Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Moulinex XLCH

Aloittaja Smokie, 17 toukokuu 09, 11:28:02

« edellinen - seuraava »

Smokie

Höh, onpas ollut tosi tuottelias päivä. Eilen piti mennä nukkumaan kun ajattelin ettei tässä tuu kuin vahinkoa plasman kanssa hääriessä. Alkaa näköjään verottaamaan kun on viikonpäivät paahtanut yötäpäivää, tänään meni iltaan asti ennekuin pääsi yhtään töihin kiinni. Ja kas kummaa, heti ekana plasma palamaan ;D Mulla ei varmaan oo pian tankkia ollenkaan..

Kattoin muuten sen käynnistysvideon statistiikkaa, oli abaut 1700 katselukertaa. Aika hurjaa 8)

Smokie

Ei jumaliste, kun on virta loppu niin silloin tosiaan on virta loppu. Eilinen meni ihan harakoille ja tää päivä menee vissiin jollekkin pelastusarmeijalle. Pänni aika raskaasti, jääkö tämäkin nyt sitten tuosta tankista kiinni koko projekti >:( Kovasti oon tuijottanut pyörää ja jopa tiedän mitä seuraavaksi pitäis tehdä mutta kun ei irtoa, ei sitten millään. Toivottavasti tässä joku ryhdistäytyminen vielä tapahtuu. Muutenhan tää maanisdepressiivisyys olisi aivan hauskaa jos näitten depressioiden yli pääsis jotenkin pikakelauksella ::)

Kun nää hommat nyt menee näin niin taitaa jäädä pari pikkujuttua tekemättä ennen rallia, mm. katsastus. Mitäs veikkaatte, onko mitään selityksen sijaa jos ahtimelta ottaa ketjun pois? Tuo vähän näyttää siltä ettei polizei jaksa ees kysellä mitään kun repii kilven irti.

Mites Mr. R on aikonut hommat hoitaa? Aja meidän kautta niin mitataan sulle katsastukseen sopiva teholappu, voit ajaa sitten mun pyörällä mulle, kuulemma noita ei saisi itte ajella ;D

Smokie

Ei jumaliste ;D Tankki-idea joutui roskikseen ja rupesin väsäämään uutta ja ehompaa 76mm rosteriputkesta! Tilavuuttakin tulee varmaan monta litraa, ainakin 3 joka taitaa justiin riittääkkin ralliin asti, 15km olis matkaa.

Sitten letkut ja pumput kiinni, jos ei toimi niin taitaa tulla ihan aito hätä.

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 27 toukokuu 09, 11:54:50
Mites Mr. R on aikonut hommat hoitaa? Aja meidän kautta niin mitataan sulle katsastukseen sopiva teholappu, voit ajaa sitten mun pyörällä mulle, kuulemma noita ei saisi itte ajella ;D

Enpä ees semmoisia sivuseikkoja oo jaksanut miettiä vielä ja ei taida tarvita miettiäkään kun tän mun kenties elämäni epäonnisimman päivän kruunasi kortin menetys. Nyt vituttais.
A.K.A. Rambe

Smokie

Ei helvetti!! No ottipas ohraleipä. Meikäläinen vielä on siinä vaiheessa että murehdin tielle pääsyä. Kaikenmaailman suoraanjuoksuideat alkaa olla käytetty ja aika juostenkustulta tuo mun pyörä alkaa näyttämäänkin. Tankki tuli tosiaan siitä 76mm RST putkesta + jotain satunnaisia levynpaloja ja onnistuin paikallisesta SS-wermacht sivupisteestä haalimaan rautakypärän. Sitä miten nämä jutut liittyy toisiinsa en vielä tiedä mutta kohta se nähdään. Kuvia ei taida tulla ennen rallia enää.. Tää kiire ja stressi on aivan hirveetä, alan olla aika romuna ja eukkokin alkaa jo naputtamaan. Mutta tuskin enää voi antaa periksi, minä en koskaan anna periksi!!!!

Smokie

Hohhoijaa tätä meisinkiä. Tankki alkaa olla hahmollaan mutta siitä puuttuu semmoisia raivostuttavia parin neliösentin paloja vähän sieltä ja täältä. Oon vielä aamupäivän neiti 1 veen kanssa jumissa, sitten taas alkaa päivän rakenteluölynbialaiset. Tämä rakentelu onkin ollut tällä kertaa sellaista että joku perusmelankoliaan taipuvainen pumppu, esim. Kotiteollisuus voisi saada ihan hyvät biisin ainekset kasaan.

Sen tankin tilavuudeksi taitaa muuten tulla se 3 litraa :-\

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 28 toukokuu 09, 10:31:03
Sen tankin tilavuudeksi taitaa muuten tulla se 3 litraa :-\

No mutta eihän vimosen päälle viimeistellyissä shöyw-pyörissä tuon isompaa tankkia tartte ollakaan.  ;D Eihän niillä ajeta. Vaan tsemppiä, kyllä se siitä valmistuu!
A.K.A. Rambe

Smokie

Alkaa mennä jo heikosti, huvittaa enää istua koneella kuuntelemassa Mana Manaa

Loppuu jo aivan usko >:( Ja kunto! Penkitys (eli koeponnistus) ei olisi enää kovin kaukana mutta paukut alkaa olla loppu.

