Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Turbo BoBBerSter

Aloittaja jorttu, 10 maaliskuu 14, 11:15:15

« edellinen - seuraava »

Mauri

Halvempi laittaa laatikko kuntoon ennen täys tuhoa..

Itse laitoin keväällä laatikon kuntoon vastaavaan kapineeseen ilman aikaisempaa kokemusta ko. laatikosta. Nyt takana 4500km ja vielä pelaa ja vapaakin löytyy helposti. Todennäköisesti sinne joutuu muutakin laittamaan entä vaan shimmejä...

Clymerin opas on tähän hommaan melkein välttämätön.

Natking

Vieläkös tossa mallissa on laturi laatikon akselilla? Saattaa siinä tapauksessa noi sun lataus ja lootahommat liittyä toisiinsa. Pääakseli kun vippaa niin ei taidas oikeen latauskaan pelata?
Just trying to be different (like everyone else)

jorttu

Lainaus käyttäjältä: Natking - 22 syyskuu 14, 10:29:13
Vieläkös tossa mallissa on laturi laatikon akselilla? Saattaa siinä tapauksessa noi sun lataus ja lootahommat liittyä toisiinsa. Pääakseli kun vippaa niin ei taidas oikeen latauskaan pelata?

En osaa sanoa tohon mitään mutta lataus on vaihelaatikon akselin päässä kylläkin. Sen verta oon siihen lataukseen perehtyny ku moottoria purin niin käsillä pyöritin magneettoa ja katoin piuhoista että kyllä se virtaa antaa ainaki..

Meinaakko sitä että jos vaihelaatikon vaihteet temppuilee nii se vaikuttas lataukseen jotain?:o

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: jorttu - 22 syyskuu 14, 15:31:31
Meinaakko sitä että jos vaihelaatikon vaihteet temppuilee nii se vaikuttas lataukseen jotain?:o

Jos sul o klappia ja akessin sivuttaisheittoa akselilla, niin staattorin toiminta voi olla mitä sattuu ku magneettivälys heittelee.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jorttu

niijoo, hiplailin akselia niin ei siinä välystä oo.. veikkaan että vika on jännitteensäätimen puolella, taikka en ihmettelis yhtään että ois johdoissakin vikaa koska sähöt oli kyllä sellanen sekametelisoppa jota ei usko isä mitrokaan.

Mauri

Jännitteen säätimen ja staattorin välinen liitin kannattaa myös tarkistaa, sieltä jostain vaihdelaatikon alta löytyy..

jorttu

kyllä siihen lataukseen kerkeää palata ku kevät koittaa :D

Mutta hommat etenee !

ENNEN


JÄLKEEN

Wii

Onko vaihteisto jo auki? löytykö sieltä mitään?
Täällä on vähän samoja ongelmia ettei vapaata meinaa aina löytyä mutta saattaa olla vika myös kytkimessä.

jorttu


On vaihteisto auki, ja tämmöset näkymät. Jos nyt osaan tota lootaa lukee oikein niin tälläsen käsityksen oon saanu et toi ykkösen ratas on kyllä melkosen kulahtanu, kuvasta ei ehkä saa selvää kuinka hampaiden keskelläkin menee tollanen syöty monttu joka hampaan kohdalla:D ja tuo kakkosratas kans nähny jo sen verta elämää että sama vaihtaa sekin..

Wii

No onhan tuo vähän kulunut  :D. Ei ole itelläkään oikeestaan minkaalaista kokemusta noista joten en ossaa sannoo että mikä ratas lie. Onko sulla ollut apuna joku (clymer)käsikirja?

jorttu

on käsikirja ja sit tallilta saa konkareilta onneksi välttämättömiä apuja, ite on niin kloppi vielä että moisista tieto/taidoista näe ku päiväunia ;D

Wii

Konkarit korvaa käsikirjat  ;D  Täällä kun touhuaa yrityksen ja erehdyksen kautta niin kyllä se laittaa välillä vi#3amaan ja kallistakin on. Mutta pistä ihmeessä enemmän kuvia ja juttuja niin tiiä vaikka oppii jotain.

Motomatti

Varmaan jo ennenkin laitettu tieto mutta panenpa sen tähän ylös: vaihteiston hammaspyöriä ei vaihdeta koskaan yksittäin vaan parina. Jos vaihtaa vain sen kuluneen uuteen niin vastapuolen kulunut vastakappale syö sen kohta sököksi. Eli säästäminen tässä tapauksessa ei tuo tulosta vaan vaivaa ja lisää rahanmenoa sekä metallisilkkoa öljyn joukkoon. Hammaspyörän kuluneisuusasteesta päätellen menevät myös kaikki vaihteiston laakerit uusiksi. Oletusarvoisesti siellä on öljyn joukossa pyörinyt metallihohtoa jonkin aikaa.

jorttu

#58
Kiitti Motomatti vinkistä! Tällähetkellä moni asia on melko vaiheessa niin en oo paljoo päivitelly.. Mut hyvällä mallilla ku mennään vasta lokakuussa, vaikka äkkiä se toukokuukin koittaa :D


Rungosta on ylimääräiset jutut nykästy pois ja lisätty tarvittavat, huomenna hiekkapuhallukseen!


Takavanteeksi valikoitu 15" vannekehä, löyty tuopin romukopasta nii seki huomenna puhallukseen!


Kaikki sähköt , lukuunottamatta j-säädintä on suunnitelmissa sijottaa penkin alle. Johon piti raivata vähän lisätilaa. Päätin ottaa öjytankista palasen pois ja tehdä upotuksen tankkiin johon sitten näppärästi puola menee, mutta vähän vielä vaiheessa..


B-pumpulle, regulle ja akulle halusin lasikuidusta tollasen "posken" joka myötäilis öljytankin muotoja.
-Finnfoamista tein kehykset ja täyttelin pikkuhiljaa palasista muotoa ja uretaanivaahtoa käytin myös apuna.
-Sit vuolin sen lopullisen muodon jonka jälkeen pakkelia ja hiomista moneen moneen kertaa :D
-muotin päälle sivelin Gelcoatin jonka päälle sitten leivoin lasikuitua. Seuraavana päivänä irrotin uretaanimuotin varsinaisesta muotista.
-Varsinaisen muotin pohjalle taas Gelcoat ja lasikuidut sisään josta sitten sain varsinaisen kappaleen.


Ensimmäisen muotin tekemisessä sattu pikku haaveri kun gelcoat sulatti uretaanimuotista maalia josta syystä varsinaisen kappaleen pohjia joutuu työstään :-\ eipä menny se homma niiku elokuvissa...

Wii

Mä touhusin saman suojan kanssa toissa talvena mutta tein sen suoraan pellistä (ja pakkelista). En nyt tiedä oliko yhtään helpompi tie.




Löytykö tuolta vaihteistosta muuta vikaa kun nuo kuluneet rattaat?