Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Jälleen kerran tien vieressä!

Aloittaja Psycholasse, 18 heinäkuu 12, 23:19:01

« edellinen - seuraava »

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Jack - 14 elokuu 13, 19:45:55
enempää asiaa avaamatta  ;D läksin männälauantaina pikku häppeninkiin.

kesti 8 tuntia ennekuin pääsin Sipoonlahden Nestettä pitemmälle, siis epsoosta. Tähän sisältyi 2 kpl 2 eri pyörän kärrillä lähtöpisteeseen haalaamista  :o

4llä kerrella kun läksin, ei tarvinnu takasin palata ku vasta rallit rallattua.

Kiitoksia vaan sitkeelle ajokaverille....
Höh, mä laitoin vielä säälittävämmäks, mä en päässyt kuin pakkaamaan Pannun, loppu meniki sänkyhommissa:D:D:D
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Tuusulan T-Bone

Tää morjenstuskeskustelu on kyllä melkosta scheissenjauhantaa. Toisen moikkailee, toiset ei. So not, ajetaan silti.
Long John Stroker

jyrggä

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 14 elokuu 13, 22:00:12
Tää morjenstuskeskustelu on kyllä melkosta scheissenjauhantaa. Toisen moikkailee, toiset ei. So not, ajetaan silti.

No älä, huomaa että on ollu parit sadepäivät :D
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Hemuli

Mitenhän moinen tuuba on ees tälle palstalle rantautunut? Mitähän seuraavaksi - keskusteltaisiinko siitä mikä on oikea baikkeri ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 14 elokuu 13, 23:12:37
Mitenhän moinen tuuba on ees tälle palstalle rantautunut? Mitähän seuraavaksi - keskusteltaisiinko siitä mikä on oikea baikkeri ;D...

Ei. Ei saa hyppiä toisten reviirille... ;D
Long John Stroker

ss454

Toivottavasti kukaan ei tänään ole joutunut olemaan mopon kanssa tien vieressä. Heavybreatherilla ei voi edes kuvitella tuolla ajamista. Uusi sukka jo tilattu, mutta polvilämppäri suojaksi vielä harkinnassa.
Jos/kun myöhemmin muistellaan niin esim Heinolassa tullut kuukauden sademäärä vuorokaudessa.

Lyytinen

Minä kun arvelin, että siellä ylläpito jo naama punasena ähisee...

No anyway, kun pointtini ei ehkä selväksi tullut niin se miksi rupesin hämmentämään on se, että mulla on tapana yrittää jeesata miten nyt suinkin vaan pystyn. Samoin on tapana nostaa lapasta monestakin syystä. Mutta silti en käsitä miksi pitäisi ihan tuntemattomien kanssa hengailla. Minusta semmoinen japanilaistyylinen etäisyyden pito on jopa kohteliaampaa. Mutta toisenlaisiakin ihmisiä on.

Toiseksi näyttäs kyllä sille, että melkein järkiään jos vastaan tulee joku oranssiraitasessa takissa niin ei vahingossakaan lapanen nouse ja naama on kun norsun vitulla ;D. Tässä ketjussa on saaneet kyytiä niin muoviluotikuskit kuin rekkamiehetkin, mutta jos jotain olen ikinä oppinut niin se on se, että lokerointi on persiistä. Kerran esimerkiksi joku citymaasturikuski tarjosi apua kun oli vaan varatankin sihti tukossa ja olin lykkimässä sykkeliä moottoritien liittymässä. Olin vähän hoo moilasena.

Terv: yks seinillekahtelija

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: ss454 - 14 elokuu 13, 23:38:13...Heavybreatherilla ei voi edes kuvitella tuolla ajamista....

Mielenkiintoista - en oo vissiin ajanu riittävän rankassa sateessa koska mulla ei vielä ole saman putsarin kanssa ollut ongelmia. Tai tulihan sitä viime vuonna Norrtäljessä ajettua eestaas Stokis-Norrtälje-Stokis siinä helkkarin kaatosateessa... Vissiin yksilöitä nääkin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lapioukko

#143
Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 15 elokuu 13, 00:16:24
Toiseksi näyttäs kyllä sille, että melkein järkiään jos vastaan tulee joku oranssiraitasessa takissa niin ei vahingossakaan lapanen nouse ja naama on kun norsun vitulla ;D.

No aika usein näin.

