Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

CV: säätö

Aloittaja KoPo, 30 huhtikuu 09, 18:38:49

« edellinen - seuraava »

Flstc91

Kaasarin säädin aikoinaan suorille putkille ja 30cm käyrän päässä olevalle tuninki kartio putsarille.
Suuttimia en muista minkä kokoisiksi ne vaihdoin, neulaa nostin pikkasen silloin.
Nyt pyörässä on putsarina vaan verkko ja äänimerkin kromisuoja siinä edessä (upee), putkena 2-1 putki super trapin pöntöllä, putkisto tehty niin lyhyeksi kuin saa. Nokka EV3.
Pitää varmaan säätää seosta, 2-3 vaihteella kyläajoa auton perässä könnäillen meinaa nykiä, matka-ajo sujuu hyvin, 125km/h asti kulkee niinkuin pitääkin, mutta sitten pitää hakea vauhtia.
Tuppi nurin ei meinaa vauhtia tulla lisää, mutta pikkasen kun tiputtaa niin vähän ehkä paranee. 135-140km/h sillä vaan pääsee..

Kokkonen

Kyllä nuo muutokset vaativat kaasuttimen säädön. Mulla vastaava putken vaihto Evo Sportissa teki jotain samankaltaista. Super trapilla kulki paremmin pienemmillä suuttimilla, tosin ero oli enemmän havittavissa alemmilla kierrosalueilla.
Itse varmaan varustutuisin säätöihin pienimmillä välialueen- ja pääsuuttimilla, sitten säätöä tekemään ohjeen mukaan ihan alusta. Ohje löytyy tämän topikin eka sivulta.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

013

mitäs nämä dynojet virityssarjat ovat kun ton cv n neulassa luki d146 tjsp. ja runtua antaessa bensaa tulee vähintäänkin riittävästi.

neula näyttää pomppivan kun kääntää kaasua. purin tuon luistin irti ja muovinen luistin sisäosa piti kuitenkin neulan paikallaan kun painoin sormella vastaan mutta tuo luistin jousi ei taida sitä tehdä?

pitäskö tota neulaa kiilata paikoilleen jollakin tavalla kun tuo rautis ei kestä kaasua yli 1/4 eli käytännössä tyhjäkäynnillä menee ok mut ei sit yhtään yli.
bensaa lentää putsarin kopasta pihalle kun yrittää mennä yli neljänneskaasulla. eikä mene yli neljänneskaasun ylä- eikä alamäessä ???

tukin tuon kiihdytyspumppupiirin, vähän parani mutta vika ei taida olla siinä.
niin ja venatkin säädin.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Tuukka

Se neula ei saa olla ihan kiinteesti paikallaan. Pitää vähän pystyä heilumaan sivuttain.
Mulla oli joskus joku löysä viri jousi luistissa ja vakuumi reikä kairattu liian isoksi,
silloin koko luisti hyppi tyhjäkäynnillä=ei hyvä.


Hommaa pumputtoman cv:n N65C neula, vakioluisti ja luistin jousi niin veikkaan toiminnan parantuvan melkoisesti. CV oikein säädettynä on kyllä kaasarien parhautta!
C.O.G.

Tumppi

Tuli tossa just hirveen tappelun jälkeen hommattua vakio luisti, neula ja neulasuutin virisarjan tilalle. Luistia oli kanssa kairattu kovalla kädellä. Kyllä vaan rupes pelaamaan viimesen päälle hienosti. Loppu kaikki nykiminen ja nyt voi ajella pienempiäkin nopeuksia ilman hirveetä rynkytystä. 

Miska

 
Onko kellään kokemusta Stormilla myytävistä Pro X-suuttimista? Hinta olis ainakin kohdillaan ja näyttäis olevan jopa hyllyssä.

Pikaisen guuglettelun perusteella noi saattaa olla jaappanissa tehtyjä ja joku jopa uskalsi epäillä josko olisivat  samalta tehtaalta kuin oem-suuttimet. Tiiä siitä sit... mut jos noi on toimiviksi havaittu, niin voisihan sitä käydä tollaisen noutamassa.
-Just another guy on the lost highway-

hazzinen

#66
otin ilmaruuvin näkyville cv:stä, tyhjäkäynnin säädin sopivasti ja ajoin lämpimäksi. käänsin ilmaruuvin ihan kiinni mutta eipä alkanu käynti huonontumaan, toiseen suuntaan sama juttu. imukaulaan vaihettu uudet tiivisteet ja ei oo hirveen vanhoja muutkaan kaasarin tiivisteet. onkos tämä nyt sen merkki että jostain se sitä ilmaa hörii?
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

