Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Indian Thunder 111

Aloittaja etelahelsinki, 10 maaliskuu 13, 14:09:07

« edellinen - seuraava »

etelahelsinki


Pekka53

Polariksen tekemän Indianin uusi kone on mielestäni aika hieno. Indianin 1940-53 lättäpäätwinien muoto on saatu hyvin esiin ja työntötankojen suojaputket muistuttavat erehdyttävästi silloisia sivuventtiilien suojaputkia. Kansien rivoitus olisi voinut olla syvempi, mutta jonnekinhan sen venttiilikoneistonkin on mahduttava.

Koska Indianin-merkin olennainen arvo on sen kunniakkaassa nimessä ja historiassa, on luonnollista, että sitä pyritään hyödyntämään paitsi koko pyörän, myös sen moottorin ulkonäössä. Sen sijaan aidon sivuventtiilimoottorin rakentaminen nykypäivänä muussa kuin marginaalituotannossa olisi epämielekästä. Pelkästään palamistapahtuman kontrollointi nykypäivän vaatimukset täyttäväksi sivuventtiilirakenteella olisi varmaan vaikeaa. Joo, tiedän Briggs & Strattonin, mutta luulen, että ruohonleikkureiden päästövaatimukset eivät ole verrattavissa tieliikenteeseen (joku ehkä tietää tästäkin enemmän...).


Indiania on herätelty henkiin jo 90-luvun alusta. Silloinen yritys päättyi surkeasti ja moottorista saatiin muistaakseni aikaiseksi vain puumalli. 2000-luvun alussa Inkkareita tehtiin Kaliforniassa S&S:n evokoneella varustettuna ja kyseessähän oli oikeastaan vain Harrikkaklooni. Kymmenkunta vuotta sitten silloinen valmistaja teki kuitenkin oman koneen, jossa oli mm. pyöreämmät sylinterit ja erilaiset venttiilikopat kuin H-D:ssä, mutta esim. vaihdelaatikot olivat H-D:n laatikon suoria klooneja. Kaikkiin noihin verrattuna uusi yhtenäismoottori on ihan omassa sarjassaan, mitä tulee "inkkarimaisuuteen".

Siinä Jack on tietysti oikeassa, että promotekstin puhe MEIDÄN perinteistämme on pelkkää mainosmiesten höpötystä, eihän Polariksella ole mitään tekemistä alkuperäisen springfieldiläisen valmistajan kanssa.   




flhx

Tuli nähtyä tuo pata livenä Daytonassa, melkonen möhkäle. Yllättävän isokokoinen ja leveä paketti mielestäni. Tai sitten vaan hämäsi kun ei ollut runkoa jne ympärillä...Oli kiinni konepukissa Inkkarin ständillä, pata hohkasi vielä lämpöä joten oli mitä ilmeisemmin koekäytelty.harmilisesti paikalla sen verran myöhään että ständiä jo purettiin joten ei nähnyt laitteen käyvän jne. On se hienoa että Inkkaria taas yritetään saada henkiin, mitään haudanryöstämisen meininkiähän tässä ei oo. (krhöm, köh köh, mten sattuikin yskittämään just nyt...)
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Juhana H

Joo, ko kapistus ois kaikesta huolimatta ollut mielenkiintoinen kuullakin.
Uskoa tänkertaiseen tulemiseen ei oo ihan hirveästi.
Mutta kuriositeettina kuitenkin .

Tulihan sitä aikoinaan joutua känöset Henderson-Excelsiorin bileissä ,
sekä oikein koeajettuakin moinen :)

Vertaus uusio Trumppaan on sangen oikea,
eihän silläkään vanhan kanssa ole muuta yhteistä kuin nimi.


Tuusulan T-Bone

Long John Stroker

Spöke

Toi kiuas on musta hieno, mut mitä helvettiä ne on kyhänneet siihen ympärille? Kamalia kötöstyksiä.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

twinspeed

Luvalla tai luvatta sanottuna, niin kyllä toi motti ihan helvetisti näyttää X-wedgeltä. Oli siis tekniset ominaisuudet kuinka erilaiset tai samanlaiset hyvänsä. Ainoastaan hiukan on pyöreempi venttiilikoppa tossa inkkarin versiossa.   

"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

JKKo

Lainaus käyttäjältä: twinspeed - 04 elokuu 13, 22:38:32
Luvalla tai luvatta sanottuna, niin kyllä toi motti ihan helvetisti näyttää X-wedgeltä. Oli siis tekniset ominaisuudet kuinka erilaiset tai samanlaiset hyvänsä. Ainoastaan hiukan on pyöreempi venttiilikoppa tossa inkkarin versiossa.   



Inkkarin koneessa on vaihdelaatikko yhtä puuta koneen kanssa, x-wedgessä ei. Eikä noita moottorin puolisia osia kuvista vertaillen löydä osaa, joka olisi vaihtokelpoinen.
883/1200/turbo

ma^ko

Hyvin vastaavia ratkaisuja löytyy molemmista, mut eri sylinterikulma, eri tilavuus, toinen erillismoottori ja toinen yhtenäiskone... missään tapauksessa ei voi puhua samasta koneesta millään osin, rumia kyllä molemmat, toi monen kehuma polariksen metsäliitto(=111) on lähinnä kornin näköinen mun silmään, noi melekeen jäähdytysrivotetut melekeen flathead venakopat on hirveet.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kiiski

No on se mun silmään hienompi kuin moni muu rumempi, siis toi kone. Eikä noi kokonaiset pyörätkään ihan hirveitä ole, jos verrataan Victoryyn tai vaikka twincam/evo aikakauden vehkeisiin.

ma^ko

Onhan se ilmeisen onnistunut design visuaalisesti, koska niin moni pitää sitä hienona. Pyörät nyky-stocki-cruisereiksi ihan ok, ei siltikään herätä mitään omistamisen halua. Kone ei kuitenkaan mun silmään ole hieno, ei edes EVO:on tai TC:hen verrattuna.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kiiski

No mikä herättää? Mä voisin harkita merkin vaihtoa tollaseen nyt, tilanne saattaa olla toinen vuoden tai parin päästä kun niitä riittää joka niemeen ja notkelmaan.

ma^ko

En mä tiedä mikä herättää, mikä milloinkin, mut ei oikeestaan mikään uusi. Evolavirus on mulle vähintäänkin riittävän tuore tuttavuus vielä. Rocket III miellyttää jollain tapaa mun silmää uusist, siit sais pienil muutoksil ihan hyvän näkösen mun silmään, mut siin on überdorka ääni.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Erppa


ma^ko

Onhan toi ainaki suht iso prätkä, uuteen softailiin verrattuna 20cm pidempi ja 10cm enempi akseliväliä... Rocket III:seenki 10cmm enempi pituutta ja viitisen senttiä akseliväliä. Isohko mopedi.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.