt maalasin ne ja IR-lämmittimellä kuumensin ne ja maali sen kuin halkeilee...prkl.
Seuraavaksi projektialbumiin olisi tarkoitus laittaa kuvakollaasi tankin ja takaloksun lehtikultaus ja straippi koristelusta, jahka pääsen töihin.
Hieno mopo. Tankista täydet pisteet. Rungon (ja springerin) kaksivärimaalaus on pirun hyvä idea, etenkin kun nuo värit on kohdallaan....Hyvä.
En tarkoittanut että cross bones näyttäisi pahalta , aihiohan sekin on. Siinä loksut on kuin eri planeetalta, joku tykkää minä en. Ensi viikolla vedän omat pytyt hiekkapuhalluksella puhtaaksi. Oli meinaan kans maali lohkeillu ja ruostenoroja rupes tunkeen pintaan. Oliko se Speedster niinku samasta värimaailmasta , vai muistanko ihan väärin ?
Yks kaveri oli muistaakseni maalannu pytyt tikkurilan hornalla ja on hyvin pysyny...mene ja tiedä kumpi on parempi.
Joo kyllä speedster oli lähes samasta värimaailmasta erona se että siinä oli RAL:väri ja tässä nykyisessä on oikeen ford traktorin väri vuodelta 1949, mutta perusvärejä kuitenkin.
Tuossapas on se speedsterinki kuva..
Lainaus käyttäjältä: ManniMika - 31 joulukuu 11, 14:43:19
Yks kaveri oli muistaakseni maalannu pytyt tikkurilan hornalla ja on hyvin pysyny...mene ja tiedä kumpi on parempi.
Horna on nykyisin Ferrex Heat ja se on Teknoksen tuote. Sitä saa mustana, valkoisena 500° mallina ja alumiinin/hopean värisenä 650° mallina, toimii kyllä pytyissä.
se tikkurilan kuumakeston nimi on termal,sillä itte rotjasin lämmöneriste nauhan pakoputkistossa ja siinä toimi erinomaisesti,tästä oli puhetta jossain toisessa topiccissa ja se maalaus oli kylläkin enemmän sen rätin kyllästämistä kun maalausta mutta musta siitä tuli ja mustana on pysyny ei ole haalistunu yhtään yhden ajokauden aikana.
Aina vaan paranee! Mä pidän kanssa putkista juuri noin.
Hyvältä näyttää ! Joo anna putkien tosiaankin olla noin, tosi hienot ja oiva ilmaisu "ne näyttävät jokseenkin urheilullisilta"
Tuohon pyttyjen maalaukseen , itse maalasin omasta shovelista tuolla tikkurilan termal mustalla. Helppo maalata, sellainen puolikiiltävä/matta pinta ja kestänyt ainakin kesän.
-mika-
Noniin nyt sain vihdoin valmiiksi viime huhtikuussa aloittamani maalausprojektin ;D
Tässäpäs kuvakollaasi selitysten kera lehtikultauksesta ja straippauksesta.
Työn ensimmaisessä vaiheessa mattasin osat huolellisesti vesihionnalla käyttäen 3m softhand p800 hiomaopaperia.
Seuraavaksi oli vuorossa tekstien hahmottelu skissipaperille (Voipaperille) ja kun mieleiset tekstit löytyi siirsin ne kalkkeripaperilla maalattaville alueille.
Sitten olikin vuorossa lehtikullan tartunta-aineen levitys (one shot fast dry gold sitze)
Tekstaussiveltimella ohut ja tasainen kerron, jonka jälkeen n.60min odotus ja eiku lyöntimetallit niskaan ;)
ja näin.
Lyöntimetallit töpöttelin pumpulilla kiinni ja samaisella työkalulla varovasti sivellen ylimääräiset pois.
Lopullisen harjatun efektin tein pehmeällä sametinpalalla.
Tässä vielä ennen lakkausta.
Sitten pitikin odotella piiiitkä yö. että pääsi lakkaushommiin ;D
Ensimmaisen lakkakerroksen vadin ensin tosi ohuena sumuna pelkkien kultausten päälle ja sen jälkeen 3kerrosta välihaihdutuksilla.....ja sitten näkyi pöljän kuva tankista ;)
Huolellinen kuivatus ja straippailemaan :)
Tekstien rajauksen tein mack 169-2 tekstaussiveltimellä ja rajaukset mack 0 sword straipperilla.
Olisi vielä tarkoitus tehdä joitain detaljointeja jahka saan pyörän valmiiksi asti.
Takalokarin numero ja kirjainyhdistelmä varmaan kiinnostaa .?.?.?..
Löysin netistä ohjeet kuinka bonnevillessä luokitellaan kisapyörät ja nyt minun pyörä on luokiteltu jos sinne asti eksyis hurjasteleen :D
1340cc
M = Modifioitu
Vg = Vintage moottori
Tässäpäs nämä, seuraavaksi kasaileen :)
Aivan mahtava kiilto! Jes, vaikka oisin ite tyytyny siihe mattaukseen... ;)
Kesän näyttelyiden pokaalirohmu ;D
On se komia.
