Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

CV: säätö

Aloittaja KoPo, 30 huhtikuu 09, 18:38:49

« edellinen - seuraava »

Mauri

Lainaus käyttäjältä: hazzinen - 08 syyskuu 12, 17:10:48
otin ilmaruuvin näkyville cv:stä, tyhjäkäynnin säädin sopivasti ja ajoin lämpimäksi. käänsin ilmaruuvin ihan kiinni mutta eipä alkanu käynti huonontumaan, toiseen suuntaan sama juttu. imukaulaan vaihettu uudet tiivisteet ja ei oo hirveen vanhoja muutkaan kaasarin tiivisteet. onkos tämä nyt sen merkki että jostain se sitä ilmaa hörii?

Terve, olen omaa mopoani myös säätänyt nyt jonkin aikaa ja mulla sama ilmiö että seosruuvi ei juuri vaikuta käyntiin löysitkö syytä tälle vai onko syytä etsiä edes vikaa. Laitoin omastani myös ilmaruuvin 2,5 kierrosta auki ja olen ajellut vain menemään hyvin on toiminut.
Vaikuttaakohan tähän välialueen suuttimen koko? Ei varmaan pitäisi vaikuttaa, sellainen mutu tuntuma jäi että pienemmällä välialueen suuttimella olisin saanut enempi muutosta aikaan. MInulla tuo välimallin cv jossa ei ole kiihytyspumppua.


Ja toiseen asiaan tulppien väriä olen seurannut nyt jonkin aikaa säätöjä tehdessä. Tulpat pysyneet aika vaaleina.  Tosin reilusti rikkaalla mustina.  Tutkailin asiaa vaaleat, harmaan valkoiset tulpat taitaa olla nyky bensoilla normi tila kuitenkin.

Esim. NGK:n tulppa kuvissa nykyään on sellaiset. Eikä enää ne vaalean ruskeat..
http://www.ngksparkplugs.com/tech_support/spark_plugs/faqs/faqread.asp

Lisä aineita käytettäessä tilanne on tietysti eri lisäaineesta riippuen.

filtteri

early shovel 93cid ja cv keihin suuttimina 190/40 ja neulassa 65a,vaikuttaa sniidulta ainakin tuo välialueen suutin.mitä sanoo ja suosittelee raati.

Jack

sa samanmoinen kyssäri ku edellisellä. Mitä sanoo raati, onko alotus suuttimet alueella, 190/48, neulaa en tietenkään kattonu.

Shovel 80" muuten vakio, paitsi S&S 514 nenä.  Putsari tulee olee aika vapaasti hengittävä ja putket 2-1 ja melko avoin pönttö päähän.

Noilla toi kaasari/fillari  toimi melko kivasti ennenkuin ajoin koneesta viat ulos.

Kiihdytyspumpun akseli oli pois paikaltaan kun ei oltu löydetty sen käyttöakselin jousen alle 4mm prikkaa, ni jumitti palautaessaan, siis ilman prikkaa. Prikka paikalleen ja tuntuu olevan ihan kuosissa.
Flatheads!!!

Spöke

Ihan alueella Jack olet. Shovelissa välialue vaihtelee jossain 46-52 välillä, riippuen vähän combosta.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Jack

hyvä, näillä sit mennään.
Flatheads!!!

filtteri

minä laitoin 50pisen takasylinteri paukuttelee putkeen mutta saattaa johtua tallin +10 lämpöasteesta.Enemmän hämmennystä aiheutti se että seosruuvi ei vaikuttanu käyntiin juurikaan,väänsin ruuvin kiinni ja pyörä käydä puksutteli :o kaasari oli just ollu ultraääni kylvyssä ja samalla tuli laitettua korjaussarja+bensapinta säädettyä ???

mosse


moro.
ehkä tyhmä kysymys mutta kysyn kumminkin.
voiko suuttimet vaihtaa kaasari kiinni koneessa?
eli kansi alhaalta auki ja suuttimet veks.
vai tippuuko neula tai jotain jos ei käännä koko kaasaria ylösalas?
:-\

Spöke

Voi vaihtaa, mitään ei tipu.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Temes

Mikä se plommi on? Tietäisi kun on tuo cv kaasarin säätö edessä.

twinspeed

Eikös se ole se kökkö, joka on ilmaruuvin päälle pläjäytetty. Se poistetaan, jotta ruuvia pystyy kääntämään.

Ruuvia kierrettäessä pitää muistaa, että ruuvia EI SAA kiertää tiukasti kiinni, koska se hajuaa. Noin 2,5 kierrosta auki on suurin piirtein hyvä, 2-3 kierrosta sanotaan. Usein ruuvin tarkemmalla säätämisellä ei suurtakaan vaikutusta ole.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Cash

Nonnii,eka viesti tänne saitille.Luin tossa koko osion mut hiukka liika paljon antaa vaihtoehtoja joten kysyn tyhmiä heti aluksi.Koneena 1340 Evo -93,ainoona viritysasteena EV-27 nokka ja avarampi ilmanputsari.Tulppien väristä päätellen kone käy pirun puhtaasti muttei kuiteskaa laihalla,ollaan ihan siin rajamailla Championin tulpat näyttääs et käy laihalla,HD:omien väri parempi.Hiljasilla nopeuksilla esiintyy pikku "nykimistä".Oisko jollain heittää et millä suutin koilla lähtis liikkeelle,täl hetkellä tietääkseni vakiosuuttimet.

Kiwi

Nykybensalla ei oikein tulppien väristä enää pysty sanomaan että onko se laihalla vai sopiva, ero on hyvin pieni. Ite kävisin vaikka jotain katsuria tai pyörän/auton säätäjää jututtamassa josko sais mitattua mitä sieltä oikeasti tulee, ja sitten vasta pähkäillä suuttimia tai muuta.

Jack

ennen suutinjumppaa; onks ilmaruuvia säädetty? Jos vielä plommattu ja tehtaan säädöissä turha suuttimia vaihdella ennenku avattu ja säädetty
Flatheads!!!

Temes

On joo ilma ruuvi säädetty, 1 1/2 kierrosta, en ollut tuosta plommista ennen kuullut, niin ajattelin kysyä..

Uaz

Täältä löytyy hyvää apua, mutta kysäistään nyt itsekin. 1340 evo dyna, ev27 nokka, big sucker putsari ja kerker supermeg 2-1 putki. CV:ssä suuttimet 48 / 190 ja 2 prikkaa N72V neulan alla. Aika lähellä tuntuisi olevan, mutta noilla etusivun ohjeilla pääsuutin voisi olla vielä isompi. Mennäänköhän jo metsään? Kone käy kyllä suhteellisen nätisti.