Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Indian Thunder 111

Aloittaja etelahelsinki, 10 maaliskuu 13, 14:09:07

« edellinen - seuraava »

ezmo

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 09 syyskuu 13, 19:20:23
Onhan toi ainaki suht iso prätkä, uuteen softailiin verrattuna 20cm pidempi ja 10cm enempi akseliväliä... Rocket III:seenki 10cmm enempi pituutta ja viitisen senttiä akseliväliä. Isohko mopedi.

näin. Tässä se HD on valovuoden jäljessä. Jos itse haluaisin ISOA pyörää, ei sitä HDn katalookista löydy.  183 ruoto saa HDt näyttämään lyhyiltä ja kaikin puolin pieniltä, oli matkalehmä katteilla tai softis. Se siitä muuks muutu, jos runko on snadi.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

twinspeed

Niin, JOS haluaisin ISOn pyörän, mutta kun omakin ruoto taitaa jäädä alle tuon 183.... ;) ;D
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 12 syyskuu 13, 07:50:50
Jos itse haluaisin ISOA pyörää, ei sitä HDn katalookista löydy. 

Meiltäpäin löytyy lääkkeitä tämäntyyppisiin ongelmiin...
Long John Stroker

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 12 syyskuu 13, 09:29:40
Meiltäpäin löytyy lääkkeitä tämäntyyppisiin ongelmiin...

Pitkä ei välttämättä ole iso... tsopperit o yleensä varsin ruipeloita ollaksee isoi pyörii...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ss454

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 12 syyskuu 13, 07:50:50
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 09 syyskuu 13, 19:20:23
Onhan toi ainaki suht iso prätkä, uuteen softailiin verrattuna 20cm pidempi ja 10cm enempi akseliväliä... Rocket III:seenki 10cmm enempi pituutta ja viitisen senttiä akseliväliä. Isohko mopedi.

näin. Tässä se HD on valovuoden jäljessä. Jos itse haluaisin ISOA pyörää, ei sitä HDn katalookista löydy.  183 ruoto saa HDt näyttämään lyhyiltä ja kaikin puolin pieniltä, oli matkalehmä katteilla tai softis. Se siitä muuks muutu, jos runko on snadi.

Ehkä sille on syynsä, että HD:n mainoksissa mopoa ajaa yllättävän usein nainen. Itse sentin tarkkuudella samaa pituutta ja tällaisella pitkänmatkan juoksijan jaloilla on hankala kyllä tuntea pyörä isoksi. Onko toi willyG sitten niin pieni vai miksi tätä asiaa eivät siellä rapakon takana tiedosta.

ezmo

#35
Lainaus käyttäjältä: ss454 - 12 syyskuu 13, 13:40:05
Lainaus käyttäjältä: ezmo - 12 syyskuu 13, 07:50:50
Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 09 syyskuu 13, 19:20:23
Onhan toi ainaki suht iso prätkä, uuteen softailiin verrattuna 20cm pidempi ja 10cm enempi akseliväliä... Rocket III:seenki 10cmm enempi pituutta ja viitisen senttiä akseliväliä. Isohko mopedi.

näin. Tässä se HD on valovuoden jäljessä. Jos itse haluaisin ISOA pyörää, ei sitä HDn katalookista löydy.  183 ruoto saa HDt näyttämään lyhyiltä ja kaikin puolin pieniltä, oli matkalehmä katteilla tai softis. Se siitä muuks muutu, jos runko on snadi.

Ehkä sille on syynsä, että HD:n mainoksissa mopoa ajaa yllättävän usein nainen. Itse sentin tarkkuudella samaa pituutta ja tällaisella pitkänmatkan juoksijan jaloilla on hankala kyllä tuntea pyörä isoksi. Onko toi willyG sitten niin pieni vai miksi tätä asiaa eivät siellä rapakon takana tiedosta.

Jepu samaa ihmetellyt. Samoin miehet ovat sen lyhyen naisen mittaisia. Näyttävät sopusuhtaisilta kyllä niissä. Meeppä messuille istuun Softailin päälle ja kato kokonaisuutta pelistä sivulta... Oho, onks tää Monkey... Monissa HDssä forwardit jää rumasti sojottamaan rungon ja eturenkaan väliseen tyhjään tilaan, mjoka musta sotkee kaunista sivusilhuettia.. Eli ton verta se runko vois olla pidempi vähintään, että jalat jää rungon sivulle, ei eteen.

