Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ranzen -53 pannu

Aloittaja ranze, 28 marraskuu 20, 20:50:57

« edellinen - seuraava »

Jack

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 26 joulukuu 20, 09:33:21
Kaasuttimien osalta mainitsemasi herrat ikävä kyllä jämähtivät sinne 1600-luvulle. :)

Mutta hei, mullon vielä parempi idea: laita siihen Linkertti!!! ;D


Oon nyt pari kesää ajelly yhdellä Linkertillä varustetulla motskarilla, ja olen yllättynyt sen toimivuudesta. :-D Ei se ainakaan S&Sää huonompi oo ;D
Flatheads!!!

ranze

Linkerttihän siihen kuuluisikin. Ei vaan jaksais ruokkia tuota konetta.

Ei kai tuossa Mikunissa muuta vikaa ole kuin että se on japsi (joskin tuo yksilö on kasattu Mexicossa) ja että se on helvetin ruma. Pitäis kai joku suojapelti sille virittää. Tai peittää lapasella.

Mut sössön suurin vika on että siitä puuttuu oleellinen osa. Ja välialue suutin on tod.näk. päin helvettiä. Tuo sössön taulukko on tähän mennessä toiminut aika hyvin, ei ole tarvinnut juuri korjailla. Penkittäjä on voinut pykälällä jotain pienentää, mut nehän vetää aina niin sairaan laihalle.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Kiwi

Linkertti olis kyllä kova sana ihan mihin tahansa, mutta tuohon se saattaa olla hiukan pieni. Mulla on suunnitelmissa laittaa 88 stroker shoveliin Super B, vaikka en kovin paljoa viemäriputkista välitäkkään. Lisänä nostalgia kiihotuspumppu ja mahdollisesti testailla thunderjettiä jos ei ilman saa pelaamaan.

ranze

Tuon pyörän edellisellä omistajalla oli pöydällä Super B. Siinä ei ollut kiihdytyspumppua ollenkaan.

Mulla on ollut 124":ssa ja 106":ssa Super G. Sitten oli 95:ssa Super E. Hyvin ajoivat asiansa, uutena ostin kummatkin yksilöt. Vielä tilasin Mikuniinkin yhden kikkareen että saa putsarin, kai sille pitää antaa tilaisuus. Tiiä vaikka laitan japaninlippu tatskan ottaan.  :o

Vielä askartelin kytkinpolkimen kanssa. Näyttää että kun poljin vaati runkoa vasten spacerin (leveän remmienskan takia) niin kaikki muukin on nyt sen spacerin verran pielessä. Jos tangon laittaa tuonne alapuolelle, tulee enskan suojus turhan lähelle. Muutenkin kepin mitta näyttäisi loppuvan kesken. Tuolla takavivulla se asettuisi söpösti. Itse kytkinkepin liikerata vaan loppuu kesken. Pitänee tutustua kytkimen säätöön, jotta saisi liikeradan taaksepäin. Nyt se pidempi kytkinkampi tökkää vaihdelaatikkoon. Lyhkäselle oli enemmän tilaa kun ei tullut siirtäjäboksi eteen. Kaipa se on kutakuinkin samanlainen kuin early TC:ssä jossa on periaatteessa evon enska? Periaatteeltaan siis.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

Ai niin.. eipä näkynyt mitään (sarja) numeroita kun otin öljysäiliön irti. Jotenkin alan olla fiiliksissä että tuo on aftermarket runko. Kovin on hitsailematon ja esim. takahaarukan valukappaleiden hahlot kulumattomat. Ainoat numerot mitä tähän mennessä on tullut vastaan on runkoon siirretty valmistenumero.

Sinänsä mukava tapaus kun otteessa on merkitty
"Ennen maahantuontia ajoneuvoon vaihdettu: Moottori, polttoainetankki, satula, etuhaarukan sisäputket, etu- ja takavalaisimet, ensiöveto, pakoputket".

Prosenteista ei mainita mitään.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Vuppe

#50
Muistaakseni super beehen myydään kiihdytyspumpullista kohokammiota, aftermarkettia.

Esmerkiks sovelin manuaalissa mainitaan kytkinvivun etäisyys lehmänläjän "tornista". Kun sen säätää ohjeenmukaan niin saadaan optimi liikerata. Vanhemmissa se mitattiin startin kyljestä. Tiedä sit mistä se mitataan kun on kick only.

Edit. Se mitta ei liene niin tarkka jalkakytkimessä kun polkimella saa pitemmän liikkeen kun kahvalla.

Tuusulan T-Bone

Amerikkalaiset ei oo tehny Harrikkaan vissiin yhtään hyvää kaasutinta. Tai no, Edelbrock oli hyvä, mutta se oli liian monimutkainen Joe of Americalle, joten kysynnän puutteessa tuotanto loppui.

Tupla-Weber tai -Dellortto olis myös rock! :P
Long John Stroker

Kiwi

No ne tuplat olis pop, mutten vielä ruuvannut isän panshovelista sellaista pakettia irti kun kävin romustelemassa noita B-osia. Olis imusarjaa kiillotettavaksi.

ranze

#53
Hyllyssäkin olis tupla Weber pystymallina. Tuo vaan on sellainen missä kurkut aukeaa vaiheittain. Sopii kaikkiin 750-2000 kuutioiseen kun sisäkurkut on vaihdettavissa. Nyt siinä on varten 1100 kurkut kun oli Fiat 850 specialissa jossa oli Abarthin OT1000 moottori, 1074 kuutoisena. Strokeri sekin siis. Imu tuossa on kilpurimainen rikastuspiiri, ei siis varsinaista imu läppää. Tuon jos laittais mp:hen niin pitäisi saada virtaavampi uimuriventtiili, niitäkin on olemassa. Tai vaatii sitten bensapumpun.



Editti: 'auton' merkki lisätty
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

ranze

LainaaAmerikkalaiset ei oo tehny Harrikkaan vissiin yhtään hyvää kaasutinta.

No ei se niiden parasta osaamista taida olla. Mut osaa ne rillata? Ja maailman parasta luussi-musiikkia. Meikku on Albert King fani. Soitin löytyy Huberin osastolta, barska.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Tuusulan T-Bone

Long John Stroker

Make

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 26 joulukuu 20, 20:03:31
Amerikkalaiset ei oo tehny Harrikkaan vissiin yhtään hyvää kaasutinta.

Onpas. Enkä puutu tähän sen enempää, jollei provosoida.  ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Tuusulan T-Bone

Tuplaviemäriputki on vähän niinkuin engelsmannin sekoittaja vesihanaosastolla. :P
Long John Stroker

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 26 joulukuu 20, 20:03:31
Amerikkalaiset ei oo tehny Harrikkaan vissiin yhtään hyvää kaasutinta.
Äläs ny https://www.lectronfuelsystems.com/sbm/harley-davidson/harley-carbs.html
Tää myös OLI huippu https://www.hotbikeweb.com/psi-genesis-big-air-carb-first-look Valmistaja vaan on ihan spede ja siks niitä ei enää saa.

JKKo

Jos käyttäisi S&S kaasarin läppärunkona ruiskusysteemissä?
883/1200/turbo