Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ranzen -53 pannu

Aloittaja ranze, 28 marraskuu 20, 20:50:57

« edellinen - seuraava »

Kiwi

No just vaikka siihen. Joutuu vähän napaan tekeen muutoksia mutta keulaputket ja rummut kun löytää niin siinähän se. Vaijerin kanssa saa vähän leikkiä mutta eiköhän tekijämies sen selvitä.

etelahelsinki

Tjo

Sulla Ranze etunapa ei ykkösivun kuvan mukaan ole tähtinapa, vaan välimalli vm. 67-72.
Rumpu myös vm. 67-71 orkkis bigtwinissä, näin huomiona.

Vermilän norsu pyörässä on puheena oleva tuplarumpu, katso pikkukuva uusimmassa Kopteri lehdessä.
Eikä ole kevytkäyttöinen saati tehokas, olikohan tää salaista tietoa? ??? Enmä tiedä.

Ile

Hessu


Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: etelahelsinki - 14 joulukuu 20, 18:50:05Vermilän norsu pyörässä on puheena oleva tuplarumpu, katso pikkukuva uusimmassa Kopteri lehdessä.
Eikä ole kevytkäyttöinen saati tehokas, olikohan tää salaista tietoa? ??? Enmä tiedä.

Vermilä onkin mitä suurimmassa määrin erikoismies! ;D :P

Mä nyt lähinnä mietin, että millä ilveellä se toinen rumpu kiristetään kiinni napaan. Pitääkö olla erikoiskäsi, joka mahtuu pinnojen välistä kiristämään?
Long John Stroker

ranze

Jarruja jäin kaipaamaan edellisestä 2000 luvun sohvasta. Tuo etujarru on aika mitätön. Takapään avasinkin, siellä oli uudenkarheat kilkkeet. Jotenkin tuossa yksilössä tähän mennessä mihin tahansa on kajonnut niin uudenkarheaa osaa on tullut käsille. Varmaan tuossa etujarrussakin on ihan ehjät sisukset.

Kaasari tosiaan ei ole mikään ilo silmälle. Mut "kaikki" sitä suosittelee niin kokeillaan. Jätän tuon sössön vielä talteen, laittaa hänetkin kuntoon. Kun teardropista tulee melko paksu paketti ja toi maitopurkin prototyyppi on shortya pidempi, vaihdan putsarin orkkistyyliseen. On se vähän ohkaisempi. Pitää vähän fiksailla myös hanan ja kaasuvaijerin ohjarin väliä. Törsäsin oikeaan Pingeliin ja sepä asuu ihan kaasuvaijerin ohjarin vieressä.

Uskoisin että joulunpyhinä saan tuosta taas savut. Öljysäiliö pitää vaihtaa, tuolla yhdessä ketjussa oli vähän neuvoja letkujen kanssa. Ilmeisesti samalla pääsee kurkkaamaan olisko säiliön alla rungossa numeroita, se kai oli yks paikka. Itse säiliössä ei ollut dataa mikä mikäkin yhde on. Mut aika samankaltainen se on kuin tuo entinenkin. Missä siis on se teurastettu patruunafilsu viemässä tilaa.

Ajovalojen vaihtokytkin jää nyt pois. Vaihtoehdot piiloittaa kytkin jonnekin katveeseen tai jättää pois. Taitaa lyhyet riittää ja pitäs ne riittää valtesmannillekin.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Ja jos joku ihmetteli noita haalareita niin Kummelista ne on saaneet inspiraatiota. Kinnulan veljekset korjaili remontinkorjuuta myös verkkaiseen tahtiin.  ;D

"Mee sinä helvettihin siitä!"  :D



Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Jack

Tuohon maailmanaikaan hiekkateillä ajellessa tehokas etujarru ois ollu käyttäjälleen vaarallisempi kuin tuo esi-ABS.

Eli ne amerikan pyörien "huonot" etuset on tarkoituiklsella sellaisia kuin ovat. Toki siitä etusesta saa kohtuullisen, muttei erinomaista.

Kuuluu pyörän ominaisuuksiin, että se on takajarru jolla jarrutellaan ja etummaisella hieman tehostetaan sitä pysähtymistä. Ja pidetään pyörä paikallaan valoissa.  8)
Flatheads!!!

ranze

Aikakausi huomioon ottaen, on ne ihan kelpo jarrut. Oon mä huonommillakin ajanut. Oli museorekisteröity IC. Sen etujarrun tehoa ihmettelin ja teinpä uuden vaijerinkin kun kuori antoi periksi. Lopulta huomasin että jarrurumpu oli niin ohkaist peltiä että se sujui jarrua painaessa. No eipä sillä kuuttakymppiä lujempaa voinut ajaakaan.

Kävin tallilla ja kattelin ilmanputsarin kiinnitystä Mikuniin. Putsariksi ostin sellaisen pannun orkkistyylisen, keveämmän. Ei sitä ihan helposti siihen saa kiinni. Menee vähintään sorvihommiksi.