Hieno. Mahtavat tilat ja maalaamo.
On kyllä niin hienosti tehty että en edes kehtaa kysyä... Kysyn kuitenkin - toi on ilmeisesti ihan tarkoituksellista että noi kirjaimet on ns. "vapaalla kädellä" tehty eikä yhdenmukaisia? Ainoa mikä mua vähän tökkii, näyttää vähän liikaa itse tehdyltä. Jotenkin vaan sopis paremmin sellainen sabluunalla tehdyn näköinen teksti. Tai sitten mä en vaan ymmärrä - ei olis eka kerta :D
No on ilmeisesti taputettu/naputettu lehtikullast pintaan, käsityös käsityön leima. Mun silmään se on postiivista, mutta sinällään noi tekstit ei, eli mun makuun pelkät värirajaus straippaukset olis ollut riittävää. Makuasioita jos jotkin.
Ite ku tekkee niin saa sen näkösen ku tullee ;)
Kyllähän straippauksen ideana on se, että siitä näkee että se on käsityönä tehty, eikä tarra :)
Käsittämättömän hieno! Ja Hemuli hei, sä et tosiaankaan nyt ymmärtäny tota straippauksen ideaa... ;D
Emmä siitä straippauksesta puhunutkaan, vaan siitä että kirjaimet on eri korkuisia, paksuisia jne. Jopa kaksi vierekkäin olevaa samaa kirjainta on kuin eri fonttia.
Siis jos tää on tarkoituskin niin silloinhan sen pitää olla niin. Mä vaan en ymmärrä.
Joo tuossa slugger tekstissä on ainakin g kirjaimet hieman erilaisia, mutta minulla tarkoitus hifistellä niitä vielä. Ajattelin laittaa noihin kirjaimiin hiukan valkoista tuomaan syvyyttä.
Tuo kulta on tosi hieno, vois sopia omaan mopoonki ;). Hyvä oivallus tuo lokari teksti, piti jo pähkäillä mistä tuo tulee.
Voe sissos! Hemulin ymmärtämättömyyttä en ymmärrä ;), meikäläisen silmään istuu kyllä todella hyvin. Nää pitää nähdä livenä!
Eipä siellä suola-aavikoillakaan noita kirjaimia sabluunoilla tehä... ei tosin lehtikullallakaa ;D
Törkeän siisti!
Juurihan oli toisessa projektissa puhetta linjojen ja symmetrian rikkomisesta, tässä sitä nyt on ja vieläpä tyylikkäästi tehtynä. Ja sitten ei tykätä tai ymmärretä... ei ymmärrä... ;D
Linjat ja symmetria on mun kirjoissa eri asia kun viimeistelyn taso. Mutta en halua kenenkään tekemisiä väheksyä tai arvostella, tekijällä on varmasti selvä visio siitä mitä tuleman pitää.
Siis mitä kun kuvia katsoo niin aivan loistava viimeistelyn tasohan noissa näyttäis olevan !
sabluunat yms. Sucks.
Todella hienoa. Työn taso.... Top 1 ...ja tyyli kohdallaan.
Kiitoksia :D
Ja on siinä vielä semmoinenkin pieni ongelma noin teknisesti ajateltuna, olen tehnyt muutaman harjoitus kultauksen sabloonalla ja siinä tulee semmoinen ongelma, että tuo lyöntimetalli tuppaa jäämään pirun tiukkaan siihen teippisabloonan liiman jäänteisiin ja katastrofi on valmis :(
No joo, mä en puutu tähän tän enempää - kunhan toin mielipiteeni julki.
Hienoa jälkeä ja nimenomaan käsintehdyn näköinen. Ei spabluunoita. Ymmärrän jonkinmoisen symmetrisyyden jos puhutaan vanhan liiton straipeista, mutta tekstin kohdalla jokainen tekee oman näköisen. Taidan tästä innostuneena kaivaa omatkin purkit esiin ja vihdoin ja viimein korkata ne auki.
Mulla kans pisti silmään tuo Hemulin mainitsema kirjainten erilaisuus. Etenkin se korostuu noissa kahdessa vierekkäisessä g-kirjaimessa, kun kirjainten paksuus on erilainen. Tää on nyt tällaista pilkunviilausta ;D Jotenkin muistuu hyvin mieleen kun kyseisen herra-H:n Firestarteria maalailin ;)
Mutta todella hienolta näyttää ja lakkaan saatu kiilto on huikea. Ittelle näitä kuitenkin tehdään ja pääasia jotta saa sellaisen kun itte haluaa.
On kyllä komea laite. Kunhan luonnossa näkee niin näkee enemmän. Väritys on erityisesti meikäläisen mieleen. Valkoista straippia vielä kirjaimia korostamaan, niinkuin ManniMika suunnitteli tuossa aiemmin niin hieno tulee.
"tykkään". :)
Tässä muutama kuva vielä tankista..
Nyt on valkoista "high lightiä". ;D
Vinkkinä siihen sabluunan kanssa liimaamiseen:
Kun liima on ruiskutettu/sivelty sabluunan läpi, anna kuivua kunnes liima on nihkeä ja poista sabluuna, da daa on liimaa vain halutuissa paikoissa.
Pisteet tekemisestä ja pyörästä !
Lainaus käyttäjältä: F 48 - 13 tammikuu 12, 11:31:42...Jotenkin muistuu hyvin mieleen kun kyseisen herra-H:n Firestarteria maalailin ;)
...
Ja tais jo toisella yrittämällä tulla sellainen että kelpas omistajallekin ;) ;D - ei oo helppo laji, mutta helkkarin hyvä siitä tuli.
Noh tämä oli minun ensimmäinen varsinainen lehtikultaus työ ja siitä sabloonasta vielä sen verran, että tottahantoki minä oon sen teipin ottanut pois tartunta-aineen levityksen jälkeen, mutta siinä se ongelma piileekin.
Siitä itse teipistä jää siihen pintaan liimajäänteitä johon se lehtikulta tarttuu ja sitä pitää ruveta sitten rasviksella ja korjauskynällä raaputtamaan pois. Ja toinenkin ongelma siinä on, Sabloonaan ku maalataan niin sitä tuppaa tulemaan liian paksu kerros.
Kyllähän ehdottomasti paras tekniikka on tuo hahmotus ja freehand tekniikka, mutta ku en oo hirveän kauan tätä straippausta harrastanu niin työt on sitä luokkaa että ainaki itselleni kelpaa ;)
Mukavaa että tämä herätti näin paljon keskustelua :D ja kaikki palaute on todellakin tervetullutta, niistä kuitenkin oppii aina jotain !
Kaikkia ketä asia kiinnostaa niin ei muutako Alasalmelta tilaileen tarvikkeita, n.40â,¬ ja pääsee harjoittelemaan, ehkä minullaki seuraava työ onnistuu jo paremmin ;)
Ootko muuten saletti ettei toi oo 1200cc :P
Kyllä se on 1340cc ku se on viimeisimpiä shovelin moottoreita.
En toki tiedä tehtiinkö niitä 1200cc vielä loppuaikoina, mutta tuo on ainakin 1340cc
rodchop vissiin tarkoittaa tuota, että nuissa sylintereissä on kuvasta katsottuna 10 ripaa joka viittaisi 1200 cc:hen?
Tarkoitin lähinnä huumorilla tuota takalokasuojan tekstiä ;D
Noista rivoista ei valttämättä nää esim. 79 vuonna tehty molempia malleja, eikä pytyissä välttämättä tuota ripojen määrä eroa.
Lainaus käyttäjältä: ManniMika - 13 tammikuu 12, 14:37:37
Noh tämä oli minun ensimmäinen varsinainen lehtikultaus työ ja siitä sabloonasta vielä sen verran, että tottahantoki minä oon sen teipin ottanut pois tartunta-aineen levityksen jälkeen, mutta siinä se ongelma piileekin.
Siitä itse teipistä jää siihen pintaan liimajäänteitä johon se lehtikulta tarttuu ja sitä pitää ruveta sitten rasviksella ja korjauskynällä raaputtamaan pois. Ja toinenkin ongelma siinä on, Sabloonaan ku maalataan niin sitä tuppaa tulemaan liian paksu kerros.
Kyllähän ehdottomasti paras tekniikka on tuo hahmotus ja freehand tekniikka, mutta ku en oo hirveän kauan tätä straippausta harrastanu niin työt on sitä luokkaa että ainaki itselleni kelpaa ;)
Mukavaa että tämä herätti näin paljon keskustelua :D ja kaikki palaute on todellakin tervetullutta, niistä kuitenkin oppii aina jotain !
Kaikkia ketä asia kiinnostaa niin ei muutako Alasalmelta tilaileen tarvikkeita, n.40â,¬ ja pääsee harjoittelemaan, ehkä minullaki seuraava työ onnistuu jo paremmin ;)
Olet ilmeisesti käyttänyt sabluunana suoraan teippikalvoon leikattuja sabluunia ? Mä oon levittäny maalarinteippiä johon hahmotellu ja leikannu käsin, ei ole ollu liiman kanssa ongelmia, tiedän kyllä miten v..maista on niitä liiman jämiä hinkata hiotusta lakasta :)
Oikeassa olette lyytinen ja rodchop! Pytyt on poratut 1200cc mutta moottori on alunperinkin 1340cc.
Lainaus käyttäjältä: ManniMika - 13 tammikuu 12, 15:53:34
Oikeassa olette lyytinen ja rodchop! Pytyt on poratut 1200cc mutta moottori on alunperinkin 1340cc.
Muuten sun on ihan pakko hioo toi loksu & muuttaa siihen 1200cc
Ettet ihan valehtelijaksi leimaudu ;D
todella hienoa käsityötä 8)
ja kiitos kun jaat tekemisen niksejä täällä ;D
lehti kultaus aihe on kiinnostanut mua pitkään... appiukko lupasi sen kädestäpitäen opettaa mutta mokoma meni muuttamaan ilomantsin korpeen täältä keskisuomesta :P
pitääpä tilailla noita vermeitä nyt kun tietää mistä tilata ;D
Mukavaa jos ohjeet kelpaa :D ja ei se kultaus lopultakaan ole kauhean hankalaa, se lyöntimetallin asettelu on sellaista mikä vaatii harjoittelua, että siihen tulee semmoinen varmuus.
Ei muutako harjoittelemaan vaan niin kyllä se siitä..
Töttöröö!!
Nyt on taas projekti edistyny, sain vihdoinkin tehtyä akkukotelon miltei valmiiksi ja kauan suunnittelemani käsivaihde hammasratasketjuvälityshässäkällä :)
Tässä akkukotelon tekele haponkestävästä matskusta.
ja tässä sitten se safetyside vaihdekeppi brittiläisittäin oikealla puolella ;D
ja tässä se minun mielestäni paras juttu tässä vaihteistossa. tuli vaan mieleen kun suunnittelin kaikenmaailman vivustoja ja hässäköitä tällainen hammasratasvälitteinen vaihteenvaihtaja hässäkkä.
Tuli ihan pappa-tunturi ajat mieleen ku pääsi "lätkiä" vaihteleen ja välityksiä suunnitteleen :)
Ja mikäpäs sen raaserimpaa kun se että pystyy tilanteen mukaan muokkaamaan sopivat vaihteen välit ;)
äskeisessä kuvassa välitys meni ihan mettään ja vaihdevalitsimen liikerata oli huikea.
Tässäkin päti hyvin sääntö "kokeillen keittiössä" ja sitten löytyi sopiva väitys suhde.
Seuraavaksi rupean väsäileen jarrupolkimen mekanismin loppuun, sitten alkaisi osien viimeistely ja pyörän (toistaiseksi) lopullinen kasaus.
oikeanpuoleinen käsivaihde on huippu! toteutuksesta puhumattakaan. laitatko käsikytkimen vai jalalla? käsikytkin ja oikeanpuoleinen käsivaihde on hemmetin helppo ajaa, sota-jawassa oli moinen varustus suksien takia ja se oli todella mukava käyttää
Hurstin indy shifteri ? oli vaan tutun näkönen. Kaasu vasemmalle kädelle. Olihan Indianissakin.
Näyttää kyllä hyvältä !
Vaihteensiirto mekanismi on hyvä oivallus. Mutta miks ihmeessä tzeba oikeelle?
Mun kokekemukseen perustuva mielipide on, jos kaasukahva, vaihdekeppi ja etujarru on samalla handulla, hommasta tulee kuin mummoankka ajais T-hopalla. Samoin jotta siitä ajamisesta muutenkaan tulisi sujuvaa, jalkakytkin ja vaihdetzeba pitäis se olla samalla puolella pyörää.
^^ Mietin kanssa samaa, mutta hieno on toteutus !
Intiaanimeinikiä, vaikkakin puoliveristä.
Eli oikeella oleva skeba toimii kun on kaasu ja etujarru vasurilla, ja jalkakytkin.
Indy shifterihän se, jäi valiantista ja aattelin, että joskus minä vielä sen laitan johonkin rojektiin :)
Tuon vaihde hässäkän tarkoituksena olis itseasiassa parantaa hallittavuutta, koska kytkin ja kaasu on omilla paikoillaan niin äkkitilanteessa pyörä on helpompi hallita tai näin ainakin kuvittelisin ???
Muutamilla kavereilla on vanhoja brittejä ja niissä on tuollainen systeemi ja kukaan ei oo moittinu, mutta aika näyttää :D ja onhan sitä ainakin hauska kokeilla.
Lainaus käyttäjältä: Hessu - 10 helmikuu 12, 07:51:25
Vaihteensiirto mekanismi on hyvä oivallus. Mutta miks ihmeessä tzeba oikeelle?...
Samaa mietin itsekin. Toteutus toki hieno mutta meneekö jo vähän turhaksi kikkailuksi ja erikoisuuden tavoitteluksi? Ei tuo ainakaan ajettavuutta paranna - jos vielä vasen jalka on kytkimellä niin sen puolen käsihän on vähän tyhjän panttina kun taas oikealla puolella on hommia enemmän kuin muille jakaa.
