Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Brown Sugar Chopper

Aloittaja rodchop, 23 elokuu 14, 15:18:43

« edellinen - seuraava »

rodchop

13.8.2011 Löysin nettimotosta tälläisen edullisen raadon. Soitto myyjälle & Käsirahan maksu tilille.
Muutaman päivän päästä Vanin keula kohti Suonenjokea. Armottoman tinkimisen jälkeen vaihtoi vm 1983 omavalmiste omistajaa, sit eiku kaasupohjassa tallille purkamaan pyörää.
Laite tietty huomattavasti paskemmassa kunnossa kuin kelasin, kannet oli Amerikan Joe pilannu jollain mystisillä tuplatulppa virityksillä. Koneessa meni melkein kaikki uusiks ! Lohkot, kampura, veivit & Pytyt Spock Motoriin, Jossa uudet laakerit, pyttyjen poraus…
Päädyin S&S Pannukansi sarjaan jossa mukana nostaja pesät & hydraaliset nostajat, kun oisin nää kaikki osat muutenkin tarvinnu.
Tuossa pari vanhaa ketjua missä juttua kone rempasta jne.
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=4025.15
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=4045.0

HOG Forever Forever HOG

rodchop

#1
Palataan itse pyörään. Ideana oli että teen mahdollisimman paljon itse & Mahdollisimman halvalla kuitenkin käyttäen laadukkaita huippu osia.
Seuraavana vuorossa runko duuneja. Duunin mankelilla väänsin kaarevat putket. Ainesputkesta sorvasin uritetut selkä & pystyputket.
Tykkään tehdä rungon siten että saan tekovaiheessa kiinni takarenkaan ketjut & vaihde laatikon, jotta saan runkoputket yms. menemään nätisti ketjulinjan kanssa. siksi Jigi rakennettu siten että saan nää kiinni.
Saatuani Rungon peräosan hitsattua ja osat sovitettu siirsin rungon kaverin varsinaiseen runko jigiin jossa hitsailin lopuun.
HOG Forever Forever HOG

rodchop

#2
Öljytankin tekoa.
Aines alumiiniputkea romikselta, pala sorviin jossa jäähdytys urat, tämän jälkeen rälläköintiä & Pala prässiin jolla painoin sen hevosen kengän muotoon. tämän jälkeen muotoilua & Loppu osien valmistusta, kun olin saanut kannen, pohjan, kiinnikkeet, öljylähdöt valmiiksi laitoin osat uuniin jonka jälkeen hitsasin Tigillä läjään, takas uuniin uuni pois päältä & Annoin jäähtyä rauhassa.
HOG Forever Forever HOG

rodchop

#3
Happosesta & Rosterista pakoputket, stonga, penkinpohja, lokasuojanreunat, tankin panelinkehykset, vaihdekeppi & polkimet jne.
HOG Forever Forever HOG

rodchop

#4
Ajoasennon mallailua. Varsinainen keula työnalla, niin fiilistelin swingeri keula projektiani (ehkä sen vielä teen joskus valmiiks)
HOG Forever Forever HOG

rodchop

#5
Kopterin Daytona reissulta löytyi erinnäisistä Swapeista & Tilaamalla Usa osoitteeseen kaikkia kivoja osia projektiin. Ratasjarru, Primon kytkin, Su-kaasuti, Unityn lamppu, alukopat, Wood nokka, jarrulevy yms… Kamat matkalaukkuun & Käsimatkatavaroihin & Takas himaan pyörän kimppuun.
Sovittelin osat kiinni & purin pyörän.
Motonetin Kahta eri Camo sprayta runkoon, loksuun & tankkiin, ideana että ajan ekan kesän näin jos jotain haluan muuttaa, tai jokin ei toimi toivotunlaisesti.
HOG Forever Forever HOG

rodchop

#6
Penkin verhoilin  mokkanahasta Limi täytteellä.
Pari päivää jumppasin pohje & Reisilihas tulessa tuota vessaa Su- kaasuttimella käyntiin, kunnes luovutin & laitoin Super B kaasarin, muutama prime potku niin rupes heti kone kukkumaan, päätin jatkaa SU,n parissa myöhemmin.

