Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viikon muu

Aloittaja Tuomo, 24 elokuu 11, 19:14:48

« edellinen - seuraava »

filtteri

jotenkin klaustrofobisen olonen laite...toi on varmaan rakennettu sateisia päiviä varten 8)

Hemuli

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Webmaster


Tuomo



LainaaI wanted it to look like it was found in a shed in Bologna,” says vom Brauck. “A futuristic design study for a 1981 motor show, but never displayed … the work of a designer who was a café racer fan, but could not convince the Ducati factory.

http://www.bikeexif.com/ducati-pantah


Rossi

CR&S Duu
http://www.crs-motorcycles.com/DUUconcepte.php



"Duun moottorina toimii amerikkalaisen S&S:n valmistama 1916-kuutioinen ilmajäähdytteinen Vâ€"twin-moottori, joka kantaa nimeä X-Wedge. Mallin tuotanto alkoi vuosi sitten Milanossa. Tällä hetkellä valmistustahti on 15 yksilöä kuussa, mutta toimitusjohtaja Roberto Crepaldin mukaan määrää ollaan kasvattamassa.

â€" Yritämme kasvattaa määrän 20 pyörään niin nopeasti kuin mahdollista. Tilauksia tulee jatkuvasti, vaikka olemme markkinoineet hyvin vähän. Olemme toimittaneet 80 pyörää tähän asti, mutta olemme saaneet käsirahan jo 200 seuraavasta yksilöstä."

http://www.mpmaailma.fi/uutinen/crs-duun-suosio-kasvaa



?Blogi?

Motomatti

Vaimolle ensi kesäksi pyörä.
Tässä edullinen kustomoinnin aihio kevättalven talliaskareeksi. Kuva hakumatkalta Lahdesta Tampereelle siinä välissä milloin ei satanut rakeita.
Pitenee, matalenee ja kliinistyy turhista tingeltangeleista ja hitusvinkuloista. Erityisesti satulaosasto syyhyttää. Keulan sisäputket on jo valmiiksi särki että siihen on mahdollista ja pakko satsata erikseen.

Pari-kolme kuukautta mietintää ja sitten työvälineet kouraan...

013

kannattaa kääntää emäputkea kerralla reilusti ettei jää eturengas katvealueelle, mukavampi ajaa kun näkee missä rengas menee ja riittävän pitkät keulaputket ::)
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Motomatti

Joo. Toi etupyörän näkyminen kurkottelematta ajon aikana  on helppo perustella naisihmiselle turvallisuus- ja ajettavuusseikkana...

Hyvä. Lisää!

Make

Jotenkin vanhan liiton perinteitä soveltaen tuossa tulisi olla avokardaani. Kromattu.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Motomatti

Avokardaani on selviö...

Motomatti

Otin jakkaran mukaan autotalliin ja katselin Californian Tonti-runkoa "sillä silmällä" niin runkohan on geometrisesti vinoneliö. Kun virranjakajan heivaa hyllylle niin runkoa voi siirtää moottorin ja voimansiirron suhteen alas ja taakse. Alaputkethan ovat irtonaiset eivätkä varsinaista kantavaa rakennetta siinä mielessä. Samalla kun runko siirtyy taapäin niin vaihteiston perässä oleva toisiovetoakselin uolostulo siirtyy takahaarukan akselin yläpuolelle. (Normaalisti kardaani lävistää akselin keskeltä.) Näin tulee tilaa avokardaanille.

Tämä Tonti-rungon versio on niin vanhaa tyyppiä että siinä ei ole poikittaistukia niin kuin myöhemmissä. Eli tilaa on.

Runkoa ei sinänsä tarvitse muokata. Ei välttämättä edes emäputken osalta koska runko taakse siirtäessä kääntyy takaosa alemmas ja ohjauslaakerien linja loivenee joitakin asteita. Moottorin ja voimansiirron kiinnityskorvakkeita toki joutuu siirtämään runkoputkien suhteen mutta putkiin ei tarvitse kajota. Ylijäämä vain alapäistä pois. Takahaarukasta tulee suuntaistuettu lisäämällä yhden tukivarren niin kardaanin "hissi-ilmiö" eliminoituu samalla.

Motomatti

Guzziclubin keskustelupalstalla tuli tällainen vastaan.

Jack

Hienosti Indian 841 henkee tossa....
siis sehän oli tavallaan guzzikopio...nyt mennään toisinpäin


ja sivilianisoitu versio

Flatheads!!!

Hemuli

Guzzin moottori on kyllä hieno ja tuollaiseen lyhyeen puttepyörään se sopii kuin nenä päähän. Mitään chopperia en kyllä sen ympärille lähtisi rakentamaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Motomatti

Guzzin koneesta pitäis värkätä sivuventtiiliversio niin olis melkolailla oikean näköinenkin...

Jos jää aikaa niin antaisi jyrsimen surista. Tosin Guzzin koneen tapauksessa venttiilit tulisivat sylinterin sisäsivulle ilman erikoisjärjestelyjä. Siellähän olisivat "suojassa". Eikös nykyään ole muotia kaikenlainen takaisinpäinmeno ja perusratkaisut?

Joo, tarvitaan 2 n. 5 - 8cm paksu ja 20cm kanttiinsa alumiinilevyn pala ja seetirenkaat, paksummat ja lyhyet työntötangot, sylinteriparin josta voi teurastaa sisäsivulta pois kaiken työntötankoihin ja kansimekanismeihin liittyvän sälän, venttiilinnostimien pesän päälle kotelon ja ohjata kannen voitelun nostimille ja venttiin ohjureille. Jouset saavat olla avoinna...

Kanneksi palan valurautaa johon muutaman rivan koneistelee. Jee.