Finnbikers

Tarinaa ja kuvia => Yleistä höpinää => Aiheen aloitti: etelahelsinki - 10 maaliskuu 13, 14:09:07

Otsikko: Indian Thunder 111
Kirjoitti: etelahelsinki - 10 maaliskuu 13, 14:09:07
Uutuus pikkumerkiltä,feikkilättä.......

Indian Motorcycle: Honoring Our Past, Powering Our Future - The Thunder Stroke 111â,,¢ (http://www.youtube.com/watch?v=wx4XcWGgOyU#ws)

Tälläkö maailman valloitukseen?

Ile
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Jack - 10 maaliskuu 13, 15:41:35
Honoring OUR past....my ass... ;D

Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Pekka53 - 10 maaliskuu 13, 16:05:52
Just piti kysyä Jackilta, mitä on mieltä ... Tulihan se sieltä  :D
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: ma^ko - 10 maaliskuu 13, 18:03:26
Lainaus käyttäjältä: Jack - 10 maaliskuu 13, 15:41:35
Honoring OUR past....my ass... ;D

Älä ny, ohan toi ihan yhtä Intiaani ku sun Kwaakku o BSA... tosin Kwaakku ei väitä olevansa Pässi...
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Jack - 10 maaliskuu 13, 18:06:33
Juuri niin, ei väitä... ;D Se on mitä se on, japsi.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: twinspeed - 10 maaliskuu 13, 21:08:02
En tiedä, mistä kawasta on kymysys, mutta väitän silti, että tietyt kawat ovat paljon enemmän BSA, kuin tämä inkkari on joskus ennen tehty inkkari.

Tietyissä kawoissa on/oli ihan sama, aidosta kopsattu, toimintaperiaate (työntötankorivitwini), mutta tämä inkkari vaan feikkaa olevansa sivuventtiillikone.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: ma^ko - 10 maaliskuu 13, 22:06:15
Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 10 maaliskuu 13, 21:08:02
En tiedä, mistä kawasta on kymysys, mutta väitän silti, että tietyt kawat ovat paljon enemmän BSA, kuin tämä inkkari on joskus ennen tehty inkkari.

kyseessä W650 johon tuo "yhtä paljon" pätee varsin hyvin, vaikkei ko kwaakku feikkaakaan... jos kyseessä olis K1 tai W1 ni olishan se enemmän Pässi ku uusio-Inkkari o Inkkari, K1 pohjas varsin suoraan A7-Pässiin.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: twinspeed - 11 maaliskuu 13, 03:09:36
Juu, totta turiset.

Tuollainen W1 tai K1 olis kyllä ylen komia peli, ja kyllä mulle W650kin (tai vaikka W800) sopisi. Mutta tuosta uusioinkkarista en sitten oikein tiedä.

Mikseivät ole käytäneet sivuventtiilitekniikka, jos sellaiselta on kova halu näyttää. Vai ovatko päästönormit ja nykyiset tehovaatimukset niin pahasti sivuventtiilitekniikan tiellä, ettei vaan ole pystytty...?
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Kiiski - 11 maaliskuu 13, 07:15:05
Onhan toi kone ihan sairaan hienon näkönen. Olisko niin että on modifioitu x-wedge? Eli kaiken lisäksi vielä hyväkin.Paremman näkönen se kuitenkin on kuin saman merkin evo-klooni koneet aikasemmilta vuosilta.

Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 11 maaliskuu 13, 08:29:28
Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 11 maaliskuu 13, 07:15:05
Onhan toi kone ihan sairaan hienon näkönen.

Melko lailla samaa mieltä. Tähän mennessä ehdottomasti parasta ruumiilla ratsastus-Inkkaria.

Tekemättä jättäminen olis ollut tyhmää. Niinpä jatkokysymys: millanen tosta olisi pitänyt tehdä, ellei just tollanen?
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Erppa - 11 maaliskuu 13, 09:27:43
Jep, mukavan näköinen motikka. Mainiosti löydetty -40 lukuinen Inkkarin lättäpäämuotoilu, siihen yhdistetty vanhan sarjatuotannon lopettanut puuttuva lenkki, kansiventtiilit, erityisesti työntankojen putket on hienosti esillä. Ja tietysti jotain ihan uutta ja modernia. Kansien rakenne on harvinaisen tyylikäs.

Liekö kaupallinen kikka vai silkkää tyhmyyttä, komea Sport Scout ratakilpuri - 30-luvun lopulta on saanut vuosiluvukseen uskomattomat 1912 !?? Engine fotos ja kuva 24. Mainion näköinen rakkine!

http://cdn.polarisindustries.com/polaris/ind/2013/img/campfire/photo-album/new-engine/old-engine-01.jpg (http://cdn.polarisindustries.com/polaris/ind/2013/img/campfire/photo-album/new-engine/old-engine-01.jpg)

-E
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Jack - 11 maaliskuu 13, 10:30:53
Niin siis mähän otin kantaa vain tohon perinteellä ratsastukseen.
Ja osuu uusioinkkarin runkoon varmasti paremmin kuin pahimmman kilpailijan kloonikone.

Pattihan on varmaan ihan jees, ja unitti niinkuin inkkarissa kuuluu.

Jos se on Wedgestä viritelty, se lienee myös sisuskaluiltaan ja toiminnaltaan käypänen. Vai onko siinä yhtäläisyyksiä Victoryiden pataan? minen näistä moderneista höpötyksistä niin ymmärrä...
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: ma^ko - 11 maaliskuu 13, 10:59:14
Kylhä Inkkarin kuuluu olla unitti, mut toi unitti näyttää risotolta. Mun silmään toi ei ole hieno edes ulkoasultaan, makuasia lienee sekin.

Vihtoriin toi ei koneeltaan kaiketi juurikaan pohjaa, Vihtori ku on öljy/ilmajäähyinen OHC-kone. MaxWedgeenkin yhtenevyys jäänee varsin vähiin, ku eri kulmalla olevat koneet kyseessä, jakopää ratkaisu varsin yhtenevä.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: twinspeed - 11 maaliskuu 13, 14:56:28
Tämä uusi kone on aika paljon saman näköinen, kuin aussien orkkisinkkareihin tekemä kansiventtiilikitti:

(http://www.starklite.com/FORSALE/IMAGES/Ohvn2.jpg)

(http://thekneeslider.com/images/2013/03/thunderstroke-111.jpg)
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: JuhaP - 11 maaliskuu 13, 16:20:37
Komea mylly, mutta tuollahan on vanhan Indianin kanssa yhtä paljon tekemistä kuin nykyisellä Trumpalla on niiden öljyä vuotavien Meriden-betonimyllyjen, mutta mielikuvillahan tässä pelataan.

Eikä Indian ole mikään ihan pikkumerkki, ainakaan taloudellisilta resursseiltaan, kun omistajana on Polaris-Victory.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: etelahelsinki - 11 maaliskuu 13, 19:26:05
Informaatiota alkuvuodelta.

Indian Motorcycle Summit, January 18th, 2013 (http://www.youtube.com/watch?v=snuvFIA9nl8#ws)

Ile
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Pekka53 - 15 maaliskuu 13, 15:25:28
Polariksen tekemän Indianin uusi kone on mielestäni aika hieno. Indianin 1940-53 lättäpäätwinien muoto on saatu hyvin esiin ja työntötankojen suojaputket muistuttavat erehdyttävästi silloisia sivuventtiilien suojaputkia. Kansien rivoitus olisi voinut olla syvempi, mutta jonnekinhan sen venttiilikoneistonkin on mahduttava.

Koska Indianin-merkin olennainen arvo on sen kunniakkaassa nimessä ja historiassa, on luonnollista, että sitä pyritään hyödyntämään paitsi koko pyörän, myös sen moottorin ulkonäössä. Sen sijaan aidon sivuventtiilimoottorin rakentaminen nykypäivänä muussa kuin marginaalituotannossa olisi epämielekästä. Pelkästään palamistapahtuman kontrollointi nykypäivän vaatimukset täyttäväksi sivuventtiilirakenteella olisi varmaan vaikeaa. Joo, tiedän Briggs & Strattonin, mutta luulen, että ruohonleikkureiden päästövaatimukset eivät ole verrattavissa tieliikenteeseen (joku ehkä tietää tästäkin enemmän...).