https://www.youtube.com/watch?v=Iv9XIIRUvpQ

Tuollaisena mentiin eka kesä, Tuli todettua että toi vanha Hydran keula oli ihan paska, ja jotain olisi sille tehtävä. Myöskään Hurstin jarrukahvan & PM pikkupuristajan suhde ei osunut oikeaan.
HOG Forever Forever HOG

rodchop

#7
No Hydraa & Sen korjauksen kalleutta kiroillessani päätin luovuttaa keulan suhteen, vaikka pirun hieno onkin. Suhteettoman kallis korjaus, siihen nähden että tuskin silti kunnolla tuolla kulmalla toimii, kestää & Hyvä ajaa

Eräänä joulukuisena yönä sain tukevassa humalassa päähäni että mähän otan tosta Evosta tuon keulan, no kaikki vaikuttaa kaikkeen. Pakkohan se oli sitten tehdä uus penkki, stonga, hojakka & Muokata lokaria ynnä muuta kivaa.
HOG Forever Forever HOG

rodchop

#8
Penkissä olikin oma operaationsa. Hst pohja johon limiä pehmusteeksi, limin päälle liimasin ohudn solukumin jotta välttyisin pesusieni efektiltä tikkauksien reijistä kun pukkaa limi kastuvan.
Ompelin samalla tankin paneloinnin & selkä nojan samasta metallinhohto kernistä kuin penkin.
Näin mentiinkin n. 1-vuosi.
HOG Forever Forever HOG

rodchop

#9
No Marraskuussa 2013 taas tukevassa humalassa sain päähäni että Short chopper sen olla pitää, mukava kauppakassi stadissa pyöriskelyyn. Puukkosaha & Rälläkkä käteen leikkasin emäputken osittain irti, ja mallasin valmiiksi itselläni olevan +6 dynan keulan & jätön kohdilleen.
HOG Forever Forever HOG

rodchop

#10
Pyörä purkuun runko jigiin, hitsailin emäputken rungon kohdilleen ja vein pulverimaalaamoon.
Rungon valupalat maalasin ruiskulla erisävyisiksi.
Tuli tuollaista kapeaa frisko tankkia mallailtua, kun oikea oli työn alla, varmaan sen huvikseni tuohon ens talvena sovitan ja maalaan.

Lokasuojaan & tankkiin maalasin jonkun kankaan läpi tuollaisen kuvion.
HOG Forever Forever HOG

rodchop

#11
Tuossa oon Sweduihin lähdössä & Kuvia valmiista pyörästä. Jarrutestissäkin tuli käytyä ja kaikki muutokset katsastettu. SU-kaasuttimenkin sain toimimaan kun sijoitin rebild kittiin ja putsasin & kasasin huolellisesti. On muuten paras kaasari mitä mulla ikinä ollu pesee Mikunin HSR 42 mennen tullen, kaupan päälle pirun siisti. Myös Öljypumpun vaihdoin uuteen S&S,sään kun oli ainoa vanha osa koneessa.

Laite pirun kiva ajaa & toimii hyvin ainoo vika joka nyt tullu on että ruvennu hieman tihkumaan öljyä etummaisen venakopan etureunasta
HOG Forever Forever HOG

L+L

On se vaan niin nätti. ;)

Rezi

Huikea prätkä. Muodokas runko. Hieno öljysäiliö. Paljo hienoja käsintehtyjä palikoita. Olis mukava nähdä parempia kuvia ja enemmän detaileja, mutta onhan tällainen pikaprojektidokumentaatio parempi kuin ei mitään.

Minkä kokoinen takavanne ja takarengas on?

rodchop

#14
Jouduin ikävä kyllä pienentämään kuvat max 20 cm kokoisiks muuten aukeavat erilliseen ikkunaan mikä ei kivaa. Mihinkään erilliseen kuvapalveluun en jaksa liittyä, suurin osa kuvista iphöne laatua.
Voin tonne jotain detalje kuvaa & Juttua lisäillä.
Takavanne Borrani oisko joku 2,50 levee vanne (vanha rautiksen vannekehä) 4" / 19" firestone nakki. Edessä Borrani 1.60 / 21" ja 2,75 levee Firestonen nakki
HOG Forever Forever HOG