Siinä kun vähän otti jo päähänkin, avasin piruuttani sössön E:n mikä siinä ostaessa oli. Pääsuutin oli joku ihan kelpo 073. Mutta välialuesuutin 0295. Strokattu kone ja vähän nokkaakin vaihdettu. Mun mielestä siinä pitäis olla joku vähintäin 032. Ei oo kumma jos on tunne että käy kuivalla. Ja vaatii kylmänäkin ryyppyä. No eipä siinä kaikki. Se sininen o-rengas mikä tulee kiihotuspumppuun, puuttui kokonaan. Eli se ei saanut kakkua sieltäkään kautta kunnolla. Läppärungosta toinen puoli oli inasen väljä, toinen hyvä.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Vuppe

Ei ne suuttimet välttämättä pahasti pielessä ole. Ohjeen mukaan perusasetukset kaasariin ja kokeileen.

Puuttuva "ejector nozzlen" o-rengas ei vaikuta kiihdytyspumpun toimintaan, se tiivistää vaan sen puikon niin että kohokammio ei saa extra ilmaa. Kohokammion katossa on air bleed, uudemmissa se on vaihdettavissa (saman mallinen kun pääsuutin), vanhemmissa siinä on vaan reikä, olisko ollut .040". Mitä isompi reikä, sitä myöhemmin pääsuutin tulee mukaan.

ranze

En nyt ihan osta tuota sun kuvausta. Enkä varsinkaan sitä että alakierrossuutin olis oikea. Ehkä johonkin sporsteriin, mutta toi on 93 stroker. On ollut noita sössöjä useampia koneissa 88, 106 ja 124" kuutioisena ja erilaisilla nokilla. Ja väitän että toi on pienen oloinen suutin. Eikä taulukkokaan oo mun kanssa toista mieltä.



Mulla on sellainen kutina että puuttuessaan tuo o-rengas aiheuttaa sen että se kiihdytyspumppu alkaa toimia ylimääräisenä suuttimena. Siksi siihen on koitettu saada laihempaa seosta pienemmällä suuttimella.

Niin kuin totesin, koko ajan on ollut tunne ettei se saa kakkua tai vähintäinkin seokset ihan sekaisin. Kaasun kääntäminen aiheutti sellaisen tunteen ettei kiihdytyspumppu toimi kunnolla, eikä putkestakaan tullut mustaa. Eikös tuon o-renkaan puuttuminen aiheuta just sen että osa panoksesta valuu takaisin kammioon?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Vuppe

Jaa se olikin vähän isompi pata.

Mutta sieltä ejector nozzlesta ei tule mitään ennen kuin väännät rivakasti kahvasta, edellyttäen että säätöruuvi on riittävästi auki. Avaa kohokammion pohja niin näet kuinka se toimii. Puikko painaa kalvoa ja se ruikkaa nozzlesta lientä.

Tuusulan T-Bone

Mä pähkäilin tuota suutinjumppaa samalla tavoin kun viemäriputkenpätkää strokeriin säädin: isompaa suutinta isompaan koneeseen. No laitoinkin välialueen aina .33 saakka - sillä seurauksella, että meni oikeen rumasti rikkaalle. Asia näytti menevän päinvastoin: kaipasi pienempää suutinta.

Palasin sitten takaisinpäin suutinkoko kerrallaan .28 saakka. Pääsuutin oli tässä vaiheessa .62, thunderjet oli yläaluetta ruokkimassa.

Tällä suutinnoksella oltiin jo lähellä totuutta, vieläkin vähän rikkaalla kuitenkin, eikä kone ikinä käynyt oikein hyvin. Viemäriputken kanssa se ei käynyt hyvin oikein millään suutinnoksella. Paitsi, kun torvi oli täysin auki.

Koneen käytettävyys parani huomattavasti kun heivasi viemäriputken kuuseen ja Mikunin tilalle. Viemäriputki toimii vakiopanheadissa, siihen sen saa silleen laiskasti lotkottamaan. Mutta ei sitä kantsi virikoneeseen laittaa. Ehkä stripille, mutta ei kadulle.

Sitten voi aina laittaa the ultimatumin, SU:n. ;D
Long John Stroker

Vuppe

Ja jos viemäriputkessa on väljä läppäakseli niin ei sitä saa välttäviin säätöihin.

ranze

Noh, noh... Herrat Smith ja Stanko sorvailivat Harrikan kiihdytysosia kellaripajassa, kun riisinpurijat vielä harkitsivat laskeutumista aasin selästä. Tähän mennessä mulla on ollut vain positiivisia kokemuksia sössöstä. Itseasiassaa taidan käyttää tuota vielä paikoillaan.. tiiä vaikka heitän sen Mikuninresun vattupuskaan.  ;)
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Tuusulan T-Bone

Kaasuttimien osalta mainitsemasi herrat ikävä kyllä jämähtivät sinne 1600-luvulle. :)

Mutta hei, mullon vielä parempi idea: laita siihen Linkertti!!! ;D
Long John Stroker