Indiania on herätelty henkiin jo 90-luvun alusta. Silloinen yritys päättyi surkeasti ja moottorista saatiin muistaakseni aikaiseksi vain puumalli. 2000-luvun alussa Inkkareita tehtiin Kaliforniassa S&S:n evokoneella varustettuna ja kyseessähän oli oikeastaan vain Harrikkaklooni. Kymmenkunta vuotta sitten silloinen valmistaja teki kuitenkin oman koneen, jossa oli mm. pyöreämmät sylinterit ja erilaiset venttiilikopat kuin H-D:ssä, mutta esim. vaihdelaatikot olivat H-D:n laatikon suoria klooneja. Kaikkiin noihin verrattuna uusi yhtenäismoottori on ihan omassa sarjassaan, mitä tulee "inkkarimaisuuteen".

Siinä Jack on tietysti oikeassa, että promotekstin puhe MEIDÄN perinteistämme on pelkkää mainosmiesten höpötystä, eihän Polariksella ole mitään tekemistä alkuperäisen springfieldiläisen valmistajan kanssa.   



Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: flhx - 22 maaliskuu 13, 04:05:13
Tuli nähtyä tuo pata livenä Daytonassa, melkonen möhkäle. Yllättävän isokokoinen ja leveä paketti mielestäni. Tai sitten vaan hämäsi kun ei ollut runkoa jne ympärillä...Oli kiinni konepukissa Inkkarin ständillä, pata hohkasi vielä lämpöä joten oli mitä ilmeisemmin koekäytelty.harmilisesti paikalla sen verran myöhään että ständiä jo purettiin joten ei nähnyt laitteen käyvän jne. On se hienoa että Inkkaria taas yritetään saada henkiin, mitään haudanryöstämisen meininkiähän tässä ei oo. (krhöm, köh köh, mten sattuikin yskittämään just nyt...)
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Juhana H - 22 maaliskuu 13, 21:23:32
Joo, ko kapistus ois kaikesta huolimatta ollut mielenkiintoinen kuullakin.
Uskoa tänkertaiseen tulemiseen ei oo ihan hirveästi.
Mutta kuriositeettina kuitenkin .

Tulihan sitä aikoinaan joutua känöset Henderson-Excelsiorin bileissä ,
sekä oikein koeajettuakin moinen :)

Vertaus uusio Trumppaan on sangen oikea,
eihän silläkään vanhan kanssa ole muuta yhteistä kuin nimi.

Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 04 elokuu 13, 20:54:57
Tommosia ne ny sitte on.

http://www.indianmotorcycle.com/en-us/motorcycles (http://www.indianmotorcycle.com/en-us/motorcycles)
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Spöke - 04 elokuu 13, 21:22:40
Toi kiuas on musta hieno, mut mitä helvettiä ne on kyhänneet siihen ympärille? Kamalia kötöstyksiä.
-Spöke-
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: twinspeed - 04 elokuu 13, 22:38:32
Luvalla tai luvatta sanottuna, niin kyllä toi motti ihan helvetisti näyttää X-wedgeltä. Oli siis tekniset ominaisuudet kuinka erilaiset tai samanlaiset hyvänsä. Ainoastaan hiukan on pyöreempi venttiilikoppa tossa inkkarin versiossa.   

Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: JKKo - 04 elokuu 13, 23:24:13
Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 04 elokuu 13, 22:38:32
Luvalla tai luvatta sanottuna, niin kyllä toi motti ihan helvetisti näyttää X-wedgeltä. Oli siis tekniset ominaisuudet kuinka erilaiset tai samanlaiset hyvänsä. Ainoastaan hiukan on pyöreempi venttiilikoppa tossa inkkarin versiossa.   



Inkkarin koneessa on vaihdelaatikko yhtä puuta koneen kanssa, x-wedgessä ei. Eikä noita moottorin puolisia osia kuvista vertaillen löydä osaa, joka olisi vaihtokelpoinen.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: ma^ko - 04 elokuu 13, 23:49:27
Hyvin vastaavia ratkaisuja löytyy molemmista, mut eri sylinterikulma, eri tilavuus, toinen erillismoottori ja toinen yhtenäiskone... missään tapauksessa ei voi puhua samasta koneesta millään osin, rumia kyllä molemmat, toi monen kehuma polariksen metsäliitto(=111) on lähinnä kornin näköinen mun silmään, noi melekeen jäähdytysrivotetut melekeen flathead venakopat on hirveet.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Kiiski - 06 elokuu 13, 19:46:01
No on se mun silmään hienompi kuin moni muu rumempi, siis toi kone. Eikä noi kokonaiset pyörätkään ihan hirveitä ole, jos verrataan Victoryyn tai vaikka twincam/evo aikakauden vehkeisiin.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: ma^ko - 06 elokuu 13, 20:11:08
Onhan se ilmeisen onnistunut design visuaalisesti, koska niin moni pitää sitä hienona. Pyörät nyky-stocki-cruisereiksi ihan ok, ei siltikään herätä mitään omistamisen halua. Kone ei kuitenkaan mun silmään ole hieno, ei edes EVO:on tai TC:hen verrattuna.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Kiiski - 06 elokuu 13, 21:54:15
No mikä herättää? Mä voisin harkita merkin vaihtoa tollaseen nyt, tilanne saattaa olla toinen vuoden tai parin päästä kun niitä riittää joka niemeen ja notkelmaan.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: ma^ko - 06 elokuu 13, 22:48:41
En mä tiedä mikä herättää, mikä milloinkin, mut ei oikeestaan mikään uusi. Evolavirus on mulle vähintäänkin riittävän tuore tuttavuus vielä. Rocket III miellyttää jollain tapaa mun silmää uusist, siit sais pienil muutoksil ihan hyvän näkösen mun silmään, mut siin on überdorka ääni.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Erppa - 26 elokuu 13, 09:40:17
Toisin kuin aiemmat valmistajat, Polaris on ladannut raskaalla kädellä inkkariin. Kovat on kyllä haasteetkin.

http://economictimes.indiatimes.com/news/international-business/polaris-industries-a-midcap-for-daredevils-only/articleshow/21962772.cms?intenttarget=no (http://economictimes.indiatimes.com/news/international-business/polaris-industries-a-midcap-for-daredevils-only/articleshow/21962772.cms?intenttarget=no)

-E
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: ma^ko - 09 syyskuu 13, 19:20:23
Onhan toi ainaki suht iso prätkä, uuteen softailiin verrattuna 20cm pidempi ja 10cm enempi akseliväliä... Rocket III:seenki 10cmm enempi pituutta ja viitisen senttiä akseliväliä. Isohko mopedi.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: ezmo - 12 syyskuu 13, 07:50:50
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 09 syyskuu 13, 19:20:23
Onhan toi ainaki suht iso prätkä, uuteen softailiin verrattuna 20cm pidempi ja 10cm enempi akseliväliä... Rocket III:seenki 10cmm enempi pituutta ja viitisen senttiä akseliväliä. Isohko mopedi.

näin. Tässä se HD on valovuoden jäljessä. Jos itse haluaisin ISOA pyörää, ei sitä HDn katalookista löydy.  183 ruoto saa HDt näyttämään lyhyiltä ja kaikin puolin pieniltä, oli matkalehmä katteilla tai softis. Se siitä muuks muutu, jos runko on snadi.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: twinspeed - 12 syyskuu 13, 08:57:50
Niin, JOS haluaisin ISOn pyörän, mutta kun omakin ruoto taitaa jäädä alle tuon 183.... ;) ;D
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 12 syyskuu 13, 09:29:40
Lainaus käyttäjältä: ezmo - 12 syyskuu 13, 07:50:50
Jos itse haluaisin ISOA pyörää, ei sitä HDn katalookista löydy. 

Meiltäpäin löytyy lääkkeitä tämäntyyppisiin ongelmiin...
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: ma^ko - 12 syyskuu 13, 10:07:13
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 12 syyskuu 13, 09:29:40
Meiltäpäin löytyy lääkkeitä tämäntyyppisiin ongelmiin...

Pitkä ei välttämättä ole iso... tsopperit o yleensä varsin ruipeloita ollaksee isoi pyörii...
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: ss454 - 12 syyskuu 13, 13:40:05
Lainaus käyttäjältä: ezmo - 12 syyskuu 13, 07:50:50
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 09 syyskuu 13, 19:20:23
Onhan toi ainaki suht iso prätkä, uuteen softailiin verrattuna 20cm pidempi ja 10cm enempi akseliväliä... Rocket III:seenki 10cmm enempi pituutta ja viitisen senttiä akseliväliä. Isohko mopedi.

näin. Tässä se HD on valovuoden jäljessä. Jos itse haluaisin ISOA pyörää, ei sitä HDn katalookista löydy.  183 ruoto saa HDt näyttämään lyhyiltä ja kaikin puolin pieniltä, oli matkalehmä katteilla tai softis. Se siitä muuks muutu, jos runko on snadi.

