Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ranzen -53 pannu

Aloittaja ranze, 28 marraskuu 20, 20:50:57

« edellinen - seuraava »

ranze

Oon väsännyt uusia sähköjä, pari relettäkin tulee ja elektroninen Daytonan mittari. Mittasin emäputken asteita kännykän astemittarilla. Kyllä se taitaa olla 35 asteinen. Tuo astemäärä ja säädettävät palat (tehnee muutaman asteen vähimmillään) ja + 3 putket. Ei ihme että jättöä on rutkasti. Tuttavalla olisi joutilaana Heritagen springer. Siinä saisi levyjarrun samalla ja iskarikin taitaa olla. Onko kellään mitään käryä menisikö jättö suunnilleenkaan mille mallille tuolla keulalla? Siis pannun vakiorunko 35 asteen reikillä ja hertsikan risu. Auttakee, kiitos.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

etelahelsinki

Jep
Heritagen FLSTS keula on miinus asteilla, ei toimi, eikä ole tarkoitettu 21"renkaalle.
FXSTS keula on"inline"ja on 21"renkaalle mutta silti jättö ei toimi todnäk. sun runkoon.
Lyhyitä ovat myös, Eli muutama tuuma pituutta lisää ja keski axelia kallistamaan.
Axelia kun kallistaa joutuu ylä-T muokkaamaan. Näitä on tehty.

Ile

ranze

Kiitos Ile, taas kerran  :)

Kuinkahan pitkä tarvikerisu tuohon pitäisi olla. Nyt +3 putkilla ei sanottavasti keuli (aika matala kaiken kaikkiaan koko rutku) ja jättöä on kovasti. Mulla on 21" ja 16" midstar navoilla olevat renkaat. 16" varustettuna klassisella 5:00 kuviolla ehkä enemmän hivelee silmää. En tiedä saako noihin levyjarrut vai joudunko hommaamaan vielä uuden renkaan napoineen?

Kiwi

Saa niihin sovitteella levytkin. Pidemmän keulan kanssa 16 etupyörä on aina vähän erikoisen näköinen ja tuntuinen.

ranze

Näin hiljattain täällä palstallakin tuttua rakentajavelhoa. Sain jotenkin kipinää taas edetä. Oon jahkaillut että noilla värkeillä mun pyörästä saisi keulaa pidentämällä chopperin. Mut sitten ei olis pogoa, se nyt vaan on aika tärkeä selättömälle. Pakkobobberi, valurautapannu.

Keulaa on reikattu ja kolmiopalat näyttäis tuovan lisää reikkiä. Siihen yhdistettynä vain +3" putket tuottaa surullisen näkymän. 21" pyörällä ja pilleripenkillä, pienellä tankilla se näytti wannabechopperilta. Ja nyt 16 tuumaisella etupyörällä keulasta sukeltavalta wannabebobberilta.

Nämä porukat on lopulta aika pienet, löysin toiset kolmiopalat samaiselta tyypiltä joka on ostanut minultakin osia. Näillä kai pitäis tulla vähemmän jättöä ja etupyörä tulee lähemmäs. Keulakin nousisi samalla. Pitänee koodailla kalasataman suuntaan, jotain päätyholkkia jäi puuttuumaan. En tiedä pitäiskö tuo keula huoltaakin, öljyt toki vaihdan. Vuotamatonta ei kannata aukoa? Vaihdekepin palautin lyhyeen malliin. Se poliisimallinen tekele on vähän kuin hämmentäisi puurokauhaa.

Päivän positiiviset. Viime talven puuhastelun ja Alavuden reissunkin tiimoilta reviirimerkkaus on miltei nolla. Mut onhan tuolla kiva ajella, joskin raskas vielä tuolla 18 sentin jätöllä.

ranze

Sattuuko kukaan tietämään mikä on Huntin magneton puolan oikea vastus? Ostin pakkauuden mankun, mutta kun koitin katella että mihkä kohtaan asettelis paukkua, niin virtapiiri on aina suljettu vaikka kärjet aukeaa.

Kärjet ei itsessään ota maihin, sammutusjohto on myös suljettu pois, eikä konkkakaan ole syyllinen. Jää puola, joka vastus on 0,4 ohmia siis punaiselta johdolta maihin. Jos mä mittaan pyörässä olevan shovelin puolan, se on 4,9 ohmia.

Vai enkö tajua nyt jotain?  :o

Tämän magneeton joku on ostanut johonkin shovel projektiin ja on jäänyt käyttämättä.

Hessu

Mankun sytkää ei pysty ajoittaa yleismittarilla. On ns. aina maissa, niin kuin ite totesit.
Helpoin ja halvin tapa on laittaa mahdollisimman ohut rakonauha/ tulkinlehti kärkien väliin ja kattoo milloin kärjet alkaa aueta.

ranze