Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Project "fXLrd"

Aloittaja Hemuli, 21 joulukuu 12, 10:56:50

« edellinen - seuraava »

hazzinen

RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

Hemuli

Ehdin jo riemuitsemaan että nyt on vähän tilaa tallissa kun lähetin FXR:n osat pulverimaalaukseen, sillä aikaa voi tehdä muita projekteja valmiimmaksi. Oli niin paljon pikkunippeliä siinä läjässä että oli pakko ottaa kuva josta voi sitten tarkastaa että kaikki tulee myös takaisin.



Mutta ilo olikin ennenaikaista, ei tainnut mennä viikkoakaan niin tuli ilmoitus että kamat olis valmiit. Hatunnoston arvoinen suoritus Kellokosken pajalta. Eihän siinä muuta kuin osat kyytiin ja kotitalliin - onneks toi ässäsportti on enää paria sähköjuttua vaille valmis niin sen pystyi ottamaan alas pöydältä. Tää on aina hieno hetki kun pöytä on täynnä vastamaalattua osaa :D.



Välissä oli pakko käydä laittamassa nappuloille päivällistä mutta sen jälkeen saman tien takaisin talliin - ensimmäinen tunti vierähtikin suojauksia purkaessa, olin kiertänyt jokaiseen kierteytettyyn reikään sopivan pultin niin ei tarvitse kierretappien kanssa kaivella pulverimaalia pois. Vuosien saatossa on tullut maalautettua useampikin runko, niinpä olenkin aina säästänyt nämä maalatut pultit ja niitä on melkoinen läjä. Ei tarvitse joka kerta uusia laittaa. Rupee vaan kannat olemaan niin paksun maalin peitossa että ei saa enää kuin kikkapihdeillä kiinni :D. Mutta päästiinhän sitä viimein kasaushommiin - tää vaihe projektissa on aina hieno kun voi vetää ruuvit lukitteen kanssa oikeaan momenttiin tietäen että niitä ei enää tarvitse ottaa irti.



Tänään jatkuu, saas nähdä saisko jo koneenkin nostettua runkoon.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

filtteri

kuinkahan pahasti tulee "kostautumaan" lause..kun voi vetää ruuvit lukitteen kanssa oikeaan momentiin tietäen että niitä ei enää tarvitse ottaa irti :) omassa buell:li projektissa kyä väännettiin ja käännettiin paljon ennen ja jälkeen lukitteen,no kokemushan on tietysti tässäkin lajissa valttia..mulla sitä ei juurikaan ollu :D

Hemuli

Homma etenee, kone rungossa ja erinäisiä komponentteja ripustettu ympärille...

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Viikonloppuna tuli tehtyä muutakin kuin tuijoteltua tuopinpohjaa ;)...

Perjantaina aloiteltiin johtotehtävissä...





Ja lauantaina vedettiin homma nippuun - vielä tarvii muutaman liittimen ja katteen johdotus on vielä tekemättä. Terapeuttista hommaa tehdä koko johtosarja tyhjästä, vaihtelua metalli- ja moottorihommiin.



Katteeseen ruuvattiin peilit H-D Street Glidesta...



Ja pyörän sininen väri korvattiin aina tyylikkäällä mattamustalla ;D. Alkuperäiset grafiitinharmaat panelit ja niitä ympäröivät hopeat pinstripet kelpasivat sellaisenaan.





Seuraavaks tosiaan katteen sähköt ja moottorin viimeistelyä - jossain välissä pitäis oikoa kolarissa lommoutunut tankki ja sitten pääsiskin pakoputkia vääntelemään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JuhaP

Aijai, komeeta tulee... Kai moottorista tulee vähän kattavampaa tarinaa myöhemmin?

Aiotko laittaa tuplaputket ja jos aiot, niin miten ajattelit toteuttaa vas. puolen kiinnityksen, se tukirautahan pitäisi olla moottori-/vaihteistopaketissa kiinni eikä oikein tule mieleen mihin sen pulttaisi, nimimerkki "tupla Supertrappit FXR:ään" kyselee ;D
FXRT bagger '92 | FXSTC '95 jäykkäperä kopteri

Hemuli

Tuplaputket tulee - mutta mulla onkin ässä hihassa ;D. Toi katesarja kun on FXRD eikä FXRT niin siinä on ollut tuplaputket vakiona - sivulaukkujen tukirautojen alla on kumivaimennetut kiinnikkeet äänenvaimentimille samaan tyyliin kuin Electroissa. Taitaa olla peräti samalla osanumerolla olevat osat.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

DX

Kilpiäkin on mistä valita,mulla ne on vielä puutoslistalla ;D

FXDL

ompa hieno - tykkään fxd noin yleisestikin.
Komppaan Juhaa ja janoan lisää tietoa koneesta  ;).

Kimmo

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: FXDL - 18 huhtikuu 13, 11:26:43
ompa hieno - tykkään fxd noin yleisestikin...

Eihän tää oo Dynaa nähnytkään, FXR:hän se on jossa sitten FXRD:n katteet. Jotain päivitystä luvassa lähiaikoina, fillari on lopullisessa värissä ja putkistoa väkerretään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Eipä sattunu kunnon kameraa mukaan kun iski putkistonvääntöinto päälle joten kännykuvilla mennään...

