Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ranzen -53 pannu

Aloittaja ranze, 28 marraskuu 20, 20:50:57

« edellinen - seuraava »

ranze

Joku oli yrittänyt teroittaa tuosta puukon, joten ei se täydellinen ollut. Hioin pahimmat rälläkän jäljet pois. Puut oli jotain tummaa puuta, veikkaisin petsattua tammea. Fiskarsin valmistama.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Onpa täällä hiljaista. Projekti etenee, tilasin kärkisytkään varakärjet ja konkan. Fiksu myyjä hoksasi kysyä että onko mulla kenties automaattinen ennakonsäätö. No olispa tullut väärät kärjet, onhan siinä.

En oo varma vaihdanko nokka-akselin, mutta varalta tilasin tilkkeet. Viiskakkosessa lohkossa vois olla jäykät nostajat. En oo yhtään varma onnistuuko nokan vaihto käyttämättä rockercovereita auki. Toisaalta jos meinaa tutkailla nokan ajoitusta, niin siinä visiossa on aukaistava kuitenkin.

Äkkiseltään nuo Jamekset aika kovan oloista tavaraa. Ilmeisesti parhaat jos, poislukien ne silikoniset mitä ei saa Suomesta?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Jack

noissa jameksissa taitaa olla metallisydän. tollaset laitoin nyt paikoilleen, mutta sipasin kalvon silikonia kummallekin puolelle varmistukseksi.

Kesällä näkee kuin pitää...

Flatheads!!!

ranze

Tanko oli pikkasen liian matala. Zodiacilta löytyi tuollaiset jatkokappaleet. Olis voinut olla pidemmätkin, mutta tuo lienee maksimi mitä saatavilla.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Oli valahtanut kampikammioon ihan tuhti annos öljyä. Kuula taitaa falskata ihan kunnolla. Vanhalla bensalla lupaili mutta sitten huomasin että eipä oo akussakaan virtaa.

Polkaisin vajaatahtisen museopelin tulille ettei nyt ihan savutta jäänyt. On muuten aika paljon köykäisempi polkaista.  ;D

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Vuppe

Ei ne kuulat oikein pidä jos pyörä seisoo puolikin vuotta. Jos oon jättänyt öljyt talveksi leiliin niin oon ottanut feed letkun pumpusta irti, pultti tulpaksi. Tai jotkut letkupihdit letkuun.

ranze

Hana letkuun. Ihan überhyvä idea siinä vaiheessa kun unohtaa hanan kiinni.  ;D

En minä löytänyt kampikammiosta tyhjennysproppuakaan. Toisaalta tuossa on se hyvä että huohotin on noinkin sopuisassa paikassa. Evossa taitaa sylkäistä putsarille.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Vuppe

Juu ja se unohdus tulee ennemmin tai myöhemmin. Jos ei muutaman päivän seisonnan jälkeen sylje niin en tekisi mitään.

Katoppa roppua vasemmalta puolelta, runkoputken kohilta. Jos siinä on roppu niin sitä ei saa auki, osuu runkoputkeen ennenkun kierre on käännetty auki..

Laitatin soveliin viimetalvena oikealle puolelle ropun. Lasken välillä kampikammion tyhjäksi ja kaadan ajotusropun reijästä tuoretta öljyä kampikammioon. Ehkä vähän överiä....

ranze

En ihmettele yhtään miksi "vuototakuu" filtteri on saanut nimensä. Taiwan Ted on kyllä pistänyt parastaan! Helvettiläinen vehje on kuin öljylähde. Lopuksi tajusin purkaa laitteen käteen ja kasata sen irtonaisena. Siten pystyi jopa paineistamaan kannua jotta voi päätellä onko hilut kohdillaan.  ;D Voi olla että kattelen taiwantedin tekeleen tilalle jotain jämerämpää, pitkässä juoksussa.

Mikuni on aiheuttanut hieman erilaiset käynnistysproseduurit. Kun aiemmin poljin pyörän oikealta puolelta, nyt asetun pyörän päälle jolloin saa käytettyä ruhon koko painon. Lähteepä helpommin kun saa kierroksia.

Märäksi tuota ei noilla värkeillä saa räplättyä ehkä olleskaan. Tyhjäkäynti kuullostaa kuivalta. Pyöräytin ilmaruuvia vartin kiinni ja pitänee nostaa neulaa pykälällä kun alakierrosalue on vielä kovin tuhnuinen. Kiihotuspumppu painaa ainetta sopivasti, pikkasen mustaakin tulee kun kunnolla roiskaisee.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

etelahelsinki

Noh
Filtteristä....
Tiiviiksi saaminen onnistuu kun molemmissa päissä on pieni tiiviste, onko alkuperäisissä, en muista.
Iso ongelma on jos öljylinjat ovat kumiletkua, ei toimi.... heiluu ja tärisee.
Lääke edelliseen on alkuperäis tyyliset metalliset öljylinjat tai filtterin tukeminen alhaalta.

