Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

street slugger pan/shovel

Aloittaja ManniMika, 27 elokuu 11, 19:48:02

« edellinen - seuraava »

rodchop

Tarkoitin lähinnä huumorilla tuota takalokasuojan tekstiä ;D
Noista rivoista ei valttämättä nää esim. 79 vuonna tehty molempia malleja, eikä pytyissä välttämättä tuota ripojen määrä eroa.
HOG Forever Forever HOG

Jude

Lainaus käyttäjältä: ManniMika - 13 tammikuu 12, 14:37:37
Noh tämä oli minun ensimmäinen varsinainen lehtikultaus työ ja siitä sabloonasta vielä sen verran, että tottahantoki minä oon sen teipin ottanut pois tartunta-aineen levityksen jälkeen, mutta siinä se ongelma piileekin.
Siitä itse teipistä jää siihen pintaan liimajäänteitä johon se lehtikulta tarttuu ja sitä pitää ruveta sitten rasviksella ja korjauskynällä raaputtamaan pois. Ja toinenkin ongelma siinä on, Sabloonaan ku maalataan niin sitä tuppaa tulemaan liian paksu kerros.
Kyllähän ehdottomasti paras tekniikka on tuo hahmotus ja freehand tekniikka, mutta ku en oo hirveän kauan tätä straippausta harrastanu niin työt on sitä luokkaa että ainaki itselleni kelpaa ;)


Mukavaa että tämä herätti näin paljon keskustelua  :D ja kaikki palaute on todellakin tervetullutta, niistä kuitenkin oppii aina jotain !
Kaikkia ketä asia kiinnostaa niin ei muutako Alasalmelta tilaileen tarvikkeita, n.40â,¬ ja pääsee harjoittelemaan, ehkä minullaki seuraava työ onnistuu jo paremmin ;)

Olet ilmeisesti käyttänyt sabluunana suoraan teippikalvoon leikattuja sabluunia ? Mä oon levittäny maalarinteippiä johon hahmotellu ja leikannu käsin, ei ole ollu liiman kanssa ongelmia, tiedän kyllä miten v..maista on niitä liiman jämiä hinkata hiotusta lakasta :)

ManniMika

Oikeassa olette lyytinen ja rodchop! Pytyt on poratut 1200cc mutta moottori on alunperinkin 1340cc.

rodchop

#93
Lainaus käyttäjältä: ManniMika - 13 tammikuu 12, 15:53:34
Oikeassa olette lyytinen ja rodchop! Pytyt on poratut 1200cc mutta moottori on alunperinkin 1340cc.
Muuten sun on ihan pakko hioo toi loksu & muuttaa siihen 1200cc
Ettet ihan valehtelijaksi leimaudu  ;D
HOG Forever Forever HOG

jesse

todella hienoa käsityötä  8)
ja kiitos kun jaat tekemisen niksejä täällä  ;D
lehti kultaus aihe on kiinnostanut mua pitkään... appiukko lupasi sen kädestäpitäen opettaa mutta mokoma meni muuttamaan ilomantsin korpeen täältä keskisuomesta :P
pitääpä tilailla noita vermeitä nyt kun tietää mistä tilata  ;D
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

ManniMika

Mukavaa jos ohjeet kelpaa  :D ja ei se kultaus lopultakaan ole kauhean hankalaa, se lyöntimetallin asettelu on sellaista mikä vaatii harjoittelua, että siihen tulee semmoinen varmuus.

Ei muutako harjoittelemaan vaan niin kyllä se siitä..

ManniMika

Töttöröö!!
Nyt on taas projekti edistyny, sain vihdoinkin tehtyä akkukotelon miltei valmiiksi ja kauan suunnittelemani käsivaihde hammasratasketjuvälityshässäkällä :)

Tässä akkukotelon tekele haponkestävästä matskusta.

ManniMika

ja tässä sitten se safetyside vaihdekeppi brittiläisittäin oikealla puolella  ;D

ManniMika

#98
ja tässä se minun mielestäni paras juttu tässä vaihteistossa. tuli vaan mieleen kun suunnittelin kaikenmaailman vivustoja ja hässäköitä tällainen hammasratasvälitteinen vaihteenvaihtaja hässäkkä.
Tuli ihan pappa-tunturi ajat mieleen ku pääsi "lätkiä" vaihteleen ja välityksiä suunnitteleen :)

Ja mikäpäs sen raaserimpaa kun se että pystyy tilanteen mukaan muokkaamaan sopivat vaihteen välit ;)

ManniMika

äskeisessä kuvassa välitys meni ihan mettään ja vaihdevalitsimen liikerata oli huikea.
Tässäkin päti hyvin sääntö "kokeillen keittiössä" ja sitten löytyi sopiva väitys suhde.

ManniMika

Seuraavaksi rupean väsäileen jarrupolkimen mekanismin loppuun, sitten alkaisi osien viimeistely ja pyörän (toistaiseksi) lopullinen kasaus.

makkepuu

oikeanpuoleinen käsivaihde on huippu! toteutuksesta puhumattakaan. laitatko käsikytkimen vai jalalla? käsikytkin ja oikeanpuoleinen käsivaihde on hemmetin helppo ajaa, sota-jawassa oli moinen varustus suksien takia ja se oli todella mukava käyttää

Titus

Hurstin indy shifteri ? oli vaan tutun näkönen. Kaasu vasemmalle kädelle. Olihan Indianissakin.
Näyttää kyllä hyvältä !

Hessu

Vaihteensiirto mekanismi on hyvä oivallus. Mutta miks ihmeessä tzeba oikeelle?
Mun kokekemukseen perustuva mielipide on, jos kaasukahva, vaihdekeppi ja etujarru on samalla handulla, hommasta tulee kuin mummoankka ajais T-hopalla. Samoin jotta siitä ajamisesta muutenkaan tulisi sujuvaa,  jalkakytkin ja vaihdetzeba pitäis se olla samalla puolella pyörää. 

Jude

 ^^ Mietin kanssa samaa, mutta hieno on toteutus !