Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Jälleen kerran tien vieressä!

Aloittaja Psycholasse, 18 heinäkuu 12, 23:19:01

« edellinen - seuraava »

Psycholasse

Jeps. Asiaan on puitu ja mouhuttu joka välissä ja enemmänkin. Mutta kuhan nyt narisen kun niin on viski nostanut verenpaineet. Aina luotettava britti tekniikka jätti tänään tien varteen. Syynä tosin oli ääriviritetty ja tehokas moottori mikä vaati korkeaoktaanista enemmän kuin osasin aavistella. Eli bensa loppui. Vanhalla lahdentiellä odotellessani lisää menoeligriisiä meni ohi noin parikymmentä pyörää. Muutamat oli ajan hermolla ja käsimerkein kyselivät onko homma hallinnassa. Peukkua ja sillen ja hyvä meininki homma hallussa. Mutta minä niin mieleni pahoitin kun jotkut ohiajavat kaksipyöräs ohjastavat hahmot käänsivät päätään vastakkaiselle ojanpohjalle. Oliskos se siili saanut jo niitä poikasia... Voi muna ja perse. Hätähän ei tälläkertaa ollut suuri ja apu tulossa mutta mutta ... 

Liukas Lasse

Smokie

Eiks oo hienoo tää brotherhood, ollaan niin veriveljiä kuin olla vaan voi, paitsi jos joku esim. lykkää pyörää tienposkessa niin just silloin pitää tarkistella olisko ojassa vaikkapa pulloja tai mitä lie. Itte opin läksyni junnuna, trimmasin etujarrua vähän liikaa ja paluukanava meni umpeen. Sitähän ei tiennyt kuin ~5km päässä kun etupyörä lakkasi pyörimästä. Ystävällinen herrasmies pysähtyi ja kun ei ollut avaimia mukanaan niin kävi hakemassa kotoaan. Kun yritin maksaa se ei sopinut vaan se vannotti että kun itse näet jonkun tienposkessa niin pysähdy kysymään miten voi auttaa ja olenpa tätä sitten soveltanutkin. Aika painavat syyt pitää olla että ajan ohi. Pitäkääpä tuo mielessä, tienpäällä pulassa oleminen vituttaa raskaasti..

JaZZo

Se on ajan henki, monet kerrat on saanu todistaa tuota välinpitämätöntä ohiajoa ja oikein letkallisenki verran. Varmaan aatteleevat, että Mitäs ajaa tommosella paskalla mikä hajoo matkalle ja sit vaan hanaa..

Eräänki kerran, läksin tallilta kojareille juuri niputetulla pyörällä ja pääsinkö muutaman kilometrin päähän, tarpeeks pitkälle kuitenkin ettei viiti työntää takas, niin liikennevaloissa hävis porsterista tolkku. No, siihen sitte sivuun ja kuinka ollakkaan, puhelin oli jääny epähuomiossa ottamatta mukaan. Ja tupakat. Siinä sitten kaikki auki mitä leathermanilla vaan pysty aukomaan ja ohi meni lukuisia prätkiä. Muutama näistä jopa osotti sormella ja naurovat keskenään ja siinä sitten vähän semmosta provosoivaa kuminpolttoa ja kun valo vaihtu niin tottakai hytti ilmaan ja pois paikalta. Ylenti mieltä. No, pääsin mää siitä takasi tallille sitte kun kaveri lähti perään koska mua ei kuulunu ja puhelinki soi siinä baaritiskillä kun yritti soittaa.

Kyl väliin pistää miettimään että jos tää on tämmöstä niin tointaako sitä itekään pysähdellä. Mut mikäli vaan mahdollista on ollut niin kyllä mää oon pysähtyny, ja pysähdyn vastakin kysyyn onko joku vialla ja pystynkö jeesaamaan.

Taitaa olla monella ainoo työkalu se kännykkä, millä voi soittaa vakuutuksen piikkiin lavettikyydin korjaamoon, nykyään.  :-\

Shovelpiä

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: JaZZo - 19 heinäkuu 12, 22:15:58
Se on ajan henki, monet kerrat on saanu todistaa tuota välinpitämätöntä ohiajoa ja oikein letkallisenki verran...

