Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Project "fXLrd"

Aloittaja Hemuli, 21 joulukuu 12, 10:56:50

« edellinen - seuraava »

Hemuli

Saahan noita teetettyä monenkin näköisiä mut ei viittis ottaa päiväsakkoja jos posliinilla on huono päivä. Mun paasauksen takana oli ihan oikea haave siitä että tänne saataisiin virallista tietä pienemmät kilvet. Siinähän olis MMAF:lle yksi homma lisää ;).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kokkonen

Jaoin rekisterikilven koosta virinneen keskustelun omaksi aiheekseen alueelle Rakentelun pykälät.
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=7740.0]
[url]http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=7740.0
[/url]
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Nyt on tästäkin savut otettu - venttiilikoneisto rallattaa vielä iloisesti kun nostajissa on S&S:n hydraulin liikkeenrajoittimet ja niiden kanssa kestää aina hetken että nostajat täyttyy. Mutta tästä on hyvä jatkaa, kaikki tuntuis toimivan ihan mallikkaasti.


Harley FXRD with S&S 89cid Sporster engine
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Jotain pientä tänäänkin... Ensimmäinen testilenkki paljasti että jarrupoljin on sivusuunnassa auttamattomasti liian kaukana jalkatapista. Siispä jatkopalaa tekemään. Näinkin pienestä hommasta saa monta koreeta kuvaa aikaiseksi ;D.

Ensin orkkispolkimen pinta jyrsittiin tasaiseksi ja porattiin ja kierteytettiin M6 jenkalle.



Sitten jyrsin kymppimillin alsasta jatkopalan jossa upotukset ruuveille sekä kitkapinnalle.



Palaset yhteenruuvattuina - hitto kun oli vaan niin lyhyitä senkkikantaisia ruuveja käytössä että ne oli pakko upottaa noin syvään. Eihän se jää näkyviin mutta harmittaa silti...



Sitten romulaatikosta kumimattoa josta leikattiin sopivan kokoinen pala pitoa parantamaan - liitos polkimeen kontaktiliimalla.



Ja valmis poljin kiinni pyörässä - huomattavasti miellyttävämpi käyttää :).


Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Tänään kurvattu ensimmäiset kymmenen kilometriä ja laite toimii kaiken kaikkiaan yllättävän hienosti. Joku katteen osa resonoi pahasti tietyllä kierrosalueella ja eturattaan päälle pitää tehdä suoja ettei ketju syö öljyletkuja puhki. Mutta pitkään naputtanut nostajakin hiljeni kun öljyt sai ajettua kunnolla lämpimiksi. Clearviewn matala pleksi tuntuisi ohjaavan ajoviiman ihan mukavasti kuskin yli, yläreunan taitos varmaan vaikuttaa asiaan. Ainakaan mitään epämiellyttävää pyörteilyä ei esiinny.



Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Toi Hemulin laite on kyl siin mieles hauska, et harva maallikko alkuukaan tajuaa kuinka paljolti kustom made laite on kyseessä. Eipä likikään kaikki vähemmän maallikotkaan.

Toi tourinki fxr:n koko kate on kyl niin überruma systeemi et se on jo melekeen kaunis, melekeen... sporty moottoroitu soffa fxr on kyl jo ideana sen verran pervon kuuloinen, et tuo on estotta laskettava hyväks jutuks.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

filtteri

ma^kon kanssa täysin samaa mieltä 8)

JuhaP

Todella hieno tuli. Nuo katteet on juurikin "niin rumat, että ne on jo hienot" ja vaativat pidemmälle kehittynyttä makua, että niitä osaa arvostaa ;D.

Vastaava setti on ollut tämän kesän kiinni omassa pyörässä ja kyllähän ne toimii myös käytännössä, ihmeellistä ajella sadekelillä ja pysyä kuivana tai 120km/h matkavauhtia eikä tarvi roikkua sarvissa yhtään. Sivutuuliherkkyttäkään ei juuri ilmene, eli yllättävän hyvin suunnitellut katteet. Lienee ihan tuulitunnelitestattu H-D:n toimesta aikoinaan?

Hauskana detaljina siellä katteiden sisällä on säädettävät "räppänät" niin kuin auton kojelaudassa, joilla voi ohjata ilmaa kuljettajalle.
FXRT bagger '92 | FXSTC '95 jäykkäperä kopteri

Make

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 20 heinäkuu 13, 01:20:18
Toi Hemulin laite on kyl siin mieles hauska, et harva maallikko alkuukaan tajuaa kuinka paljolti kustom made laite on kyseessä. Eipä likikään kaikki vähemmän maallikotkaan.

Tää on varmaan tuon pyörän paras ominaisuus, muita väheksymättä.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

SanttuS

On hieno. Mites selkänojallinen penkki? Esim. Corbin Gunfighter. Olis tod.näk. sen jälkeen erittäin mukava ajella...
Olemme matkalla kohti maailmanlaajuista yhteiskunnallista, taloudellista, poliittista ja ekologista

Kaaleppi

Kehut myös täältä. Hieno. Mites toi tekniikka-puoli? Ilmeisesti vääntöä on tarpeeksi.
Jonkinverran tuo fx-raami taitaa painavampi olla?

Hemuli

Vai että selkänoja - ei ny vielä, tossakin jakkarassa on oikein hyvin tukea alaselälle. Voishan se olla hyvä joskus kun lähtee oikein pitkälle turneelle eikä toteutuskaan olis varmaan paha tohon orkkissatulaankaan.

S&S:n 89 kuutiotuumaa riittää kuljettamaan tuota pakettia oikein hyvin, tietty enempää ei oo päässy vielä kurittamaan kun koneen ensimmäisiä kilometrejä vasta taitetaan. Koitetaan ny ajaa rauhassa joku sata kilsaa ennen kuin katsotaan mihin siitä on tositilanteessa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Tänään sattu kamerakin mukaan, tuli väkästettyä ketju/lämpösuoja noille öljyletkuille ja pestyä fillari. Vielä pitää metsästää ärsyttävän peltisen räminän lähde, ääni kuuluu ainoastaan kun veto on päällä ja hyvin satunnaisesti määrätyllä kierrosalueella. Selkeästi liittyy moottorin kumiripustuksiin, noi katteet vaan tekee sen että äänen suuntaa on varsinkin meikäläisen puolikuurona mahdoton paikallistaa.







Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ss454


hazzinen

lyöt vaan ghettoblasterii kovemmalle nii räminät katoaa :D
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia