Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovel korjailua

Aloittaja rodchop, 18 elokuu 11, 09:54:35

« edellinen - seuraava »

rodchop

Joo pitaa purkaa tuo lohko & irrottaa veivi paketti, on sellasta Amerikan viritysta etta katon kylla kaiken,
ompahan sitten uuden veroinen kone
Aattelin vieda noi pytyt & veivit Spoc motoriin. Noi on pakko poraa & veivit kattoo.

Nyt kun kerran auki on niin saman tien laittaa kunnolla. (nythan ko on auki niin pitais tietenkin virittaa)
Mikas se 1200cc,n huippu nokka nyt sitte on & mita mantia suositellaan tehoa ajatellen,
stroukkaukseen ei oo rahaa.
HOG Forever Forever HOG

Tuukka

9.5:1 wisecot, Leineweber L3S nokka, keihin cv... smoothia woimaa alhaalta ylös asti.  :o
C.O.G.

ma^ko

Visecoita minäkin olisin "vanhast muistist" suosittanut, nykynokist mul vaan ei mitään tuntumaa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

prätgäng

Mitä tuolla tuplatulppa kansi hommalla oikeen haetaan?Mulla ihan normi kansi ja kärjellinen sytky shovelissa toimii ihan hyvin ?

Hemuli

Kyllä yksikin tulppa toimii ihan mainiosti, tuplilla haetaan lähinnä nopeampaa ja täydellisempää palotapahtumaa. Sovelin puolipallon muotoisilla palotiloilla sekä pattipäämännillä toinen puoli palotilasta on vähän varjossa männän takana kun se ainokainen tulppa on toisella kyljellä. Tuplatulpalla saadaan palotapahtuma leviämään nopeammin ja täydellisemmin ympäri palotilaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

shoveltimppa

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 18 elokuu 11, 19:35:11
Aattelin vieda noi pytyt & veivit Spoc motoriin. Noi on pakko poraa & veivit kattoo.

Kysy samalla Juholta kansien hintaa, pari vuotta sitten Suomen hinnat oli varsin järkevällä tasolla verrattuna ebayhin tai jenkkilafkoihin.

rodchop

Joo aika uusiks meni kone :'(
No ompahan uuden veroinen kunhan saan lajaan.
(yritan ilmeisesti todistaa itselleni kustannuksia) itseehan voi aina kusettaa :P

Eli Uusiksi meni / menee kaikki alakerran laakerit, pinion shaft, nostajat 4kpl, nokka akseli
2kpl tyontotankoja, pytyt porataan +10 ylikokoon. uudet Wisecon 9.1 mannat & taka kansi.

No paadyin sitten tosiaan tuohon S&S,n pan-series retro kansi kittiin kun siina mukana nostajat, tyontotangot & tiivisteet jne.

Vaihde laatikkoon uusi pusla & pari tiivistetta, piikkisika entinen
(kytkin levyt saan ehka skulaamaan)

Imusarjakin oli Amerikan spedella eriparia kansien kanssa :o

Huomenna pitas yrittaa puhallella noita lohkoja & askin kuorta.
Mistas Helsingista sai tuota puhallus soodaa, jos kokeilis sita ton lasi kuulan sijaan
(paljonko maksaa ?)

Eli onko se nyt niin tuon soodan kanssa etta se lahtee kaikki ihan pesemalla pois,
kun esim. Tuossa vaihdelaatikossa nuo neula laakerit tuossa hakissa enka todellakaan rupee niita irrottamaan.
Myoskaan en tuota Lehman lajan kantta ajatellut sen kummemmin purkaa.

Tuon kuulan kanssa tuppaa olemaan hankalaa ko ei niita saa niin tiiviisti suojattuu etteiko kuulat lakruihin yms. Kulkeutuis :'(
HOG Forever Forever HOG

Rautahauli

Puhalsin töissä kaverin 5-vaihteisen laatikon singolla, eli laitoin sen kaappiin jossa sitä pommitetaan teräskuulilla, tosi pienillä sellaisilla. Kierteet ym oli suojattu jeesusteipillä, letkunpätkillä... Akselin päällä oli paksu teippikerros eli suoraa osumaa ei kriittiset paikat saanut. Kerroin kyllä mahdollisista riskeistä jos teippaukset pettää, mutta kyllä ne kesti. Muutama minuutti kerrallaan ja tarkistus.

Kyseistä menetelmää käytetään alumiinivalujen viimeistelyyn ja sillä saadaan vähän kiiltävämpi ja liukkaampi pinta kun esim hiekalla. Eiköhän se sooda tai lasikuulat ole aika paljon hellempiä vaihtoehtoja tälle. ;)
FXEF-81

Hemuli

Soodalla ei tarvitse suojata mitään, se liukenee normi pesuveden mukaan. Taannoin tapahtumissa kiersi letukka joka oli soodapuhallettu niin että siinä oli kaikki lasit, kumitiivisteet ja kromilistat paikoillaan. Ainoastaan maalit oli lähtenyt ja kaikki muut osat virheettöminä paikallaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Spöke

Noskoolfabin kone ja loota puhallettiin sellaisenaan, kaasarikin oli paikalla. Rasvat ja paskat lähtee soodalla erinomaisen hyvin pois, lootan öljyt kannattaa tosin vaihtaa vasta puhalluksen jälkeen.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa