Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

STD - S&S Pan/Shovel cylinder heads.

Aloittaja rodchop, 21 elokuu 11, 11:21:15

« edellinen - seuraava »

rodchop

Onko kellaan tallaisista kokemusta, eli noissa ilmeisesti pulttijako pannun & shovelin pytyille.
Paljonkohan noihin tulee lisäkustannuksia kun kaikki hilut sisällä ?

Mutta ilmeisesti nuo kävis tötteröshoveliin ilman kummempia konsteja.

S.T.D. Pan/Shovel Cylinder Heads
These offerings from S.T.D. are designed for Panhead and Shovelhead 1200cc barrels. They're cast from '356' aircraft-quality aluminum which has been heat-treated to 'T6' and feature chrome-alloy steel valve seats, dual 14mm spark plug holes, external oil lines and Shovelhead O-ring style intake manifold ports. They require the use of 1948 thru 1979 Big Twin valve guides, Shovelhead valves, exhaust pipes and intake manifold. However, Panhead rocker arm assemblies must be used. Each set includes a 12-point head bolt kit. 1045$

Edit: pari vuotta sitten jollain oli suomessa tuollainen shovel / pan kone myynnissa, en nyt muista milla paloilla tehty.
HOG Forever Forever HOG

erakko

Sopii kyllä pulttijako.Jos nyt stetsonista vetää arvion paljon menee ni apaut saman verran ku noi tyhjät maksaa..  :o
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

mape69

kyllä onnistuu,mutta todella miedolla nokalla. johtuen keinukoneiston suhteen eroavaisuudesta. muistettava myös venakoppien korkeus ero verrattuna shoveliin(ainakin valu kopilla),ei mahdu vakio runkoon. kansien öljynkierto on hoidettava hieman erilaisilla liittimillä myös,mutta tehtävissä.

nim. shovelpan 105"

akrapu

Mulla oli aikoinaan stroker-pannussa ko. kannet. Tulivat pyörän mukana, joten asennukseen ja hintaan en osaa sanoa mitään. Ihan halpaa ei se ole, mutta milloin hyvä olisi  :).

Toimivat todella hyvin. Varmaan muutkin säädöt vaikuttivat, mutta 'aina ekalla käyntiin' ja ajossa ei mitään ongelmia. Plussana vielä se, että pakoputket saa kiinni kanteen kolmella pultilla.
- akr

Tuukka

Ei kai toi vipusuhteen ero mitään suurempia ongelmia aiheuta. shovelissa 1.43 ja pannussa 1.5.
Esim s&s:n shovelin rullakeinut on tolla 1.5 suhteella... Noissa on tosiaan pulttijako pannun ja shovelin pyttyihin. Shovelin pyttyjä kun käyttää tarvitsee öljyn meno tehdä ulkoisesti suoraan kansiin. Shovelissahan se ei ole mikään ongelma.
C.O.G.

shoveltimppa

Jos et ehdottomasti halua juuri STD:n kansia, niin kannattaa kattoo myös S&S:n hinnat. Muistaakseni ne oli pari vuotta sitten halvemmat, kuin STD:n kannet. Sössön kansissa on venat, jouset ja kupariset kansi"pahvit" mukana. Sössön kansia ei tainnut saada shovelin vakioporauksella tuplatulpilla mutta itte ostin 3 5/8" porauksella olevat kannet ja teetin niihin holkit.

flhx

STD kansien saatavuus lienee kohtuullisen huono, uusia kun ei taida enää saada kun firma meni konkkaan muutama vuosi sitten. (nettisivut tosin tais vielä toimia ainakin keväällä jostain syystä?)Eli vaihtoehtona käyttärit joista kuulemma osaavat aika hyvin pyytää egayssa. Kuvastoissa noita vielä välillä roikkuu mutta ei-oota taitavat myydä kun tuollaiset tilaa.Kertokaa ihmeessä jos jostain moiset uudet löydätte.

