Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Jälleen kerran tien vieressä!

Aloittaja Psycholasse, 18 heinäkuu 12, 23:19:01

« edellinen - seuraava »

streamliner

Johan sitä viikon ehti jo ajella ja nyt toisen nostajan pesän ruuvit lähtivät melkein irti. Nilkutin kotiin nostajan pesä kolisten ja öljyä vuotaen. Läheltä piti.

Näillä khastomoiduilla vanhoilla pyörillä ajaminen on ihan parasta, näissä on ns. truuspirittiä jota ei saa rahalla!

Ride a pan, be a man. Buy a shovel, troubles are over.

ss454

Jotain auttajaa Pukaron Paronin suunnalla pyydetään ottamaan yhteyttä.  Eli pitkätukkainen chopperkuski (onkohan lyhyttukkaisia paljonkaan olemassa ellei kaljuja lasketa) auttanut tänään sporaa josta loppunut bensa. Tää tuolla naamakirjassa huudeltu.

Don Quijote

Joo, tänään tultiin viikonloppureissulta kotiinpäin shovelilla, kun Mäntsälän kohdalla päätti laatikko lopettaa toiminnan. Ykkönen ja kakkonen sentään löytyivät, eli ajamaan pääsi ja periaatteesa matka eteni. Välillä löytyi myös kolmonen aina hetkeksi. Tai niin pitkäksi aikaa kun taas joutui vaihtamaan kakkoselle tai pysähtymään valoihin.

No, kotiinpäin nilkutettiin kakkosella jurnuttaen kunnes kone alkoi prötäämään ja pätkimään ja lopulta sammui. Ei muuta kuin tienposkeen vikaa ihmettelmään ja hermosavuille. Bensaa oli, kipinää tuli. Ilmeisesti jotain paskaa kaasarissa koska tupakin jälkeen kenkäisin ekalla koneen käymään.  Matka jatkui, edelleen kakkosella ja välillä jopa kolmosella muutaman kilsan, kunnes sama pätkiminen alkoi taas. Lopulta muistaakseni neljä kertaa oltiin loppumatkasta tien poskessa. Pieni tauko ja aina lähti käyntiin.

Lopulta päästiin tallille ja nostin pyörän pukille laskeakseni lootaöljyt pois. Se "öljy" näytti lähinnä ripulipaskalta, ei siis ihme ettei oikein loota skulannut kun lämpesi ajossa. Purkki marjapuuroa laatikkoon, testaamassa en käynyt kun ei enää huvittanut, mutta uskon että sillä korjaantui. Kaasarin otan irti ensi viikolla ja käytän sen ultraäänipesussa. Tankki pitää myös tyhjentää varmuudeksi ja putsata sisältä. Että tämmöinen sunnuntaiajelu 8)

EDIT: korjattu pahimmat typot
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Vermu85

Näitä tarinoita lukiessa sitä alkaa miettiä josko olis hyvä kantaa ihan tarpeet täyttävää työkalusettiä mukana matkassa?

Oon katellut esimerkiksi tämmösiä rullia, jossa kulkis moottoripyörätyökalut.

Onko jengillä jotain suosikkeja täällä ja muutenkin kokemuksia työkalujen mukana raijaamisesta.

FXD

Mulla on tollanen rulla ja siellä kulkee pari mutterisorvia ja muutama meisseli, taskulamppu ja rek ote. Jos isompaa tulee niin sitten tilataan kuljetus...
Varatulpat pitäis kyllä sinne laittaa, niistä kun ei koskaan tiedä
M-B vikakoodien lukemisia/nollaamisia Kouvolan alueella

eeko

Mulla on kuusiokoloavaimet, tulppa-avain, tulpat, pari meisseliä,
jakari, muutama kiintoavain ja sivulaukussa roudausteippiä.
-eeko

HillyMan

Mulla on pari ruuvaria, tulpanavain, tulpat, tulpanjohdot ja tärkeimmät eli nippusiteitä.
Pitää muistaa laittaa vielä vaikka joku jakari ja pihdit.

