Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Moulinex XLCH

Aloittaja Smokie, 17 toukokuu 09, 11:28:02

« edellinen - seuraava »

Smokie

Nyt turvat kiinni!!! :-X

Odotukset on kyllä jotain tuohon suuntaan mutta mua vaivaa vouhutus mitä kuulee jäykkäperän mahtavuudesta ja parhaudesta. Pitää kokeilla onko se niin hyvä ja vakaa mitä puhutaan vai sopiiko se vain ja ainoastaan sellaisille teille missä asfaltti on vielä täysin mustaa.

Mulla olis kyllä loistoidea jousitukseenkin mutta tähän pyörään se ei oikein sovi kun iskarit tulis kiksin tielle. Ja samaten, toi perän vetelyys johtuu varmaan aika pitkälti haarukan kiinnityksestä runkoon. Surkeampaa ei varmaan ole toisen maailmansodan jälkeen nähty >:(

Kiiski

Sorry, pakko jatkaa. Niin muakin vaivaa. Kilometri mukulakivitietä 40 lasissa vastaa Päijänne-ajoa, ainakin välilevyjen ja munuaisten mielestä. Sitten kun muistaa laittaa matalaprofiili renkaan niin aina vaan paranee. Ylläri syvät kaivonkannet ne vasta hyvältä tuntuu ihan kaupunki nopeuksissakin, hyvä puoli, että ne yleensä fiksu oppii kerrasta.
Mutta kuten sanottu tyyli on tärkeetä!

Smokie

Voi tätä valinnan vaikeutta. Alkaa oikeasti jahkututtamaan tuo muutos. Tyylisyistä sitä ei oikein voi tehdä, ainakaan ahtimen kanssa tästä pyörästä ei ikinä tule siroa bobberia. Jouset sopis ehkä tyyliinkin paremmin, ei tosin tuollaiset jouset mitkä nyt on. Ja ajan kyllä hiekkateitä eikä noi maantietkään tääläpäin aina tasaisimmasta päästä ole. Toisaalta, nyt olis tarkoitus laittaa keskitapit joitten kanssa voi varata painoa jaloilleen, siis jos näkee esteen.. Entisten tappien kanssa ei voinut muuta kuin odotella mitä tuleman pitää ja kyllä välilevyt paukkui.

Varmaan on siis sanomattakin selvää etten ole koskaan ajanut jäykkäperällä. Käyköhän täs nyt niin etten ajakkaan ::) No pitää tehdä tuo keula ensin ja sitten kattella tilannetta. Mutta nyt alkaa olla se hetki että pitäis jo tietää.


Piese

Jouset penkkiin ja perä jäykäksi ;D tahtoo sitten tahtomattaan vauhti nousta ku ei tarvi pelätä sitä perkeleenmoista vatkausta mutkassa, näin ainakin oli itellä.

Tosin siitä jousiperästäkin saa hyvän, jos runko on edes sinnepäin suora.

rodchop

Mun mielestä ainakin jousipenkkisenä parempi kuin paskat taikka sellaset iskarit joissa jousto rajattu esim.alle1" joutuu pitää jäykälle säädettynä sitten kun ajaa kuoppaan kovempaa niin pompauttavat stoppari kumin kautta kyllä tosi mukavasti. Itsekin taas stongaa vaihtelen että sais ton pyhänkolminaisuuden kuntoon. (penkki.tapit.stonga) tuntuu olevan niin pienest kiinni milloin      perse puutuu jne... kieltämättä stadin mukulakivet hupaisaa menoo ;D tuntuu että jos ajaa lujempaa niin ei täryytä niin paljoo.
HOG Forever Forever HOG

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 07 maaliskuu 10, 19:59:45
kieltämättä stadin mukulakivet hupaisaa menoo ;D tuntuu että jos ajaa lujempaa niin ei täryytä niin paljoo.
Joo ei täryytä kun on molemmat renkaat ilmassa, nimimerkillä melkein ex-pukevan näyteikkunasta sisään.
Mutta edelleen ei niin paha kuitenkaan kuin vois kuvitella. Eikä tarvii ajaa niin kovaa, kun jo on vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Smokie

Pitää yrittää märehtiä. Voihan tuota perseen kopelointia vielä lykätä, ties vaikka löytyis koeajettavaksi joku jäykkä rassi niin vois muodostaa oman mielipiteen. Nyt olis tälläistä märehdittävää:



Super gasser ???

Raimo-Raato

Suoraan vaan dragsteri tyyliin kunnolla eli keulakulma loivemmaksi, maavara minimiin ja kilpuri tyylinen jäykkäperse. Matala maavara sit rajoittaa sopivasti sitä ettei tuu liian kovaa mutkiin paukutettua.

Mulla ei oo kyllä pannusta mitään pahoja kokemuksia. Jos päällyste on todella kelirikkoinen niin sit alkaa jo vituttaa mutta ei semmoinen jollain jousiperäisellä rautiksellakaan ole mitään nannaa. Kurveissa kun kunnon monttuihin ajaa niin yleensä kuski pyrkii lähtemään eri suuntaan kuin pyörä muttei ole koskaan ihan kunnolla kumminkaan säikäyttänyt. Pannussa toki pitkä keula, lie enemmän painoa kuin rautiksessa ja iso jättö joka tehnee siitä vakaamman kuin rautis. Tiedä häntä...
A.K.A. Rambe

Smokie

Speed demon tyylisuuntaa on ehdotettu muuallakin



Courtesy of yks toinen rampe

Hemuli

Tostahan puuttuu jotain - oliks se näin?  ;D

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Smokie

Siks mä sitä remmiä oon ruvennut harkitsemaankin ;D Mä ajattelin enempi näin



Pitää vielä selvittää pitääkö "tasasella" tyhjätä haalarien riipputaskut vai saako ajaa huoltosarja takataskuissa.

E: perästä tuli liian pitkä...

Kokkonen

Siirsin tästä Kiiskin vastauksen Brittipyöriin, sillä sai mukavan uuden otsikon sinne....
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1542.0

"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Kokkonen

Kyselit aiemmin hammashihnan jatkamista, saksalainen Breco valmistaa hihnoja ja lukkoja niihin



32 mm tais olla kapein, 50 mm löytyy kans.

http://www.whm.net/content/de/news/news-16
Tai www.breco.de
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Santtu

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 07 maaliskuu 10, 21:15:24
Nyt on keventäminen saattanut lähteä jo hiukan lapasesta. Toki prioriteetit on kohdallaan ja ahdin mukana mutta silti epäilen kovasti, että millaisiin aikoihin tuolla oikeasti pääsee. Ja paljonko tuo nyt penkissä kiekaisee, edes aasivoimia?

Smokie

Paljonks menee prosentteja jos laitan tuohon polkupyörän tekniikan ;D Aasivoimista ei tuollaisenaan saa selkoa.

Kiitokset Kokkoselle linkkivinkistä. Katotaan nyt mihin tässä päätyy. Ei ole tuo kevätpörriäinen vielä oikein iskenyt, tai sitten se on. Juurikaan mitään ei kuitenkaan näytä tapahtuvan.