Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sportsterin jäykistelyä

Aloittaja Mopopoika, 21 marraskuu 10, 16:12:54

« edellinen - seuraava »

Hemuli

No et niin. Rauta tulee lokarin läpi alta päin kiinni. Sinne renkaan ja kaaren väliin on vittumainen työntää sormiaan rengasta irrottamatta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 29 tammikuu 12, 14:04:00
No et niin. Rauta tulee lokarin läpi alta päin kiinni. Sinne renkaan ja kaaren väliin on vittumainen työntää sormiaan rengasta irrottamatta.

Mut jos on tuollainen konstruktio niin en tajua miks sielt välist pitää edes yrittää? Miksei ensin pulttaa sitä sissyrautaa siihen lokariin vaikka keittiön pöydällä aamukaffee juodessa ja sit paa niit yhdes kiinni mopoon, tätä mä en ymmärrä et miks pitää ahtaist väleist yrittää kiriä?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kiiski

Mako kommenteistasi huomaa että olet joskus lokkareita asennellu vähän enemmänkin?

Hemuli

Kuka tässä on edes vihjaissut että toi laitetaan renkaan JÄLKEEN paikalleen? Johan tuossa jo omasta kokemuksesta kerroin että jouduin irrottamaan takapyörän että sain löystyneet ruuvit kiristettyä.

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 29 tammikuu 12, 15:01:36
Kuka tässä on edes vihjaissut että toi laitetaan renkaan JÄLKEEN paikalleen? Johan tuossa jo omasta kokemuksesta kerroin että jouduin irrottamaan takapyörän että sain löystyneet ruuvit kiristettyä.

Mä olen ihan samasta syystä irrottanut sissyn kiinnikkeistään tienpäällä, nostanut systeemiä ylöspäin jaa todennut että palattuani tallille vedän laakerilukitetta ruuveihin. Yleensä vaan noissa on kaksi mahdollista tapaa lähestyä asiaa ja jos takalokasuojan ryupään kiinnitys edellyttää takapyörän irroitusta niin silloin se on persaatteessa ihan se ja sama kuin sen takapään tekee mutta jos etukiinnityksen saa irti ilman renkaan irroitusta niin eipä tuota takapyörää juurikaan tarvitse irroitella jollei sissy ole kiinteänä osana runkoa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Tais olla muistaakseni etupääkin kiinni lokarin sisäpuolelta tulevalla ruuvilla joten siitäkään ei olis ollu apua. Toki jos pistää lokarin kiinni ulkopuolelta niin homma helpottuu aika lailla kun saa lokari/siskobar-kombinaation kerralla irti jatkotoimenpiteitä varten.

Mopopoika

Lokasuoja on sisältäpäin kiinni kaikista kannakkeista. Voi olla että saisi etu- ja keskikiinnikkeiden ruuvit auki kun rengas on paikallaan mutta ahdasta on. Täytyy laittaa tiukasti lukitteella ruuvit kiinni ettei joudu tienpäällä niitä kiristelemään.

Aloin tossa miettimään että mitähän mä olen unohtanut koska en näe ongelmaksi sitä että joutuu renkaan ottamaan irti ennen lokasuojan ja sissyn irroittamista ???

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Mopopoika - 29 tammikuu 12, 19:18:19
Aloin tossa miettimään että mitähän mä olen unohtanut koska en näe ongelmaksi sitä että joutuu renkaan ottamaan irti ennen lokasuojan ja sissyn irroittamista ???

Et mitään.
Long John Stroker

flhx

^No onhan se ongelma jos sulla tulee kesken ajon pakottava tarve maalata takalokari uudestaan ni ohan se vittumaista kun siinä bussipysäkillä joutuu vielä takarenkaankin irrottaa ennenku maalauspuuhiin pääsee.

Sissybar..uusi reaktiotanko..?
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

jannu

Eiku sehän on oikeesti "Lissubar".....kuka muukaan sitä tarvitsee...??  ;)

Mopopoika

Tein lokasuojan kiinnikkeisiin vähän lisätukea

Paklaus ja maalausvaihe on lähtenyt käyntiin. Kyllähän mä päätin viime keväänä että vien tämän oikealle maalarille mut tässä sitä taas ollaan....

Mopopoika

Aloin leikkimään maalaria

Ja lopuksi saunaan

tuuba

kun kerran on perjantai meinasitkos mennä viereen istumaan keppana purkin kanssa?
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Mopopoika

Lainaus käyttäjältä: tuuba - 10 helmikuu 12, 18:35:56
kun kerran on perjantai meinasitkos mennä viereen istumaan keppana purkin kanssa?
Pakkohan se on käsiensä jälkiä ihastella eikä saunaan voi ilman olutta mennä  ;D

Mopopoika

Rungon hiekkapuhalsin ja pohjamaalasin. Viikonloppuna pitäis vetää siihen väri päälle.