Vuosia sitten olin tienposkessa rengasrikon vuoksi, ja apu olisi ollut tarpeen. Ohi ajeli useita laukkupyöriä letkassa nenä pystyssä, yksi jopa liekkimaalattu. No, kyllä siitä meni paljon porukkaa ohi ja kukaan ei edes himmanut. Onneksi Haaparannan pojat toi talliltaan tienposkeen uuden sisugummin, punottiin paikoilleen ja matka jatkui. Keskisuomessa olin sähköjen katoamisen takia jälleen perse pystyssä maantien vieressä muutama vuosi sitten. Yksi vinkkelimoottorinen kylläkin pysähtyi apua tarjoamaan, mutta todettiin että parempi kun hän vaan jatkaa matkaa ja mä ihmettelen vikaa itekseni. Yksi mobilisti pysähtyi kans. Asui 0,5 km päässä ja oli kauppareissulla. Tarjosi talliaan ja työkalujaan, jos en saa vikaa korjattua siihen mennessä kun palaa kaupalta. Sain kuitenkin vian korjattua. Eli avun antaminen ei kyllä ole merkistä kiinni. Se on enemmän se mitä korvien välissä liikkuu.

Ja morjentaminen on tietysti jokaisen oma asia. 20v. sitten oli motoristeja huomattavasti vähemmän kuin nykyään.Puolet jotka tuli vastaan oli muutenkin tuttuja :D.  Nyt kun tuolla ajelee, niin lapa pystyssä saa olla kokoajan. Ja olenkin. Kaikille motoristeille, joskus on mopokuskitkin saaneet osansa. ;D

Mutta so not, kunhan mopo kulkee.

ss454

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 15 elokuu 13, 09:12:04
Lainaus käyttäjältä: ss454 - 14 elokuu 13, 23:38:13...Heavybreatherilla ei voi edes kuvitella tuolla ajamista....

Mielenkiintoista - en oo vissiin ajanu riittävän rankassa sateessa koska mulla ei vielä ole saman putsarin kanssa ollut ongelmia. Tai tulihan sitä viime vuonna Norrtäljessä ajettua eestaas Stokis-Norrtälje-Stokis siinä helkkarin kaatosateessa... Vissiin yksilöitä nääkin.

Aina kun tulee vettä niin paljon, että autot alkaa himmaamaan vauhtia tietää että kohta pätkii. Kiva fiilis kun kaasuttaessa kone kakoo ja ei uskalla sitten ohikaan lähteä ettei satu mitään fataalia kun auton rinnalla on. On öljytty putsaria ja tuota sadesukkaa käytän kokoajan. Tilasin nyt uuden sukan, kun vanha jo lököttää kuten käytetyt kalsarit. Ehkä kanssamotoristit on huomanneet miten parkkipaikoilla kuolaan jämäkästi filtterin päällä istuvia sadesukkia. Sukkaa olen jopa käsitellyt sellaisella kankaan sadesuoja-aineella mutta siitä tullut helpotusta ainoastaan pienempiin kuuroihin.

Jake

Mulle on ihan sama nouseeko lapa vai ei. Itse nyt tulee heilautettua kättä aina silloin, kun oman mopon käsittely sen sallii.

Mutta tää tien poskessa olevan jeesiminen: jäi parin vuoden takaa mieleen semmonen tapaus, kun olin itse iltapimeällä ajamassa maantietä kotio. Bussipysäkillä oli teinipoika skoottereineen sen näköinen, että apua voisi tarvita. Heitin uukkarit ja parkkeerasin viereen. Poitsun pyörästä oli joku piuha irronnut ja matkanteko loppunut siihen. Mulla ei ollut kaasukolvia, eikä tinaa mukana, joten korjaamisesta ei tullut mitään. Skootteribaikkeri kertoi, että faija on hälytetty pakulla hakemaan ja homma on ok. Ei hätää. Venailin kumminkin siinä seurana siihen saakka, että isukki kurvasi paikalle ja saatiin mopo pakettiautoon. Sekä kuljettaja, että isä kiittivät ja itselle jäi hyvä mieli.

Kun on näiden tulevaisuuden toivojen kanssa tekemisissä töissänsä, niin on ihan mukavaa, että pystyy edes jossain asiassa näyttämään hyvää esimerkkiä :D (Ihme muuten, että ei oo enempää ollu näitä mopoongelmia tien vierillä, koska klopella kun on nykyään periaate "If it don´t run, duct-tape it!")