Oli semmoinen ajatus, että kytkinkin jäis käsikäyttöiseksi ja tämän käsivaihteen suurin syy on siinä, että mulle tulee 3.5" avobeltti ja keskitapit, joten sen tapin paikan sai siirrettyä lähelle etu rissaa ettei polvet ois naamassa :) matala pyörä kuitenkin kysessä.
hoodee-miehet ei ymmärrä oikeanpuoleista vaihdekeppiä ;D moisella kombinaatiolla ajaneen voin vain kehua kyseisen konstruktion helppoutta. etujarrua ei kesken vaihteenvaihdon käytetä, mutta jos joku äkkitilanne tulee kohdalle niin luulen että vaihteenvaihto jää kesken tehtiin se miten hyvänsä ja keskitytään pysäyttämään pyörä. ja kuka kaasuttaa vaihdetta vaihtaessa? varmaan suuri intiaanipäällikkö Palanut Kytkin ;D ;D no nämä tietysti vain mun mielipiteitä
anna mennä vaan,harvoin kait noissa ajettavuutta/käytännöllisyyttä kannattaa ajatella..erillainen ja erottuva sen olla pitää ja sitä tää vehje on 8)
Lainaus käyttäjältä: makkepuu - 10 helmikuu 12, 10:50:20
ja kuka kaasuttaa vaihdetta vaihtaessa? varmaan suuri intiaanipäällikkö Palanut Kytkin ;D ;D no nämä tietysti vain mun mielipiteitä
Oletko kuullut "välikaasusta"? Mulla ainakin välillä helpottaa pienemmälle vaihtaessa.
Tankkivaihde+jalkakytkin+suora kansi. Kyllä siinä kaikki raajat on aktiivikäytössä kun samalla
vaikka risteyksessä jarruttelee takajarrulla.
Puhumattakaan liikennevaloista. Riski siitä että kone stumppaa kasvaa aikalailla jos käsi ei ole kaasulla kun rykäsee ykkösen pesään vai onkoon kukaan muu huomannut moista ilmiötä? Puhumattakaan kankkusralliaamu kotiinlähtö hetkestä jolloin se mopo stumppaa vaikka oliski se käsi kaasulla.
Lainaus käyttäjältä: makkepuu - 10 helmikuu 12, 10:50:20
hoodee-miehet ei ymmärrä oikeanpuoleista vaihdekeppiä ;D moisella kombinaatiolla ajaneen voin vain kehua kyseisen konstruktion helppoutta. etujarrua ei kesken vaihteenvaihdon käytetä, mutta jos joku äkkitilanne tulee kohdalle niin luulen että vaihteenvaihto jää kesken tehtiin se miten hyvänsä ja keskitytään pysäyttämään pyörä. ja kuka kaasuttaa vaihdetta vaihtaessa? varmaan suuri intiaanipäällikkö Palanut Kytkin ;D ;D no nämä tietysti vain mun mielipiteitä
ööö tota.....
alkuun tunnustus, mulla on hallintalaitteet hd-maisesti, koska en halunnut opetella, laiska kun oon vasenta kaasua. Tunnustus loppu.
Mut homma toimii siis Inkkareissa niin, että kaikki käsihallintalaitteet on käännetty toisinpäin kuten aiemmin sanoin.
Ja kyl mä ainakin kaasutan, jarrutan ja vaihdan samaan aikaan, Eli esim. mutkaan tai risteykseen tullessa välikaasulla pienempää, samalla käsijarrulla jarruttaen., ja pitäis vielä suuntamerkki näyttää, kädellä.
Siinä sitä kädet ja jalat heiluu...
Liekköhän tämäkin totuttelu kysymys?
Onkohan se semmoinen vaihdetaakikytkin yhdistelmä, saatikka jalkakytkin ajomukavuutta parantava tekijä ??? mene ja tiedä.
Tällä mennään ja jos ei toimi niin keksitään jotain muuta :)
Ja eikös tämmöinen pyörien rakentelu ole kokonaisuudessaan erikoisuuden tavoittelua, voisihan sitä tehdä aina samanlaisia pyöriä kuin kaikki muutkin tai olla tekemättä mitään?
Ainakin allekirjoittaneella loppuisi harrastus siihen jos kukaan ei uskaltaisi repäistä ja kokeilla mitä kummallisimpia ratkaisuja.
Tokihan semmoinen liiallinen virittely ja toimivan asian muuttaminen pelkästään erikoisuuden takia on tietenkin turhaa, mutta mikäpä tässäkin hommassa ei olisi ja vielä se, että onko jokin ratkaisu oikea tai väärä sen takia, koska jollain on hyviä tai huonoja kokemuksia asiasta?
Eiköhän se tilanne ja käyttäjä määrittele toimivuuden, kaveria lainatakseni "se on totta mikä toimii".
Nämät on taas vaan meikäläisen tuumailuja :)
juu, siis ei ollut tarkoitus arvostella tai kritisoida, kerroin vaan miten inkkari sen homman on hoitanut, kun Hessu ihmetteli miks skeba oikeella.
Kivahan se on, että on erilaisia asioita. Ton yhdistelmän, en sano toimivuus, koska toi ihan varmaan toimii noinkin, vaan *tähän joku sana jota en nyt keksi* arveluttaa livetilanteessa.
Lainaus käyttäjältä: Jack - 10 helmikuu 12, 15:29:23
*tähän joku sana jota en nyt keksi*
"Kätevyys?"
Aidosti kateellinen tuosta innovatiivisuudesta käyttää ketjuvälitystä vaihteensiirrossa. Itekkin mietin joskus tuollaista inkkarityyppistä vaihdeskebaa, luuserina tyydyin kuitenkin tavan polkimeen. Jos tuo on käytössä mahdoton, äkkiäkös sen siirtää vasemmalle,jossa sen toiminta on hyväksi havaittu.
