Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Blowfly, eli raatokärpänen

Aloittaja ezmo, 21 helmikuu 13, 20:30:37

« edellinen - seuraava »

ezmo

Kauankos sitä pitää polkea kiksiä, että öljy palaisi takas ötankkiin. Ei näytä poistuvan tankista. Liitokset tarkastettu moneen kertaan
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Hemuli

Saa olla melkoinen Armstrongi että öljyt takaisin tankkiin saa polkemalla ;D.

Olethan muistanut ilmata öljypumpun? Eli ensin niistä öljypumpun päällä olevista isoista ruuveista se sisempi/alempi pois ja sen alta voi vielä ottaa sen ohkaisen jousen ja kuulan pois jos haluaa varmistaa että öljyllä on vapaa reitti, yleensä tulee kyllä ilmankin ulos ihan painovoiman avulla jos ilmalukkoa ei ole. Usein käy niin että öljypumppuun tulee ilmalukko eikä öljy pääse ikinä pumpun rattaille asti.

Kun tuo tulppa on irti, raota pumpulle tulevaa syöttöletkua sen verran että sen ja liittimen välistä turskahtaa öljyä - sitten takaisin kiinni. Tämän jälkeen hissukseen pyörität kiksillä konetta ja tarkkailet josko sieltä aukinaisesta pumpun tulpan reiästä rupeaisi nousemaan öljyä. Sytytystulpat tietty irti polkemisen helpottamiseksi. Jos vieläkään ei rupea näkymään öljyä niin sitten taas se syöttöletku pumpusta irti (purista letku umpeen vaikka lukkopihdeillä ensin ettei tule sotkua). Sitten tippakannulla öljyä suoraan pumppuun aina välillä hissukseen konetta pyörittäen. Letku takaisin kiinni ja nyt viimeistään pitäisi öljyn nousta sieltä tulpan reiästä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ezmo

#137
Vedin eilen 50km maantiefillarilenkin, joten minussa asuu pieni Armstrong ;)

Thx. tuon teen tänään.

Eilen pyörä sai rattilukon ja akkukotelon. On se kumma miten reikien merkkaus voi mennä sentin sivuun....

Pieni harmitus, mielestäni maavaraa on liikaa. 11.5cm askin kohdalla. Keulaa ei tarvitse laskea. Pytyn kohdalla sentin korkeemmalla runko. Takanakki on sen verta korkeaprofiilinen...

Kohta ois enää putkien ja tankin kiinnitys ja sit sähköt.

PS. penkki vaihtuu sirompaan itsetehtyyn, sit kun kerkee. Talvella siis ehkä...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Hemuli

Ei se 11,5 cm harmita yhtään sitten kun otat pyörän ajoon. Kokemus on osoittanut että kaikki alle kymmenen senttiä on aika tuskaisia ajaa mutkatiellä, itse tykkään jostain vähintään 12-13 sentin maavarasta tuollaisessa leveärunkoisessa bigtwinissä. Sportissa voi vähän vielä nipistää kun runko on reilusti kapeampi - niissä pitää sitten jalkatappeja nostaa ylöspäin kun ne ottaa aina ensimmäisenä kiinni.

Eikä tuo maavara sitä paitsi näytä yhtään hullummalta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ezmo

Thx..



kuuluuko keulan stefojen todellakin vaeltaa keulaputken sisällä sen puoli senttiä ylös alas keulan liikkeeiden suuntaisesti? Pois pullahtamisen estää lukkorengas. Mietkn vaan tiiviys aspektia. Stefa kuristuu sisäputkia vasten mutta horo ulkoputkea vasten...
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ma^ko

Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ezmo

No ny on oikeet stefat. Keula on uudemmasta pyötästä....


Jasit meinas mennä pashat housuun. Tallissa öljylammikko looan alla. Olinnaikanepätoivon valtaama. Olinhan satsannut aikaa ekemällä lootasta toistaiseksi vuotamattoman mainshaftgearin erikoisholkilla yms yms... No vuoto selvis, öljytankki vuotaa. Hiuksenhieno reikä takaorkkiskannakkeen juuressa. Mites sen korjaan? Täytyykö tankki laskea tyhjäksi öljystä ja MIGillä pistepaikka ??
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ma^ko

Mul on hirveen heikko menestys ollut aina MIGillä tehtyjen vuotopaikkausyritysten suhteen(mä siis en vaan osaa), eli pyrkisin mielummin juottamaan, messingillä jos mahdollista, tinalla jos ei messinkijuotosmahdollisuutta ole. Tinalla juotos onnistuu "peltikattokolvilla".
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ezmo

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 09 heinäkuu 13, 01:13:13
Mul on hirveen heikko menestys ollut aina MIGillä tehtyjen vuotopaikkausyritysten suhteen(mä siis en vaan osaa), eli pyrkisin mielummin juottamaan, messingillä jos mahdollista, tinalla jos ei messinkijuotosmahdollisuutta ole. Tinalla juotos onnistuu "peltikattokolvilla".

Meinaakko siis ihan tinajuotosta elektroniikkatinalla jossa juoksute ja tehokkaalla juotoskolvilla? Mulla tosin hitsaukset näjemmä onnistuu, kun hitsaamani ötankin korvakkeen ympäriltä ei vuoda, vaan orkkiksen alta kylläkin.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Kiwi

Jos se on lähellä kiinnityspistettä nii väittäsin että tigillä hyvä, varsinki jos homma sujuu :)

ma^ko

Kyllä pienten vuotojen korjaus onnistuu tehokkaalla kolvilla ja normi tinalla, messinki toki parempi. Kyllähän MIG:illäkin silloin tällöin tiiviin saa aikaseks, mut aika usein on kuienki joku huokonen joka pissii, tokikaan öljy ei ole ihan yhtä maihiota löytämään ulos kuin bensa. TIG tai kaasu on noissa hommissa MIG:iä parempia, mun mielestä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

ezmo

Migillä paikattu ötankki. Ei pitäs vuotaa enää.,Sen verta jännitti, että ny on pari jekkusnapsia jo takana.... Hik, peace. Öitä.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

#147
Eipä tullu sähköjä sit asennettua näin sadepäivän aikana. Kaapin paikkaa joutunu siirteleen kokk päivän....

Taitaa jädä haaveeksi saada pyörä nippuun täksi kesäksi. Kaikki uutta ja ekaa kertaa, siinä menee pikku jutussakin useampi tunti.

Asiaan. Mitens MAC High Pipet pitäis asentaa mukana tulleiden asennuskilkkeiden kanssa? Nää on jäykkäperäiseen sopivat putket.

-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

ezmo

#148
Ugh..

Tänään raatis potkaisi ekan kerran käyntiin pitkän hiljaiselon jälkeen. En ois ikinä uskonu, tai oon. Muutenhan en olisi tähän itselleni liki mahdottomaan urakkaan lähtenyt. Fillarimekaanikkona olen ollut nuorena, siinä kaikki tekniikkaosaaminen tähän asti. Tallissa liki sata minigrip pussia tyhjänä roskiksessa. Niihin olin kaikki osat purkuvaiheessa lajitellut.....

Tadaa......

http://youtu.be/HabJEFjVFjY
-onpa mulla iso perse, taitaa kasvaa fillaroinnista.......

Vielä ois hommaa. Tuon akun kotelon viimeistely, takaloksun alakiinnikkeen teko ja valojen sekä sivurekkarikilven telineen teko, ai niin ja jarrujen nesteytys....

Kiitos kaikesta tähänastisesta avusta....
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Don Quijote

Onnittelut savuista, varmasti palkitseva fiilis moisen rempan jälkeen 8)
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.