-Teme-

Yeah, rulla löytyy jossa +\- meisseli, jakoavain, tulpanavain, "papukaija"tongit, 6-kulma avaimia, nippareita, jeesusteippiä, rautalankaa, tulpat, rekkariote, muutama ruuvi ja mutteri.
leatherman kulkee vyöllä lisäksi
Aika iso arsenaali mahtuu pieneen rullaan kun ne näin listaa.

pratka2

Pitääpä kertoa toissakesäinen tapaus. Olin jossain Oulun alapuolella levikkeellä ruuvailemassa irronnutta nopeusmittarin vaijeria paikoilleen, niin paikalle pysähtyi Allright:in paku. Olis pyöränkuljetus järjestynyt, jos tarvetta olisi ollut. Ei sillä kertaa tarvetta, mutta Iso kiitos kyseiselle herralle avuntarjouksesta!

eeko

Ai niin Nahkamies unohtui tietenkin. Nippusiteitäkin oli,
mutta taisin antaa jollekin tarvitsevalle. Pari sokkaa
myös mukana taka-akseliin.
-eeko

ezmo

Tänään Espoonlahden vesitornin lähellä olevas valoristeyksessä murtui lähdössä kaasuvaijerin tangon päässä oleva messinki tms klunkki, joka on vaijerin pallossa. Jarru hirtti pintakaasulle... Juuri oikean kokoinen kuusiokoloavain unehtui kotiin, jolla ois kahvaosan purkanut.... Eikun kotio soitto ja  vaimo keräämään kaikki talliss olevat avaimet... Homma korjattu ja 65km lenkki toteutui ;)
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Lapioukko

Lainaus käyttäjältä: HillyMan - 03 elokuu 13, 18:21:43
Onko tossa jotain käsimerkkikoodia että tietäs tollasessa tapauksessa että pysähtyäkkö vai ei?

Wanhat moottoripyöräoppaat ja myös motoristit opettivat laittamaan kahvaan/tangon päähän jonkun huivin, kalsarit tms. roikkumaan merkiksi kun olet tienposkessa avun tarpeessa. Olen tätä joutunut muutaman kerran kokeilemaan ilman vaikutusta. Mutta silti olisi hyvä opettaa nuorempienkin kuskien mieleen mielestäni hyvä merkinanto.

Itse pysähdyn aina kun ei selvästi ole kysessä tupakki, puhelu tai kusitauko. Himmaan kuitenkin kohdalla aina. Paitsi jos ajetaan porukalla, niin viimeinen tarvittaessa himmaa. Ja muutenkin letkassa ajettaessa on sääntönä että ns. kokeneemmat kuskit ovat letkan keulilla ja perässä.

filtteri

jos kunnon rallikalsarit pistää tankoon lepattamaan niin jokainen normaalilla itsesuojeluvaistolla varustettu kyä vääntää kaasuvaijerin tiukalle ne havaitessaan ;D ;D

eeko

Pitäs olla puhtaat mukana ihan tuota varten.  ;D
-eeko

ss454

En minä ainakaan saa selvää onko siellä nyt liinaa roikkumassa vai ei. Parempi hiljentää ja jos kaveri ei puhu kännykkään tai tupakoi, niin voi kysyä mikä ongelmana. Ja jos olen itse parkissa niin kädellä heterolla tavalla vilkutan, että ei hätää jatkakaa matkaa ellei nyt joku kaipaa kipeästi juttuseuraa ja haluaa väkisin tulla juttelemaan. Ja jos apua tarvitsen, niin osaan kyllä omat tassut silleen levittää ettei avuntarve jää ohiajajilta huomaamatta (soisin muidenkin tätä harrastavan).

Nyt oli ihan oikea tilanne kun tulin Mikkelin suunnasta ja Sportster oli tienvarressa parkissa. Kaveri siinä ihmetteli miksi ei käy ja bensaa kyllä väitti olevan tankissa. No itse olin sateesta märkä ja Lahessa iltameno, niin hänen kertoessaan vaimon tulevan autolla kohta jostain lähipitäjästä ja siellä työkaluja niin päädyimme ratkaisuun että minun parempi jatkaa matkaa. En kyllä ohituskaistatien varressa remontista ollutkaan innostunut. Keskustelu tapahtui englanniksi ja yllätyin kun kädestä pitäen kiiteltiin pysähtymisestä.