Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ranzen -53 pannu

Aloittaja ranze, 28 marraskuu 20, 20:50:57

« edellinen - seuraava »

ranze

Niinkuin tuolla aiemmin mainitsin, oon ollut tyytyväinen sössöihin. Suuttimet sisään ja ajoon. Sen geen kanssa jäi sellainen kuoppa välialueen ja pääsuuttimen välimaastoon. Ajoin 124":n sisään ja käytin Kalixissa penkissä. Ei ollut sen koomin kuoppia. Jos veisin tuon nykyisen rutkun sinne penkkiin Mikunilla niin varmaan naurais selkäkeikkanaurut. Satakuutoselle laittelin itte suuttimet perstuntumalla ja ihan vanhanaikaisella häkämittarilla.

Sillä itte säädetyllä sössöllä käytiin Tatra -vuoren päälläkin. Ja nikottelematta nousi ohkaisessakin ilmassa. Jokaisella on omat suosikkinsa, tiiän että Röpö on Keihineihin päin kallellaan.

Olishan toi autonkaasari ronski, mutta siinä kyllä kaivaa verta nokastaan. Vaikka se onkin mulle hyvinkin tuttu edellisestä elämästä. Esim. ei kunnolla bensan paineita, enkä viiskytlukuiseen ala laittamaan pumppua. Just riipaisin siitä poies GPS mittarin. Tilalle tulee minimittari rikrakin pyörittäjästä. Samalla sähkölaitteet vähentyivät 30%:lla.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 28 joulukuu 20, 07:29:52
Äläs ny https://www.lectronfuelsystems.com/sbm/harley-davidson/harley-carbs.html

Tommosesta en ollu ennen kuullutkaan. Muistuttaa Edelbrockia lisättynä helvetillisellä letkuviidakolla. Mutta joo, voi olla varsin hyväkin tuote.

Muuten, minäkin olin tyytyväinen sössöttimeen edellisellä konekonfiguraatiolla, siinä se pelasi ihan ok. Ei se paska tosin mihkään kulkenut. Enkä siinä koneessa muita kaasareita kokeillutkaan, todennäköisesti mieleni olisi muuttunut, jos olisin.

CV tuntuu pelittävän kanssa mainiosti ainaski shoveleissa. No, se onkin hiukan kehittymätön versio Skinner Unionista. ;D
Long John Stroker

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: JKKo - 28 joulukuu 20, 08:21:13
Jos käyttäisi S&S kaasarin läppärunkona ruiskusysteemissä?

Vois kai niinkin tehdä. Mä lähtisin jollain tämmösellä testaamaan jos olis tuon tapainen projekti:




Olis aika hienoo jos nuo molemmat laittais shoveliin, kun niihin kerran on imusarjojakin valmiina. Pitääkin alkaa säästämään...

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 28 joulukuu 20, 13:49:29
Lainaus käyttäjältä: Hessu - 28 joulukuu 20, 07:29:52
Äläs ny https://www.lectronfuelsystems.com/sbm/harley-davidson/harley-carbs.html

Tommosesta en ollu ennen kuullutkaan. Muistuttaa Edelbrockia lisättynä helvetillisellä letkuviidakolla. Mutta joo, voi olla varsin hyväkin tuote.

Tuo Lectron on niittäny legendaarista mainetta kaasarillisissa Crossipyörissä. Siinä ei käsittääkseni vaihdella suuttimia vaan suutin koko säädetään ruuvaamalla. Osassa lisäksi hieno läpinäkyvä kohokammio🤓 En omaa tuosta henk koht kokemuksia.
HOG Forever Forever HOG

ranze

Pyörään oli asennettu filsullinen öljytankki josta sitten se filsu oli ohitettu. Kun se ei ulkoisesti näytä aikakauden tuotteelta ja se filsukin vaan vie turhaa tilaa siitä säiliöstä, päädyin palauttamaan säiliön orkkistyyliseksi.

Aiemmassa säiliössä oli kulmayhteet kumiletkuja varten. Siis ihan kumiletku ja klemmari. Uudemmassa on taas nuo kartiot. En äkkiseltään löytänyt sopivia kulmaliittimiä, tarvisi kaksi kulma > letku ja yksi suora > letku. Tietysti vois laittaa uudet putket/letkut. Tähän kohtaan voi kehua omansa. Mullahan on jo se "vuototakuu" filsu, joten ulkoinen voitelu varmaan hoituu senkin puolesta.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Jack

orkkis putkilla saat tiiviit. Jos pumpun päähän pitää saada lekulla kiinni...putki poikki ja pätkä letkua...
Flatheads!!!

KariFS

Vähän huonosti näkyy tuosta kuvasta, mutta onkohan tuo JIC kartio? Jos on niin sittenhän löytyy liittimiä ainakin hydrauliikkaliikkeistä, myös sellaisia ysikymppejä joihin puserretaan letku kiinni => siisti ja kestävä.
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.


ranze

Eiköhän se ole 1/8 NPT putkikierre? Jäykät putket voi olla huono, kun en tiiä onko se "vuototakuu" -filtterin asemointi nyt miten. Pitänee soitella luottotoimittajalle, varmaan ne siellä tietää.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

etelahelsinki

Tje

Tässä lähtöjä yksikappalein öljytankkiin. Jotkut tukkurit toimittaa myös kolmen sarjana.
https://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%2152695

Ile

ranze

Tuollaiset vois hoitaa homman, kiitokset.

Oli siellä parempikin malli, mutta hinta oli hapokas.  ::)

https://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?page=%21WW5879

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Jack

Et niinku 90â,¬ per liitin ei oo hapokas...  ;D  toki köyhälle kaikki on kallista
Flatheads!!!

ranze

Niin tarkoitin kirjoittaa että kyllä 90 â,¬ yhdestä liittimestä, vaikka hyvästäkin -on jo liikaa.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: ranze - 02 tammikuu 21, 09:17:22
Niin tarkoitin kirjoittaa että kyllä 90 â,¬ yhdestä liittimestä, vaikka hyvästäkin -on jo liikaa.

Mä olen tilannut Kiinasta tuollaisia erikokoisia öljytankkitöihin ja hyvin ovat pitäneet.
https://www.aliexpress.com/item/32877037915.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4d7AueYy

ranze

Öljysäiliö holahti paikoilleen. Takarengas piti tietysti käyttää pois että sai lokaria löysättyä.

Kun sain säiliön paikoilleen hokasin että eihän siinä ole patterikoteloa. Eikä vanhastakaan voinut irrottaa. Onneksi tallissa on prässissä kanttausvälineet, parista naulauslevystä taivuttelen koloonsa pudotettavan kotelon. Sinkkipinta valmiina, enpä tiedä onko sitten sen kestävämpi kuin mustasta olisi ollut.

Muutamia millisiä pultteja olen bongaillut. Vaihtelen tuumaisiin, ihan siksi että pärjää yksillä avaimilla. Pieniä tuumaisia ruuveja ei kamalasti ole muuten tarjolla. Perus settinä on ollut Bilteman UNC ja UNF.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.