Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Turbo BoBBerSter

Aloittaja jorttu, 10 maaliskuu 14, 11:15:15

« edellinen - seuraava »

jorttu

Pyörähän on -88 sporster, tonnikaksataseksi muutettu. Lähtökohdathan oli ihan suhkot hyvät! Pyörähän ostettiin moottorivikaisena, ei lähtenyt käyntiin, kipinän anto ja bensaa sai. Perinteisesti ajatellen "eihän tuossa nyt mitään kovin suurta voi olla pielessä, ostetaan ny ku halvalla saapi".

Ruma ku rullatuoli, skootterillakin ajaisi mielummin ja muutenkin räitty miten sattuu.. mutta tästähän on hyvä aloittaa. Ensin kelailtiin pyörä talliin ja ihmeteltiin. Vaihdeltiin tulppaa, bensaletkua, mukaan tuli Dynan Twin fire puola sitä runklattiin (dynan sytkä myös), tulpanjohtoja.. ei sitten millään. Putkeen ampui muutaman kerran. Sitten on pakko olla jakopäässä jako sekasin, sielläkin kaikki niinku pitää. Onko tosiaan venttiilivika?? Ei muutako kannet irti ja sitten verkkokalvot palo silmistä, ensin kirosin että vitun venttiilit mutta todellisuuden iskien päin kasvoja olisin toivonut sitä venttiilivikaa.



Tämmöstä, pytyt onneksi oli säilyny tältä persraiskaukselta. Mikä helvetin eläin tuolla on leikkiny poliisia ja rosvoa, pyöri tallikavereiden mielessä. Venttiilit ku aukastiin niin tuli muutamaan kysymykseen vastaus, toisesta kannesta kummastakin ohjurista oli palaset irronnut ja päässyt hakkaan mäntien päälle ja siirtyny myös toiseen pyttyyn, kaikki tämä todennäkösesti alkanut mäntien päästyä lyömään venttiileihin.

Ei muutako lunastaa käyttökelposet kannet Jakelta Salosta, männät ja muut hilppeet on vielä matkalla Rovaniemelle.


Nämä tapahtumat on tapahtunut parin viikon sisällä, ja nyt itse projektiin. Niinkö otsikosta voi päätellä pyörä turbotetaan. Itsellä ei ahtamisesta ole kokemusta mitään. Turbottamisesta vastaa Gruffnorth -Tuoppi Siivola www.facebook.com/GRUFFNORTH

Turbona toimii uusi Mitsubishi, ainakin paketissä lukee, turbossa kylläkin Volvo. Kuka talibaani näistä tietää..



Bobber henkinen tästä olis tarkotus rakentaa, sellaisella suunnitelmalla että nyt saada ensin kone kukkumaan jonka jälkeen rakentaa turbo kylkeen. Ulkoisiin muutoksiin aletaan keskittyyn vasta tekniikan saatua pelaan tänä keväänä, toivottavasti..

Näihin kuviin ja tunnelmiin jäädään odottamaan pakettia jotta saataisiin kone kasaan jolloin palataan astialle!

Wii

SEURANTAAN!  onko turbolle paikkaa mielessä?

filtteri

hienoa,ensimmäiset kuvat kansista sopii otsikon alle ennen ja jälkeen turbotuksen ;D

jorttu

Turbolle ei ole varsinaista paikkaa suunniteltu muutakuin nätisti kylkeen :D tosin painekotelo tulee vakio ilmanputsarin paikalle, koteloa tehdessä käytetää apuna S&S:n putsarin koppaa!

Jake

No perhana! Kannethan meni juurikin oikiaan käyttöön!

jorttu

Ei voi ku kiittää kansista! Tähän hätään, sopusuhtaseen hintaan, mukava tehdä kauppaa:)

sttf69

Sinänsä aikamoinen yhteensattuma kun vaan etypytyn ohjureista palat murtuneet ja imukanavasta takapytty imaissut etuimuohjurin palasia omalle puolelleen. Mut kaikkea voi sattua..pyörihän junttilan lättäpään kampikammiossa darts-tikkakin kymmenen tuhatta kilsaa ja  kun avas sen nii  oli senkin ilme näkemisen arvoinen :)  TV:TUOPPI

jorttu

Postimies Pate kiikutti uutta kilkettä!