Aiheeseen ei juuri mitenkään liittyen: omaan pannariin ostin joskus aikoinaan,oisko ollu 90-luvun puoliväliä(?) STD kannet kun vanhat oli tunkemassa jo seetejä imukanavaan ja olisivat vaatineet reilusti hitsailua. Hintahaitari oli melkoinen kun noita kyselin kotimaan firmoista.(internettiä ei ollu Al Gore vielä keksinyt eikä amerikkaa vielä ollut olemassa, osatoimitusten suhteen ainakaan kun en osannut etsiä oikeita firmoja).13 000mk kallein tarjous, halvin 7 000mk. Siis täsmäleen samat kannet,samoilla romuilla. Arvatkaas kumpaan tarjoukseen tartuin.

Edit: sen takia maksoin itseni kipeäksi noista STD-kansista kun pannu on orgis outside oiler eikä kyseisiä kansia käyttärinä mistään löytynyt siihen aikaan.Tavallisia kylläkin mutta ainakin silloin infottiin että modaaminen olisi ollut työlästä(en ole aiheeseen perehtynyt näin jälkikäteenkään).
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

flhx

Kas kas, nyt ei muuta kun joku tilaa tommoset ni nähdään että onko niillä noita kansia ihan silleen oikeasti tarjolla...Itellä ei ihan just ny oo puoltatoista tonnia pistää kansiin joita en ees tarvi ainakaan hetkeen aikaan joten en viitti kokeilla.Vaikka oishan noi komeet kirjahyllyssäkin.

erakko

Minä voin laihduttaa.

Hessu

Lainaus käyttäjältä: flhx - 23 elokuu 11, 20:57:17
  silloin infottiin että modaaminen olisi ollut työlästä(en ole aiheeseen perehtynyt näin jälkikäteenkään).

Ei olis. Iisi homma. Oon muuttanu.

Hemuli

STD kansien saatavuus lienee kohtuullisen huono, uusia kun ei taida enää saada kun firma meni konkkaan muutama vuosi sitten...

Tässä tapauksessa valo tunnelin päässä ei olekaan vastaantuleva juna - Spyke on ostanut S.T.D:n koko paketin ja tuotannon pitäisi olla jo käynnissä:

http://www.cyrilhuzeblog.com/2011/06/23/spyke-inc-acquires-std-development/
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

erakko

Itseasias tuo ebayn myyjä on spyke,ovat myyneet noita kansia vuoden verran jo. Ai mistäkö tiedän..  ::) ;D

Ps; jos joku on kiinnostunu niiltä ostaa ni ei sitten oo apteekin hinnat..
Minä voin laihduttaa.

flhx

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 24 elokuu 11, 07:13:37
 silloin infottiin että modaaminen olisi ollut työlästä(en ole aiheeseen perehtynyt näin jälkikäteenkään).

Ei olis. Iisi homma. Oon muuttanu.

Heh, tunnustan että odotin juuri tuota kommenttia ja juuri Hessulta..Kiitos infosta,jotenkin arvasin että olisihan tuo ollut tehtävissä mutta tietty osakauppias mielummin myi monen tonnin kannet kuin olisi käyttänyt aikaa vanhojen kansien mälväämiseen ja veloittanut murto-osan uusien kansien myynnin katteesta.Noh, aiheesta on jo ainakin se 15 vuotta joten eipä tuo kovin pahasti kalva, ei kyllä silloinkaan vaikka arvasin ettei modaus olisi mahdoton ollut.

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 24 elokuu 11, 08:44:19

... Spyke on ostanut S.T.D:n koko paketin ja tuotannon pitäisi olla jo käynnissä...

No hyvä, ite funtsinkin aikanaan että melkoinen ihme on jos ei STD kansia joku ala vielä leipomaan, vaihtoehtoja kun ei taida juuri muita olla kuin TaiwanTedin(Vtwin) kannet ja ei-niin-bolt-on Sössön kannet?

Edit: ei ihmekkään etten kesällä eräitä suht halpoja STD kansia ihmetellessäni ollut törmännyt tuohon Spyke uutiseen googletellessani STD:tä, oli päivitys Huzen blogiin tapahtunut pari pv myöhemmin kuin etsintäni..

shoveltimppa

Lainaus käyttäjältä: flhx - 24 elokuu 11, 12:04:16
vaihtoehtoja kun ei taida juuri muita olla kuin TaiwanTedin(Vtwin) kannet ja ei-niin-bolt-on Sössön kannet?

Miten niin "ei-niin-bolt-on Sössön kannet"? Siis jos puhutaan tötteröshovelista, mihin rodchop kansia on tilaamassa.