Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

CV: säätö

Aloittaja KoPo, 30 huhtikuu 09, 18:38:49

« edellinen - seuraava »

_Juha_

Evo bt

Hiukan sillon tällöin tussauttaa lämpimänä tyhjäkäynniltä avattaesa putsariin.

Seosruuvi auki about 2.5-2.75

Muuten pelaa hienosti. Teenkö mitään vai vaihdonko pykälää isomman välialuun suutimen. Vaiko kokeilen ruuvata seosruuvia auki lisää?
too fast to live    too young to die

Down

Mites sulla neulan asento?
Kokeile sitä säätää.

seppo

Välialueen suutin pykälää isommaksi, sillä pitäisi yskähtely korjaantua.

Alkuperäisessä neulassa ei säätöä ole ellei neulan alle laita prikkoja. Mutta neulan nosto ei vaikuta tuohon ihan alakierrosten yskähtelyyn.

JKKo

Onhan niitä neulojakin erilaisia. Semmoisia jotka ovat paksusta päästä ja vain sieltä ohuempia ja voisivat pikkuisen auttaa kysyjän ongelmaan. Saatavuus on vähän niin ja näin. Yksi pykälä välialueen suutinta isommaksi toivottavasti auttaa. Jos ei niin sitten neula ylös, koodi taulukosta ja etsimään siitä ohuempi malli tai hiomaan toisesta samanlaisesta passeli.
883/1200/turbo

_Juha_

Huomasin muute että sivutuella tyhjäkäynti hiukan nousee.  ???

Suuttimella vois kokeilla..täytyys vaan kattoo mikä siel on nyt.
too fast to live    too young to die

1340fatboy

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 03 elokuu 10, 07:34:23
Kokeileppa otta helvettiin koko VOES, jos vaikka toimis, ei sillä mitään tee

Mitä muutoksia ootte tehnyt samalla kun VOES lähtee helvettiin?

Parempaa tyhjäkäynti soundia etsiessä nappasin VOES piuhan irti tankkien välistä.. Kylläpäs parani  8)
100km ajelun aikana havaittua.. Kone käy kuumempana, moottorijarrua on vähemmän, kerran sammuttaessa meinas pientä jälkikäyntiä olla.. Bensaa vie ehkä 2dl enemmän.. Starttaa käyntiin vähän hätäsemmin.

Pyörä -94 fättäri johon joku joskus pikkupiristykset tehnyt, kaasari cv suuttimet 48/185.

Veijo Esso

Lainaus käyttäjältä: 1340fatboy - 25 elokuu 22, 11:04:55
Parempaa tyhjäkäynti soundia etsiessä nappasin VOES piuhan irti tankkien välistä.. Kylläpäs parani  8)
100km ajelun aikana havaittua.. Kone käy kuumempana, moottorijarrua on vähemmän, kerran sammuttaessa meinas pientä jälkikäyntiä olla.. Bensaa vie ehkä 2dl enemmän.. Starttaa käyntiin vähän hätäsemmin.

VOES kytkin on normaalisti auki, joten tuon perusteella veikkaisin sen jumittuneen väärään asentoon.

Kannattaa testata alipainepumpulla missä kohtaa venttiili reagoi tai reagoiko lainkaan.


Lainaus käyttäjältä: 1340fatboy - 25 elokuu 22, 11:04:55

Pyörä -94 fättäri johon joku joskus pikkupiristykset tehnyt, kaasari cv suuttimet 48/185.

Minulla on vastaavassa värkissä 44/190 ja neula vähän rikkaampi (en muista enää tyyppiä). Ilman neulan vaihtoa ei saanut järkevästi toimimaan. Ennen neulan muutosta oli 48 suutin. Nyt käy tasaiseen, eikä lähde nypyttämään tai aivastelemaan missään kohtaa.

Kohon asento kannattaa tarkastaa myös, ettei ole kovin alhaalla bensan pinta.

1340fatboy

#97
Lainaa
VOES kytkin on normaalisti auki, joten tuon perusteella veikkaisin sen jumittuneen väärään asentoon.

Kannattaa testata alipainepumpulla missä kohtaa venttiili reagoi tai reagoiko lainkaan.

Siis eikös se sillon toimi just oikein, kun ottaa piuhan irti niin tyhjäkäynti tippuu ja ennakot tippuu.

Piuha irrotettuna ajaessa jos yrittää  pienillä kierroksilla mennä niin veto on huonompi kuin piuha paikallaan. Kiihdyttäessä ei huomaa juurikaan eroa. 60-70mph lähtee laiskemmin vitosella ilman piuhaa. Kylmänä lämpenee hitaammin ilman piuhaa. Äänet on myös paremmat ja kovemmat ilman piuhaa, no 3000-5000rpm välillä ei oo eroa.