Ehkä sille on syynsä, että HD:n mainoksissa mopoa ajaa yllättävän usein nainen. Itse sentin tarkkuudella samaa pituutta ja tällaisella pitkänmatkan juoksijan jaloilla on hankala kyllä tuntea pyörä isoksi. Onko toi willyG sitten niin pieni vai miksi tätä asiaa eivät siellä rapakon takana tiedosta.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: ezmo - 12 syyskuu 13, 14:26:20
Lainaus käyttäjältä: ss454 - 12 syyskuu 13, 13:40:05
Lainaus käyttäjältä: ezmo - 12 syyskuu 13, 07:50:50
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 09 syyskuu 13, 19:20:23
Onhan toi ainaki suht iso prätkä, uuteen softailiin verrattuna 20cm pidempi ja 10cm enempi akseliväliä... Rocket III:seenki 10cmm enempi pituutta ja viitisen senttiä akseliväliä. Isohko mopedi.

näin. Tässä se HD on valovuoden jäljessä. Jos itse haluaisin ISOA pyörää, ei sitä HDn katalookista löydy.  183 ruoto saa HDt näyttämään lyhyiltä ja kaikin puolin pieniltä, oli matkalehmä katteilla tai softis. Se siitä muuks muutu, jos runko on snadi.

Ehkä sille on syynsä, että HD:n mainoksissa mopoa ajaa yllättävän usein nainen. Itse sentin tarkkuudella samaa pituutta ja tällaisella pitkänmatkan juoksijan jaloilla on hankala kyllä tuntea pyörä isoksi. Onko toi willyG sitten niin pieni vai miksi tätä asiaa eivät siellä rapakon takana tiedosta.

Jepu samaa ihmetellyt. Samoin miehet ovat sen lyhyen naisen mittaisia. Näyttävät sopusuhtaisilta kyllä niissä. Meeppä messuille istuun Softailin päälle ja kato kokonaisuutta pelistä sivulta... Oho, onks tää Monkey... Monissa HDssä forwardit jää rumasti sojottamaan rungon ja eturenkaan väliseen tyhjään tilaan, mjoka musta sotkee kaunista sivusilhuettia.. Eli ton verta se runko vois olla pidempi vähintään, että jalat jää rungon sivulle, ei eteen.

Niin ja tossa 2 kuvaa liitteenä, tonen on musta sopusuhtainen, ja toinen näyttää Monkeyltä... Olenko menettänyt suhteellisuuden tajuni, ehkä olen ehkä en...

Musta elämme kohta HD MoCon ratkaisun hetkiä, käykö sille, kuin Nokialle, joka markkinajohtajana sokeutui omaan illuusioonsa eikä reagoinut iPhonen markkinoille tuloon riittävästi. Joka vuosi lanseerattavat kosmeettiset muunnelmat yli 10v vanhoihin osiin ei voi kauaa jatkua. Tarvitaan jotain radikaalimpaa. Maksoi mitä maksoi, sillä kohta ei ole enää millä rahoittaa R&Dtä uuden isompirunkoisen big twin pyörän kehittelyyn.

Niin kauan, kun HD tuottaa näitä pieniä pyöriä, ajan iloisena rehellisesti pienillä vanhoilla.... ;)


(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/15/2008_Harley_Davidson_FXSTC_Softail_Custom_.jpg)
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Jack - 12 syyskuu 13, 15:18:46
Lainaus käyttäjältä: ezmo - 12 syyskuu 13, 14:26:20




Niin ja tossa 2 kuvaa liitteenä, tonen on musta sopusuhtainen, ja toinen näyttää Monkeyltä... Olenko menettänyt suhteellisuuden tajuni, ehkä olen ehkä en...



jep, oot menettänyt suhteellisuuden tajusi.  ;D

Toi mikä susta näyttää monkeyltä on melkeen ok, ja toisessa taas on kuskilla liian iso pyörä/ tapit liian edessä/tappijalka kuski

Ja ostakaa ihmeessä niitä inkkareita, jos se kerran on sopiva fillari, mokomakin möhköfantti.

nimin. tappijalkanen tumppi
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Tuomo - 12 syyskuu 13, 19:34:04
Mulle oli kyllä uutta että mopon ostoprosessissa käytetään peiliä apuvälineenä.

Mitä tulee uuden Inkkarin muotoihin, niin mun silmään etulamppu harjanteineen sekä katteellisen mallin kate ovat onnistuneita, siis koneen lisäksi. Tökkiviä puolestaan ovat runko siltä osin kuin se bensatankin etupuolelta näkyy. Sekä takaosan "loksun- öljytankin - ketjusuojan" laaja yhtenäinen pinta.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Lyytinen - 12 syyskuu 13, 20:14:33
Ylemmällä ajaa monta kertaa pitempiä siivuja kuin alemmalla. Itse asiassa melkein persiistä lentää tähtiä niinku sarjakuvissa kun miettiikin alemmalla ajamista. Ja jos nyt suoraan sanotaan, niin ei ole kovin katu-uskottavan näköistäkään ;D
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Pekka53 - 12 syyskuu 13, 21:36:53
H-D:llä on ollut muutamia vähän vaikeampia vuosia takana, mutta en usko, että sille on käymässä kuin Nokialle. Motor Companyn 110-vuotiseen historiaan mahtuu monta nousu-ja laskukautta ja aina se on niistä selvinnyt. Vaikka kenenkään ei tietysti pidä jäädä lepäämään laakereillaan, niin mielestäni H-D:n kannattaa juuri pysyä perinteissään, eikä lähteä uudistamaan mallistoaan liian radikaalisti. Silloin se voi menettää uskollisia asiakkaitaan ja joutuu suoraan kilpailuun niin japsikustomien kuin Polariksen tuotteiden kanssa. No, erityisesti tulevaisuuden ennustaminen on vaikeaa, kuten Ahti Karjalaisella oli tapana sanoa ... :)
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: twinspeed - 13 syyskuu 13, 04:15:15
Niin, eiköhän harrikan pitkän historian salaisuus ole, se, ettei olla oltu etunenässä kaikkien uudistusten (haihatusten ;)) toteutuksessa, vaan että harrikka on koittanut pitää kiinni siitä, mikä hyväksi on havaittu.


Olisko nyt kuitenkin tilausta jonkinlaisen GIANT-mallin esiinmarssille ;D


By the by, olis kiva nähdä kuva, jossa vanha inkkarin Chieffi ja uus Chieffi olis vieretysten. Meinaan, saattaapi olla pientä kokoeroa havaittavissa. Hittolainen kuitenkin, kunen löytänyt moista kuvaa.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: ezmo - 13 syyskuu 13, 07:29:16
Kunhan siinä on 45 asteen ilmatwini niin kyllä musta iso ostajakunta ottaa vastaan sen ympärille rakennetun isomman pyörän.  Moottoriuudistuksistahan ollaan aina herneilemässä, ei muuttuneista rungoista, vai? Big Bob vaikka ison pyörän nimeksi. Lootaa vois viedä kauemmas moottorista, näin kasvanut tila saisi funtionaalisuutta tyhjän tilalle. Pidennetty runko mahdollistaisi myös matalemman istumakorkeuden, tarvittaessa. Tunne istua pyörässä, ei pyörän päällä korostuisi. Mitään antifunktionaalista uuden Inkkarin kaltaisia peitelevyjä ei missään nimessä saa kylkiin laittaa. Bigtwinien bensatankki on mielestäni aina peittänyt HDn rokkerboxeja liian paljon. Tankkilinjan nostolla saisi pyörään enenmmän ison pyörän tuntua ja moottori kokonaisuudessaan ois nähtävillä.