Tulee hieno mopotin, erittäin hieno! ;)
-Spöke-
Lainaus käyttäjältä: ManniMika - 10 helmikuu 12, 15:14:08...Ja eikös tämmöinen pyörien rakentelu ole kokonaisuudessaan erikoisuuden tavoittelua, voisihan sitä tehdä aina samanlaisia pyöriä kuin kaikki muutkin tai olla tekemättä mitään?...
Ilman muuta. Mutta aina pitää löytyä myös harrastusta tukevaa kaveriporukkaa jotka kaikin voimin yrittää palauttaa innokkaan rakentajan takaisin maankamaralle ;D...
Hienohan tuosta tulee, jos kytkin pysyy kahvassa niin silloin toimivuuskin pysyy kohtuullisissa rajoissa. Tässä on vaan nähty kaiken näköistä, mm. eräskin tunnettu kantrilegendan kunniaksi rakennettu Sporttichopperi jossa oli suicidekytkin ja jalkavaihteet. Ei näyttänyt kauhean näppärältä meno. Samoin takavuosien Helsinki Bike Showssa nähtiin eräs länsiuusmaalainen Trumppa jossa keppi oikealla ja jalkakytkin. Tämä yhdistettynä pyörän kehnoon tyhjäkäyniin aiheutti melkoisia suorituspaineita rakentajalle tämän ajaessa pyörää estradille pyttyä pokkaamaan ;)...
Kyllähän arvostelut ja kritisoinnit on tämän sivuston ehdotonta herkkua :)
Ja ilman palautetta ei tapahdu kehitystä, kyllä se vaan niin on ;D
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 10 helmikuu 12, 16:16:53
....Sporttichopperi jossa oli suicidekytkin ja jalkavaihteet. Ei näyttänyt kauhean näppärältä meno...
Tuossa oli kai kytkin siis ihan käsikäyttöinen,sellanen vaihdekepin näkönen pitkä vipu vai muistanko väärin? Ei kai se perinteinen suicide+jockey yhdistelmäkään niin kovin "näppärä" ole ja silti jengi ajaa sellasilla. Mäkin muutin muutamia vuosia sit oman pannun suicidelle ja jockeylle,ihan vaan fiiliksen vuoks. Melko mielenkiintonen muutos kun ei ikinä sellasella ollu ajanu,pannussa 210cm akseliväli,ei käynyt kunnolla tyhjäkäyntiä ja etujarru lähinnä näön vuoks joten mm.mäkilähdöt oli aika haasteellisia. Mutta ajaessa nauratti ihan kokoajan.
Toi on melko teknisen näkönen toi sun vaihderatkasu, hyvä että joku tollastakin kokeilee ja ennenkaikkea keksii. Ajokaudellahan sen sitte näkee että toimiiko toi vaihdekeppi oikealla jne, mutta ainakin oot kokeillu. Ettei jää pelkästään teorian tasolle.
Mä voin jo kuvitella sellasen käsi-kaasulta-äkkiä-vaihdestaagille-ja-takaisin manööverin. Mun arvaus on että se näyttää hyvältä.
Joo kyllähän se on leuhkaa sitte leuhoitella käsivaihteilla :)
Täytynee vain ensin harjoitella tallinpihassa tarkoin erilaiset mahdolliset tilanteet, että vaikuttaa suvereenille ja kokeneelle sohlaajalle ;)
..tuleepa mieleen viimetalven keskustelut Rezin kytkinkyhäelmästä ja tyytyväinen herra tuntuu olevan kombinaatioonsa. Varovaista reenausta laitamilla ja kyllä se siitä ;D
Pyörä on kyllä HIENO
Lainaus käyttäjältä: Tony - 10 helmikuu 12, 18:32:36
..tuleepa mieleen viimetalven keskustelut Rezin kytkinkyhäelmästä ja tyytyväinen herra tuntuu olevan kombinaatioonsa. Varovaista reenausta laitamilla ja kyllä se siitä ;D
Pyörä on kyllä HIENO
Jep jep, sen verran tyytyväinen oon muutaman tuhannen kilsan kaupunkiajon jälkeen etten alkanut keppi/kytkin-kyhäelmää vaihtamaan, vaikka lähes koko prätkän uusiksi pistänkin. Tuo Mannnimikan systeemi vaatiin luotettivasti käynnissä pysyvän koneen, mitä mun Shoveli ei ole. Kiksivehkeen toistuva stumppaus liikennevaloissa lisää jännitystä elämään.
Mulla on tohon Trumpesteriin valmistumassa (toivottavasti tulevalle kesälle) samanidean käsivaihde/käsikytkin systeemi. Sehän vaatiin vain näppituntumaa kytkin kahvalle ja kaasu siten ettei sakkaa heti jos käden irrottaa.
Lainaus käyttäjältä: flhx - 10 helmikuu 12, 17:02:55
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 10 helmikuu 12, 16:16:53
....Sporttichopperi jossa oli suicidekytkin ja jalkavaihteet. Ei näyttänyt kauhean näppärältä meno...