Niin ja tossa 2 kuvaa liitteenä, tonen on musta sopusuhtainen, ja toinen näyttää Monkeyltä... Olenko menettänyt suhteellisuuden tajuni, ehkä olen ehkä en...

Musta elämme kohta HD MoCon ratkaisun hetkiä, käykö sille, kuin Nokialle, joka markkinajohtajana sokeutui omaan illuusioonsa eikä reagoinut iPhonen markkinoille tuloon riittävästi. Joka vuosi lanseerattavat kosmeettiset muunnelmat yli 10v vanhoihin osiin ei voi kauaa jatkua. Tarvitaan jotain radikaalimpaa. Maksoi mitä maksoi, sillä kohta ei ole enää millä rahoittaa R&Dtä uuden isompirunkoisen big twin pyörän kehittelyyn.

Niin kauan, kun HD tuottaa näitä pieniä pyöriä, ajan iloisena rehellisesti pienillä vanhoilla.... ;)


-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Jack

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 12 syyskuu 13, 14:26:20




Niin ja tossa 2 kuvaa liitteenä, tonen on musta sopusuhtainen, ja toinen näyttää Monkeyltä... Olenko menettänyt suhteellisuuden tajuni, ehkä olen ehkä en...



jep, oot menettänyt suhteellisuuden tajusi.  ;D

Toi mikä susta näyttää monkeyltä on melkeen ok, ja toisessa taas on kuskilla liian iso pyörä/ tapit liian edessä/tappijalka kuski

Ja ostakaa ihmeessä niitä inkkareita, jos se kerran on sopiva fillari, mokomakin möhköfantti.

nimin. tappijalkanen tumppi
Flatheads!!!

Tuomo

Mulle oli kyllä uutta että mopon ostoprosessissa käytetään peiliä apuvälineenä.

Mitä tulee uuden Inkkarin muotoihin, niin mun silmään etulamppu harjanteineen sekä katteellisen mallin kate ovat onnistuneita, siis koneen lisäksi. Tökkiviä puolestaan ovat runko siltä osin kuin se bensatankin etupuolelta näkyy. Sekä takaosan "loksun- öljytankin - ketjusuojan" laaja yhtenäinen pinta.

Lyytinen

Ylemmällä ajaa monta kertaa pitempiä siivuja kuin alemmalla. Itse asiassa melkein persiistä lentää tähtiä niinku sarjakuvissa kun miettiikin alemmalla ajamista. Ja jos nyt suoraan sanotaan, niin ei ole kovin katu-uskottavan näköistäkään ;D

Pekka53

H-D:llä on ollut muutamia vähän vaikeampia vuosia takana, mutta en usko, että sille on käymässä kuin Nokialle. Motor Companyn 110-vuotiseen historiaan mahtuu monta nousu-ja laskukautta ja aina se on niistä selvinnyt. Vaikka kenenkään ei tietysti pidä jäädä lepäämään laakereillaan, niin mielestäni H-D:n kannattaa juuri pysyä perinteissään, eikä lähteä uudistamaan mallistoaan liian radikaalisti. Silloin se voi menettää uskollisia asiakkaitaan ja joutuu suoraan kilpailuun niin japsikustomien kuin Polariksen tuotteiden kanssa. No, erityisesti tulevaisuuden ennustaminen on vaikeaa, kuten Ahti Karjalaisella oli tapana sanoa ... :)

twinspeed

Niin, eiköhän harrikan pitkän historian salaisuus ole, se, ettei olla oltu etunenässä kaikkien uudistusten (haihatusten ;)) toteutuksessa, vaan että harrikka on koittanut pitää kiinni siitä, mikä hyväksi on havaittu.


Olisko nyt kuitenkin tilausta jonkinlaisen GIANT-mallin esiinmarssille ;D


By the by, olis kiva nähdä kuva, jossa vanha inkkarin Chieffi ja uus Chieffi olis vieretysten. Meinaan, saattaapi olla pientä kokoeroa havaittavissa. Hittolainen kuitenkin, kunen löytänyt moista kuvaa.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

ezmo

#41
Kunhan siinä on 45 asteen ilmatwini niin kyllä musta iso ostajakunta ottaa vastaan sen ympärille rakennetun isomman pyörän.  Moottoriuudistuksistahan ollaan aina herneilemässä, ei muuttuneista rungoista, vai? Big Bob vaikka ison pyörän nimeksi. Lootaa vois viedä kauemmas moottorista, näin kasvanut tila saisi funtionaalisuutta tyhjän tilalle. Pidennetty runko mahdollistaisi myös matalemman istumakorkeuden, tarvittaessa. Tunne istua pyörässä, ei pyörän päällä korostuisi. Mitään antifunktionaalista uuden Inkkarin kaltaisia peitelevyjä ei missään nimessä saa kylkiin laittaa. Bigtwinien bensatankki on mielestäni aina peittänyt HDn rokkerboxeja liian paljon. Tankkilinjan nostolla saisi pyörään enenmmän ison pyörän tuntua ja moottori kokonaisuudessaan ois nähtävillä.