Yllä peilautuu omat mieltymykset pyörästä, mutta varaosakatalookia selatessa löytyy yhtymäkohtia isommankin ostajakunnan tarpeista, barebonesit, extended footpeg accessories, megagiga apehangers yms tuotteet, millä muutetaan pyörää isomman tuntuiseksi.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Jack - 13 syyskuu 13, 08:32:52
Lainaus käyttäjältä: ezmo - 13 syyskuu 13, 07:29:16

Yllä peilautuu omat mieltymykset pyörästä, mutta varaosakatalookia selatessa löytyy yhtymäkohtia isommankin ostajakunnan tarpeista, barebonesit, extended footpeg accessories, megagiga apehangers yms tuotteet, millä muutetaan pyörää isomman tuntuiseksi.

tyypillisiä nyypän fillariin asentamia "kromikotkia"  ;D

Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: flhx - 23 syyskuu 13, 06:34:09
Viikonloppuna tuli luettua paikallisessa kahviossa Edmonton Journalia, siina oli pieni artikkeli uusista Inkkareista. Edmontonilainen Cycle Works oli valittu yhdeksi neljasta (vain??) diilerista Kanadassa. Muut ovat Calgaryssa, Torontossa ja Montrealissa. Artikkelin mukaan Polaris haluaa avata 120 - 140 diileria Pohjois-Amerikassa(siis USA ja Kanada) muutaman seuraavan kuukauden aikana. (hiukan harmilisesti tosin talvi pukkaa paalle joten kovin monessa paikassa tuskin paastaan demo-ajoja jarjestamaan ennen kevatta...kuinkahan moni mahtaa uuden Inkkarin ostaa ilman koeajoa?)

Malleja on talla hetkella kolme: Classic, Vintage, Chieftain. (Tassa kohtaa ei voi olla hymyilematta noille mallinimille...haudanryosto huudettu...heh)

Lehden mukaan Edmontonin Cycle Works on elokuun alusta alkaen myynyt ennakkoon 20 uutta Inkkaria.

Sinansa tuollainen laite ei juurikaan kiinnosta noin niinkun ostomielessa mutta jos satun eksymaan Biketoberfestille tai Bike Weekille Daytonaan niin taytyy toki kayda tuollaiset katsomassa oikein livena, viimeksihan nahtiin Kangasalabamalaisen matkakumppanin kanssa vain pelkka Inkkarin kiuas, lampimana koekaytoista tosin.

OT:na tahan kohtaan etta Albertan osavaltiossa nakyy yllattavan paljon Victoryja etta sinallaan Edmonton saattaa olla otollista maastoa Polariksen uudelle tuotokselle.(Esim Floridassa noita Victoryja ei mitenkaan jarjettomasti nay, henk.koht olen sita mielta etta se on pelkastaan hyva,nuo keksinnot kun ovat aivan saatanan rumia. Sinallaan ei siis ihme etta A.Ness iski katensa siihen soppaan, ko. herran kasista kun on lahtenyt eraat maailmankaikkeuden kammottavimmat motskariviritelmat)
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: twinspeed - 23 syyskuu 13, 10:17:18
American Iron -Magazinessa on isohko juttu uudesta inkkarista testiajoja myöten. He saivat preproduction mallit kaikista kolmesta testiin.

Hauska juttu on, että löysin kuvan vanhasta ja uudesta inkkarista: nimittäin, jutun ekalla sivulla 1948 Chieffi ja uusi 2014 Chief ovat vieretysten. Kokoero on hämmästyttävä!

Buzz Kanter, jutun kiorjoittaja, pitää uudesta inkkarista. Ei ehkä ihme, kun ovat saaneet pyörät koeajoonkin. Kanter pitää koko moottoripyörästä ja sen moottorista, ääni mukaanlukien. Vääntöä ja voimaa on riittävästi koko kierrosalueella. Kanterin mielestä voimanlähteen pakoäänet ovat parasta, mitä mistään Amerikkalaisesta moottorista vakiona lähtee.

Mikään osa-alue ei näy tuottavan pettymystä ainakaan Kanterille.

Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: flhx - 08 lokakuu 13, 05:38:48
Floridan puolella poikkeamassa, paikallinen motskarialan tuttu kertoi etta Inkkarilla tuntuu olevan melkoisesti toimitusvaikeuksia. Eras hanen tuttunsa oli vaihtanut Heritagensa uuteen Inkkariin, uuden pyoran toimitusaika oli kerrottu mutta se lykkaytyi jatkuvasti eteenpain, "kahden viikon paasta"lupauksien saattelemana. Lienee odotellut jo kohta lahemmas parisen kuukautta pyoraansa.

Sama diileri oli myynyt koeajopaivien yhteydessa n. nelisenkymmenta Inkkaria, tuo tuttuni kertoi etta lansirannikolla ja Arizonassa on parikin diileria myynyt samanlaisten paivien yhteydessa 150kpl fillareita. Mutta ongelmaksi muodostunut se etta pyoria ei saada toimitettua asiakkaille. Lieneeko myyntiverkosto rakennettu niin hataisesti etta tuotanto ei ole pysynyt perassa vai lanseerattiinko laite liian aikaisin ennenkuin oli kaikki osa-alueet loppuunmietitty. Hiukan tosin ihmetyttaa jos Polariksen kaltainen firma kompastuu amatoorimaisesti tuollaisiin virheisiin. Ymmartaa toki etta pyora halutaan lanseerata nopeasti mutta jos myynti vs tuotanto alkaa kusta heti kintuille niin riskina on etta asiakkaat valitsevat jotain muuta tilalle.

No, jos satun viela Biketoberfestin aikaan olemaan maisemissa niin taytyypa menna hammastelemaan mika on tilanne Inkkarin suhteen kyseisissa kemuissa.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: flhx - 09 lokakuu 13, 00:48:49
Kavasin Inkkari-diilerilla, nelja pyoraa myymalassa joista kaksi oli myyty. Joten oli hyvaa tilaa kierrella myymalassa...Alkaen hinnat 18K taalaa. Yhtaan koeajopyoraa ei ollut tarjolla, joskin myymalan hahmo lupasi parin viikon sisaan sellaisen jarjestaa, kayn kokeilemassa jos olen maisemissa/ehdin. Vaikutti Inkkari aika isolta pyoralta, niinkuin onkin jo kommentoitu. Ja pitkat toimitusajat vahvisti myos diileri, 30-40pv. (virallinen selitys eli saanee lisata ainakin sen pari viikkoa...).  Eli tuotanto ei pysy perassa talla hetkella. Siis heti alotuksessa. Nelisenkymmenta pyoraa oli tama diileri myynyt tosiaan ennakkoon kuten tuttuni tiesi kertoa.

Inkkari-diileri hoiti myos Victoryn myyntia, kertoi etta ei ole mennyt niin hyvin kaupaksi kuin Polaris olisi tahtonut eika ole pystynyt kilpailemaan Harleyn kanssa. Siksi Inkkari tuotiin kisaan mukaan. Victory kuulemma olisi mahdollisesti enemman siirtymassa performance-puolelle ja Harleyn kanssa kilpailu jatettaisiin ehka joskus tulevaisuudessa enemman Indianille. Nakemani perusteella sanoisin etta viela on pitka tie edessa ennenkuin Harleyta tosissaan Indianilla haastetaan, siihen ei riita nykyiset kolme mallia. Eika tuotannon aloitus kovin lupaavalta tunnu jos pyoria ei saada asiakkaalle.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Hemuli - 09 lokakuu 13, 09:22:16
Voi myös olla että pitkät toimitusajat on osittain tietoinen valinta Polariksen hallitukselta. Sillä pidetään yllä mielikuvaa merkin haluttavuudesta ja loitsitaan pelkoa yleisöön tyyliin "tilaa nyt tai jäät ilman". Moni varmaan muistaa kuinka vielä 90-luvulla H-D:takin joutui odottamaan pahimmillaan kuukausia ja valmistajan suositushintojen päälle kukin diileri lätkäisi ihan omantuntonsa mukaan lisää hintaa - ja kauppa kävi.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Natking - 16 lokakuu 13, 22:01:53
Tuli viime viikonloppuna ihmeteltya tommosta oikeen livena Barber museolla Alabamassa.
Ei se nyt ihan kauheen nakönen ollut. Moottorikin näytti aika sopusuhtaselta kun se oli siinä pyörässä paikallaan.
Enska puolella oli vaan aika saatanallisen kokonen ilmaputsari, mut se varmaan johtuu suurimmaks osaks EPAn vaatimuksista etta saadaa ääniä poijes?
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: flhx - 21 lokakuu 13, 20:59:33
Uus Indian koeajettu. Sain alle Chieftainin joka siis kallein noista kolmesta mallista, 23K taalaa. En menny Biketoberfestin demo rideihin vaan tanaan ma kavin Daytonan diilerilla ottamassa sen heidan ainoan demopyoransa kokeiltavaksi. Will, myyja jonka kanssa olin ollut jo ennen Biketoberfestia jutuissa ja joka oli luvannut Inkkarin kokeiltavaksi lahti Victorylla edelta ja itse Indianilla perassa.