Toi on oikeestaan ainoo paikka missä mä en pysähdy, nimittäin kun ollaan ryhmän kanssa liikenteessä niin siinä ei auta ruveta sooloilemaan - tulee vielä isompi vahinko. Jos joku ryhmästä jää kysymään avuntarvetta niin sitten viimeisenä ajava. Ja koko letkan pysäyttäminen tien sivuun on myös riskialtista touhua.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JaZZo

No joo, totta. Mun tapauksessani täytyy puhuakin ryhmistä, eikä letkoista.  ;D
Shovelpiä

seppo

Ei saatana. Oli letka eli ei, satoi tai paistoi - pysähdytään auttamaan. Ei tommosta pysähtymättömyyttä voi kerta kaikkiaan perustella millään tekosyyllä.  >:(

EDIT: Ei tuo yo kommentti ollut Hemulin kommenttia vastaan, vituttaa vaan yleensä lukea tämmösistä tapauksista.

Hemuli

Kyllä se muakin vituttaa ajaa tien poskessa olevan kaverin ohi mutta otetaan lähtökohdaksi 30 pyörän letka joista ehkä kahdella ensimmäisellä on tarkka tieto päämäärästä. Sellaisen lauman kun pysäytät lennosta johonkin kehätien varteen niin saa olla jo hyvää tuuria matkassa. Ja jos joku keskeltä letkaa päättää olla avulias ja jäädä jeesaamaan niin saattaa siinäkin tulla tilanteita kun yhtäkkiä poistutaan kuviosta.

Nää on onneks poikkeustapauksia mutta ellei etukäteen erikseen muuta sovita niin letka matkaa pysähtymättä kohteeseensa. Kaikkien turvallisuuden takia.

makkepuu

ei eilinen mopoajelu menny ihan nappiin. 400km pääsin niin sitten akku päätti sanoa sopimuksen irti. olin kyllä katsellu sen patterin värinää ja nyt se kostautui. 200km olis ollu vielä kotio. 10km ennen pysähdystä kävin tienposkessa kusella ja siitä lähti ihan normaalisti käyntiin, seuraavalla stopilla ei ollu enään sähköä edes ledi merkkivaloille. starttirele vaan vinkui. kyselin varmaan 10 ihmiseltä että ei teillä olis kaapeleita, kaikki vaan kohautteli olkapäitään kunnes kysäisin motskari-henkisen näköiseltä mieheltä. ei hänelläkään kaapeleita ollu mutta lähti heittään muutaman kilsan päähän huoltikselle. ja tämä tapahtui siis raippaluodossa joten siellä huoltiksella oli nättityttö ja kielimuuri  ;D löydettiin kuitenkin kaapelit. noh pyörää käyntiin kaapeleilla, lähti ihan normaalisti. mutta heti kun kaapelit otti pois kaikki valot vaan välkkyi. kävi tyhjää mutta ei kärsiny yhtään antaa kaasua. otettiin sit akku irti ja laitettiin johdonpäistä apuvirralla käyntiin. sama homma, käy tyhjää, valot välkkyy ja ei ota jenkaa. siinä kohtaa päätettiin luovuttaa, heitettiin kaapelit takasin huoltikselle ja puhelin käteen. yhdeltä kaverilta sain ruinattua pakettiauton lainalle ja muija lähti sillä ajeleen mua hakeen. onneksi pyörä simppasi baarin viereen, mikäs siinä merenrannalla istuskellessa ja kaljaa juodessa kun kelikin oli mitä mahtavin  8)

ma^ko

Se on ihan hyvätapaiseksi kasvatettu toi makkepuun mopotin, ku ymmärtää hajota paikassa jossa on merimaisema ja olutta saatavilla. Mun romut jos hajoaa, ni ne tekee sen aina sateella, pimeällä ja korvessa. Hyvin koulutettu ja huomaavainen mopo makkepuulla.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