Yllä peilautuu omat mieltymykset pyörästä, mutta varaosakatalookia selatessa löytyy yhtymäkohtia isommankin ostajakunnan tarpeista, barebonesit, extended footpeg accessories, megagiga apehangers yms tuotteet, millä muutetaan pyörää isomman tuntuiseksi.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Jack

Lainaus käyttäjältä: ezmo - 13 syyskuu 13, 07:29:16

Yllä peilautuu omat mieltymykset pyörästä, mutta varaosakatalookia selatessa löytyy yhtymäkohtia isommankin ostajakunnan tarpeista, barebonesit, extended footpeg accessories, megagiga apehangers yms tuotteet, millä muutetaan pyörää isomman tuntuiseksi.

tyypillisiä nyypän fillariin asentamia "kromikotkia"  ;D

Flatheads!!!

flhx

Viikonloppuna tuli luettua paikallisessa kahviossa Edmonton Journalia, siina oli pieni artikkeli uusista Inkkareista. Edmontonilainen Cycle Works oli valittu yhdeksi neljasta (vain??) diilerista Kanadassa. Muut ovat Calgaryssa, Torontossa ja Montrealissa. Artikkelin mukaan Polaris haluaa avata 120 - 140 diileria Pohjois-Amerikassa(siis USA ja Kanada) muutaman seuraavan kuukauden aikana. (hiukan harmilisesti tosin talvi pukkaa paalle joten kovin monessa paikassa tuskin paastaan demo-ajoja jarjestamaan ennen kevatta...kuinkahan moni mahtaa uuden Inkkarin ostaa ilman koeajoa?)

Malleja on talla hetkella kolme: Classic, Vintage, Chieftain. (Tassa kohtaa ei voi olla hymyilematta noille mallinimille...haudanryosto huudettu...heh)

Lehden mukaan Edmontonin Cycle Works on elokuun alusta alkaen myynyt ennakkoon 20 uutta Inkkaria.

Sinansa tuollainen laite ei juurikaan kiinnosta noin niinkun ostomielessa mutta jos satun eksymaan Biketoberfestille tai Bike Weekille Daytonaan niin taytyy toki kayda tuollaiset katsomassa oikein livena, viimeksihan nahtiin Kangasalabamalaisen matkakumppanin kanssa vain pelkka Inkkarin kiuas, lampimana koekaytoista tosin.

OT:na tahan kohtaan etta Albertan osavaltiossa nakyy yllattavan paljon Victoryja etta sinallaan Edmonton saattaa olla otollista maastoa Polariksen uudelle tuotokselle.(Esim Floridassa noita Victoryja ei mitenkaan jarjettomasti nay, henk.koht olen sita mielta etta se on pelkastaan hyva,nuo keksinnot kun ovat aivan saatanan rumia. Sinallaan ei siis ihme etta A.Ness iski katensa siihen soppaan, ko. herran kasista kun on lahtenyt eraat maailmankaikkeuden kammottavimmat motskariviritelmat)
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

twinspeed

American Iron -Magazinessa on isohko juttu uudesta inkkarista testiajoja myöten. He saivat preproduction mallit kaikista kolmesta testiin.

Hauska juttu on, että löysin kuvan vanhasta ja uudesta inkkarista: nimittäin, jutun ekalla sivulla 1948 Chieffi ja uusi 2014 Chief ovat vieretysten. Kokoero on hämmästyttävä!

Buzz Kanter, jutun kiorjoittaja, pitää uudesta inkkarista. Ei ehkä ihme, kun ovat saaneet pyörät koeajoonkin. Kanter pitää koko moottoripyörästä ja sen moottorista, ääni mukaanlukien. Vääntöä ja voimaa on riittävästi koko kierrosalueella. Kanterin mielestä voimanlähteen pakoäänet ovat parasta, mitä mistään Amerikkalaisesta moottorista vakiona lähtee.

Mikään osa-alue ei näy tuottavan pettymystä ainakaan Kanterille.

"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."