Jälkikäyntiä ei ole enää tehnyt, lämpimänä käynnistäessä pamahti putkessa kerran..

Sekin vielä epäselvää että mikä on muuttuja sit jollain virisytkällä ennakoissa asetuksella "no voes". Voiko siis oikeasti ajella ilman voes vai onko riski venttiilin palamiseen tms. Pitääkin kattoa mikä sytkä tossa on, tulpanjohdot ainakin kiljuvaa kotkaa, joku pyörittänyt toisen ruuvin sytkän kannesta sileeksi pitää tallilla käydessä porata..

Vai laittasko piuhan kiinni ja ostas shovelin.  ;D

http://www.harrika.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=19485&sid=3807ea427f06d68aa60e52ddfcbc31bb

edit. Vakio sytkä näytti olevan.

Tuusulan T-Bone

VOES myöhäistää ennakkoa pienillä kierroksilla ja isolla kaasulla. Pienillä kierroksilla pintakaasulla se aikaistaa sitä. Käppyrän ohjelmoinnista riippuen jostain 2500 rpm korvilta ylöspäin VOES ei tee enää yhtään mitään.

Jos VOES on ehjä, siitä on hyötyä, eikä sitä kannata ottaa pois toiminnasta.

Long John Stroker

twinspeed

Mulla on ihme tiivisteongelma suutinjumpatessa, kohokammion tiivisteessä. Se tiiviste nimittäin tuntuu suurenevan itsestään, ja joka kerta avatessa tai kiinni laitettaessa on ongelma saada kaasari kasaan ilman, että tiiviste pursuaa jostain ja kaasutin vuotaa, jos siis käyttää samaa tiivistettä uudestaan.

Onko kellään muulla ollut samaa ongelmaa? Aina ei viittis uutta tiivistettäkään laittaa joka kerta, kunnei niitä oikeen pelkälleen myydä, ja korjaussarja maksaa jonkin verran, jos joka kerta tarttee uuden tiivisteen. Tällasta ongelmaa ei mulla ole ennen ollutkaan.

Turvottaako bensa sen kumitiivisteen, vai mitä ihmettä? Saako tollasen tiividteen jotenkin kutistumaan?
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Mauri

Halvimmissa sarjoissa tulevalla kumi tiiviseteelle käy just näin. Hommaa laatu merkin tiiviste niin toimii.
Samaa ongelmaa ollut itsellä. En nyt muista oliko James vai mikä nyt paikoillaan ja ei ongelmia.

JKKo

Tuskin muistan kaasutinaikaa. Tiivisteillä on todella taipumus kasvaa bensalla liotettaessa. Mutta yhtälailla ne osaavat kutistua, ainakin jotkin niistä, kunhan saavat aikaa kuivua. Kysyjälle voisi olla avuksi, jos on pari eri tiivistettä, josta toinen saa tuulettua toisen ollessa tositoimissa kaasuttimessa.

Ja kun nyt tuli pääkoppaa vaivattua CV:n tiivisteillä, niin jotkut valmisteet on niin ohueksi tehty, etteivät ne tiivistäneet ainakaan sitä CV:tä, mikä minulla muinoin pyörässäni oli.
883/1200/turbo

twinspeed

Katselin tuota netin tarjontaa, niin Jameksen tiivistettä ainakin on saatavilla yksittäin. Tarvitsee tilata pari samalla kun kohtapuoliin tarvitsee uusia ne kohokammion kiinnitysruuvit.

Pitää myös koittaa kuivatella tiivistettä vaikka yön yli, jos suutinjumppaa tulee eteen tässä ennen lisähankintaa ja jos tuo nykyinen tiiviste osoittautuu olevan turpoovaa mallia.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Bulisti

Tervehdys kaikille!

Tuli hommattua ensimmäinen HD eilen. -02 vuoden XL883R joka uutena convertoitu 1200cc. Muuten toimii moitteetta, mutta tyhjäkäynti turhan korkea ja hiukan paukuttaa putkessa moottorijarrulla ja välillä lyö kaasariin. Ajossa toimii ok, mutta täyskaasulla tuntuu ettei kaikki jerkku ole käytössä.

Pyörässä SE putkisto ja ilmanputsari. Vielä en ole suuttimia tsekannut, mutta tässäkin ketjussa monia eri kombinaatioita. Eli mitkä olisi sellaiset perus-hyvät suuttimet joista voi sitten lähteä säätämään?