Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Project "fXLrd"

Aloittaja Hemuli, 21 joulukuu 12, 10:56:50

« edellinen - seuraava »

filtteri

 hemulin lemmenlaiva ;D

Motomatti

Kasari tulee mullekin mieleen. Silloin oli paljon tuon tyyppistä muotoilua mutta rumempaa.
Ryhtipyörä joka tapauksessa.

Liitteenä Guzzin silloinen ryhtipyörä jossa silmäni ei kyllä lepää vieläkään. Väittivät että muoto johtuu tuulitunnelisuunnittelusta.

NiLo

LainaaVäittivät että muoto johtuu tuulitunnelisuunnittelusta.
Taisivat optimoida myötätuuli ominaisuuksia :D
Jos sinulla on vasara, kaikki näyttää nauloilta.

Mika_P

Jos mulla oois omassa pyörässä vastaavat katteet niin ois kyllä suu enemmän hevosenkengällä.  ;D Eli ovat mielestäni kaikessa kasihenkisyydessäänkin helvetin hienot, ja sen perustella mitä olen muilta foorumeilta lukenut, myös erittäin toimivat katteet.

Ja stonga on just oikeenlainen, itellä suht´vastaavilla mitoilla paitsi irtonaisilla raisereilla, ei pääse kädet kyllä nukahtamaan pitemmilläkään siirtymillä.

FXDL

siistiä pukkaa, erityisesti pidän epäortodoksisesta baggeristongasta  ::)

Mieluusti seuraan projektia,

Kimmo

Hemuli

Joskus pienet jutut tekee paljon pyörän ulkonäölle. Esimerkiksi etulokari - en ole ikinä ymmärtänyt minkä takia tehtaan on pitänyt asentaa ne niin korkealle että oravat mahtuu juoksemaan välistä. Vaikka luonnonystävä olenkin.



Ei muuta kuin toinen setti reikiä 21 mm edellisten yläpuolelle.



Ja vanhat suitsait pois rälläkällä.



Huomattavasti parempi.



Ja vielä lopuksi vertailukuva. Edelleen tuolla on rakoa niin että ei ihan pienet kivet jää jumiin, äkkipäätään sanoisin joku 15 mm.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jensen

Etulokarin kärki on minusta ruma ja siihen mestari Hemuli keksii varmaan parannuksen...?

Hemuli

Harvemmimpa sitä tuosta kuvakulmasta tiiraillaan. Tai silloin kun tiiraillaan niin ollaan jo siinä kunnossa ettei sillä juuri ole väliä ;D. Eiköhän toi lokari saa olla ihan noin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Toi kuva missä "sekoitelinjainen soffa" on miehitettynä, antaa viitteen että ajoasento olis varsin vastaava ku mikä mun pianotehtaan sohvassa oli, lienee sit uskottava matkasohva-asento. Mun mielest on hieman sääli et toi poikkeava tekniikkaratkaisu piiloutuu noihi katteisiin turhankin tehokkaasti tässä säikeen projektiossa, monelt menee tyystin ohi et kuinka erikoinen konstruktio onkaan kyseessä.


Muo ei kyl homosoffat sinällään juuri puhuta, merkistä riippumati, tuo Venture kokeilu riitti siit lajista.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

sporttivartti

HD:n krossilokari ilmeisesti tehtaan säästö että 21" ja 19" mahtuu saman loksun/osanumeron alle.

mikira

Joskus tein saman tempun johonkin mopoon, silloin lokarin sisältä piti myös muokata tuota Hemulin lyhentämää kiinnitysrautaa. Kiinnitysrauta ei ollut muotoiltu lokarin sisäpintaa mukaillen, joka aiheutti sen että lyhentämisen jälkeen lokarin ja renkaan välissä oli reilu 10 milliä, mutta lokarin kiinnitysraudan ja renkaan välissä ollut kuin muutamisen milliä.

Redneck

..BSAssa häiritsi silmääni sama asia. Pudotin samalla lailla; alemmat lyhyemmät kiinnitysraudat sai kätevästi tehtyä kromatusta kuparisesta vesijohtoputkesta. Vähän meltoahan tuo kupariputki on mutta hyvin tuossa paikassa kestää. 
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Hemuli

Joskus vituttaa kun luonto ei anna periksi tehdä asiota "sinne päin" vaan pitää tuhlata tuntitolkulla aikaa juttuihin mitkä ei ees jää näkyviin. Tuon FXRD:n katteen mukana tuli täydellinen mittaristo vaijerivetoisella nopeusmittarilla ja samaa sarjaa olevalla rundarilla. Hyllyssä sattui olemaan vastaava paketti 2000-luvun sportista ja jotenkin noi modernimmat mittarit on vaan siistimmän näköisiä. Swappi on sinänsä helppo että kuoret on saman kokoisia, ainoa ongelma tuli kiinnityksessä - uusien mittarien kehyskuppi toimii samalla niiden kiinnittimenä eikä sellainen mahtunut tähän sovellukseen.

Helpoin tapahan olisi ollut vetää reikänauhaa mittareiden yli ja itseporautuvilla kiinni ;D. No, jotain vähän fiinimpää ehkä... Romuläjästä löytyi pätkä alumiinia, ajattelin ensin että ihan vaan siistin noi reunat ja poraan muutaman reiän...



No, yksi asia johti toiseen ja lopulta käsissä oli "hiukan" muotoillun alsalatakan lisäksi rosteriakselista sorvatut holkinpätkät.



Holkit makaa mittarin taustapanelia vasten ja alumiinilatta ruuvataan mittarien takana oleviin alkuperäisiin kiinnitysreikiin. Bonuksena mittarit eivät myöskään lähde pyörimään kun ne on toisissaan kiinni.





Ihan siistihän tuosta tuli, sorvasin samalla alumiininappulan peittämään alkuperäisen trippimittarin nollausnappulan reiän. Uuden mittarin sähköinen käyttönamikka tulee kiinni tankkipaneliin josta sitä on helpompi käyttää.



Valmista tuotosta tarkastellessa ja tuota perfektionismia kirotessa kerhokaveri sen hyvin sanoi - nyt kun teit sen noin hyvin niin kukaan ei huomaa, jos olisit oikaissut niin kaikki olis huomannut kun mittarit ei olis kauaa pysyneet noin siististi kiinni :).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

hazzinen

mihinkäs tuossa mittaristossa tulee tuo vilkkujen merkkivalo?
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

Hemuli

Näkyy vähän huonosti tossa kuvassa mutta siellä ne on lipan varjossa mittareiden välissä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957