Satulaan istuessa totesin etta vaikka pyora on aika pitka ja iso verrattuna Harleyhin niin tassa oli kummallisen ahtaan tuntuinen ajoasento. Ja itse olen vain 180cm joten voisin olettaa etta jollain 185-190cm pitkalla ajoasento voi tuntua aika hammentavan ahtaalta pyoran muuhun kokoon nahden. Kadet olivat hyvassa asennossa suht levealla ohjaustangolla samoin jalat hyvalla kohdalla olevilla astinlaudoilla, mutta satula olisi saanut olla mielestani usemman sentin taaempana. Muuten pidin ajoasennosta, ohjaustanko ja astinlaudat paremmin paikallaan kuin Electrassa, kahvat olivat suoremmassa ja tuntui etta kadet menivat ainakin minulla heti varsin luonnolliseen asentoon. Tuo satula vaan tuntui hiukan oudolta, omituisen kulmikkaan tuntuinen se osa joka tuli alaselan kohdalle, samoin tosiaan tuntui etta istui liian edessa. Ohjaustangossa ja astinlaudoissa olisi hyvin ollut allekirjoittaneen raamilla varaa siihen etta satula olisi ollut hieman taaempana.

Laitteen kaynnistaminen hoituu tankin paalla olevalla painonapilla eli mm. allaolevasta vuokra-Buickista tuttu ja kateva ns.Keyless entry on tassakin, joten kannattaa varmistaa pyoran jonnekin parkatessaan etta "avain" on mukana vaikka farkkujen taskussa eika sivulaukussa niinkuin koeajopyorassa oli...Liikkeellelahto oli helppoa, vaantoa sopivasti ja jotenkin tuo oli hiljaisissa vauhdeissa paljon parempi kasiteltava kuin oma Street Glide. Tuntuu olevan ohjauskulma paremmin kohdallaan,Glidella valilla tulee hitaassa ajossa helposti lievaa kiemurtelua ja hitaissa kaannoksissa valilla tulee tunne siita etta etufillari tavallaan yrittaa kaatua alle. Vaihdeloota oli hyvin Harleymainen, reipas kolahdus kun potkaisin vaihteen sisaan, vaihteet vaativat hiukan voimaa mennakseen paalle(saattaa toki hiukan notkistua kilsojen myota, demopyoralla ei kovin paljon ollut maileja alla) mutta olivat tasmallisen tuntuiset, tunsi hyvin etta vaihde meni paalle.

Vilkun kaytto vaati hiukan totuttelua Harleyhin tottuneelta, se kun on japsi/euromallisesti vasemmalla puolella ja samalla vivulla hoituu vasen ja oikea vilkku ja painamalla vipua vilkku kytkeytyy pois paalta. Mittaristo on digitaalinen keskella jossa infot ja kaksi analogista mittaria sivuilla nopeudelle ja kierrosluvulle. Tuota infotaulua oli hiukan hankala erottaa Floridan auringonpaisteessa vaikka sen kirkkautta sai saadettyakin,hiukan hankalasti tosin valikon kautta. Samoin vapaan merkkivalo oli hiukan erikoinen, siina oli pieni viive ennenkuin se syttyi, vaihteisto viela Harleymaisesti vaati hiukan etsiskelya etta loysi tuon vapaan. Toki tuossakin tilanne saattaa parantua mailien myota.

Laite oli taysin vakio, kulki ihan pirteasti mutta ei ihan niinkuin olisin kuvitellut 111 kuutiotuumaisesta. Persdynolla vaittaisin etta oma maltillinen touringviritteinen 95cid Street Glide pieksisi tuon kiihtyvyydessa. Ajaminen oli kuitenkin helppoa ja Willin painaessa edella mantereelta Daytona Beachin puolelle Seabreeze-siltaa pitkin sai laitteella suht helposti 60 mailia tauluun. Ihan sopivasti kun nopeusrajoitus oli 35...Will oli ensin pyorayttanyt pikkulenkin parilla pikkukujalla ja kun naki etta allekirjoittaneella tuntuisi Inkkari pysyvan lapasessa niin antoi suht vapautuneesti Victorylleen kaskytysta, meno oli mukavan reipasta. Jarrujakin paasin kokeilemaan kun alkuasukas pikkuchevyllaan  kiilasi minun ja Willin valiin eraalla suoralla, hvyin tuntuu inkkari hidastuvan ja ohitus meni mukavasti kun tipautti pykalaan pienemmalle ja kaansi kahvaa.

Pyora oli tukevan tuntuinen ajaa ja sisalsi jo vakiona jonkinlaista ekstraa, mm kahvat ja painonappienkotelot olivan kromatut ja tuulilasia pystyi sahkoisesti saatamaan 4 tuumaa. Eli ei maailman kallein puolivalmiste kuten HD. Toki kaikkea ekstrapalikkaakin saa, mm paremmin hengittavaa pakoputkistoa jne.Esitteessa oli jo kiitettava maara erilaista kraasaa jota voi ostaa uuteen fillariinsa.

Moottori tuntui toimivan hyvin, oli kuulemma taysin vakio, aanetkin olivat vakiovaimentimilla varsin mukavat. Jollain tapaa sympaattista oli etta mekaanisia aania tuntui ajossa kuuluvan jonkun verran, ilmeisesti venttillikoneiston puolelta kuului lievaa kolinaa valilla. Mielestani jollain tapaa kuului asiaan, ei ollut mikaan hajuton ja mauton ajokokemus vaan kuuli etta moottorissa tapahtuukin jotain.

Parinkymmenen minuutin koeajo oli aivan liian nopeasti ohi, kuten Willille sanoinkin niin kylla talla mielellaan painattaisi vaikka heti taalta Daytonasta Florida Keysin lapi Key Westiin. Oma mielipiteeni muuttui hieman tuon koeajon myota, olin aika skeptinen siita etta kuinka tuo Inkkari-viritys on onnistunut kun yrityksia on jo vuosien varrella ollut monta. Nyt olen kuitenkin sita mielta etta jos vaan Inkkari saa tuotantonsa kohilleen eika pyorista loydy mitaan isompia lastentauteja niin jonain paivana tuo voisi hyvinkin olla varteenotettava kilpailija Harleylle. Ajoltaan mukava ja hyvin toimiva laite, eika hullumman nakoinenkaan varsinkin Classic ja Vintage, taman Chieftainin kate vaatinee hieman totuttelua ennekuin sita voi kauniiksi sanoa...

(editoin juttua jossain vaiheessa ja pistan parit kuvat, nyt on kiire 2 taalan oluelle Beaver Bariin, lampoa kun on 28c ja aurinko paistaa)

Pikainen editointi ja alla muutamat kuvat:

(https://lh4.googleusercontent.com/-LRsWGVkMoz8/Umcqtvhpf8I/AAAAAAAAImY/s5okQf8jfHk/w640-h480-no/DSC01083.JPG)

(https://lh6.googleusercontent.com/-FHdPkXherj4/Umcqw51ik6I/AAAAAAAAImg/66O3UsAs72E/w640-h480-no/DSC01084.JPG)

(https://lh6.googleusercontent.com/-7_8WTq1Mqq8/Umcq1L35VbI/AAAAAAAAImo/3mXo-yFHrss/w640-h480-no/DSC01085.JPG)

(https://lh4.googleusercontent.com/nIzNfLFRyxPpK5MH935IVWtPEMl_DaCy-gvJexyFW2c=w640-h480-no)


Diilerin kalustoa, kaikki jo myyty demo-pyoraa lukuunottamatta.

(https://lh3.googleusercontent.com/-_ngZJqWk6u0/UmcqrZb199I/AAAAAAAAImI/hmpOFd6QPUQ/w640-h480-no/DSC01080.JPG)

(https://lh6.googleusercontent.com/-7ycdTo3APdc/UmcqrW-Is-I/AAAAAAAAImM/wqVQbLx0tLs/w640-h480-no/DSC01081.JPG)

(https://lh5.googleusercontent.com/-GtxtSRnreeA/UmcqrjzGhGI/AAAAAAAAImQ/7IJeSYNHXBc/w640-h480-no/DSC01082.JPG)
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: ezmo - 23 lokakuu 13, 09:56:46
Noi kuvat vahvistaa sen, mikä promokuvissa häikkäs... Rungon tukipalkki/levy tms. ohjainputken takana tankin alla on musta jotenkin ajattelematon alue. Ihan kuin ois aika loppunut suunnittelussa kesken tai jotain. Kyllä valo saa paistaa läpi pyörästä sivulta katotttuna....  Samoin tankin pienuus sivuprofiilissa korostuu näissä kuvissa.... Tulee mieleen 535 virago... Muuten alkaa muihin "epäkohtiin" silmä tottua....
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Nuppe - 23 lokakuu 13, 20:28:02
Hieno homma että moiseen projektiin on lähdetty - mutta otsafinnit puhkeilevat siitä syystä, että näissäkin kuvissa on nähtävissä honda-vihtorin osaa, mm pelkääjän jalkatapit. Luonnossa nähtynä otsafinnejä puhkeilis varmaan enemmänkin...Myönnän pikkusieluisuuteni mutta näin se vaan on!

Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 24 lokakuu 13, 09:06:18
Makuasioitahan nuo, yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, kolmas nykyään jopa isästä.

Henkilökohtaisesti mua eivät kiinnosta metriäkään sen paremmin uudet Harrikat kuin Inkkaritkaan. Silti olen sitä mieltä, että H-D kaipaa kipeästi kelvollista kilpailijaa itselleen.

Kiinalaisista ja Victorystä ei varteenotettaviksi kilpailijoiksi ole, mutta tää Inkkariviritys on kokonaisuutena aika hyvin alueella. Siksipä toivon vilpittömästi, että Istuva Härkä vaihtaa rauhanpiipun sotakirveeseen ja näyttää Custerille kaapin paikan.

Kiitämme jäsen flhx:ää ansiokkaista tilanneraportoinneista!
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Jack - 24 lokakuu 13, 10:50:32
OT Istuva Härkä, Hullu Hevonen ja Gall näytti kaapin paikan Custerille ja pojille jo Little Big Hornissa.

Ne on ne jäljelle jääneet sinitakit jotka pitää lyödä  ;D
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: flhx - 12 marraskuu 13, 23:04:11
No kylla ny suomi inkkarifanien kelpaa:

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/legendaarinen+indian+saapuu+suomeen/201311564385?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_content=Versio1&utm_campaign=Boksi (http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/legendaarinen+indian+saapuu+suomeen/201311564385?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_content=Versio1&utm_campaign=Boksi)

Eika hinnatkaan legendaariselle Indianille pahoja, 32 950 - 38 950 e, jenkeissahan noiden hinnat 18 999 - 22 999 US (14 180 - 17 165 e) eli ihan on hyvin Suomi-hinnat linjassaan....
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: akrapu - 13 marraskuu 13, 09:06:50
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 24 lokakuu 13, 09:06:18
Henkilökohtaisesti mua eivät kiinnosta metriäkään sen paremmin uudet Harrikat kuin Inkkaritkaan.

...ja se uuden raja meni vuosimallissa mikä ? Mulla kun tuo muisti pätkii  8).
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 13 marraskuu 13, 09:13:57
Lainaus käyttäjältä: akrapu - 13 marraskuu 13, 09:06:50
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 24 lokakuu 13, 09:06:18
Henkilökohtaisesti mua eivät kiinnosta metriäkään sen paremmin uudet Harrikat kuin Inkkaritkaan.

...ja se uuden raja meni vuosimallissa mikä ? Mulla kun tuo muisti pätkii  8).

Hyvä kysymys. Käviskö 1983?

Sitte voidaan toki filosofoida, mikä on uutta ja mikä vanhaa... ;D
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Erppa - 13 marraskuu 13, 09:43:31
Kuppalehti: "Vuonna 1901 perustettu ja 1953 tuotantotauolle jäänyt Indian on ensimmäinen amerikkalainen moottoripyörien valmistaja. Sittemmin amerikkalaisen Polaris Industries Inc:n ostama Indian on nyt herätetty uuteen loistoon. "

Hauska asenne. Kuppalehden toimittaja on sitä mieltä että reipas konkurssi on tuotantotaukoa, okei. Loiston päiviinkin taitaa vielä olla vähän matkaa, vaikka elämmekin toivossa.

-E
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Erppa - 26 marraskuu 13, 10:13:10
Markkinointi jalkautuu liikkeisiin linjalla Vantaa Turku Tampere Lahti 28.11.-4.12.

•    28.11. VIP Bike World Vantaa klo 18-20 (Tuupakantie 7, 01740 Vantaa)
•    2.12.  VIP Bike World Turku klo 18-20 (Vahdontie 30, 20320 Turku)
•    3.12. VIP Bike World Tampere klo 18-20 (Keskuojankatu 14, 33900 Tampere)
•    4.12.  VIP Lahden Moottoripyörämuseo klo 18-20 (Veistämönkatu 1, 15140 Lahti)

-E
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: ss - 21 joulukuu 13, 13:43:24
Osui silmään ihan mukavan näköinen custom-inkkari:
(http://www.motorcycledaily.com/wp-content/uploads/2013/12/121613top-i.jpg)

Juttu:
http://www.motorcycledaily.com/2013/12/indian-big-chief-custom-meets-new-york/ (http://www.motorcycledaily.com/2013/12/indian-big-chief-custom-meets-new-york/)
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: ezmo - 21 joulukuu 13, 16:40:12
Edelleen toi rungon emäputken palkkiosa hämää.... Jos se ois kevennetty niin, että matkisi putkirunkoa tms. olisi pyörä paree....
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Tuomo - 19 tammikuu 14, 11:16:02
lenon ohjelmassa pari polaris-ukkoa puhumassa hommasta

2014 Indian Chief Motorcycles - Jay Leno's Garage (http://www.youtube.com/watch?v=hzPwvVoqyHs#ws)
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: flhx - 27 huhtikuu 14, 18:46:26
Unohtu pistaa horinaa Daytona Bike Weekin jalkeen, mutta pistetaan ny sitten.

Inkkari oli suht hyvalla panostuksella Bike Weekilla, jopa Destination Daytona HD-diilerin pihalla oli teltta(niinkuin edellisena vuonnakin). Speedwaylla oli myos teltat ja koeajot, Main Streetilla runsaasti mainoksia ja tais yks baari olla kokonaan Inkkarin sponssaama. Ainakin lippuja jne roinaa naky Mainilla vallan helkkaristi.

Myos telkkarissa Inkkari on nakyvalla panostuksella, kokoajan tulee mainosta ainakin urheilukanavilla joita sporttibaareissa tulee kateltua. Juttelin taalla etelassa yhen pyorien huoltoliikkeen omistajan kanssa ja hanella on muutamalla kaverilla uudet inkkarit, kovasti oli otettu fillareiden laadusta ja nopeudesta jo vakiona. Aikoo itsekin ostaa uuden inkkarin, ei kuulemma edes harkitse uutta Harleyta.(ns. pitkan linjan harmaaparta, ajaa FXR:lla)

Liikenteessa noita ei viela kovin paljon ole nakynyt, toki aikaisemmin kuulemani ongelmat tuotannon kayntiin saamisessa vaikuttaa asiaan. Mutta yleisesti ottaen tuntuu etta merkin tulevaisuuden suhteen ollaan luottavaisia ja useampi hahmo joka on koeajanut/jonka tutulla on uus Inkkari on pitanyt fillaria mielenkiintoisena ja hyvana vaihtoehtona Harleylle. Hinnoittelu on suht maltillinen taalla joten nyt alkaa olla hieman sellainen fiilis etta josko tama yritys jopa onnistuisi? Itse pidin fillarista sen koeajettuani enka pitaisi ollenkaan mahdottomana etta moiseen jossain vaiheessa loisi katensa. Siina kohtaa toki kannattaa sujuvasti unohtaa merkin hehkutus pitkalla historiallaan jne ja keskittya vain itse fillarin ominaisuuksiin.

Pistaa tassa kohtaa muuten miettimaan etta miten mahtaa Victoryn kayda. Luulisin etta ainakin osa matkamallien ostajista saattaapi luiskahtaa inkkarin puolelle. Varsinkin kun suurin osa Victoreista on todella kammottavan nakoisia laitteita.

Kunhan sattuu muistamaan niin pistan parit kuvat, mm. DBW:lla naytteilla oli uuden inkkarin runko jne.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Erppa - 29 huhtikuu 14, 15:29:49
Flhx, onko siellä minkälaista kapinaa uuden ja vanhan Indian porukan välillä? Tehdas on lähetelllyt kirjeitä?