Tuossa oli kai kytkin siis ihan käsikäyttöinen,sellanen vaihdekepin näkönen pitkä vipu vai muistanko väärin?...
Jep. Ja disaignin suurin ongelma oli siinä että kytkimen säätely tapahtui tapahtui hauislihaksella ;D. Homma olis toiminu paljon paremmin jos siinä vivun vieressä olis ollu koukku josta olis saanu vaikka peukalolla tukea kytkintä painettaessa. Nyt kahvaa piti vetää koko kädellä ja samalla pitää noin 30 cm stongasta +20" keulaa suorassa kun lähdettiin liikkeelle. Meinashan se pudota Norrtäljessä lavalta ;D...
^juu taisin kerran Aliens Runissa katella Lahden stopilla kun herra L poistui paikalta sporttichopperilla,oli melkonen tekemisen meininki..Ja jatketaan sen verran OT:lla(taas..)että yhes vaihees tuli jo enemmän kuin puolivakavissaan harkittua TC-Electraan suicide+jockeyta kun olin siihen urheiluun jo kovasti ihastunut pannun kanssa.(5speedeihin kun sais kittiä millä ton suicide+jockeyn helposti virittelis..enhän mä nyt ite semmosta...) Sitten realiteetti iski ja totesin että mulla ei oikeesti riitä haba pitelemään täydessä matkavarustuksessa olevaa Electraa pystyssä jos samalla pitäs suicidea käyttää...
Lainaus käyttäjältä: flhx - 10 helmikuu 12, 17:02:55
Ei kai se perinteinen suicide+jockey yhdistelmäkään niin kovin "näppärä" ole ja silti jengi ajaa sellasilla.
Tyyli ennen tarkoitusta. ;) Enkä tarkoita sitä miltä pyörä näyttää parkissa vaan sitä miltä kuskin touhut näyttää ruuhkaliikenteessä. 8)
Ja jos jalalla tahot kytkintä käyttää, nii käännät vaa jarrun vasemmalle, eipähän oo sitte muilla asiaa testailla mopoas ;)
Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 11 helmikuu 12, 12:11:10
... eipähän oo sitte muilla asiaa testailla mopoas ;)
Tähän useimmiten riittää että on kiksi-käynnistys ja normaalit jalkakytkin/käsivaihteet ;D ;D Keskustelu menee yleensä jotenkin näin:
- "Tottakai saat kokeilla, polje käyntiin vaan....kytkin on siellä alhaalla...vaihdekeppi löytyy.."
- "no, antaapi olla sittenkin..."
Riippuu kaverista... ;D Enkä ite kyllä antais polkeekkaa, oon sen verta nuuka niissä hommissa
Lainaus käyttäjältä: Don Quijote - 11 helmikuu 12, 13:13:32
Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 11 helmikuu 12, 12:11:10
... eipähän oo sitte muilla asiaa testailla mopoas ;)
Tähän useimmiten riittää että on kiksi-käynnistys ja normaalit jalkakytkin/käsivaihteet ;D ;D...
Taitaa olla kokemusperäistä tietoa - siis halukkaan testaajan ominaisuudessa ;) ;D...
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 11 helmikuu 12, 13:51:18
Lainaus käyttäjältä: Don Quijote - 11 helmikuu 12, 13:13:32
Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 11 helmikuu 12, 12:11:10
... eipähän oo sitte muilla asiaa testailla mopoas ;)
Tähän useimmiten riittää että on kiksi-käynnistys ja normaalit jalkakytkin/käsivaihteet ;D ;D...
Taitaa olla kokemusperäistä tietoa - siis halukkaan testaajan ominaisuudessa ;) ;D...
Joo, pitää paikkaansa, monessakin mielessä... ;D ;D
No voehan läähkänä! Onpa ihanan tekninen ratkaisu tuo ketjuvälitys. Käy tosi hyvin tuohon mopon race-tyyliin.
-mika-
Lainaus käyttäjältä: Miihkali - 11 helmikuu 12, 16:33:03
No voehan läähkänä! Onpa ihanan tekninen ratkaisu tuo ketjuvälitys. Käy tosi hyvin tuohon mopon race-tyyliin.
-mika-
Samaa mieltä ja annetaanko maestron jatkaa rakentelua ja keskittyä muuhunkin ::)
Hieno käsivaihde ratkaisu. Onhan tuossa joku säätö kun vaihdelaatikkoa joutuu siirtään taaksepäin?
Pitäskö tuo SU:n "kansi" vielä kiillottaa ;)
hyvin pyörään sopiva ratkaisu. tohon lehmänläjään ei taida saada muuta shifterii valmiina ku se fabkevinin tekele? jos jollain on hyviä shifteri ideoita lehmänläjään niin niitä otetaan vastaan :)
Kyllä se Su saa vielä kiiloitusta osakseen ja kettinkiin on teon alla sellainen epäkesko kiristin, että saa löysät pois :)
Huh huh!! on ollu hysteerinen pari viikkoa, viime yönäki tuli kirjaimellisesti käytyä vaan kotona nukkumassa :) mutta onneksi alkaa pikkuhiljaa tulemaan valmista!!
