Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

street slugger pan/shovel

Aloittaja ManniMika, 27 elokuu 11, 19:48:02

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Linjat ja symmetria on mun kirjoissa eri asia kun viimeistelyn taso. Mutta en halua kenenkään tekemisiä väheksyä tai arvostella, tekijällä on varmasti selvä visio siitä mitä tuleman pitää.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

Siis mitä kun kuvia katsoo niin aivan loistava viimeistelyn tasohan noissa näyttäis olevan !
sabluunat yms. Sucks.
HOG Forever Forever HOG

kimmo

Todella hienoa. Työn taso.... Top 1  ...ja tyyli kohdallaan.

ManniMika

Kiitoksia  :D
Ja on siinä vielä semmoinenkin pieni ongelma noin teknisesti ajateltuna, olen tehnyt muutaman harjoitus kultauksen sabloonalla ja siinä tulee semmoinen ongelma, että tuo lyöntimetalli tuppaa jäämään pirun tiukkaan siihen teippisabloonan liiman jäänteisiin ja katastrofi on valmis :(

Hemuli

No joo, mä en puutu tähän tän enempää - kunhan toin mielipiteeni julki.

mista

Hienoa jälkeä ja nimenomaan käsintehdyn näköinen. Ei spabluunoita. Ymmärrän jonkinmoisen symmetrisyyden jos puhutaan vanhan liiton straipeista, mutta tekstin kohdalla jokainen tekee oman näköisen. Taidan tästä innostuneena kaivaa omatkin purkit esiin ja vihdoin ja viimein korkata ne auki.
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod

F 48

Mulla kans pisti silmään tuo Hemulin mainitsema kirjainten erilaisuus. Etenkin se korostuu noissa kahdessa vierekkäisessä g-kirjaimessa, kun kirjainten paksuus on erilainen. Tää on nyt tällaista pilkunviilausta ;D Jotenkin muistuu hyvin mieleen kun kyseisen herra-H:n Firestarteria maalailin  ;)

Mutta todella hienolta näyttää ja lakkaan saatu kiilto on huikea. Ittelle näitä kuitenkin tehdään ja pääasia jotta saa sellaisen kun itte haluaa.

JaZZo

On kyllä komea laite. Kunhan luonnossa näkee niin näkee enemmän. Väritys on erityisesti meikäläisen mieleen. Valkoista straippia vielä kirjaimia korostamaan, niinkuin ManniMika suunnitteli tuossa aiemmin niin hieno tulee.

"tykkään".  :)
Shovelpiä

ManniMika

Tässä muutama kuva vielä tankista..
Nyt on valkoista "high lightiä".  ;D

Jude

Vinkkinä siihen sabluunan kanssa liimaamiseen:
Kun liima on ruiskutettu/sivelty sabluunan läpi, anna kuivua kunnes liima on nihkeä ja poista sabluuna, da daa on liimaa vain halutuissa paikoissa.

Pisteet tekemisestä ja pyörästä !

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: F 48 - 13 tammikuu 12, 11:31:42...Jotenkin muistuu hyvin mieleen kun kyseisen herra-H:n Firestarteria maalailin  ;)
...

Ja tais jo toisella yrittämällä tulla sellainen että kelpas omistajallekin ;) ;D - ei oo helppo laji, mutta helkkarin hyvä siitä tuli.

ManniMika

Noh tämä oli minun ensimmäinen varsinainen lehtikultaus työ ja siitä sabloonasta vielä sen verran, että tottahantoki minä oon sen teipin ottanut pois tartunta-aineen levityksen jälkeen, mutta siinä se ongelma piileekin.
Siitä itse teipistä jää siihen pintaan liimajäänteitä johon se lehtikulta tarttuu ja sitä pitää ruveta sitten rasviksella ja korjauskynällä raaputtamaan pois. Ja toinenkin ongelma siinä on, Sabloonaan ku maalataan niin sitä tuppaa tulemaan liian paksu kerros.
Kyllähän ehdottomasti paras tekniikka on tuo hahmotus ja freehand tekniikka, mutta ku en oo hirveän kauan tätä straippausta harrastanu niin työt on sitä luokkaa että ainaki itselleni kelpaa ;)

Mukavaa että tämä herätti näin paljon keskustelua  :D ja kaikki palaute on todellakin tervetullutta, niistä kuitenkin oppii aina jotain !
Kaikkia ketä asia kiinnostaa niin ei muutako Alasalmelta tilaileen tarvikkeita, n.40â,¬ ja pääsee harjoittelemaan, ehkä minullaki seuraava työ onnistuu jo paremmin ;)

rodchop

Ootko muuten saletti ettei toi oo 1200cc :P
HOG Forever Forever HOG

ManniMika

Kyllä se on 1340cc ku se on viimeisimpiä shovelin moottoreita.
En toki tiedä tehtiinkö niitä 1200cc vielä loppuaikoina, mutta tuo on ainakin 1340cc

Lyytinen

rodchop vissiin tarkoittaa tuota, että nuissa sylintereissä on kuvasta katsottuna 10 ripaa joka viittaisi 1200 cc:hen?