-E
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: flhx - 29 huhtikuu 14, 18:52:02
Ei oo tietoa mistaan kapinoista mutta eihan tuota uutta inkkaria vanhan liiton puritaanit tietty jupisematta hyvaksy. Eika varmaan kaikki hyvaksy ollenkaan. Taitaa Jackinkin mielipide olla aika selva asian suhteen...Suoritin itse kepulaisen takinkaannon taman inkkarin suhteen koeajon jalkeen, se tuntuu oikeasti hyvalle moottoripyoralle ja nyt jopa uskon etta talla yrityksella on mahdollisuus menestya. Niin paljon on uutta inkkaria hehkutettu, hyvassa mielessa, etta uskon ostajia loytyvan. Helppo ei taival tule olemaan mutta on tuossa selkeasti tullut aistittua sita mielipidetta etta on hyva etta on oikeasti vaihtoehto Harleylle. Victorysta siihen ei oikein ollut eika japanialaisistakaan.

En ihan jaksa sita vasynytta legendalla ratsastamista inkkarin suhteen, mutta jos unohtaa nuo kornit viitteet aikaan ennen "tuotantokatkosta" niin kylla tuo on oikeasti vallan mainio fillari. Toki aika nayttaa miten laite toimii, loytyyko riittava ostajakunta sittenkaan ja saadaanko lisaa malleja.

Alla kuvia, huomattavaa on miten tuosta aikajanasta on "yllattaen" unohdettu 90-luvun IMMI/kloonisoftail/jne sekoilut...Kuvissa myos ketjussa aikaisemminkin ollut kustomi-inkkari

(https://lh4.googleusercontent.com/-GYT5IQyGx58/U1_EgtWhiaI/AAAAAAAAJeI/1zIoyF2gzbw/w640-h480-no/DSC01879.JPG)

(https://lh5.googleusercontent.com/-pbiAOdNVg2g/U1_ESw6tJuI/AAAAAAAAJdg/fLDSCcXDu0g/w640-h480-no/DSC01899.JPG)

(https://lh6.googleusercontent.com/-Omso9rd0IkA/U1_ES252-0I/AAAAAAAAJdk/9ZxpSKTajV0/w640-h480-no/DSC01900.JPG)

(https://lh6.googleusercontent.com/-OTCwLN4DUDI/U1_ET9eGe8I/AAAAAAAAJd4/BJdrnBJ8qHs/w640-h480-no/DSC01901.JPG)

(https://lh6.googleusercontent.com/-bKgo1raoekQ/U1_ETyzWLrI/AAAAAAAAJd8/IBV4NdWdz5c/w640-h480-no/DSC01903.JPG)

(https://lh3.googleusercontent.com/-k6zN1-T1rS8/U1_ELeatdKI/AAAAAAAAJbU/HD7tkTkf0_s/w640-h480-no/DSC01881.JPG)

(https://lh4.googleusercontent.com/-VgWgXxCYbUg/U1_ET6UsWrI/AAAAAAAAJdw/RwEZFKiTx7k/w640-h480-no/DSC01902.JPG)

(https://lh4.googleusercontent.com/-YfE_n8TpWMs/U1_ER92sT0I/AAAAAAAAJdI/lQLqcM0a1kw/w640-h480-no/DSC01896.JPG)

(https://lh6.googleusercontent.com/-IMhDzMF12ek/U1_ER2kqTtI/AAAAAAAAJdM/xV4Ljj-WeKQ/w640-h480-no/DSC01897.JPG)
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Jack - 29 huhtikuu 14, 19:39:02
Lainaus käyttäjältä: flhx - 29 huhtikuu 14, 18:52:02
.

En ihan jaksa sita vasynytta legendalla ratsastamista inkkarin suhteen, mutta jos unohtaa nuo kornit viitteet aikaan ennen "tuotantokatkosta" ......



No, siinähän se tulikin, mikä tökkii.

Moottoripyöränä tuo on varmaan ihan jees. En tiedä, kun en mennyt koeajolle....

Ja tosta padasta vois olla jotain johonkin rakennelmaan, tuo runko on ihan hirvee  ;D
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: eeko - 30 huhtikuu 14, 07:08:19
Samaa mieltä, aivan kauhea runko.
Muistuttaa vähän Nimbusta, joka on
syönyt hiivaa.  ;D
-eeko
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: ss454 - 30 huhtikuu 14, 08:49:06
Hlökohtaisesti näen jotain moottorikelkkamaista tuossa riisutussa kuvassa. Voi kyllä johtua lasien väristä minkä läpi kuvaa tulee katsottua. Silti sen verran kiinnostaa, että jos mahdollisuus koeajoon tulee vastaan niin ehdottomasti tartun tilaisuuteen.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Erppa - 30 huhtikuu 14, 10:56:42
Niin, vanhojen osavalmistajien ja  myyjien  - tai nykyään kokopyörävalmistajienkin (Kiwi) - keskuudessa on ollu kalapaliikkia Polariksen kirjeistä, joilla on pommitettu parin vuoden aikana vanhan koulukunnan myyjiä ja uhkailtu oikeustoimilla merkin "virallisen omistajan" toimesta. Hämmentävää on tietenkin se, että äijät on myyny ja myy ihan luvallista kamaa alkuperäisellä merkillä. Tilanne on uusi kun merkin omistaja onkin nyt vahva taloudellinen toimija, ei konkurssikypsä puolivillainen yritys. Mitäs tälle kovistelulle kuulu nyt, olisi mielenkiintoista kuulla osamyyjien kommentteja.

Jos Polariksella olis ollut vähääkään tyylitajua, olisivat he ottaneet vanhan kaluston ukot ja merkin historian ihan eri tavalla haltuun.

-E
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: flhx - 30 huhtikuu 14, 16:09:07
Ok, toi Polariksen niuhottaminen oli mulle uutta tietoa. En seuraa juurikaan enaa mitaan ulkomaan palstoja tms, haastelen hahmojen kanssa tapahtumissa livena mielummin. Toisaalta tulee missattua aika paljon infoa kun ei tuu kaytettya aikaa eri palstojen lukemiseen. Ja nyt en ehtiny Bike Weekin
aikana tietolahteeni juttusille.

Ens vkl on pohjosessa n.kolmen tunnin ajon paassa swappi, jos olen viela talla mantereella niin yritan ehtia sinne(ja jos rapula kaverien BBQ-juhlien jaljilta ei ole kovin valtava...), josko siella kuulisi jotain. Varsinaisia vanhojen Indianien osakauppoja ei oo tullu vastaan mutta swapeissa aina valilla on jotain varttuneempaa harrastajaa myymassa inkkariroinaa.En tosin akkiseltaan muista etta olenko nahnyt mitaan firmannimia ikina.

On totta etta jos asian tyylikkaasti olisi hoitanut niin nyt sen kovasti hehkutetun historian jne takia jo olisi pitanyt vanhojen inkkarien osamyyjat ottaa tervetulleina mukaan uusiin kuvioihin. Samalla tavallahan muuten HD sai jossain kohtaa mustasukkaisuuskohtauksen "Hog" sanan kaytosta, esim jotain vanhoja independent kauppoja uhkailtiin oikeustoimilla koska liikkeen nimessa oli tuo sana.Vaikka olivat ottaneet nimen kayttoon ennenkuin HD rekisteroi sen...Ja hiukan samaa tyylia kun HD muutti kauppojaan "designer store" tyyliin niin joillekin ikivanhoille diilereille annettiin kenkaa kun eivat halunneet muuttaa oman kauppansa perinteista konseptia.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: flhx - 06 toukokuu 14, 03:54:17
No niin, kavin swapissa, mutta yhtaan inkkariosan kauppaajaa ei ollut paikalla eika muutenkaan inkkariharrastajia nakynyt. Joten ei viela ainakaan tarkempaa tietoa tuosta Polariksen kirjeiden lahettelysta. Sensijaan yksi harmaapartainen kraasanmyyja soitti taas kitarallaan varsin juurevaa bluesia tiskinsa luona. Valitettavasti oli kiire viereiseen autoswappiin niin ei ehtinyt herran soitantoa kuunnella kovin pitkaan. (paikallisilla on kasittamaton tapa ruveta pistamaan myyntikamoja nippuun jo puoliltapaivin, hiukan harmittavaa varsinkin tallaisessa kahden erillisen swapin paikassa ja kun autoswapin alue on varsin laajakin. Edellisen illan myohaanvenyneista tuttujen BBQ-juhlista ja tuttujen luota swappiin olleesta kahden tunnin ajomatkasta huolimatta olin paikalla kuitenkin jo 9.30)

