Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Turbo BoBBerSter

Aloittaja jorttu, 10 maaliskuu 14, 11:15:15

« edellinen - seuraava »

Smokie

Se hinta-hyötysuhde saataa selvitä paremmin vasta myöhemmin ;D Nimim. osia lentelee moottorista. Hauskuuskerroin saattaapi olla parempi mittari.

JKKo

Mitäs merkkiä ja mallia tämän projektin turbo on? Onko passelin kokoinen? Jospa hankkisin samanlaisen "keittiön pöydälle" painostamaan oman projektini liikkeelle.

883/1200/turbo

jorttu

ahdin on mitsubishin td-04, on soppelin kokonen. Uutena melko kallis, mut esim käytettynä saa ihan sopusuhtaseen hintaan.

Lainaus käyttäjältä: Smokie
Se hinta-hyötysuhde saataa selvitä paremmin vasta myöhemmin ;D Nimim. osia lentelee moottorista. Hauskuuskerroin saattaapi olla parempi mittari.

maltillisesti muistaa ahtaa tä :D

jorttu

nonniin.. tämä homma alkaa pikkuhiljaa olee paketissa, pari sataa kilometriä paukuteltu tälle keväälle. Hyvin tuntuu toimivan pieniä lasten vikoja lukuun ottamatta :) kiitos kaikille seuraajille ja kirjoittajille, teiltä on saanu lisäpuhtia tähän touhuun!

taino... emmie halua tätä hommaa haudata, veikkaan että tätä vehettä ei tulla ikinä hävittään. never say never, taitaa Justin Bieberkin laulaa sillee, vähän rankemman huumorin puolelle meni nyt..


Hd 1200


twinspeed

Mainio ilmanputsari sulla...

Mielenkiintonen ketju ollut seurata
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Merimies-Toni

Olipa hieno nähdä ja etenkin kuulla livenä tämä mopo. Harmi, että sijainti ja vuorokauden aika esti pidemmät paukuttelut.
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Wii

Pikkunen videon pätkä yleisölle olisi suotavaa?

jorttu

Lainaus käyttäjältä: Merimies-Toni - 28 heinäkuu 15, 22:14:12
Olipa hieno nähdä ja etenkin kuulla livenä tämä mopo. Harmi, että sijainti ja vuorokauden aika esti pidemmät paukuttelut.

joo se liekin lyönti loppu lyhyeen, hyvä vain!  ;D ;D

Lainaus käyttäjältä: Wii - 29 heinäkuu 15, 15:04:11
Pikkunen videon pätkä yleisölle olisi suotavaa?

tossa jossain vaiheessa kirjotteluja on ensimmäisesti startista video. Penkityksestä olis kyllä hyvä saada videota, pitääpä ottaa jos ois syssyllä penkkipäivä täällä!

JKKo

Kiinnostaisi saada lisätietoja Keihiniin tehdyistä muutoksista ja minkälaisella pumpulla ja regulaattorilla bensapaineet on tuotettu. Nimim Migin ostanut koehitsailee jo putkikäyriä harjoitustyönä...
883/1200/turbo

jorttu

pumppu on motonetistä, oisko ollu boschin?:O en muista kyllä niitä speksejä siitä.. regu on malpassin. http://bbs.zuwharrie.com/content?topic=127127.0 lukaseppa vasitella tosta tuosta painestuksesta keihinille.. mulla samallalailla!

JKKo

Luenpa hyvinkin. Sit se turbon valinta. Siihenhän on monenlaista kaavaa, mut milläs niistä ebayn purkuturboista A/R lukemia tms selvittää. Nehän on kai rakennettu kullekin koneelle omansa malli ja mikä niistä ois sitten sopiva? Mä taidan haluta sen pauhun keskikierrosalueelle eli turbon ei tarttis olla julman suurikaan. Käytetty (satasia) sopisi mun haaveisiin paremmin kuin turbokaupan uusi (toista tonnia).

Ja turbon öljynkiertoon vielä. Missäs siinä on kuristus, ettei kaikki paineöljy paineanturilta päädy turboon vaan koneellekin jää voitelu?
883/1200/turbo

jorttu

oon kyl samaa mieltä että uutta ei kannate. toi mikä mulla on ahtimena niin tehokäyrien mukaan tosi hyvä tasanen vääntö koko ajan, kuvaki siitä on jossainvaiheessa topikkia.. kuullu vähän että ne kiinan "halpis" tubotki ois ihan käyviä ja kestäviä.

emmie tuommosta pointtia ole ajatellu tuon öljynkierron kannalta..

Smokie

Kantsii ennemmin vähän ylimitoittaa turbo. Liian pieni on vittumainen ajaa, ensin ryntää ihan saatanasti ja sitten kun luulee että nyt vasta laulu alkaa niin meno tuntuu hyytyvän. Konettakin rasittaa jos vääntöä on piljoona newtonia. Jos haluat keskikierroksille pauhua niin valikoi sellaiset nokat jotka on siihen sopivat, turbo hoitaa kyllä loput.

JKKo

Liittyen siihen linkkiin josta CV:n modausohjeet, se kaverihan oli hakenut kohokammioon jonkinlaista ylipainetta virtauksesta, eli oli turbon jälkeisessä putkessa pitotputki. Sillä vissiin vältti joutumasta suurentelemaan pääsuutinta. BoBBerSterissa on laitettu toi osuus toisin eli sitä samaa ahtopainetta kohokammioon kuin kurkkuunkin. Minkäs kokoisilla suuttimilla kaasutin ahtamisen jälkeen on?

Hain motonetista metrin suoraa putkea. Tarkoitus on ryhtyä harjoittelemaan putken pätkien liittämistä toisiinsa käytettävissä olevin hitsuumenetelmin...

Katselin ebayn tarjonnasta pikkuturboa "GT1241", Garrettin kiinankopiota. Se on 400cc...1200cc koneisiin passeli ja varmasti alimittainen viitaten edellisen kommentoijan sinänsä aiheelliseen kommenttiin. Mun koneessa on Anteron N2 nokat joten keskialue on sikäli kunnossa ja tää ahtaminen ehkä turhaakin. Siksipä ajattelin, että sitä ahtoa ois niinkuin hyvin ohkaisesti, ei liioitella. Kunhan vitosella lähtee maantievauhdista ohitukseen kuin nakki haul... Mut Garrettin kopion lähdöt on kieltämättä vääriin suuntiin vs tässä käytetyn Volvon turbon. Kaikenaikaa oppii uutta.

Voiskos puristussuhteen alentamiseen käyttää snadeja korotuspaloja pyttyjen alla? Eihän sinne hirveitä tartte laittaa, pari milliä ja on liiat puristukset kadotettu. Työntötankojahan saa mittatilauksena jos ne jää siinä leikissä vähän vajaiksi. Kannet jos kaivertaa niin paluu takaisin vapariksi on vähän isompi työ.

883/1200/turbo