Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sportsterin jäykistelyä

Aloittaja Mopopoika, 21 marraskuu 10, 16:12:54

« edellinen - seuraava »

Mopopoika

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 12 toukokuu 11, 09:10:06
Itse asiassa toi stuukki muistuttaa yhtä hiljattaista näyttelyiden palkintohaavia. Mikä siis on vain positiivinen asia. :)
En ole ihan täysin epäonnistunut kun asian huomasit.
Kaksi maailman hienointa moottoripyörää on toiminut esikuvana, koittanut sopivasti yhdistää niistä parhaat puolet. Tietenkin tasoni on valovuoden päässä niistä.
Kun olen istunut keittiön pöydän vieressä ja siivouskaapin ovi on auki (vaimo ei voi väittää etten olisi siivouskomeron ovea avannut  ;D ) niin näkymä on tämä:

Tuusulan T-Bone

No ei tohon havaintoon Einsteiniä tarvittu... ;D

Stuukki on kohdallaan. Eiku siis vähän lyhkänen, piti sanomani... ;)
Long John Stroker

Mopopoika

Lisää pituutta heti ... eikös ne Lapinlahden Linnutkin laula niin.

Kun ajelin tolla pyörällä niin tuli sellainen olo että tarttis omaan Pannuun saada pitkä sprigeri.... ::)

Mopopoika

Mitä yhteistä on joululla, uudellavuodella ja juhannuksella?
No tietenkin se että ne kaikki vapaapäivät voi viettää tallissa  ;D

Sportsteria on tullut muutama viikko koeajettua ja on aika tedä puuttuvia osia kuten etujarru. Juhannusaatto on oivallista aikaa tehdä sellaista.

eBaystä ostin käytetyn jarrusatulan jonka purin.

Kannakkeesta tein pahvimallin. Tarkkasilmäinen huomaa että olen vakoillut muiden tekemisiä.

Jarrusatulan välipalan korvaan omatekemällä osalla jolloin saan kannakkeesta vähän kauniimman (omasta mielestä). Jostain vanhasta rosterilevyn palasta leikkaan osat.

Koneistuskeskus on raakatyöstänyt osia.

Välipala reijitettynä.

Osat pultattu yhteen. Kannakkeen holkitus tehty.

Vähän kiillotusta ja sovitusta. Reaktiotangon kiinnityskohta pitää vielä tehdä ennenkuin saan viimeisteltyä ton kannakkeen kokonaan.

Mopopoika

Takajalkaan tein kiinnikkeen reaktiotankoa varten.

Jotakuinkin tälläiseltä se näyttää.

Huomenna koitan muistaa ottaa lisäkuvia niin päästään erektiotankokeskusteluun  ;D

Mopopoika

Ostin PM:n reaktiotankosetin (kun halvalla sain) ja tein siihen uuden reaktiotangon  ::) Olishan sitä voinut alunperin tehdä koko setin itse.

Tässä olis paketti niputettuna.

Muutaman osan teen uusiksi koska reaktiotanko on ylhaaltä katsottuna vinossa.

Poistin eloksoinnin Kodin putkimiehellä. Vituiks meni. Olkaa varovaisia sen aineen kanssa !! Onnksi en suoraan lykännyt koko jarrukahvaa siihen liemeen.

filtteri

vähän meni harsoseks toi jarrukahvan osa :o kauanko toi lillu myrkyssä??

Mopopoika

Yön yli eli jotain 12 tuntia

tuuba

no empä enää ihmettele miks ne takkarit aina napisee ton kodin putkimiehen käytöstä
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

Make

Minkäs kokoset männät tossa puristimessa on? Ja toi on kai 11,5" levy? Ja voiko tuota yhdistelmää kutsua jarruksi?
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Mopopoika

Männän koon saan mitattua lähipäivinä kun pitäis vaihtaa tiivisteet sinne. Jarrulevy on toi mainitsemasi 11,5 tuumaa.
Toivottamasti tota voidaan joskus kutsua jarruksi, nyt sieltä puuttuu vielä nesteet  ;D
Infoa tulee lisää kun saan takaisin kadonneen inspiraation ja alan ruuvaamaan tota kuntoon. Viimeviikot olen kunnostanut Derbejä, uskomatonta kuinka paskaksi tyttöihminen saa mopon  :o

Mopopoika

Multa jäi tää projektialbumin päivittäminen vähän kesken mutta jatketaan tähän nyt tulevan talven viimeistelyt.

