Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sportsterin jäykistelyä

Aloittaja Mopopoika, 21 marraskuu 10, 16:12:54

« edellinen - seuraava »

Mopopoika

#135
Vähän olen itsekin votosopannut, lokasuoja tulee tollainen kapea ja vähän pidempi. Takana ei ole tarkoitus viedä muuta kuin varusteita.

(en näköjään pysty linkittämään noita kuvia suoraan tuolta palvelusta)
http://mopopoika.kuvat.fi/kuvat/Sporty/ <- tosta pääsee näkemään muutaman kuvan mun ideasta

Rezi

Paitillä minä noita tein. Kuvan saa tänne suoraan kun klikkaa sen auki tulla Kuvat.fi sivulla ja sitten hiirestä oikenanpuoleisella "Kopioi kuvan osoite". Lisää Kuva-ikoni ja Ctrl+V .


Ja sitten vaan rohkeasti reilu hoijakka. Ehkä tuo snadi takakeno on paras noista mun piirtämistä. Spreiasin tuosta lokarista vielä vähän hoikemman. Tuohon viis senttiä lisämittaa loksuun ja bueno.



Hemuli

Lokaria ei kyllä kannata tuosta Mopopojan kuvasta enää hoikentaa - kuva on kuitenkin otettu hiukan yläviistosta ja jos kaarta tuosta enää madaltaa niin lopputuloksena on pelkkä renkaan muotoa seuraava soiro. Kattelin nääs jo noista aikaisemmista kuvista että uus lokari on aika matala, saas nähä miltä näyttää.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JPP

Entäs vaan kaareva lokarinkannake, jos pitkää hoijakkaa ei tarvi? Taivutus vaikka auton irtovannetta vasten.

jyrggä

Kyllä sitä kaarta sinne kannattaa jättää lokarin kylkiin, jos tuolla siis on tarkotus ajaa joskus muullonki ku sunnuntaina vaikka hdcf-kokoontumiseen ja kerran kesässä pakollisesti joutsaan, jos ei luvata sadetta. Se nimittäin ehkäsee ihan älyttömän paljon perseen ja selän kastumista.
Ja hoijakka on hyvä olla samasta syystä. siis jos meinaa yhtään reissata. siihen saa teltan, makuupussin ja kalsarisäkin erinomasesti sidottua. Tosin saahan tuossa sun vehkeessä keulaputkiinki aika hyvin romua kiinni.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

kimmo

LainaaMillainen olisi hyvä kiinnitystapa jos se lähtisi tosta runkoputkesta (non 2" taka-akselin etupuolelta) ? p.s. foto ois kiva

Minä kiinnitin omassani tuon hoijakan akselin etupuolelle ja käytin tuota Hemulin kuvassa oikeanpuoleista holkki systeemiä. Tuossa kuvaa, jos tästä jotakin apua:

Kiinnityspulttia olen jäänyt miettimään.... koska vetopuolella on aika ahdasta tuon jarrukilven kanssa.
Takapuolelle jos laittaa, niin on tuo jarruletkunreikä just kohdalla. Sporassa varmaan mahtuu pultti tuonne renkaanpuolelle.
Tuossa tilanne jarrukilven kanssa:

Mopopoika

Kiitoksia kommenteista, tästä on hyvä jatkaa tallin puolella  :)

Lokasuoja on jo valmiina, siitä muuttuu ainoastaan pituus. Sen pätkäsen vasta kun hoijakka on paikallaan että näen oikean pituuden. Tässä pyörässä hoijakka on kamojen pakkausta varten sekä ulkonäkösyistä. Ketään ei ole tarkoitus kuskata takana (vaimo ajaa tällä ja mä Pannullani).

Mopopoika

Laitetaas vähän päivitystä..


Sorvasin noi kiinitysholkit.


Absoluuttinen  ??? paikan ja kulman etsiminen


Vähän lämpöä ja rakkautta niin johan ne taipuu kivasti...




Tein tollaiset kiinnikkeet, niissä on kierre sisällä että saa lokarin sisäpuolelta kiinni.

Seuraavaksi on vuorossa hionta&kiillotus sekä lokasuojan katkaisu.

Hemuli

Hieno toi yläpään kiinnitys. Ja erittäin mukava siinä vaiheessa kun huomaat että ruuvit on päässy löystymään - jaa mistä tiedän? Mulla oli pannussa vähän vastaava konstruktio ja kerran sitten pääsin Lapualla irrottamaan takapyörän että sain kirittyä ruuvit. Sen jälkeen laitoin kyllä sellaiset lukitteet että pysyy ::)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

filtteri

kannattais ehkä poranterällä kairata seeviä noihin hoijakan holkkeihin ja painaa jollain ilveellä vastaavat lokariin et saa uppokantaset ruuvit tohon kohtaan,toi renkaan kehä kasvaa kuitenkin vauhdissa...en tiedä paljonko mutta olen nähnyt kuvan keskeltä haljenneesta eturenkaasta jonka etulokarin kotkan kiinnitysruuvit oli motarilla sorvannu keskeltä halki.taisi olla tekniikan maailmassa tai tuulilasissa.

Hemuli

Kyllähän tuolla näyttäis olevan ihan järkevä välys renkaan ja lokarin välissä, ei tuollainen nykyaikainen kumi kuitenkaan ihan niin paljoa elä. Ja vaikka eläiskin niin on kulutuspinnassa helposti kymmenisen milliä varaa ennen kuin ilmat karkaa. Enemmän pelkäisin ruuvin löystymisen seurauksena tapahtuvaa rengaskosketusta - niin arvaisin käyneen siinä kotkanpäätapauksessakin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

senaattori

Jonkun verran vittumainen väli kiristäää  ;D  Olisko siihen lokarin ja sissyn väliin joku samanlainen holkkitsydeemi kuin siihen alapäähänkin...?

Hemuli

Onneks tota nyt ei tarvi olla yhtenään irrottamassa, mä laittaisin vaan lujasti vihreetä liimaa sinne yläpään ruuveihin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

Tuumaset varttituuman buttonhead kuusiokolot tohon just hyvät. Ei ainakaan leikkaa niin nopeasti sitä rengasta paskaksi ja on matalat. Tosin toi lokkarin irrottaminen, kun joutuu irrottamaan ensin takarenkaan on kyllä hanurista ja sen huomaa viimeistään siinä vaiheessa kun osat maalattu ja mallailee rengasta paikalleen.

ma^ko

Mitä mä en nyt tajua, ilmeisestikään jotain en... mikäs ongelma tuon irrottamisessa/kiinnittämisessä muka on, kun eikö tuo sissyrauta ole alapäästään holkeissa joista sen saa irti?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.