Raimo-Raato

Mikä on muuten ahtimen välityssuhde? Anyway en suosittele olemaan ketjujen linjalla penkityksen aikana  ;)
A.K.A. Rambe

Smokie

Kampuralta kulmavaihteelle menee 14 / 13 rattaat ja kulmavaihteelta ahtimelle on 1:1 ja ahdin antaa abaut 400cc ilmaa yhdellä pyörähdyksellä. Valinnat tein pitkän harkinnan jälkeen sillä perusteella mitkä rattaat satuin roskiksesta löytämään ;D Jotain mopoajan jäämistöjä.. Pitää sitten muutella kun tietää mihin suuntaan. Inspistä odotellessa ::)

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 28 toukokuu 09, 17:09:29
Kampuralta kulmavaihteelle menee 14 / 13 rattaat ja kulmavaihteelta ahtimelle on 1:1 ja ahdin antaa abaut 400cc ilmaa yhdellä pyörähdyksellä. Valinnat tein pitkän harkinnan jälkeen sillä perusteella mitkä rattaat satuin roskiksesta löytämään ;D Jotain mopoajan jäämistöjä.. Pitää sitten muutella kun tietää mihin suuntaan. Inspistä odotellessa ::)

;D

Alahan pistää läjään että pääsen alueella tyypittämään sitä. Tuun tänään autokyydillä seinäjoelle. Oma rautis jää nyt sit tonne pajan nurkkaan mököttämään ja oottamaan parempia aikoja...
A.K.A. Rambe

Smokie

No katotaan nyt kaatuuko tämä rojekti omaan mahdottomuuteensa vielä ihan loppumetreillä. Vinkkinä muille voin kyllä kertoa että on aika huono tyyli rakentaa jotain typeriä osia ja juoda kaljaa niin kauan että ne alkaa näyttämään hyvältä >:(

Mitä tossa on kavereita pyörinyt niin aika tehokkaasti kuulemma pelaa tuo vastaanotto, tuo pitäis varmaan viedä autolla paikan päälle. Mä en enää tajua mikä täs on ideana. Varmaan mun munat nyt vaan surkastui :-\

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 28 toukokuu 09, 18:21:51
No katotaan nyt kaatuuko tämä rojekti omaan mahdottomuuteensa vielä ihan loppumetreillä. Vinkkinä muille voin kyllä kertoa että on aika huono tyyli rakentaa jotain typeriä osia ja juoda kaljaa niin kauan että ne alkaa näyttämään hyvältä >:(

Ei se huono tyyli ole, paljon huonompi on bolt-on-billet-palikkaa-päällekkäin  ;D
Ehkö hyvä vetää vähän henkeä ja sitten taas jatkaa kun siltä tuntuu. Ei ne väkisellä....vaik olis toi sun peli monen ulkomaanlehden sivuilla, jos sen rallialueelle viet, millä sitten vietkin,  ja vaikka siellä vähän päräyttäisit. Veikkaisin, että olis yksi alueen kuvatuimpia kohteita...harkitse.  8)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Smokie

Prkl Kokkonen, tiedätkö ettei hulluja saa yllyttää ;D

No pitihän mun kerätä vielä luuni ja mennä hitsaamaan tankin kyhäelmä loppuun. Korkki ja letkunippa vielä puuttuu. Harmittaa vaan kun laatu on nyt totaalisesti karannut käsistä. Eipä tää nyt hirveän järkevä projekti oo ollutkaan mutta nyt se on myös melkoisen nolokin. No huomenna selvinnee miten äijän käy, kovin montaa vastoinkäymistä ei enää tarvisi tulla.

Smokie

Oolrait, no laitoin sen kumminkin lyöntiin siihen malliin notta kaikki ideat toimi. Eli pyörä teki tavalliset temput kuten lähti käyntiin, toimi riittävästi että pääsin ajamalla paikanpäälle ja tuo ahdin toimi, mutta vain idean asteella. Kun koneeseen rupes törkkäämään painetta SU oksensi kaiken sisältävänsä bensan etupytyn pakoputken päälle. Ite ralli meni kans aika superahdettuna, sain homman hoidettua päivässä..

Nyt seuraava askel on heittää tuo SU tosi kauas ja ruveta tekemään tuota niinkuin alunperin ajattelin. Tässä kiireessä meni kaikki ihan vituiksi, enkä ole oikein varma oliko se kaiken tämän arvoista. Ehkä ei, mutta tulipa tehtyä....

Jos nyt positiivisia puolia rallista haluaa ajatella niin oli tosi mukavaa tavata livenä fooruminin porukkaa. Jokaikinen täällä häröilevä (tai muut kuin minä ainakin) oli oikeassa elämässä tosi miellyttävä persoona, te olitte ihan oikeasti todella nastaa porukkaa. Myös sinä vanhempi herrasmies jolla on jakautunut persoona, tiedät kuka olet ;D

Nyt alan laskemaan näitä paineta enkä varmaan ruuvaa pyöriä ihan kohta. Voi jumaliste jos joku voi olla täynnä muttereita niin minä olen. Vituttaa kaikki mikä on tehty raudasta ja taidankin seuraavaksi ruveta leikkimään kuralla tai sotkemaan, eli pitäis rapata ja maalata. Mutta thänk juu leidiis änd gentelen, trippi oli aika lyhyt mutta sitäkin intensiivisempi. Over änd out.