Tuli tehtyä ensimmäinen versio jo torstaina, esikiillotettuja rosterimutkia ja alumiiniset Supertrapp pöntöt. Katteet vähän rajoittaa etupytyn putken tuontia varsinkin kun Sportsterin moottorissa on rautapääajoilta muistona toi laturin kaula jossa evoissa on öljynsuodatin. Niinpä piti tuoda se ilmanputsarin alta. Ja koska kate/laukkusarja on FXRD:stä jossa ainoana FXR-mallina molemmin puolin tulevat putket niin pitihän niistä sitten sellaiset tehdä.

Ensimmäiseen versioon yritin selviytyä muokkaamatta änkkäreitä, en ollut lainkaan tyytyväinen kun ne jäivät kovin alas ja ulos - meikäläisen ajotyylillä ne olis ollu puhki alta viikossa ;D.







Niinpä tänään alkuperäiset korvakkeet sai laikkaa ja sorvasin tilalle neljä kierteytettyä holkkia jotka naapuritallin väen ystävällisellä avustuksella sulateltiin kiinni vaimentimen kuoreen.



FXRD:n änkkäreiden kiinnitys on samanlainen kuin muissakin H-D:n matkamalleissa, taitaa samat osat olla käytössä vielä tänäkin päivänä. Kumiripustettu tottakai että kone pääsee elämään omien ripustustensa varassa.



Nyt näyttää paljon paremmalta, ensimmäisenä maahan ottaa katteen jalkasuojan alareuna ja siinä vaiheessa pyörä onkin jo lähes kyljellään :).



Lopuksi vielä vertailun vuoksi torstain ja tämän päivän ero änkkäreiden sijainnissa.



Vielä pitää pakosarjat nostaa ylöspäin että osuvat änkkäreihin, sitten vaan saumat kiinni ja seuraavaan kohteeseen. Jossain vaiheessa olisi tarkoitus tehdä yhdysputki tuohon eturattaan kohdalle, saa nähdä riittääkö aika ja motivaatio...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

twinspeed

Hieno pyörä tulossa. I like oikeen veri mats 8). Ja kun moottoria (ja sen yksityiskohtia) katselee, niin aina vaan paranee.
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Hemuli

Ettei nyt kukaan kuvittele että tämä projekti on unohdettu kesäksi niin pari huonolaatuista kännyräpsyä tähän väliin. On kyllä totta että snadi burnout tuli pyöränrakentamiseen tossa loppukeväästä kun oli kuitenkin tullut puskettua muutama pienempi projekti valmiiksi päätyön ohessa. Mutta noiden viimeisten kuvien jälkeen on pakoputkisto viimeistelty ja leikattu jo uudelleen palasiksi (olis sittenkin pitäny tehdä kaasarin kiinnitys ENNEN putkistoa, takapytyn putki otti kohokammioon kiinni) sekä erinäisiä muita pikkujuttuja tehty. Pyörä on myös päässyt takaisin kotitalliin kun isompia hitsaus- tai koneistushommia ei ole enää tiedossa. Paitsi tietty putkiston jälleenrakennus mutta koitetaan selvitä siitä pelkän putkiston kuljettamisella paikasta toiseen...

Eli tällaiset niistä sitten tuli, tän kuvan jälkeen on takapytyn ylempää vaakaputkea laskettu muutaman sentin verran alaspäin.



Ja vasen puoli, Kawan trapit sopii hienosti paikoilleen - tätä ennen ne ovat olleet Knucklen persiissä.



Joku saattaa muistaa kun ryhdyin kasaamaan kahdesta kolaroidusta Sportin enskakopasta vähän erilaista koppaa jossa vaijerin lähtö osoittaakin yläviistoon. Kaverin suosiollisella avustuksella osat saatiin hitsiliimattua toisiinsa ja taas on yksi maavaraa rajoittava tekijä pois tieltä. Jalkatapitkin saatiin tuotua pari senttiä sisäänpäin tämän modauksen ansiosta. Vielä jännittää pitääkö koppa öljyt sisäpuolella ;).



Kaverilta jenkeistä löytyi hieno Streetgliden takavilkku/kilpitelinehässäkkä, sopii hyvin tämän laitteen stuukiin. Ainoa ongelma tuli kun uuden matkapyörän takalokari onkin muutaman sentin leveämpi kuin FXR:ssä ja sen myötä vilkkuraudan kiinnityspisteet ei kohdanneet peltiä. Siitäkin selvittiin neljällä kulmaan jyrsityllä spacerilla joilla kiinnityspultit saatiin lokarin kaaresta poikkeavaan asentoon ja sopivan etäälle. Millähän Suomeen saataisiin prätkiinkin maltillisemman kokoiset rekisterikilvet - sellaiset nykyisten siirtokilpien kokoiset lätkät olis jo melkoinen edistysaskel. Jos niiden näkyvyys täyttää viranomaisvaatimukset niin miksi ei sitten tavallisissa kilvissä kelpaisi sama fonttikoko?

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Miska


Asiallista! Putket on ihan parhautta!

Ei toi suomi-kilven koko juurikaan tökkää kun sen laitaa juuri tuolleen "kuraläpäksi", niin ihan hyvinhän se tuohon istuu. Olettaen, että kuvassa näkyvä levy on kilven kokoinen.
-Just another guy on the lost highway-

Natking

Maa oon noita kilpia teettany paikallisessa mainostoimistossa. Pikkusen asiallisemman kokosia ja hohtovareilla niin nayttaa kauempaa/pimeessa ihan oikeelta kilvelta. ;)
Just trying to be different (like everyone else)