Jude

Jätti eilen tienpäälle shoveli, hävis kaikki virrat ajossa ja kytkimen vaijerikin sano naps liuttaessa tienposkeen  :P

Virtoja roplasin eestaas ja irrotin tankkien välisen mittaripanelin.
Siellä oli jossain vaiheessa kosketus häikkää, vaihoin siihen pannun panelin viikko sitten ja ei ongelmia. Edellisenä iltana vaihdoin valaisimeksi bilteman bates kopion pelkilla lyhyillä. Ei pitäis kait vaikuttaa kerta toimii normaalisti ?

Purin mittaripanelin siinä sateessa muttei jeesannu, sitten kelasin ottaa navoista piuhat irti ja akku ihan tulikuuma.
Kuljetus tallille hoitui ja nyt pitäis alkaa purkaa ongelmaa, akku näytti episodin jälkee n. 11 v.
Piuhat kun laittaa napoihin niin kipinöi (maa vuotaa?) muttei syty valot, eli lämpösulake (circuit breaker ) ilmeisesti toimii ? Kiinnittyy akun plus napaan suoraan. Muita sulakkeita en vielä ole löytänyt  :-X Voiko sen / kannattaako vaihtaa ns. normaaliin sulakkeeseen ? 30 amp. ?

Foorumin sähköpuolelle varmaan tulee kyssäreitä kuhan pääsen hommaan käsiks. Pyörä siis -76 FX "jonkun" tekemillä sähköillä. Ei inspais koko pyörää purkaa näin ajokauden kesken.


Make

Tämä on hyvä topicci dissata muita ja ylentää itsensä. Mullakin olis kumpaakin sanottavaa ja ensinmainittu alle viikon vanhasta tapauksesta.
Taidanpa vaan tyytyä toteamaan, että jokainen toimikoon kuten parhaaksi näkee.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

eeko

Lainaus käyttäjältä: Jude - 15 elokuu 13, 13:13:18
Jätti eilen tienpäälle shoveli, hävis kaikki virrat ajossa ja kytkimen vaijerikin sano naps liuttaessa tienposkeen  :P

Virtoja roplasin eestaas ja irrotin tankkien välisen mittaripanelin.
Siellä oli jossain vaiheessa kosketus häikkää, vaihoin siihen pannun panelin viikko sitten ja ei ongelmia. Edellisenä iltana vaihdoin valaisimeksi bilteman bates kopion pelkilla lyhyillä. Ei pitäis kait vaikuttaa kerta toimii normaalisti ?

Purin mittaripanelin siinä sateessa muttei jeesannu, sitten kelasin ottaa navoista piuhat irti ja akku ihan tulikuuma.
Kuljetus tallille hoitui ja nyt pitäis alkaa purkaa ongelmaa, akku näytti episodin jälkee n. 11 v.
Piuhat kun laittaa napoihin niin kipinöi (maa vuotaa?) muttei syty valot, eli lämpösulake (circuit breaker ) ilmeisesti toimii ? Kiinnittyy akun plus napaan suoraan. Muita sulakkeita en vielä ole löytänyt  :-X Voiko sen / kannattaako vaihtaa ns. normaaliin sulakkeeseen ? 30 amp. ?

Foorumin sähköpuolelle varmaan tulee kyssäreitä kuhan pääsen hommaan käsiks. Pyörä siis -76 FX "jonkun" tekemillä sähköillä. Ei inspais koko pyörää purkaa näin ajokauden kesken.


Jostakinhan se nyt vetää runkoon suoraan, tsekkaa se lamppu.
Eli aina kannattaa ensimmäisenä suunnata vianhaku siihen osaa,
joka on edelliskerrasta muutettu. Sieltä luultavasti löytyy jotain.

Ja pikkuvinkkinä näille, jotka vielä ajavat kärkisytkällä.
Sellainen piuhanpätkä kannattaa pitää mukana, joka yltää
akulta suoraan puolalle. Sähköjärjestelmän häiriötilanteessa
voi poistaa muut sähköt käytöstä (siis akun + napa irti)
ja ajella pelkällä akulla.
Nimim. kaveri pääsi yhdellä latauksella Viitasaarelta Ouluun.
-eeko

Jude

Joo, näin ajattelin edetä , eli purkaa viimeisimmät muutokset.
Löyty ne kaks muuta lämpösulaketta, mittaripanelin kiinnitysraudan alta.
Pyörä siis oli kokopäivän sateessa ja epäilin että vettä on päässyt arkoihin paikkoihin, annan nyt kunnolla kuivua ja eliminoin sitten komponentti kerrallaan, kiitoksia !  ;)