makkepuu

vähän tuota uumoilin itsekin, paikka oli kyllä mitä mainioin. muijakaan ei napissu vaikka oltiin vasta puoli3 aikaan takas kotona ja sen piti mennä aamulla töihin  ;D

ps. kävin mittailemassa vähän sähköjä, akussa +11V mutta se ei reagoi akkulaturiin yhtään mitenkään, voltteja on mutta mitään sieltä ei tule ulos, tehoja siis. ja akkulaturin ampeerimittari ei reagoi mitenkään kun kaapelit laittaa kiinni. laitoin auton akun kaapeleilla pyörään, kaikki pelaa niinkuin pitääkin. lataus pitkät päällä 13.6 - 13.8 volttia ja parkeilla 14.2V

pitäisköhän ostaa joku bilteman vapaa-ajan patteri, joku pieni 12V tai akkuporan akku. sellanen työkalurullaan ja johtoa mukaan. jos akku sippaa niin vetää sieltä puolalle johdot ja lykkää käyntiin ja sit äkkiä kotiin

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: makkepuu - 27 heinäkuu 12, 13:12:27
vähän tuota uumoilin itsekin, paikka oli kyllä mitä mainioin. muijakaan ei napissu vaikka ...ps. kävin mittailemassa vähän sähköjä, akussa +11V mutta se ei reagoi akkulaturiin yhtään mitenkään, voltteja on mutta mitään sieltä ei tule ulos...

Voisin lyödä aika isosta summasta vetoa että jos kytket akkuun ihan minkä tahansa virrankuluttajan niin toi jännite putoaa nollaan alta aikayksikön. Mulla kävi eilen ihan samalla tavalla rautiaisen kanssa, pari viikkoa sitten ostettu akku sanoi sopimuksen irti. Jaksoi vielä lähteä käyntiin kun kärkisytkä ei juuri jännitettä tarvitse, mutta kun käänti valot päälle niin tsup.

Bilteman akut ihan oikeaan käyttöön ajateltuina ei toimi, suosittelen välttämään... Itsellä hajonnut kaksi geeliakkua, molemmat alle 200km ajolla. Tärinää oli varmaan jonkun verran kyllä, mutta retkipatjalla kuorrutettuja olivat kuitenkin. Motonetin halpis normi-akku kyllä kestänyt jo 1½ kesää..

Tuukka

Noissa motonetin euroglobeissa tuntuu olevan melkosia yksilöitä. Ekalla akulla ajoin 2 kesää ja aattelin kolmantena ostaa uuden. No sillä uudella kolme viikoa ja puf. laitoin sen kaks kesää ajetun takas ja ajelin loppu kauden sillä. Nyt tänä keväänäkin vielä pelas talven jäljiltä ilman mitään latailuita... Ostin tossa kuitenkin uuden exide merkkisen (joka tosin oli huomattavan saman näköinen poislukien etiketti) sillä on menty tämä kesä.
C.O.G.

Juvakka

Bilsun geeli kestänyt -09 keväästä.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

jesse

useammassa autossa, mökijässä, ruohonleikkurissa ja pyörässä bilteman akut
ei riitä kymmenen mitä mulla käytössä
halvimpia en ole ostanut vaan niitä harmaita geeli tai hopeagadmium versioita
3-4vuotta takuuta

ainoastaan yksi akku "räjähti" wäinössä (sain uuden takuuseen) silläkin olin kerinnyt n5000km ajaa
säätäjä meni samassa jysäyksessä niin ei tiedä kumpi rikkoi kumman

silloin tienposkessa makailin satula tyynynä pellon reunassa odotellen kaveria peräkärryn kanssa hakemaan...
huomasin että joku ajoi pyörällä ohi
kerkesin jo tuhahtaa että eipä pysähtynyt tuokaan...
n5minuutin päästä se ohi ajanut tuli autolla peräkärryn kanssa kysymään mihin viedään  :o
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...