jsr85

Lainaus käyttäjältä: hazzinen - 08 syyskuu 12, 17:10:48
otin ilmaruuvin näkyville cv:stä, tyhjäkäynnin säädin sopivasti ja ajoin lämpimäksi. käänsin ilmaruuvin ihan kiinni mutta eipä alkanu käynti huonontumaan, toiseen suuntaan sama juttu. imukaulaan vaihettu uudet tiivisteet ja ei oo hirveen vanhoja muutkaan kaasarin tiivisteet. onkos tämä nyt sen merkki että jostain se sitä ilmaa hörii?

Jotain hämärää tuossa nyt on, jos ei käynti muutu kun tyhjäkäyntiseosruuvin väännät kiinni nii jostakin täytyy polttoainetta päästä koneeseen...

hazzinen

täytyy huomenna raapasta kaasari pöydälle ja kahtoo mitä se ilmaruuvi on syönny yksin pimeessä plommin alla...
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

hazzinen

räpläsin kaasarin lävitte, laitoin rojut takasi paikalleen, lämmitysrituaalit läpi ja säätämään mutta hyvin vähän sain ilmaruuvia vääntämällä käyntiä muuttumaan. mutta putkeen aivastelu hävisi, joten lievää onnistumisen riemua kuitenkin. laitoin ruuvin kiinni ja 2,5 kiekkaa auki, seuraillaan mitä tapahtuu. onkos kukaan tuota kiinteetä neulaa prikottanut/shimmannut? voihaa siihen sen säädettävän neulankin ostaa, mutta jos ei huvita ;)
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

jsr85

Lainaus käyttäjältä: hazzinen - 09 syyskuu 12, 11:40:17
onkos kukaan tuota kiinteetä neulaa prikottanut/shimmannut? voihaa siihen sen säädettävän neulankin ostaa, mutta jos ei huvita ;)

Ite säädin kaasuttimesta seosruuvia 2 1/3 auki ja lisäsin neulan alle 1mm rikan samalla suurensin sitä kumilutkuttimen huohotin reikää 3.25mm terällä. Penkityksen yhteydessä tarkastettiin säädöt ja ne oli sen verran hyvät ettei niille tarvinut tehdä mitään. Mulla kans loppu nykimiset ja yskimiset tuolla, nyt kylmääkään konetta ei tarvitse ryypyttää kuin n. 1/2 min, aiemmin sai ajaa muutaman kilometrin ennen kuin uskalsi alkaa laittaa ryyppyä pienemmälle.

hazzinen

saman homman huomasin että ei tarvii enää ajella rikastin päällä ollenkaan, läksi oikeen ilman ryyppyä tossa käyntiinkin parin tunnin seisonnalta. vielä kerta pari yskäsi putkeen nelosella tasakaasulla mutta koitetaan vielä hieman hienosäätää. ja kiitoksia tosta muustakin viritys-ohjeistuksesta.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

Kari1304

Vm. 2003 twin cam 88" kaasarilla. Arlen Ness Big Sucker ilmanputsari & Vance & Hines Bid Shots putket. Onko syytä alkaa vaihtaan suuttimia, vai meneekö vielä säätämällä? Kävin vain pikku mutkan ajamassa ja tulppa irti ja oli aika valkean näköinen.

Kokkonen

Kyllä tuon koneen pitäisi kertoa onko seos kohdallaan. Jos tarvitsee kauan rikastinta ja/tai yskii kovasti kaasuttimeen niin laihalla kulkee, ainakin alakierroksilla. Pääsuutin onkin sitten hankalampi juttu, kannattanee testata kuten tuolla CV:n säätöohjeessa sanotaan.
Onko kaasutin sitten vielä originaalikuosissaan? Tuon ikäistäkin on saatettu säätää jo aiemminkin.

Tulppien väri ei ole nykybensoilla enää oikein hyvä indikaattori.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kari1304

Ei siinä kyllä ryyppyä tarvi näillä keleillä käyttää ollenkaan. Pari pumppausta kaasua ennen starttia riittää. Vähän kylmemmällä kelillä saa jonku aikaa pitää päällä että jaksaa käydä tyhjäkäyntiä. Ei ole tullut itse kaasaria purettua, joten ei ole tietoa mitkä suuttimet siellä on. Mitkä tuohon yhdistelmään olisi passelit? Noin niin kuin lähtökohtaisesti. Niin ja putkissa on toki huilut paikoillaan.