Ile

ranze

Juu kyllä mulla tilkkeet oli Piiroisen valinnasta. Hieman pään raapimista aiheutti kun edellisellä kasaajalla ei ollut ihan niin montaa prikkaa käytössä. Kyllä ne sinne lopulta löysivät paikkansa.

Mullahan on nimenomaan letkuilla. Ylhäältä yhdellä tuella. Ei näyttäis näissä sisäpatruunamalleissa olevan kovin paljon valinnan varaa. Peltifilsu taas olis se mikä just riisuttiin poies.  ;D Siis tässähän oli kaksi filsua, ohitettu peltinen öljytankissa ja tää vuototakuu. Öljysäiliön vaihdoin filsuttomaan ja toi vuototakuu jäi paikoilleen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Oon käytellyt tallilla pikku pärähdyksiä. Kylmänä laakin peli, vaatii hitokseen paljon ryypytystä kiihdytyspumpulla. Ja imua kovasti vaikka on +20 asteisessa tallissa. Lämpenee turkasen nopeasti. Jos imun nyppäsee heti pois, mosauttaa kurkussa. Siis moittii laihaksi. Tyhjäkäynnin ilmaruuvia pyöräytin, ei isosti auttanut. Seuraavaksi kai neulaa ylöspäin.

Hoksasin että kytkintanko tuli asennettua väärälle puolelle. Kytkin olisi toiminut nurin päin. Nyt tanko menee poljinpäässä alapuolelle.

Kakkospyöräkin tuli hommattua. Kaksitahtinen itäpyörä Pannonia, museorekisterissä. Oli tuttavalla myynnissä samalla paikkakunnalla. Pyörän on aikanaan maahantuonut Matti Viro. Mies joka ajoi puheiden mukaan Pannonialla miljoona kilometriä. Yllättäviä kytkyjäkin löytyi kun luin Virosta kertovan kirjan. Mm. Pauli Piippola ja Mikko Hamunen. Jonnet ei tiedä.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Nostin Mikunin neulan ylimpään pykälään. Nyt ollaan jo lähellä. Ilmaruuvi on enää kierroksen auki. En sitten tiedä jos tämä ei riittänyt, että vaihdanko alapään suuttimen tai pitääkö neulakin vaihtaa? Sössönsöön kanssa olisi tutumpi toimia.

Vaan nyt on sen verran lähellä että voi kuvitella ajavansa koeajon. Siitä sitten etiäppäin. On mulla vanhan ajan häkämittari jos takalistodynometri ei kerro tarpeeksi tarkasti.  ;D

Pannonialla kävinkin jo pikku lenkin.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Blower1

Lainaus käyttäjältä: ranze - 10 huhtikuu 21, 22:04:52
Nostin Mikunin neulan ylimpään pykälään. Nyt ollaan jo lähellä. Ilmaruuvi on enää kierroksen auki. En sitten tiedä jos tämä ei riittänyt, että vaihdanko alapään suuttimen tai pitääkö neulakin vaihtaa? Sössönsöön kanssa olisi tutumpi toimia.

Vaan nyt on sen verran lähellä että voi kuvitella ajavansa koeajon. Siitä sitten etiäppäin. On mulla vanhan ajan häkämittari jos takalistodynometri ei kerro tarpeeksi tarkasti.  ;D

Pannonialla kävinkin jo pikku lenkin.

Bensan pinnan korkeus vaikutaa yllättävän paljon tyhjäkäyntiin ja alle 1/4 kaasuun. Mikunin säätöohjeet löytyy netistä ja jos on laajakaistalambda käytössä, niin homma helpottuu uskomattoman paljon.

ranze

Neitsytmatka suoritettu. Löylyä riittää ja susiruma Mikuni tuntuu toimivan hyvin. Saa käyntiin kylmänä ja lämpöisenä. Jalkakytkinopinnot on vielä vaiheessa. Käsi välillä hakee kytkinkahvaa. Avoenskastako johtuen; kytkin on hyvin on-off tyyppinen ratkaisu. Polkimen ergonomia ei ole kaksinen tai en vain vielä osaa. Hauskaa oli.. ei muuta kuin lisää treeniä. Nyt vasta 1,5 kilsaa mittarissa.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.