Harmi ku nuin kommeet männät pitää piilottaa, sopis varmasti sisustukseenki yhtä kuin sylintereihin (muijanki mielestä)


Pytytki sai vähän hoonausta..

nyt taidan lähteä viemään toisen kannen koneistamolle niin saavat hinkuttaa venttiilit tiiviiksi!

erakko

Toi ei kyl oo oikein hyvä työkalu hoonaukseen etenkin jos tavoitteena on muodoltaan sylinterin malliset pytyt eikä esim tiimalasi-malliset..
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

jorttu

Pytyille ei oikeastaan olis tarvinu tehdä mitään, haluttiin vain pyyhkästä puhtaaksi varmuuden vuoksi. Ihan vähän vain ja eipä tuolla suurta vahinkoa saa aikaseksi :)

jorttu

Turbottajan kanssa pietetty palaveeria. Ja puristuksia piti puottaa 9,5 -> n. 8. Jotenka palotilasta poistettiin tavaraa abouttiarallaa 20cc verran. Pakoventtiilejä ei aleta suurenteleen koska ei ole tarkoitus hakea maksimi tehoja ja räjäyttää konetta vaan jokapäiväiseen ajoon tarkoitettua pyörää.

Motti alkaa olee sillä mallilla että pytyt on paikoillaa ja jakopään puoliki on kasattu. Kannet paikoilleen ja hyvällä tuurilla jos käyntiin lähtis!



j0j0

Asiaa!
Ota ihmeessä videota varsinkin ekoista käynnistyksistä jos onnistuu.
Ne on aina mielenkiintosta nähtävää, ja etenkin KUULTAVAA. ;D

Millä muuten nakersitte palotiloista tavaraa pois?
IBMC Street Gang

jorttu

Surralla pyöriteltiin suurin osa pois ja sitten viimiseksi 40 virsikirjalla pyöräytin sileäksi.

jorttu

Tässähän on aikaa vierähtäny ja aikaseksi on jotaki saatukki! Viimevklp:nahan pyörä kasattiin uusilla osilla kasaan ja testattiin käyntiin ja kaikki pelas niiku pitikin, harmi vaan että seuraavana päivänä ku alko pää selviään nii sehän piti alkaa purkaan.

Turboa sommiteltu, väännelty ja käännelty. Tultiin suurinpiirtein tähän lopputulokseen.

Mutta kun pakosarjoja aletaan vääntää nii näistä suunnitelmistahan ei ikinä tiiä mihin suuntaan ne muuttuu.. :D Kuvan moottori ei liity mitenkään projektiin.

TurbottajaXXXpertin kokemuksen ääni kerto että tämänhetkisen S&S:n kaasarin kanssa tulee paineongelmia, mutta se asia hoidettiin vaihtamalla kaasari Keihin CV:hen. Kaasarin kokosin Tuopin romukopasta.




Tämmöset hilppeet jäi jälkikäteen, edes 5 romillen humalassa en lähtis nakkikioskilta mukaan jälkinmäisen Keihinin omistajan mukaan.. Sen verta kovalla käytöllä näköjään ollu ;D

jorttu

Ensin tsekkailtiin turbo omalle paikallensa jonka jälkeen sitten tehtiin sille oma telakka!


Kasailin palapeliä ja pyörittelin edes-takasin mutkaa ja putkea. Sitten kun alko näyttään hyvältä heftasin paloja ja tarvittavat kiilapalat jälkeenpäin.


Ensimmäinen mutka alkaa oleen valmis. Saumojen hitsaukset hoitaakin sitten turbotusvastaava, KK(koskenkylän kauhu) a.k.a tuoppi.


Ei muutako seuraavien mutkien pariin!