Mutta ennen sitä, tälläiseksi pyörä tuli. Etujarrunkin sain kuntoon jossain vaiheessa kesällä. Jokunen tuhat kilsaa tuli koeajoa sekä 3. palkinto www.riversidekustomday.com:stä. Ja mikä tärkeintä vaimo tykkäsi pyörästään.

Mopopoika

Eli tulevaa muutos pyörään. Tavoitteena on keulan kromaus ja pyörän maalaus. Kuulemma pitäis sissybar tehdä myös (viimetalvena sellaiset oli vielä ihan hirveitä  :o )

Kromauksella aloitetaan että ehtii kesäksi. Puolasta hintaa kyselin mutta heillä on jonot niin pitkät ettei ehdi ennen kesää. Sitten sain muutaman välikäden kautta kohtuu hintaisen kromauksen keulalle sovittua (100â,¬) jos teen pohjat itse. Serkkupojan sain houkuteltua kiillottamaan keulaa.

Itse tein lopuille kromeille kromin poiston, suolaa vesiämpäriin ja sähköä perään.

leafhill

Lainaus käyttäjältä: Mopopoika - 06 joulukuu 11, 09:23:52kromin poiston, suolaa vesiämpäriin ja sähköä perään.
Kyselen tässä tyhmiä:
Paljonko suolaa laitoit, entäs jännite. Mitä käytit "uhrimetallina", kauanko kesti?
Itse yritin kans, mutta ei tapahtunut mitään, ainakin nikkeli ja kupari pysyivät kiinni.
Tosin en käyttänyt suolaa, vaan kidesoodaa (toimii hyvin ruosteen poisto elektrolyysissä), tässäkö vika?
Piuhat oli + kappaleeseen, mutta kuohunta tapahtui oikeastaan pelkästään uhrimetallin puolella. Kuinka päin piuhat kuuluu olla? (ruostetta poistetaessa piuhat kuuluu olla toisin päin, eli kappaleeseen laitetaan miinus).

Mopopoika

Lainaus käyttäjältä: leafhill - 07 joulukuu 11, 13:54:14
Lainaus käyttäjältä: Mopopoika - 06 joulukuu 11, 09:23:52kromin poiston, suolaa vesiämpäriin ja sähköä perään.
Kyselen tässä tyhmiä:
Paljonko suolaa laitoit, entäs jännite. Mitä käytit "uhrimetallina", kauanko kesti?
Itse yritin kans, mutta ei tapahtunut mitään, ainakin nikkeli ja kupari pysyivät kiinni.
Tosin en käyttänyt suolaa, vaan kidesoodaa (toimii hyvin ruosteen poisto elektrolyysissä), tässäkö vika?
Piuhat oli + kappaleeseen, mutta kuohunta tapahtui oikeastaan pelkästään uhrimetallin puolella. Kuinka päin piuhat kuuluu olla? (ruostetta poistetaessa piuhat kuuluu olla toisin päin, eli kappaleeseen laitetaan miinus).
Laitoin noin kahvikupillisen suolaa ja 10 l vettä. Jos suolaa on liian vähän niin kytkentä ei ota virtaa. Virtaa meni noin 7 -10 A ja jännite oli 6-12 voltin välillä, vähän vaihteli kun mulla oli muutamia eri liuoksia. Ihan pellinpalaa käytin uhrina.noin  15 minuutissa lähti kromi. Plus käsiteltävään kappaleeseen. Toi kromi lähti osassa liuoksissa muutamissa minuuteissa mutta välillä tuntui ettei lähde millään. Ei oikein selvinnyt mulle et mistä johtuu.
Ja omalla vastuulla (kts. tämä aihe aikaisemmin kun poistin eloksointia alumiiniosasta  ;D )