Vielä sähköt, etujarrut ja viimeistelyä ja sit se on siinä :D
Ja vielä pari fotoa..
Joo-o, ei kyllä moitittavaa keksi. Hieno on!
Bjuutiful, veri bjuutiful!
-Spöke-
No perhana... en yleensä diggaa tuollaisista paksurenkaista, mutta tässä on kyllä linjat kohdallaan.
Terveiset täältä Ruovedelt...TOSI MAGEELTA NÄYTTÄÄ!! Kiitokset viel kupariflakesta ja scallopeista!
Oleppas eki hyvä :) Joko on fillari iskussa??
Rockenrollia, tuo on hieno! 8) (Luminen tausta ei tee oikeutta pyörälle, mielenkiintoista nähdä livenä ja /tai "kunnon kuvissa"...)
Läyhä peli! Ja onnistunut rengasvalinta.
Kiitos ;D Kyllä tuo rengas valinta mietitytti pitkään, kun ei oo ennen ollu tuollasta paksua eturengasta. Piti moneen kertaan miettiä, että saako paksuilla rattailla race-henkeä aikaiseksi ja nyt näyttäs, että sai.
Vielä jarrujen hifistelyä ja savut :D
Kesä saa tulla!!!
:)
Lainaus käyttäjältä: ManniMika - 04 huhtikuu 12, 15:39:39
:)
On se hieno! (http://www.intruderclubfinlandry.fi/forum/Smileys/default/smilie_flag_058.gif)
Upeee, tykkään satasella.... :) Oikeen onnistunut.
Helkkarin hienon pyörän lisäksi pyörästä on otettu raskaasti keskitasoa parempia valokuvia. IMO
On se hiano! Erottuu edukseen ;)
Kiitosta vaan :)
Todella komea! Onneksi olkoon.
hieno pyörä! :)
upea viimeistelyn taso 10+ ja hienosti otettuja kuvia
Näyttävän näköinen pyörä :)
Nonni!! Nyt on mopetilla tullu hurjailtua muutamia reissuja. Pyörä toimii mahtavasti ja käsivaihteet on yllättävän helpot käyttää :) Toki vaihtaminen on hieman verkkaisempaa kuin jalkavaihteilla, mutta muuten hyvä.
ja istuimesta sen verran, että se on todellakin päin persettä :( menee todennäköisesti vaihtoon tai vähintäänkin modifioitavaksi.
Mukavaa ajelukesää kaikille :)
Komiaa on meno varmasti street sluggerilla!satula ei ihan niitä mukavampia vaikka näyttääkin hyvälle!Hyvää kesänjatkoa!
Kampe on hieno!!
Eikös uudessa scanbikessa ole juttua tästä vai katsoinko kieroon?
Kyllähän siinä scanbikessä oli juttua :)
Tämäkin kampe nähty livenä Norrtäljessä. Todella, todella hieno myös livenä!
Harmi että jäi omistajan kanssa jutut lyhyeksi hotellin parkkiksella, kun tehtiin lähtöä.
Laitetaanpas tännekin ihan oikeaan paikkaan aivan mahottoman suuret onnittelut ykköspokaalista racer luokassa. Ansaittu palkinto taitavasta käsityöstä! :)
Onnea vaan, kyllä rakentajaakin näytti hymyilyttävän lauantai-iltana - ihan ansaitusti :D
(http://i1119.photobucket.com/albums/k639/Aliensmc/2013/Party/MP13/13020234_zps277817fb.jpg)
Kiitos jäbät!!
ja kiitos Hemulille sekä muille Aliens mc:n tyypeille mahtavista bileistä :)
Morjes.. hyvältä näyttää, olis sellanen kymysys tosta kultauksesta. Oliko minkälainen kuivumisaika tolla one shotin liima-aineella pitikö ohentaa jollain ja minkälainen aika tehä hommaa ettei enään kulta tartu. olisi Itsellä tulossa eteen kyseinen homma mutta lyöntihopealla tosin.
Sehän riippuu siitä teetkö siveltimellä vai ruiskulla?? Jos teet siveltimellä niin ei tarvi ohentaa muuten ku perusohennusta kuten tekstauksessa ja straippauksessa yleensäkki. Se kuivumisaika vaihtelee lämpötilasta riippuen, mutta hyvä ohje oli siihen se, että sormella tökkää siihen sievästi niin sen pinnan tulis tuntua samalle ku maalarinteipin liimapinta. Toivottavasti näistä neuvoista on apua :-) niin ja kannattaa laittaa tippa hopeaa maalia siihen tartunta-aineen sekaan.
Myydään uusien jo miltei yöuniinki vaikuttaneiden visioiden takia ;D
Vaihdossa voi tarjota HD:ta ja mielellään softailia.
http://www.nettimoto.com/harley-davidson/shovel/1562893 (http://www.nettimoto.com/harley-davidson/shovel/1562893)
-Mika-