Kavasin pikaisesti Daytonassa, tai no olen taalla vielakin ja kirjoitan tata rantahotellin parvekkeella klo21, meri on heti rannassa ja lampoa lienee viela 25c. Mutta kavasin siis tutun osakauppiaan luona ja kuulin mielenkiintoisen uutisen Daytonan osalta. Paikallinen Victory/Indian diileri oli suljettu, juuri ennen Bike Weekia. Syysta ei tietoa. Ko. diileri oli kuitenkin myynyt jo koeajopaivien yhteydessa n.40 uutta inkkaria talvella. Osakauppiaan tutulla uusi Indian ja kun talla oli pari takuujuttua pyorassa niin joutui ajamaan Ocalaan asti, eli n. 80 mailia, puoltoista tuntia ajoa per suunta. Takuujutut ei sinansa ollu mitaan kovin ihmeellisia, valkosivu renkaasta oli alkanut kellastumaan (osakauppias hymyili tassa kohtaa hiukan vinosti, "niin, se on Dunlop..." ) ja joku epamaarainen aani oli alkanut kuulua pyorasta. Luonnollisesti diileri ei mitaan vikaa loytanyt mutta omistaja itse sitten keksi etta remmin liiallinen kireys oli aiheuttanut aanen.

Joka tapauksessa siis Daytona on talla hetkella ilman Victory/Indian diileria, mutta samalla huhut kertovat etta Polaris olisi harkitsemassa Beach Streetin(heti Main Streetin vieressa, mantereen puolella) ex-HD diilerin tilojen ostamista. Ko. tilat on nyt olleet tyhjillaan kai syksysta asti, en muista olivatko tyhjana jo Biketoberfestilla. Mielenkiintoista nahda toteutuuko kauppa ja ennenkaikkea etta onko nyt suljetun Indian-diilerin vaki mahdollisessa uudessa paikassa hommissa. Aika nayttaa.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: ss454 - 06 toukokuu 14, 07:05:16
Lainaus käyttäjältä: flhx - 06 toukokuu 14, 03:54:17
Mutta kavasin siis tutun osakauppiaan luona ja kuulin mielenkiintoisen uutisen Daytonan osalta. Paikallinen Victory/Indian diileri oli suljettu, juuri ennen Bike Weekia. Syysta ei tietoa. Ko. diileri oli kuitenkin myynyt jo koeajopaivien yhteydessa n.40 uutta inkkaria talvella.

Tällainen uutinen herätti pienen tutkivan journalistin sisältäni ja löysinkin melko uskottavan selityksen:

"I spoke with someone who knows what happened and as previously rumored, they were shut down by Polaris.  It was all due to their email that went out early.  Apparently one of the people on the distribution list was a high up in Polaris, he was furious."

Lähde: http://www.thevog.net/forum/thread/24451/daytona-indian-victory-closed/page_3/ (http://www.thevog.net/forum/thread/24451/daytona-indian-victory-closed/page_3/)

Eli Polaris nähtävästi sulkenut putiikin. Syy selviää tuosta linkatusta keskustelusta aiemmin, kun tämä kauppias on omalle postituslistalleen paljastanut Inkkarin 3 uutta mallia etukäteen. Ja listalla ollut Polariksen johtaja on tuosta suivaantunut.
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Rezi - 26 toukokuu 14, 21:56:14
Fiilistelypätkä Thunder 111:stä
https://www.youtube.com/watch?v=Ss3FpDy3bD4 (https://www.youtube.com/watch?v=Ss3FpDy3bD4)
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Tuomo - 03 elokuu 14, 10:41:02
siinä olis sit uus Scout, ensivaikutelma hiukan hämmentävä

http://www.indianmotorcycle.com/en-us/scout-indian-red (http://www.indianmotorcycle.com/en-us/scout-indian-red)

sivulta katsoen kone on kiinnostavan ja teknisen näköinen, mutta muuten pyörä on vähä tuommonen pullukka
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: twinspeed - 03 elokuu 14, 21:10:25
Jep, pullukka on.

Scoutissa ovat menneet huomattavasti kauemmaksi vanhoista Scouteista, tekniikan puolella. Harmi, ettei ole sitten tehty hiukan urheilullisemman olosta pyörää.


(http://www.thevog.net/file/attachment/16b5c93445ffb34cea8dadaee7a6a405_view.png)
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Rezi - 14 marraskuu 14, 22:25:56
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t31.0-8/10256509_777117559019106_6894069238672806190_o.jpg)
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: poromarko - 14 marraskuu 14, 23:01:07


Joka tapauksessa siis Daytona on talla hetkella ilman Victory/Indian diileria, mutta samalla huhut kertovat etta Polaris olisi harkitsemassa Beach Streetin(heti Main Streetin vieressa, mantereen puolella) ex-HD diilerin tilojen ostamista. Ko. tilat on nyt olleet tyhjillaan kai syksysta asti, en muista olivatko tyhjana jo Biketoberfestilla. Mielenkiintoista nahda toteutuuko kauppa ja ennenkaikkea etta onko nyt suljetun Indian-diilerin vaki mahdollisessa uudessa paikassa hommissa. Aika nayttaa.

Tuli käytyä biketoberfesteillä ja Indian liike oli juuri tässä ex HD kaupassa hieno liike kova pöhinä koeajo hommissa jne. Vihtorit nurkassa varsin pienessä osassa myymälää pääpaino selkeästi Indianeissa.

Itellä ajossa oli Chief Vintage 2014 ja hyvä pyörä ,ennemmin tällä kuin road kingillä.
Tilaa pitkälle ukolle hyvin huonoa tankki liian pieni ,torvi auki motarilla tässä tankki tyhjä kun street glidessä puoli tankkia jäljellä. Tilavuutta kuitenkin 4galloonaa.
1000km koeajon perusteella hyvä pyörä  tämmösen voi vuokrata toistekkin
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: Tuusulan T-Bone - 23 maaliskuu 20, 19:31:18
Lainaus käyttäjältä: poromarko - 14 marraskuu 14, 23:01:07Itellä ajossa oli Chief Vintage 2014 ja hyvä pyörä ,ennemmin tällä kuin road kingillä.

Marco de Rennen kanssa tuli käytyä Beach Streetin putiikissa koeajamassa uusia Inkkareita. Nyt täytyy täälläkin mainostaa, että molemmat meikäläisen koeajamat olivat omissa kategorioissaan erittäin hyviä. Aikaisemmista Indian-tuotoksista en ole välittänyt sen vertaa että olisin viitsinyt niitä missään edes ajaa, mutta nämä uudet ylittivät koeajokynnyksen.

Challengerissa on woimaa ja tommoseksi valaaksi erinomainen alusta. Erittäin rumahan se on, mutta niin on vastaava Harley-tuotekin. Harrikaan pitää vaan pistää vielä viis kiloa rahaa kiinni että saa siitä kiukaasta yhtä paljon woimaa. Ajo-ominaisuuksia siihen ei taida saada rahallakaan. Jos pitäisi tommonen homosohva ostaa, niin olisi kyllä aika vaikea saada meikäläistä Harrikakaupoille tämän jälkeen. Onnex ei kuitenkaan tarvii ostaa homosoffaa.

FTR puolestaan oli eka tehdasprätkä öpaut kahteenkymmeneen vuoteen, joka onnistui herättämään peräti jonkin verran omistamisen halua (no, se uusi Norton herätti kanssa vähän). FTR on nätin näköinen jo tehtaan jäljiltä, erittäin hyvä ajaa ja pontevasti vetoja koneessa. Erinomaiset jarrut ja jousitus. Jos pitäisi valita uuden Sportsterin tai FTR:n välillä, valinta olisi erittäin helppo.

Inkkari lyö lisää löylyä, ja hyvä niin! 8)
Otsikko: Vs: Indian Thunder 111
Kirjoitti: flhx - 23 maaliskuu 20, 21:32:33
Ei liity inkkariin mutta Norton lienee alasajovaiheessa, rahat loppu jne. Oli juttuja jo ennen Bike Weekia etta asetettu jonkinlaiseen konkurssivalvontaan tms, miten ny mahtaakaan Briteissa homma hoitua.